Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-08-10
Inowłódz: Rozbudowa z przebudową budynku internatu < Junior > w Ośrodku Przygotowań Olimpijskich w Spale
Numer ogłoszenia: 130315 - 2009; data zamieszczenia: 10.08.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Centralny Ośrodek Sportu w Warszawie Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Spale , Spała, ul. Mościckiego 6, 97-215 Inowłódz, woj. łódzkie, tel. 044 724-23-46.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.spala.cos.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: zakład budżetowy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa z przebudową budynku internatu < Junior > w Ośrodku Przygotowań Olimpijskich w Spale.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ZADANIE OBEJMUJE PRZEBUDOWĘ I ROZBUDOWĘ ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU INTERNATOWEGO JUNIOR USYTUOWANEGO w połączonym kompleksie budynków Ośrodka Przygotowań Olimpijskich. Budynek internatu łączy się z zapleczem hali basenu od strony wschodniej, od zachodniej łączy się z istniejącą salą konsumpcyjną, a od strony północnej połączony jest z hotelem Champion, poprzez łącznik kryty na poziomie I piętra. Powierzchnia całkowita (brutto) budynku w granicach strefy: parter 1.001,50 m2 (razem z hallem do stołówki i częścią wejściową wschodnią) I piętro 926,07 m2 (razem z łącznikiem i częścią wschodnią) II piętro 893,84 m2 (razem z częścią wschodnią) III piętro 833,84 m2 (razem z częścią wschodnią) razem 3.655,25 m2 Powierzchnia wewnętrzna 3.480,00 m2 Wysokość budynku 13,60 m - budynek średniowysoki OPIS ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU Budynek internatowy to obiekt 4-kondygnacyjny, niepodpiwniczony, wykonany w systemie lekkiego szkieletu stalowego na siatce modularnej. Moduł podłużny - 7,20 m x 11 Moduł poprzeczny - 6,0 + 3,0 + 6,0 m. Dwa bloki takich układów przenikają się z przesunięciem modularnym 6,0 + 3,0 m. Na 2-przęsłowym przenikaniu obu bloków znajduje się wewnętrzna klatka schodowa. Od początku swej realizacji budynek spełniał funkcję internatu na I, II i III piętrze. Na parterze znajdowały się pomieszczenia administracyjne, przeznaczenia ogólnego oraz pomieszczenia techniczne. Fundamenty. Pod słupy wykonano stopy schodkowe żelbetowe. Ściany osłonowe zewnętrzne oparto na belkach podwalinowych. Pod ściany wewnętrzne wykonano ściany fundamentowe oparte na ławach żelbetowych. Słupy nośne wykonane są z rur stalowych o 17,84 wypełnionych betonem klasy B 20. Wszystkie słupy omurowane są ściankami z cegły pełnej gr. 6,0 cm. Dźwigary stalowe. Główne dźwigary nośne to I h = 40,0 cm, dźwigary podłużne są ażurowe, dźwigary poprzeczne - pełne. Oprócz tych dźwigarów są jeszcze dodatkowe, pomocnicze o mniejszej wysokości w zależności od rozpiętości. Stropy wykonane są z płyt żelbetowych prefabrykowanych o gr. 9,0 cm. Część płyt ma wycięcia przy szachtach na prowadzenie wentylacji i rur instalacyjnych. Stropodach. Warstwy stropodachu ułożone są na blasze trapezowej 0,75 x 55 / 188 x 750 opartej na dźwigarach stalowych i elementach stalowych pomocniczych tworzących spadki połaci dachowych. Ściany zewnętrzne. Do przegród murowanych zamocowane zostały płyty warstwowe PW3/A z okładziną ze szkła hartowanego emaliowanego lub z okładziny z blachy trapezowej. Ściany wewnętrzne murowane gr. 12,0 i 6,0 cm. Klatka schodowa środkowa wykonana jest z żelbetowych elementów prefabrykowanych. Obudowana jest ściankami z cegły pełnej gr. 12,0 cm lub 2 x 6,0 cm. Klatka schodowa wschodnia wykonana jest jako monolityczna, żelbetowa, obudowana ścianami murowanymi o grubości co najmniej 25,0 cm. Pokrycie dachu wykonane jest z 3-ch warstw papy. Budynek na poziomie I-go piętra jest połączony zamkniętym przejściem ze zrealizowanym 2 lata temu budynkiem hotelowym Feniks. Dotychczas wykonywane remonty były wykonywane sporadycznie zgodnie z aktualną potrzebą. Dotyczyło to przeważnie pomieszczeń na parterze, gdyż budynek stanowił funkcjonalny ciąg łączący zespoły związane z halą sportową, pływalnią i stołówką. Funkcja pokoi hotelowych znajdujących się na 3-ch powtarzalnych kondygnacjach odzwierciedlała funkcję hotelu pracowniczego, w którym zespoły sanitarne obsługiwały zbyt dużą ilość zamieszkałych osób. Budynek mimo wymiany okien przed 10-ciu laty nie spełnia obowiązującej normy cieplnej. Ściany zewnętrzne nie są ocieplone, w a stropodachu ocieplenie stanowi wełna mineralna gr. 8,0 cm. Budynek nie spełnia obecnie warunków bezpieczeństwa pożarowego: - klasyfikacji pożarowej budynku, - odporności pożarowej, - stref pożarowych i oddzieleń p.pożarowych - ewakuacji i zagrożenia ludzi, co ze względu na funkcję budynku jest nie do przyjęcia. ZAKRES PROJEKTOWANEJ PRZEBUDOWY Budynek zostanie gruntownie przebudowany: - w całym budynku wymienione zostaną ściany zewnętrzne oparte na projektowanych belkach podwali nowych, - na typowych piętrach zostaną wymienione wszystkie ściany działowe z wyjątkiem ścian korytarzy - na stropach między piętrowych zostaną wymienione wszystkie warstwy na istniejących płytach stropowych gr. 9,0 cm, oraz wszystkie warstwy na gruncie, - na stropodachu zostaną wymienione wszystkie warstwy leżące na blasze trapezowej, a wzdłuż krawędzi dachu zaprojektowano dach mansardowy na obwodzie dachu (z wyjątkiem strony wschodniej, która przylega do klatki schodowej). Wymienione zostaną całkowicie instalacje wody zimnej i ciepłej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, centralnego ogrzewania i instalacje elektryczne. Zmiany te powodują, że musza zostać wykonane poważne roboty rozbiórkowe. Pozwoli to na prawidłowe zabezpieczenie konstrukcji nośnej budynku pod względem pożarowym, a przeprowadzone roboty remontowe dostosowane będą do wymogów przyjętej funkcji i pozwolą na użytkowanie budynku zgodnie z obowiązującymi normami i wymaganiami. Zaprojektowano dodatkową klatkę schodową ewakuacyjną między osiami 2 i 3 od strony północnej. Klatka ta pozwoli na spełnienie przepisów ewakuacji. Pozostały zakres robót to wymiana wszystkich okien, drzwi wewnętrznych i zewnętrznych, założenie nowych sufitów podwieszonych i wykonanie wszystkich robót wykończeniowych i wyposażeniowych. Budynek będzie spełniał wszystkie wymogi dotyczące zabezpieczeń pożarowych termicznych, akustycznych, przeciwwilgociowych, oraz dostosowany będzie do przebywania osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich. Elewacje budynku Junior z racji istniejącej konstrukcji i modułu będą miały dotychczasowy rytm okien. Z uwagi na możliwości konstrukcyjne nie można wykonać balkonów, o które postulował Zamawiający. Można jednak wykonać w każdym pokoju mieszkalnym portfenetr z niewielkim występem (około 50 cm), który przy pochyłej balustradzie pozwoli na niewielką przestrzeń do wykorzystania na wyjście i na umieszczenie suszarki linowej dla zawodników. Wykonane ściany murowane będą ocieplone styropianem gr. 12,0 cm i wykończone tynkiem cienko powłokowym. Boniowane filary na elewacji wykonane będą poprzez pogrubienie warstwy styropianu i podkreślenie ich poprzez zróżnicowanie koloru tynków. Cokół budynku będzie dodatkowo przymurowany cegłą klinkierową na wysokość górnej krawędzi okien parteru. Ściana zachodnia (od strony łącznika wejściowego) od poziomu 2-go piętra wzwyż wykonana będzie jako tzw. ściana lekka, wisząca wykończona panelami Larson. Na parterze od strony południowej wzbogacono elewację większym przeszkleniem otwartym na duży zespół zieleni. Zakres przebudowy obejmuje również przyległy łącznik hallu wejściowego do stołówki i istniejący blok z klatką schodową, dźwigiem i maszynownią od strony wschodniej. W łączniku wejściowym, gdzie będzie znajdowała się granica strefy pożarowej, zostaną wymienione drzwi do sali jadalnej i obu wc, przebudowany zostanie węzeł sanitarny dla kobiet i wykonane będzie nowe wejście do budynku wraz z obudową ściankami Larsona i zadaszeniem z tafli szklanej. W bloku klatki schodowej z dźwigiem od strony wschodniej wykonane będą następujące roboty: - rozebrana będzie frontowa część łącznika z podcieniem, - przebudowana zostanie maszynownia dźwigu, - przebudowany zostanie dach nad budynkiem, który obecnie wyjątkowo szpeci całe założenie przestrzenne Ośrodka, - wymieniona będzie kabina dźwigu. (Przyjęty został dźwig typ OE 900 o udźwigu Q = 900 kg/12 osób), - ocieplone zostaną ściany zewnętrzne budynku i wykonane zostaną nowe tynki z częściowym boniowaniem, - wymienione zostaną okna, drzwi wewnętrzne i zewnętrzne, obramowanie drzwi wejściowych wykończone będzie płytami Larson, a nad wejściem wykonane będzie zadaszenie z tafli szklanej. Mimo, że budynek pływalni z zapleczem nie jest objęty niniejszym opracowaniem proponujemy wykonanie okładziny cokołowej na hali pływalni oraz wykończenie elewacyjne adaptowanego łącznika z podcieniem. Elewacja tych budynków łączy się z remontowanym budynkiem Juniora i pozostawienie tej elewacji w dotychczasowym stanie będzie dużym dysonansem. Elewacje tych części proponujemy wykończyć w następujący sposób: cokół hali basenu, słupy, podcienia i część ściany zaplecza pływalni wyłożyć ceramicznymi płytami alphaton, ściana południowa zaplecza powyżej cokołu powinna być wyłożona materiałem współgrającym z wykonaną już wykładziną hali basenu od strony południowej (kamień naturalny łamany). Wnętrza tych obiektów będą podlegały również renowacji. Wymienione będą nawierzchnie posadzek, stopni, poręczy schodów, odmalowane będą ściany, a w miarę potrzeby wykonana będzie reperacja tynków. Natomiast w budynku Juniora wszystkie elementy budowlane będą wymienione. Największe roboty przewiduje się przy robotach posadzkowych na gruncie i na stropach. Warstwy na gruncie wymagają całkowitego ich wybrania, tym bardziej, że wykonywane będą dodatkowe fundamenty pod ściany zewnętrzne i pod nową klatkę schodową. Wszystkie te nowe warstwy na gruncie i na stropach są uwidocznione na przekrojach w projekcie budowlanym. Ze względu na uzyskanie prawidłowej akustyki między pokojami hotelowymi zastosowano ścianki gipsowe systemu Rigips o pojedynczej konstrukcji nośnej, dwuwarstwowego opłytowania płytami 2 x 12,5 mm i wkładzie z wełny mineralnej gr 8,0 cm. Należy stosować płyty ognioodporne Rogips vario RF. Ściany te po wyszpachlowaniu będą malowane farbą silikonową, tak jak i pozostałe murowane ściany wykończone tynkiem gipsowym. Proponujemy farby terranowa lub inne mające podobne parametry. Proponuje się wyższy standard wykończenia takich pomieszczeń jak hall wejściowy, recepcję, gabinety dyrektorów i salki konferencyjne. Tu należy ściany choćby fragmentarycznie wykończyć dobrymi tapetami, parapety z materiału naturalnego (np. aglomarmur). W całym budynku proponuje się zastosować sufity typu Ecophon, które mają nie tylko znakomite parametry akustyczne, ale również dużą gamę rozmiarów i nie ulegają wykruszaniu przy ich rozbieraniu. Posiadają również duży walor akustyczny. Posadzki na gruncie można będzie wykończyć płytami ceramicznymi w korytarzach, sanitariatach i w miejscach technologicznie uzasadnionych. Natomiast na piętrach ze względów konstrukcyjnych nie jest to wskazane. Można jedynie w łazienkach i sanitariatach stosować ceramikę, natomiast pokoje i korytarze muszą mieć inny materiał wykończeniowy: tarket Wood nowej generacji, podłogi warstwowe z drewna gr. 12,0 cm, lub panele dobrej jakości. Te i inne materiały wykończeniowe zostaną omówione z Zamawiającym na dalszym etapie projektowania, gdyż nie są one istotne w obecnej fazie projektu. Wykonane będą również roboty terenowe, polegające na dostosowaniu dróg i przejść pieszych dla osób niepełnosprawnych, podjazdu samochodów i dojść do projektowanych wejść do budynku. Wykonana zostanie nawierzchnia miejsc postojowych, dojazdów, chodników, pochylni i schodów. Pochylnie wraz z poręczami będą dostosowane do obowiązujących przepisów. W rejonie przebudowanych nawierzchni zostanie na nowo urządzona zniszczona w czasie remontu zieleń, zainstalowane będzie oświetlenie ogrodowe. Wszystkie murki obrzeżające pochylnie, kwietniki wykonane będą z cegły klinkierowej. Przed budynkiem zostanie wykonana nowa droga dojazdowa wraz z parkingiem i nowe dojście dla pieszych.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.24.11 - Roboty budowlane w zakresie hoteli .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Wadium w kwocie 50 000 należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawiają pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki, w zakresie doświadczenia: 2.1. wykonać w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie obiektu kubaturowego mieszczącego się w kategorii złożoności 5 lub 6, zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. Nr 130, poz. 1389), o kubaturze nie mniejszej niż 8000 m3 i o wartości nie mniejszej niż 7 mln złotych brutto. 2.2. W zakresie dysponowania osobami wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami posiadającymi wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi objętymi przedmiotem zamówienia oraz należącymi do właściwej izby samorządu zawodowego lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia takich osób, spełniających następujące warunki: a). Kierownik Budowy: 1. wykształcenie wyższe techniczne, 2. doświadczenie zawodowe rozumiane jako: - min 10-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy - min 1 zakończonej budowie -jako kierownik budowy- obiektu kubaturowego mieszczącego się w kategorii złożoności 5 lub 6 , zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego (.), o kubaturze nie mniejszej niż 8000 m3 3. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcji budowlanych (ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane Dz. U. z 2003r. Nr 207 poz. 2016 z późn. zm.); 4. wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę z określonym terminem ważności, b). Kierownik robót sanitarnych: 1. wykształcenie wyższe techniczne, 2. doświadczenie zawodowe rozumiane jako: - min 10-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania robotami sanitarnymi, - min 1 zakończonej budowie - jako kierownik robót - obiektu kubaturowego obejmującego roboty sanitarne, mieszczącego się w kategorii złożoności 5 lub 6 , zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego (.), o kubaturze nie mniejszej niż 8000 m3 3. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. (ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane Dz. U. z 2003r. Nr 207 poz. 2016 z późn. zm.); 4. wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, c). Kierownik robót elektrycznych: 1. wykształcenie wyższe techniczne, 2. doświadczenie zawodowe rozumiane jako: - min 10-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania robotami elektrycznymi, - min 1 zakończonej budowie - jako kierownik robót - obiektu kubaturowego obejmującego roboty elektryczne, mieszczącego się w kategorii złożoności 5 lub 6 , zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego (.), o kubaturze nie mniejszej niż 8000 m3 3. uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (ustawa z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane Dz. U. z 2003r. Nr 207 poz. 2016 z późn. zm.); 4. wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie zamówienia tj.: 1) osiągnęli w każdym roku obrotowym z ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, roczne przychody netto ze sprzedaży w wysokości co najmniej 15 mln PLN; 2) posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 2 mln PLN; 3) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 1 mln PLN. Do przeliczenia wszystkich wartości występujących w innych walutach niż PLN Zamawiający zastosuje średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP), z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. 4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 lub 2 Pzp. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia -nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w załączonych do wniosku dokumentach i oświadczeniach. Z treści tych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że wykonawca spełnia wszystkie warunki. Wszyscy wykonawcy którzy spełnią warunki zostaną zaproszeni do składania ofert, chyba że liczba takich wykonawców będzie większa niż 5. W takiej sytuacji zamawiający sporządzi klasyfikację wykonawców wg następujących zasad: 1) za każde wykonane zamówienie polegające na wykonaniu robót wymienionych w pkt 2.1 potwierdzone dokumentami świadczącymi o należytym wykonaniu wskazanego zamówienia zamawiający przyzna wykonawcy 1 pkt. Zaproszenie do złożenia oferty otrzyma 5 wykonawców z największą ilością punktów. 2) Jeśli tak przeprowadzona klasyfikacja wyłoni więcej niż 5 wykonawców najlepiej spełniających warunki udziału (z powodu równej ilości punktów), zamawiający przeprowadzi dodatkową klasyfikację wykonawców z równą ilością punktów, polegającą na ocenie przychodów netto ze sprzedaży za ostatnie 3 lata. Wykonawca, który uzyskał najwyższy średnioroczny przychód za ostatnie 3 lata (przy zastrzeżeniu spełnienia warunku o którym mowa w pkt 3.1) otrzyma 5 pkt w klasyfikacji dodatkowej, kolejni wykonawcy (maksymalnie czterech)- odpowiednio mniej o jeden punkt. Do składania ofert zostaną zaproszeni wykonawcy z największą ilością punktów, z zastrzeżeniem że łączna liczba wykonawców zapraszanych wynosi 5..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie w sprawie spełnienia przez wykonawcę warunków określonych art.22. ust.1 ustawy (w formularzu wniosku) 2. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 3. Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 4. Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielnie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie 5. wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Jeżeli wykonawca nie dysponuje osobami, a będzie dopiero nimi dysponował przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie o którym mowa w ust. 5 , wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 6. Dokumenty stwierdzające, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia: - uprawnienia budowlane oraz - wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę z określonym w nim terminem ważności 7. Sprawozdanie finansowe albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, dopuszcza się złożenie części sprawozdania: rachunku zysków i strat wraz z informacją dodatkową. 8. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert 9. Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie (konsorcjum) dokumenty w pkt 1-3 składa każdy z wykonawców, pozostałe dokumenty wykonawcy składają wspólnie..
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: SIWZ zostanie przekazana wraz z zaproszeniem do złożenia oferty Wykonawcom, którzy spełnią warunki udziału, zostaną sklasyfikowani na miejscach 1-5 i zostaną zaproszeni do składania ofert..
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.08.2009 godzina 15:00, miejsce: Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Spale /sekretariat/ ul. Mościckiego 6, 97-215 Inowłódz..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu winni złożyć pisemny wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Zaleca się skorzystanie z formularza wniosku zamieszczonego na stronie Zamawiającego - www.spala.cos.pl. Przedmiotowy wniosek należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej na adres Zamawiającego i oznaczonej: Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - Rozbudowa z przebudową budynku internatu Junior. Wniosek winien zawierać w szczególności: 1. Oznaczenie podmiotów składających wniosek (nazwa, siedziba, telefon, fax, e-mail, NIP, Regon); 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 3. Oświadczenie, że wykonawca: 1) zapoznał się z warunkami udziału w postępowaniu zawartymi w ogłoszeniu o zamówieniu; 2) Uzyskał wszystkie informacje i wyjaśnienia niezbędne do przygotowania i złożenia wniosku. 4. Do wniosku należy dołączyć dokumenty określone w sekcji III.2. - warunki udziału; 5. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia do wniosku załączają pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w trakcie postępowania (pełnomocnictwo może także obejmować uprawnienie do zawarcia umowy). Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. Pełnomocnictwo podpisują wszyscy wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia. Pełnomocnik podpisuje wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i załączone do niego dokumenty. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem. 6. W przypadku podpisania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń lub innych dokumentów, a także poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym, do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 7. Podpisanie wniosku i poświadczenia za zgodność z oryginałem winny być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. czytelny podpis lub parafa wraz z imienną pieczątką osoby podpisującej dokument lub poświadczającej kopię). 8. Zakres i forma składanych dokumentów muszą być zgodne z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.5.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006 r. nr 87, poz. 605 ze zm.): 1) Dokumenty mogą być złożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 2) Wszystkie dokumenty złożone w języku obcym winny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez wykonawcę. 3) W przypadku złożenia kopii dokumentu w formie nieczytelnej lub budzącej wątpliwości, co do jej prawdziwości, zamawiający wezwie wykonawcę do przedstawienia w wyznaczonym terminie oryginału dokumentu lub jego notarialnie poświadczonej kopii. 4) Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście wniosku muszą być parafowane i datowane własnoręcznie przez osobę podpisującą wniosek. 9. Wszystkie strony wniosku zawierające jego treść winny być ponumerowane..
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.