Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-07-12
Warszawa: Modernizacja systemów: wizualizacji oraz weryfikacji i uwierzytelniania transportów wartości wraz z konserwacją w Oddziale Okręgowym NBP w Kielcach
Numer ogłoszenia: 132179 - 2016; data zamieszczenia: 12.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Narodowy Bank Polski - Departament Koordynacji i Realizacji Zakupów , ul. Świętokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 185 23 59, 22 185 28 20, faks 22 185 25 40.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.nbp.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja systemów: wizualizacji oraz weryfikacji i uwierzytelniania transportów wartości wraz z konserwacją w Oddziale Okręgowym NBP w Kielcach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest modernizacja systemu weryfikacji i uwierzytelniania transportów wartości oraz systemu wizualizacji zdarzeń i elementów systemu wraz z konserwacją w Oddziale Okręgowym NBP w Kielcach. 1. System weryfikacji i uwierzytelniania transportów wartości jest to zespół środków organizacyjnych i technicznych umożliwiający dokonanie na terenie Oddziału zidentyfikowania i zweryfikowania realizowanych transportów wartości (z wykorzystaniem systemu kontroli dostępu i telewizji dozorowej). Modernizacja Systemu weryfikacji i uwierzytelniania transportów wartości (dalej SWiUTW) obejmuje: 1) opracowanie projektu modernizacji SWiUTW (Zamawiający nie dopuszcza systemu opartego o przeglądarkę internetową), 2) opracowanie dokumentacji bezpieczeństwa SWiUTW, przetwarzającego dane osobowe, 3) demontaż urządzeń istniejącego systemu weryfikacji i uwierzytelniania transportów wartości, 4) dostarczenie, zamontowanie i uruchomienie SWiUTW, 5) migrację bazy danych lub wprowadzenie bazy danych do systemu w przypadku gdy migracja okaże się niemożliwa, 6) próbę funkcjonowania SWiUTW w oparciu o dane rzeczywiste, 7) przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie prawidłowej obsługi SWiUTW, 8) sporządzenie dokumentacji powykonawczej oraz sporządzenie instrukcji eksploatacji i obsługi systemu SWiUW, 9) wykonanie niezbędnych pomiarów parametrów okablowania, 10) świadczenie usług konserwacji i przeglądów technicznych w okresie udzielonej 36 miesięcznej gwarancji co 6 miesięcy. 2. System wizualizacji zdarzeń i elementów systemu (SWZiES) to system integrujący systemy zabezpieczeń technicznych, dzięki któremu możliwa będzie m.in. współpraca istniejących systemów bezpieczeństwa w zakresie monitorowania stanu elementów detekcyjnych i sterowań (SSWiN, CCTV, SKD, SSP, informacja o stanie elementów detekcyjnych, korelacja zdarzeń alarmowych systemów SSWiN), SKD i SSP z systemem CCTV, sterowanie bramami w śluzie wjazdowej, rejestracja zdarzeń i ich archiwizacja. Modernizacja SWZiES obejmuje : 1) opracowanie projektu modernizacji SWZ i ES, (Zamawiający nie dopuszcza systemu opartego o przeglądarkę internetową), 2) dostarczenie, zamontowanie i uruchomienie SWZ i ES, zgodnie z zaakceptowanym przez Zamawiającego projektem, 3) przeprowadzenie próby funkcjonowania SWZiES, 4) przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie prawidłowej obsługi SWZiES, 5) sporządzenie dokumentacji powykonawczej oraz sporządzenie instrukcji eksploatacji i obsługi systemu SWZiES, 6) świadczenie usług konserwacji i przeglądów technicznych w okresie udzielonej 36 miesięcznej gwarancji co 6 miesięcy..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.30.00 - Komputery osobiste 30.23.33.10 - Czytniki odcisków palców 32.42.80.00 - Modernizacja sieci 48.42.10.00 - Pakiety oprogramowania do zarządzania urządzeniami 51.61.00.00 - Usługi instalowania urządzeń komputerowych i przetwarzania informacji 50.31.23.10 - Konserwacja sieciowego sprzętu do przetwarzania danych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 40.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Na etapie składania ofert Zamawiający będzie wymagać wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 zł
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, iż posiada ważną koncesję upoważniającą do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób lub/i mienia, realizowanej w formie zabezpieczenia technicznego, wydanej na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U.2014 poz. 1099 tj. z późn. zm.).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że posiada wiedzę i doświadczenie polegające na należytym wykonaniu, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) co najmniej 1 zamówienia (umowy) polegającej na: zaprojektowaniu i wykonaniu (lub modernizacji) systemu weryfikacji i uwierzytelniania transportów wartości., oraz; b) co najmniej 1 zamówienia (umowy) polegającej na: zaprojektowaniu i wykonaniu (lub modernizacji) systemu wizualizacji zdarzeń
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 2 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które są wpisane na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U.2014 poz. 1099 tj. z późn. zm.), w tym: a) co najmniej jedna z tych osób posiada: - doświadczenie w (samodzielnym lub we współpracy) opracowaniu min. 1 projektu wykonania lub modernizacji systemu weryfikacji i uwierzytelniania transportów, - doświadczenie w (samodzielnym lub we współpracy) opracowaniu min. 1 projektu wykonania lub modernizacji systemu wizualizacji zdarzeń, oraz b) co najmniej jedna osoba posiada świadectwo kwalifikacyjne grupy I kategorii E uprawniające do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci o napięciu nie wyższym niż 1 kV odpowiadające wymaganiom określonym w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczególnych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. 2003 r Nr 89, poz. 828).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł. (słownie: sto tysięcy zł 00/100.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu
1. Jeżeli liczba Wykonawców, którzy złożyli wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, nie przekroczy 5, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. 2) Jeżeli liczba Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, będzie większa niż 5, Zamawiający zaprosi do składania ofert 5 Wykonawców, którzy otrzymali najwyższą ocenę. W takim przypadku przy wyborze Wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, Zamawiający będzie kierował się liczbą należycie wykonanych zamówień, , o których mowa w sekcji III.3.2) lit. b) w sposób taki, że za każdy wykonany lub zmodernizowany system wizualizacji zdarzeń obejmujący integrację z co najmniej trzema z poniższych systemów: - SSWiN - oparty na centrali GALAXY Dimension, - SSP - oparty na centrali SCHRACK, - CCTV - oparty na rejestratorach GETEBRICK, - SKD - oparty na systemie Nedap AEOS Wykonawca otrzyma 1 punkt. Ocenie podlegać będzie maksymalnie 5 zamówień o największej wartości, potwierdzonych dokumentami poświadczającymi należyte wykonanie. W przypadku, gdy dwóch lub więcej Wykonawców otrzyma tę samą liczbę punktów, o kolejności decydować będzie łączna wartość brutto maksymalnie 5 zamówień o największej wartości wybranych spośród wszystkich należycie wykonanych, ujętych w wykazie, w ten sposób, że wyższą lokatę otrzyma Wykonawca, który wykonał zamówienia o największej łącznej wartości brutto, a Wykonawcy, którzy wykonali zamówienia o niższych łącznych wartościach brutto, odpowiednio kolejne, niższe lokaty. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający nie będzie przyznawał punktów za zamówienia wykonane przez te podmioty.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin wykonania modernizacji - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje zmiany postanowień umowy na zasadach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Zamawiający przekaże specyfikacje istotnych warunków zamówienia zaproszonym wykonawcom.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Narodowy Bank Polski, 00-919 Warszawa, ul. Świętokrzyska 11/21.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.08.2016 godzina 10:00, miejsce: Narodowy Bank Polski Biuro Podawcze ul. Świętokrzyska 11/21, 00-919 Warszawa.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu zobowiązaniu są złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z dokumentami wskazanymi w Ogłoszeniu o zamówienie.Wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy złożyć pełnomocnictwo do podpisywania wniosku i jego załączników, o ile to prawo nie wynika z innych dokumentów, złożonych wraz z wnioskiem. Pełnomocnictwo do podpisania oferty zostanie złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. Zamawiający wymaga, aby wykonawca złożył w formie oryginału formularz wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz listę podmiotów należących do grupy kapitałowej. Pozostałe oświadczenia i dokumenty wymienione w ogłoszeniu można złożyć w formie oryginału lub kopii. Kopie mają być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy, nie dotyczy poświadczenia pełnomocnictwa. Poświadczenie za zgodność z oryginałem należy sporządzić w sposób umożliwiający identyfikację podpisu np. podpis wraz z pieczątką imienną lub czytelnie imię i nazwisko. W przypadku wykonawców wspólne ubiegających się o zamówienie oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których polega wykonawca na zasadach określonych w art.26 ust.2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez osoby upoważnione do reprezentacji wykonawcy lub osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów. Jeśli Wykonawca składając wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z jego załącznikami zamierza zastrzec niektóre informacje w nich zawarte, zgodnie z postanowieniami art. 8 ust. 3 ustawy Pzp zobowiązany jest nie później niż w terminie składania wniosków, zastrzec, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazać, załączyć do wniosku oferty pisemne uzasadnienie, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Stosownie do powyższego, jeśli Wykonawca nie dopełni ww. obowiązków wynikających z ustawy, Zamawiający będzie miał podstawę do uznania, że zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest bezskuteczne i w związku z tym potraktuje daną informację, jako niepodlegającą ochronie i niestanowiącą tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 ze zm. Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu wraz z jego załącznikami należy złożyć w miejscu wskazanym w sekcji IV.4), w zamkniętym opakowaniu kopercie, w sposób zabezpieczający nienaruszalność do terminu otwarcia. Koperta, opakowanie z wnioskiem ma posiadać następujące oznaczenie: Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w przetargu ograniczonym prowadzonym przez NBP-DKRZ na: Modernizacja systemów: wizualizacji oraz weryfikacji i uwierzytel-niania transportów wartości wraz z konserwacją w Oddziale Okręgowym NBP w Kielcach, nr sprawy: DKRZ-WPO-JM-241-107-Kie-16. Na kopercie,opakowaniu należy podać: nazwę i adres siedziby wykonawcy oraz numer telefonu i faksu. Informacja o złożonym wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu może być przekazana telefonicznie przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wniosek uważa się za złożony w terminie, jeżeli przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu został on wysłany w formie pisemnej i zamawiający otrzymał go nie później niż w terminie 7 dni od dnia upływu terminu składania wniosków. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenia zamówienia Wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania, w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy Wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, zgodnie z art. 24 ust. 2a ustawy. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany będzie wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 2% ceny całkowitej oferty. Na wniosek Wykonawcy przesłany na adres DKRZprzetargi@nbp.pl Zamawiający prześle formularz wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w formie edytowalnej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Obsługa metrologiczna wyposażenia pomiarowego laboratoriów Centralnego Laboratorium GIORiN w okresie 1 czerwca 2025 r. - 31 maja 2026 r.
- 250/2025 Świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości i porządku oraz pielęgnacji zieleni na terenie "Plaży Romantycznej" w Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy.
- Wykonanie usługi cateringowej na warsztaty w ramach projektu Era materiałów - popularyzacja inżynierii materiałowej wśród uczniów szkół średnich
- Wykonanie audytów energetycznych lub remontowych lub efektywności energetycznej dla budynków miejskich
- Świadczenie usług serwisowych w zakresie zapewnienia poprawnego działania oprogramowania Portalu Sprawozdawczego, Pakietu Socjalnego, Systemu Analityczno-Raportowego oraz SDPOA
- Usługi utrzymania porządku i czystości w 2025/2026 r. dla nieruchomości administrowanych przez Zarząd Mienia m. st. Warszawy" z podziałem na części.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DOSTAWA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO, DRUKUJĄCEGO I AKCESORIÓW
- Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby jednostek Politechniki Opolskiej
- Przedmiotem zamówienia jest dostawa zestawów komputerowych z oprogramowaniem
- Dostawa urządzeń i oprogramowania zwiększających odporność na cyberataki wraz z wdrożeniem w ramach realizacji projektu "Cyberbezpieczna Gmina Horyniec-Zdrój"
- "Dostawa i montaż wyposażenia do publicznych przedszkoli na terenie Gminy Rytwiany"
- "Radosny świat przedszkolaka w Gminie Krzanowice" zakup i dostawa sprzętu elektronicznego
więcej: Komputery osobiste »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.