Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-04-03
Zakopane: Zakup usługi organizacji i przeprowadzenia kursu barmańskiego w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet IX Działanie 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Numer ogłoszenia: 130132 - 2013; data zamieszczenia: 03.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 im. A. Dziedzica w Zakopanem , ul. Kasprusie 14 B, 34-500 Zakopane, woj. małopolskie, tel. 18 20 634 35, faks 18 20 626 91.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsz1-zakopane.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Szkoła.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup usługi organizacji i przeprowadzenia kursu barmańskiego w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet IX Działanie 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem przetargu jest wybór Wykonawcy, który będzie świadczył na rzecz Zamawiającego usługi określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV) jako: główny przedmiot zamówienia: 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowego, polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu kursu barmańskiego dla grupy 20 uczniów Zespół Szkół Zawodowych nr 1 im. Aleksandra Dziedzica w Zakopanem ul. Kasprusie 14 b w okresie od 04.2013r. do 06.2014r. w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet IX Działanie 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i wg zestawienia przedstawionego poniżej w punkcie 3.2., 3.3., 3.4. przedmiotowej SIWZ: Zadaniem Wykonawcy jest: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu barmana zakończonego egzaminem wewnętrznym oraz certyfikatem potwierdzającym nabycie umiejętności, łącznie dla 20 uczniów technikum lub szkoły zawodowej uczestniczących w projekcie realizowanym przez Zespół Szkół Zawodowych nr 1 w Zakopanem. b)Wykonawca zrealizuje przedmiotowy kurs w terminie: kwiecień- czerwiec 2013r. dla grupy 10 osobowej oraz marzec-czerwiec 2014r. dla grupy 10 osobowej. c)Wymagana liczba godzin kursu na jednego uczestnika to 30 godzin (przy czym godzina zajęć teoretycznych i praktycznych liczy 45 minut, długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny). Czas trwania kursu zawodowego nie powinien być krótszy niż 30 godzin i obejmować część teoretyczną i praktyczną. Zajęcia mogą odbywać się od poniedziałku do piątku w godz. 15:00 - 18:30, w czasie trwania roku szkolnego oraz w soboty w godz. 8:00 - 15:00. Natomiast w czasie, gdy uczniowie nie będą mieli zajęć edukacyjnych w terminie od poniedziałku do soboty w godz. 8:00 - 18:00, z zastrzeżeniem, że liczba godzin zajęć w ciągu jednego dnia nie przekroczy(8). d)Miejsce kursu: Zajęcia teoretyczne i praktyczne mogą być realizowane w budynku szkoły. e)Do przeprowadzenia zajęć praktycznych Wykonawca zapewni odpowiednią ilość niezbędnego wyposażenia, umożliwiając uczestnikom kursu swobodne wykonywanie zajęć praktycznych: barek mobilny, komputer, rzutnik do prezentacji multimedialnych, bogaty sprzęt barmański, szeroki asortyment szkła, alkohole butelkowane tylko oryginalne niezbędne do realizacji kursu , owoce podstawowe i egzotyczne, wszystko co jest niezbędne do funkcjonowania baru w restauracji. f)Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy na stanowisku barmana. g)Program kursu powinien zawierać następujące zagadnienia: - sztuka prowadzenia baru; - wprowadzenie do zawodu barmana; poznawanie sprzętu, szkła barowego; - nauka technik mieszania wraz z rodzajami sprzętu barowego; - kultura spożywania napojów alkoholowych; technologia i towaroznawstwo napojów alkoholowych i bezalkoholowych; - produkcja, podział i charakterystyka wódek czystych, czystych gatunkowych; poznawanie win gronowych i piwa zarys; - podstawowe zasady obsługi gościa; psychologiczne uwarunkowania pracy z gośćmi; ćwiczenia praktyczne z podstawowych technik mieszania; - ćwiczenia praktyczne technik miksowania napojów alkoholowych i bezalkoholowych- 80% czasu trwania kursu. h)Wykonawca zobowiązany jest zapewnić warunki kursu zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, w trakcie jego trwania. i)Kurs zakończy się oceną nabytych umiejętności w formie egzaminu wewnętrznego, wydaniem certyfikatu nabytych umiejętności w języku polskim i angielskim oraz zaświadczenia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych. j)Wykonawca zobowiązany jest: a) zapewnić wszystkim uczestnikom kursu: program i harmonogram, materiały dydaktyczne, które muszą posiadać logotypy POKL i Zamawiającego. Każdy uczestnik kursu otrzyma na własność materiały wspomagającą tematykę w formie drukowanej. b) wykonać przedmiot zamówienia zgodnie ze wszystkimi wymaganiami Zamawiającego wskazanymi w niniejszej SIWZ. k)Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji kursu i przekazanie jej po jego zakończeniu Zamawiającemu. Dokumentacja kursu oprócz list obecności i dziennika zajęć zawierać powinna dokumentację fotograficzną z prowadzonego kursu utrwaloną na nośniku elektronicznym i przekazana Zamawiającemu. Końcowa dokumentacja zawierać ma potwierdzenie przeprowadzenia egzaminu dla 10 uczniów - uczestników kursu wraz ze sporządzeniem protokołu z egzaminu i przekazaniem oryginałów zamawiającemu wraz z wydaniem certyfikatów potwierdzających nabycie uprawnień uczestnikom kursu w języku polskim i angielskim. Przeprowadzenie w razie konieczności egzaminu poprawkowego. l)Wykonawca zadania ponosi koszt egzaminu. Wymagania dotyczące produktów oraz sprzętu: a)Sprzęt audio-video : komputer, projektor, ekran, głośniki, b)Ekspres ciśnieniowy gastronomiczny, młynek do kawy, filiżanki, szklanki i kieliszki do każdego z głównych gatunków alkoholi, likierów, drinków, kaw i napoi bezalkoholowych. c)Minimum 50 butelek o poj. min 0,5 l, różnych alkoholi przeznaczonych do degustacji w postaci czystej oraz komponowania drinków, alkohole muszą być oryginalne, wysokiej jakości od najbardziej renomowanych producentów i mszą być reprezentatywny dla wszystkich głównych grup alkoholi dostępnych na rynku. d)Szeroki wybór napoi bezalkoholowych oraz owoców do dekoracji, e)Materiały w formie drukowanej dla uczestników kursu, dokumentacja fotograficzna kursu. Wymagania dotyczące kwalifikacji trenera prowadzącego kurs barmański: a)wykształcenie wyższe magisterskie, b) kwalifikacje pedagogiczne, c)ukończony kurs barmański I-go stopnia oraz kurs barmański II-go stopnia, d)ukończone kursy dla barmanów z zakresu min.: komunikacji z klientem, obsługi klienta, asertywności, negocjacji handlowych, e)doświadczenie w pracy zawodowej na stanowisku kierownika baru w restauracji o wysokim standardzie obsługi klienta, minimum 5 lat, f)doświadczenie w prowadzeniu kursów barmańskich, minimum 5 lat jako główny wykonawca, g)doświadczenie w pełnieniu funkcji eksperta do spraw szkoleń, h)udział w minimum 5 konkursach z bar-maństwa klasycznego w tym minimum jednego międzynarodowego przeprowadzonego poza granicami kraju,.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający postanowił odstąpić od obowiązku wnoszenia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich stosowania, ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonana na podstawie: 1)Składanego do oferty przetargowej przez Wykonawcę oświadczenia odpowiadającego wymaganiom określonym w punkcie 9.1.1) SIWZ, - na zasadzie spełnia / nie spełnia. 1)Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik numer 3 do niniejszej SIWZ,
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadania wiedzy i doświadczenia, ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonana na podstawie: 1)Składanego do oferty przetargowej przez Wykonawcę oświadczenia odpowiadającego wymaganiom określonym w punkcie 9.1.1) SIWZ, - na zasadzie spełnia / nie spełnia. 1)Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik numer 3 do niniejszej SIWZ,
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonana na podstawie: 1)Składanego do oferty przetargowej przez Wykonawcę oświadczenia odpowiadającego wymaganiom określonym w punkcie 9.1.1) SIWZ, - na zasadzie spełnia / nie spełnia. 1)Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik numer 3 do niniejszej SIWZ,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonana na podstawie: 1)Składanego do oferty przetargowej przez Wykonawcę oświadczenia odpowiadającego wymaganiom określonym w punkcie 9.1.1) SIWZ, - na zasadzie spełnia / nie spełnia. 1)Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik numer 3 do niniejszej SIWZ,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Sytuacji ekonomicznej i finansowej, ocena spełnienia powyższego warunku będzie dokonana na podstawie: 1)Składanego do oferty przetargowej przez Wykonawcę oświadczenia odpowiadającego wymaganiom określonym w punkcie 9.1.1) SIWZ, - na zasadzie spełnia / nie spełnia. 1)Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik numer 3 do niniejszej SIWZ,
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia, o którym mowa w art. 24 ust. 1, 2 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik numer 4 do niniejszej SIWZ, Zamawiający działając na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo Zamówień Publicznych, żąda aby Wykonawca w składanej ofercie przetargowej (w Załączniku Nr 6 do SIWZ) wskazał (o świadczył) że: 1)całość zamówienia objęta przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego zostanie wykonana przez Wykonawcę samodzielnie bez udziału podwykonawców, bądź w przypadku zamiaru powierzenia do wykonania części zamówienia publicznego będącego przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego podwykonawcy 2)części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Zlecenie wykonania części prac podwykonawcom nie zmienia treści zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części prac. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania każdego podwykonawcy i jego pracowników tak, jakby to były działania, zaniechania, uchybienia i zaniedbania jego własnych pracowników lub przedstawicieli.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
a)Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności takiej zmiany tylko i wyłącznie w przypadku i na zasadach szczegółowo określonych w niniejszym rozdziale. b)Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany wynagrodzenia określonego w § 6 ust. 1 i 2 niniejszej umowy w przypadku zmiany obowiązującej stawki podatku VAT za wykonanie usługi będącej przedmiotem niniejszej umowy. W takim przypadku zmiana stawki następuje z dniem wejścia w życie aktu prawnego zmieniającego stawkę podatku VAT. c)Zaistnienia okoliczności leżących po stronie zamawiającego w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi, warunkami atmosferycznymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy- zmianie może ulec termin realizacji umowy. d)Gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia - zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia. e)Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w zakresie zmiany liczby godzin lub uczestników projektu. W przypadku zmniejszenia liczby godzin lub uczestników projektu Zamawiający odpowiednio (proporcjonalnie) zmniejszy wynagrodzenia w tym zakresie. f)Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy w zakresie zmiany Wykonawcy umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zsz1-zakopane.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół Zawodowych nr 1 im. Aleksandra Dziedzica w Zakopanem, ul. Kasprusie 14 b, 34-500 Zakopane.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.04.2013 godzina 14:00, miejsce: Zespół Szkół Zawodowych nr 1 im. Aleksandra Dziedzica w Zakopanem, ul. Kasprusie 14 b, 34-500 Zakopane, pokój nr 14.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet IX Działanie 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2.- Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ZAKOPANEGO
- Zakup i sukcesywna dostawa żywności : pieczywo, nabiał, mięso i wędliny, drób, art. spożywcze, warzywa, owoce i mrożonki na potrzeby szpitala
- Wyposażenie stacji bazowej programu Zintegrowanego Monitoringu Środowiska Przyrodniczego (ZMŚP) - PONOWIONE
- Świadczenie usługi polegającej na udostępnianiu Zamawiającemu - na okres obowiązywania umowy - oprogramowania komputerowego do prowadzenia wielokanałowej sprzedaży biletów wstępu
- Dostawa Zestawu umożliwiającego przezskórne, przeznasadowe uzupełnienie ubytku masy kostnej trzonu kręgowego w przypadkach nowotworów i naczyniaków, Zestawu umożliwiającego przezskórne,
- dostawa samochodu typu SUV na potrzeby GOPR
- Świadczenie usług w zakresie przeglądów technicznych, konserwacji i napraw sprzętu oraz aparatury medycznej Szpitala Powiatowego w Zakopanem
więcej: przetargi w Zakopanem »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic w ramach realizacji projektu "Klucze do zawodowej przyszłości" - z podziałem na II części.
- Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń/kursów w ramach projektu "Kształcenie zawodowe na najwyższym poziomie-wsparcie uczniów i nauczycieli w powiecie radomszczańskim" nr FELD.08.08-IZ.00-0069/23.
- Organizacja i przeprowadzenie kursów i szkoleń dla uczniów i nauczycieli na potrzeby realizacji projektów w Powiecie Opatowskim
- Przeprowadzenie kursu z druku 3D - rodzaje technologii addytywnych - poziom zaawansowany w ramach projektu pn.: "Atrakcyjne kształcenie zawodowe krokiem do przyszłości"
- Przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i uczennic w ramach realizacji projektu "Energia kwalifikacji"
więcej: Usługi szkolenia zawodowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.