eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GozdnicaPrzebudowa sieci dróg lokalnych w Gminie Gozdnica uwzględniająca poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-07-11

Gozdnica: Przebudowa sieci dróg lokalnych w Gminie Gozdnica uwzględniająca poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego
Numer ogłoszenia: 129767 - 2016; data zamieszczenia: 11.07.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 78223 - 2016r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Gozdnicy, ul. Świerczewskiego 2, 68-130 Gozdnica, woj. lubuskie, tel. 068 3601076, faks 068 3601076.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa sieci dróg lokalnych w Gminie Gozdnica uwzględniająca poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa sieci dróg lokalnych w Gminie Gozdnica uwzględniająca poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane p.n.:Przebudowa sieci dróg lokalnych w Gminie Gozdnica uwzględniająca poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.3.1 Opis stanu istniejącego dróg na terenie miasta Gozdnica wg poniższego zestawienia :Droga nr F100922 ;ul. Żeromskiego ; dz. nr 854 i 591/1. Jezdnia z kostki kamiennej granitowej pokryta warstwą asfaltu, chodnik obustronny o nawierzchni asfaltowej; krawężniki granitowe. Jezdnia odwodniona do wpustów przy ul. 1Maja. Nawierzchnia jezdni i chodników spękana i zużyta pod względem technicznym, w drodze występuje uzbrojenie wodno-kanalizacyjne i gazowe ( siec kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieć wodna i gazowa. Sieć gazowa przebiega głównie w chodnikach). Droga nr F100917 ; ul. Świerczewskiego wraz z skrzyżowaniem z ul. 3Maja i Matejki dz. nr 574; 575/2; 573. Jezdnia z kostki kamiennej granitowej pokryta warstwą asfaltu, chodnik obustronny o nawierzchni z kostki betonowej Polbruk (od skrzyżowania z ul. Matejki i 3Maja do skrzyżowania z ul. Żeromskiego i Kombatantów) i płytek betonowych na pozostałym odcinku; krawężniki betonowe). Jezdnia bez odwodnienia. Nawierzchnia jezdni i chodników z płytek betonowych spękana i zużyta pod względem technicznym, w drodze występuje uzbrojenie wodno-kanalizacyjne i gazowe oraz siec elektroenergetyczna ( sieć kanalizacjideszczowej i sanitarnej, sieć wodna i gazowa) . Sieć gazowa i elektroenergetyczna przebiega głównie w chodnikach. Droga nr F100921 ; ul. Zacisze dz. nr 579/2. Jezdnia z kostki kamiennej granitowej pokryta warstwą asfaltu, chodnik obustronny o nawierzchni z kostki betonowej Polbruk (od skrzyżowania z ul. Świerczewskiego do skrzyżowania z ul. Kościelną); krawężniki betonowe). Jezdnia bez odwodnienia. Nawierzchnia jezdni spękana i zużyta pod względem technicznym, w drodze występuje uzbrojenie wodno-kanalizacyjne i gazowe (sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieć wodna i gazowa). Sieć gazowa przebiega głównie w chodnikach. Droga nr F100924 ; ul. Kościelna dz. nr 454: Jezdnia z kostki kamiennej granitowej i płyt betonowych pokryta warstwą asfaltu, chodnik obustronny o nawierzchni płytek betonowych krawężniki betonowe. Jezdnia bez odwodnienia. Nawierzchnia jezdni i chodników z płytek betonowych spękana i zużyta pod względem technicznym, w drodze występuje uzbrojenie wodno-kanalizacyjne i gazowe oraz siec elektroenergetyczna ( sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieć wodna i gazowa) . Sieć gazowa i elektroenergetyczna przebiega głównie w chodnikach. Droga nr F100904 ; ul. Kombatantów dz. nr 422; 450; 848; 580/1. Jezdnia z kostki kamiennej granitowej i płyt betonowych pokryta warstwą asfaltu, chodnik obustronny o nawierzchni płytek betonowych krawężniki betonowe. Jezdnia bez odwodniona. Nawierzchnia jezdni i chodników z płytek betonowych spękana i zużyta pod względem technicznym, w drodze występuje uzbrojenie wodno-kanalizacyjne i gazowe oraz siec elektroenergetyczna ( sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieć wodna i gazowa) . Sieć gazowa i elektroenergetyczna przebiega głównie w chodnikach. 3.2 Zakres prac budowlanych. Celem zadania jest przebudowa sieci dróg gminnych w miejscowości Gozdnica. W ramach przebudowy planuje się: - wzmocnienie nawierzchni jezdni, chodników i zjazdów poprzez dostosowanie do aktualnie obowiązujących normatywów obciążeń ruchem przy zastosowaniu nowych materiałów, - poprawę geometrii skrzyżowań ulic, która zwiększy bezpieczeństwo ruchu oraz poprawi przepustowość, - usankcjonowanie miejsc postoju pojazdów i odseparowanie ich od głównych ciągów komunikacyjnych, - wprowadzenie elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego związanych z ruchem pieszym w rejonie obiektów użyteczności publicznej (przejścia dla pieszych pełniące jednocześnie funkcję progów zwalniających oraz separacja ruchu pieszego od kołowego za pomocą barier drogowych). Zakres prac obejmuje: - ul. Żeromskiego w zakresie jezdni, chodników i zjazdów - dł. przebudowy 143m - ul. Świerczewskiego w zakresie jezdni, chodników i zjazdów wraz ze skrzyżowaniem z ul. 3 Maja i ul. Matejki - dł. przebudowy 390m +22m + 28m. Odcinek od ulicy Żeromskiego do ulicy 3 Maja tylko w zakresie jezdni. - ul. Zacisze w zakresie jezdni oraz częściowo na odcinku od ul. Kościelnej strona prawa również chodników i zjazdów - dł. przebudowy 162m - ul. Kościelna w zakresie jezdni, chodników i zjazdów - dł. przebudowy 325m - ul. Kombatantów w zakresie jezdni, chodników i zjazdów - dł. przebudowy 265m. 4. Opis stanu projektowanego. a. Drogi w planie i profilu podłużnym. Modernizacja przedmiotowych odcinków dróg gminnych z zachowaniem ich dotychczasowego przebiegu. Korekcie podlegają jedynie promienie włączeń poszczególnych ulic w rejonie skrzyżowań. Jest to związane z potrzebą poprawy przepustowości i lepszej obsługi komunikacyjnej. Wszelkie rozwiązania odbiegające od dotychczasowego przebiegu wykonać zgodnie z geometrią wg planu sytuacyjnego. W ulicy Kombatantów wprowadza się nawierzchnie utwardzone dla postoju pojazdów oraz przejście dla pieszych w formie progu wyspowego. W ulicach Kościelnej i Żeromskiego geometria podstawowych elementów nie podlega zmianie. W ulicach Świerczewskiego i Zacisze. Przebudowie podlega jedynie jezdnia. Chodniki i zjazdy są tam już wykonane i przygotowane wysokościowo do ułożenia nowej nawierzchni. W rejonie skrzyżowania ulic Świerczewskiego, Matejki i 3Maja wprowadza się geometrię zgodną z planem sytuacyjnym. Niwelety poszczególnych ulic będą podlegały jedynie korekcie o grubość nowych nawierzchni. Zachowany zostaje ich spadek w kierunku istniejących wpustów deszczowych. b. Drogi w przekroju poprzecznym. Planuje się zachowanie istniejących przekrojów ulicznych, to jest jezdnia bitumiczna obramowana obustronnie krawężnikiem betonowym na ławie betonowej i obustronnym chodnikiem z kostki brukowej betonowej. Elementy te podlegały będą jedynie wymianie i korekcie w odniesieniu do nowej niwelety dróg. Ze względów czytelności i bezpieczeństwa ruchu pieszego optycznie wydzielone zostaną różnymi kolorami przejazdy przez chodnik stanowiące dojazdy do posesji. Również wzdłuż krawędzi chodnika planuje się ułożenie pasa, na szerokość kostki, z kostki w kolorze czerwonym co stanowić będzie dodatkową barierę optyczną mającą wpływ na bezpieczeństwo ruchu. Jako dodatkowy element bezpieczeństwa ruchu pieszych wprowadza się w rejonach skrzyżowań i przejść dla pieszych bariery łańcuchowe oddzielające jezdnię od chodnika. Również w rejonie przedszkola komunalnego wprowadza się dodatkowo przejście dla pieszych w formie progu zwalniającego zgodnie z rysunkiem nr 3. Planuje się zachowanie istniejącego przekroju poprzecznego. Przed ułożeniem nowych warstw bitumicznych, które podniosą niweletę śr. o 6cm, korekty wysokościowej będą wymagały krawężniki. Całość nawierzchni należy sfrezować tak aby wyrównać istniejące podłoże niwelując nierówności (średnio 2cm). Projektuje się światło krawężnika o wartości 10cm. Planuje się wymianę krawężników na całym odcinku drogi na krawężniki betonowe 15x30cm. Na wjazdach i przejściach zastosować krawężniki najazdowe wtopione 15x22cm. Krawężnik na wysokości przejścia i zjazdów do posesji należy obniżyć do uzyskania światła 2cm. Na włączeniach dróg bocznych skrzyżowaniach zastosować krawężniki łukowe o promieniach właściwych dla danego włączenia. Projektuje się dwustronny spadek poprzeczny nawierzchni od osi w kierunku krawężnika o wartości 2%. Chodnik dla pieszych o spadku 2% w kierunku jezdni ulicy. Chodnik od strony posesji należy oddzielić obrzeżem betonowym 8x30cm lub wykonać do istniejących ogrodzeń, ścian budynków. Wszelkie okna piwniczne i drzewa w ciągu chodnika obramować obrzeżem betonowym 8x30cm. Na wjazdach od strony posesji zastosować krawężnik wtopiony 15x22cm na ławie betonowej. c. Konstrukcja przekroju poprzecznego dróg. W związku ze złym stanem nawierzchni ulic modernizacja obejmuje wzmocnienie ich konstrukcji i obejmuje korekcyjne frezowanie do głębokości 2cm, następnie ułożenie siatki antyrysowej - geosiatka w celu zapobieżenia przenoszeniu istniejących spękań na nowe warstwy nawierzchniowe. Następnie wprowadza się wyrównanie istniejącej nawierzchni mieszanką mineralno-bitumiczną o średnim zużyciu 100kg/m2. Elementem wieńczącym będzie całkowicie nowa warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S o gr. 4cm. Konstrukcja przekroju poprzecznego drogi. - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S o gr.4cm - warstwa profilująco-wiążąca z betonu asfaltowego AC16W o śr. zużyciu 100kg/m2 - geosiatka Rn=80kN na szerokości całej jezdni - istniejąca nawierzchnia bitumiczna. Konstrukcja przekroju poprzecznego chodników: - nawierzchnia z kostki brukowej betonowej szarej o gr.8cm,- podsypka cementowopiaskowa o gr. 3cm;- warstwa profilująco - odsączająca z pospółki o gr. 10cm. Konstrukcja przekroju poprzecznego zjazdów indywidualnych:- nawierzchnia z kostki brukowej betonowej czerwonej o gr.8cm - podsypka cementowo-piaskowa o gr. 3cm - podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5mm o gr. 20cm. Dla odcinka zjazdu do garaży na ul. Kościelnej projektuje się nawierzchnię z płyt ażurowych wypełnionych żwirem na podbudowie analogicznej jak dla zjazdów indywidualnych; d. Odwodnienie Projekt nie zakłada interwencji w istniejący system odwodnienia ulic objętych opracowaniem; e. Urządzenia obce. W ramach zadania należy wykonać regulację wszystkich napotkanych urządzeń obcych w pasie drogowym. Należy też ocenić ich stan techniczny i w przypadku braku możliwości ich dostosowania do wymagań nowych nawierzchni poinformować o tym Zarządcę danej sieci oraz Zamawiającego; f. Organizacja ruchu na czas trwania robót i docelowa. Projekt organizacji ruchu na czas wykonywanych robót zostanie opracowany przez Wykonawcę robót i dostosowany do harmonogramu prowadzonych remontów z uwzględnieniem kolejności ich realizacji i wymaganych zamknięć i utrudnień. W ramach przebudowy ulic zaplanowano wymianę całego istniejącego oznakowania pionowego oraz wykonanie nowego oznakowania poziomego dla przejść dla pieszych. 5. Technologia robót. Po wprowadzeniu uzgodnionej tymczasowej organizacji ruchu należy wykonać prace rozbiórkowe istniejących nawierzchni. Po wytyczeniu geodezyjnym planowanych robót należy przystąpić do prac brukarskich. Ze względu na możliwość wystąpienia nie zinwentaryzowanych sieci prace należy prowadzić ze szczególną ostrożnością. Wszystkie zbliżenia do istniejących sieci prowadzić w sposób ręczny. W pierwszej kolejności należy wykonać prace związane z ułożeniem krawężników. Następnie po ustawieniu krawężników można wykonać nawierzchnie chodników i zjazdów oraz przygotować podłoże pod ułożenie nowej nawierzchni. W dalszej kolejności można przystąpić do układania warstw bitumicznych zgodnie z technologią. Elementem końcowym będzie wprowadzenie nowych elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego i przywrócenie docelowego oznakowania. Wszystkie prace należy prowadzić zgodnie przyjętą dla nich technologią producenta, obowiązującymi przepisami, normami branżowymi i w zgodności ze sztuką budowlaną. Dokładny opis zakresu i technologii wykonania znajduje się w załączonej dokumentacji , przedmiarze robót oraz opracowanej specyfikacji technicznej. Wymaga się, aby Wykonawcy na wykonane roboty udzielili co najmniej 36-miesięcznej gwarancji jakości, natomiast na zainstalowane urządzenia zgodnie z gwarancją udzielaną przez producenta, jednak na okres nie krótszy niż 36 miesięcy licząc od daty odbioru ostatecznego. Podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz we wszystkich dokumentach stanowiących załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót) wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i należy je rozpatrywać z wyrazem /lub równoważne/ albo /nie gorsze niż/. 6. Wykonanie robót budowlanych. 1) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (dalej STWiOR), wytycznymi określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej SIWZ), z wiedzą, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż., oraz poleceniami Inspektora Nadzoru. 2) Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do zgłoszenia o zakończeniu robót. 3) Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone - odbiór końcowy, jeżeli odbiór nastąpi bez stwierdzonych usterek. 4) W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały, itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. Wykonawca zapewni stałe warunki widoczności w dzień i w nocy tych zapór i znaków, dla których jest to nieodzowne ze względów bezpieczeństwa. 5) Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie. 6) Użyte w dokumentacji nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w projektach. 7) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 8) Wykonawca wykona i przygotuje oraz złoży w formie trwale spiętej wszelkie dokumenty za wykonany przedmiot zamówienia, a zwłaszcza : a) instrukcje (w języku polskim) użytkowania zamontowanych urządzeń, b) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń, c) protokoły z badania materiałów i urządzeń, d) dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, e) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania, f) zmiany w dokumentacji i rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania wraz z uzyskanymi decyzjami odpowiednich organów. g) protokoły z przeprowadzonych prób i badań, h) powykonawcze pomiary geodezyjne. 9) Zabrania się stosowania materiałów nie odpowiadających wymaganiom odpowiedniej Normy oraz o innych parametrach niż określone w projekcie. 10) Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru. 11) Wykonawca jest odpowiedzialny za utylizację lub przekazanie do utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórki dla innego podmiotu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materiałów. Płytki chodnikowe, kostkę brukową (nieuszkodzone) i frezowinę Wykonawca złoży na paletach w miejscu wskazanym przez Zamawiającego w odległości do 1,5 km od miejsca robót. 12) Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach : a) Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tj. Dz. U. z 2014 poz. 883 ze zmianami) cyt.: Art. 4. Wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu lub udostępniany na rynku krajowym, jeżeli nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, w zakresie odpowiadającym jego właściwościom użytkowym i zamierzonemu zastosowaniu co oznacza, że jego właściwości użytkowe umożliwiają prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma on być zastosowany w sposób trwały, spełnienie podstawowych wymagań, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. b) Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 290) cyt.: Art. 10. Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały o właściwościach użytkowych umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie podstawowych wymagań, można stosować przy wykonywaniu robót budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu lub udostępnione na rynku krajowym zgodnie z przepisami odrębnymi, a w przypadku wyrobów budowlanych - również zgodnie z zamierzonym zastosowaniem.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.11.20 - 45.11.11.20 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.23.32.80 - Wznoszenie barier drogowych .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11.07.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • EUROVIA Polska S.A. ul. Szwedzka 5 55-040 Kobierzyce, Nowogród Bobrzański ul. Białowicka 3, 66-010 Nowogród Bobrzański, kraj/woj. lubuskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1234487,37 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 948062,03

  • Oferta z najniższą ceną: 948062,03 / Oferta z najwyższą ceną: 1328624,00

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.