eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Krzymów › Przebudowa dróg gminnych i chodników w Gminie Krzymów

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-06-01

Krzymów: Przebudowa dróg gminnych i chodników w Gminie Krzymów
Numer ogłoszenia: 130544 - 2015; data zamieszczenia: 01.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Krzymów , ul. Kościelna 2, 62-513 Krzymów, woj. wielkopolskie, tel. 063 2413280, faks 063 2413091.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krzymow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg gminnych i chodników w Gminie Krzymów.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg gminnych oraz chodników w Gminie Krzymów. Zadanie zostało podzielone na 7 części i obejmuje: Część I: Budowę chodnika wraz z przebudową skrzyżowania w miejscowości Brzeźno na ul. Kwiatowej Część II: Budowę chodnika dla pieszych przy drodze gminnej w m. Paprotnia-Kałek, gm. Krzymów km 0+516 - 0+686 odc. 170m Część III: Utwardzenie placu przed budynkiem szkolnym w Smólniku Część IV: Utwardzenie placu przed świetlicą wiejską w miejscowości Kałek gmina Krzymów Część V: Przebudowa drogi gminnej Brzeźno-Szczepidło, gm. Krzymów Część VI: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Brzezińskie Holendry Część VII: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Drążeń w km 0+000 do km 0+302,08 - 4,0m Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji zostały określone w przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załącznik nr 9 do SIWZ i wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. W załączeniu dokumentacja techniczna i mapy poglądowe, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, przedmiary robót (Z uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia, przedmiary robót stanowią dokument pomocniczy do wyceny oferty. Podstawą wyceny oferty są dokumentacje techniczne opracowane dla realizacji zadania Przebudowa dróg gminnych i chodników, Gmina Krzymów. Cena oferty musi obejmować koszty wykonania robót bezpośrednio wynikających z dokumentacji technicznej, oraz inne koszty konieczne do poniesienia celem terminowej i prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia).

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy w wysokości do 50 % wartości zamówienia podstawowego.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.32.62-3, 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.00-1.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku o którym mowa dokonana zostanie na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku o którym mowa dokonana zostanie na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku o którym mowa dokonana zostanie na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę dysponowanie minimum 1 osobą do kierowania robotami z uprawnieniami budowlanymi w następującej specjalności: - ogólnobudowlanej i drogowej

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunku o którym mowa dokonana zostanie na podstawie informacji zawartych w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy wykonawcy Załącznik nr 2 - Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu Załącznik nr 4 - Wykaz osób do kontaktów z zamawiającym Załącznik nr 8 - Wzór umowy. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień / pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres gwarancji - 5

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Strony uzgadniają, że przewidują możliwość dokonywania następujących zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty: 1. Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót: a) wstrzymanie realizacji robót spowodowanych przyczynami leżącymi po stronie Zamawiającego, b) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne, warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, warunki pogodowe uniemożliwiające, ze względów technologicznych prowadzenia robót - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót lub inne okoliczności niezależne od Wykonawcy, lub których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak również inne przeszkody lub utrudnienia w wykonywaniu przedmiotu umowy spowodowane przez osoby trzecie, c) napotkanie na etapie budowy niewybuchów, zabytków, wykopalisk archeologicznych itp. d) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, e) opóźnienie w przekazaniu placu budowy lub jego części, które będzie miało wpływ na termin zakończenia inwestycji, f) nie dostarczanie w terminie dokumentów odbiorowych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. Fakty, o których mowa w pkt. 1 muszą być stwierdzone przez Inspektora Nadzoru, Kierownika Budowy i zatwierdzone przez Zamawiającego w sporządzonym na tę okoliczność protokole. Strony ustalą nowy termin z uwzględnieniem przerwy w realizacji robót. W takich przypadkach na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 2. Zamawiający może dokonać zmiany postanowień zawartej umowy w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub gdy zmiany te są korzystne dla zamawiającego. 3. Dopuszcza się możliwość zmiany osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia , za uprzednią pisemną zgodą zamawiającego. Wykonawca zaproponuje zmianę w następujących przypadkach: - śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych, - niewywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, - jeżeli zmiana kluczowego specjalisty stanie się konieczna z jakichkolwiek przyczyn niezależnych od wykonawcy np. rezygnacja. 4. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: a) zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mających wpływ na realizację zamówienia, b) gdy zmianie ulegną zapisy umowy, przedmiotem której jest dofinansowanie tej inwestycji, w tym m.in. zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy na skutek zmian zawartej umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.krzymow.nowoczesnagmina.pl/?c=179
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Krzymowie, ul. Kościelna 2, 62-513 Krzymów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.06.2015 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Krzymowie ul. Kościelna 2 62-513 Krzymów Pokój nr 12.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Budowa chodnika wraz z przebudową skrzyżowania w miejscowości Brzeźno na ul. Kwiatowej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zaprojektowano chodnik o szerokości 1,0 - 2,8 m i długości 750 m. Na odcinku km 0+000 - 0+116 chodnik zaprojektowano jako dwustronny, natomiast na pozostałym odcinku jako lewostronny. W km 0+000 - 0+400 projektuje się chodnik przy krawędzi jezdni, natomiast na odcinku 0+400 - 0+750 projektuje się chodnik z pasem zieleni oddzielającym od krawędzi jezdni ruch pieszy. Nawierzchnię projektuje się z betonowej kostki brukowej. Zaprojektowano zjazdy z betonowej kostki brukowej na poszczególne posesje. Szerokość zjazdu 5,0 m.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.32.62-3, 45.23.31.40-2, 45.23.32.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Okres gwarancji - 5

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Budowa chodnika dla pieszych przy drodze gminnej w m. Paprotnia-Kałek, gm. Krzymów km 0+516 - 0+686 odc. 170m.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa chodnika dla pieszych przy drodze gminnej w m. Paprotnia-Kałek, gm. Krzymów km 0+516 - 0+686 odc. 170m Chodnik należy wykonać od km km 0+516 - 0+686 zgodnie z załączonym przedmiarem robót.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.32.62-3, 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Okres gwarancji - 5

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Utwardzenie placu przed budynkiem szkolnym w Smólniku.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Obrzeża betonowe o wymiarach 30x8 cm na podsypce cementowo-piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową. Rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe o wym. 20x20 cm w gruncie kat. III-IV Chodniki z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - kostka regularna prostokątna 20 x 10 cm, kolorowa (kolorystyka w uzgodnieniu z Zamawiającym). Warstwy podsypkowe piaskowe zagęszczane mechanicznie o gr.3 cm - warstwa od 4,0 do 2,0 cm.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.32.62-3, 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.08.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Okres gwarancji - 5

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Utwardzenie placu przed świetlicą wiejską w miejscowości Kałek gmina Krzymów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Roboty pomiarowe przy powierzchniowych robotach ziemnych -plac przed remizą. Montaż włazu kanalizacyjnego typu ciężkiego. Wyrównanie podbudowy tłuczniem kamiennym łamanym. Ułożenie nawierzchni z betonu asfaltowego w ilości 125kg/m2.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.32.62-3, 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Okres gwarancji - 5

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej Brzeźno-Szczepidło, gm. Krzymów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zaprojektowana przebudowa drogi gminnej Brzeźno-Szczepidło obejmuje profilowanie i zgęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne jezdni o nawierzchni z asfaltu betonowego gr. 5 cm na podbudowie z KSŁM 0-63mm gr 15 cm i 0-31,5 mm gr 8 cm. Podbudowę z kruszywa układać po 15 cm szerzej z każdej strony, schodkowanie konstrukcji. Zjazdy projektuje się z KSŁM 0-31,5 mm gr 15 cm. Do robót wykończeniowych należy plantowanie i zagęszczanie poboczy wzmocnionych kruszywem naturalnym, pospółką lub żwirem gr 10 cm oraz ustawienie oznakowania pionowego i urządzeń bezpieczeństwa.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.32.62-3, 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Okres gwarancji - 5

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Brzezińskie Holendry.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Całość robót przewidzianych w związku z przebudową w/w drogi będzie się odbywała w obrębie pasa drogowego stanowiącego działki o numerach ewidencyjnych : 220,291 obręb Brzezińskie Holendry. Projekt przewiduje przebudowę odcinka drogi długości 434,000mb od km 0 + 000,00 do km 0 + 434,00 i szerokości 3,00m z obustronnymi poboczami szerokości 2 x 0,5m.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.32.62-3, 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Okres gwarancji - 5

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Drążeń w km 0+000 do km 0+302,08 - 4,0m.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Całość robót przewidzianych w związku z przebudową w/w drogi będzie się odbywała w obrębie pasa drogowego stanowiącego działki o numerach ewidencyjnych : 95,129,139 obręb Drążeń. Projekt przewiduje przebudowę odcinka drogi od km 0+000,00 do km 0+302,08 - 4,00m z obustronnymi poboczami szerokości 2x0,75m.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.32.62-3, 45.23.31.40-2, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7, 45.23.32.00-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.10.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 95
    • 2. Okres gwarancji - 5

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.