Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-05-24
Żnin: PCZ/II-ZP/08/2016
Numer ogłoszenia: 132420 - 2016; data zamieszczenia: 24.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Pałuckie Centrum Zdrowia Sp. z o.o. , ul. Szpitalna 30, 88-400 Żnin, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 52 3031341 w. 181, faks 52 3031344.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalznin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PCZ/II-ZP/08/2016.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1 Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prania bielizny szpitalnej i odzieży ochronnej wraz z dzierżawą bielizny szpitalnej i odzieży ochronnej oraz kompleksowym serwisem (CPV 98.30.00.00-6, 98.31.00.00-9, 98.31.50.00-4) w okresie 24 miesięcy dla Pałuckiego Centrum Zdrowia Sp. z o. o. w Żninie. 1.2 Przedmiot dzierżawy jest własnością dzierżawcy - Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest wydzierżawić bieliznę szpitalną oraz odzież operacyjną nową (nie używaną). Zamawiający nie dopuszcza możliwości dzierżawienia tej samej bielizny innym podmiotom. 1.3 Świadczenie kompleksowej usługi pralniczej musi odbywać się zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi dla procesów dezynfekcji i prania w zależności od asortymentu, skażenia bielizny, zgodnie z technologią i warunkami obowiązującymi w placówkach szpitalnych, przy bezwzględnym przestrzeganiu zarządzeń i zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego. Pralnia musi posiadać barierę higieniczną i możliwość świadczenia usług pralniczych w zakresie prania bielizny dla jednostek ochrony zdrowia oraz transport przystosowany do przewozu bielizny szpitalnej - potwierdzone opinią Głównego Inspektora Sanitarnego. 1.4 Szacunkowa średnia ilość prania wynosi około 6.677 kg, w skali jednego miesiąca: w tym: - Bielizna operacyjna 1398 kg, - Mopy 850 kg - Materace ok. 4 sztuki. W czasie 24 miesięcy, szacunkowa ilość prania bielizny szpitalnej i odzieży ochronnej to ok. 160.248,00 kg. 1.5 Podane powyżej ilości bielizny szpitalnej i odzieży roboczej należy traktować, jako orientacyjne. Ilości te, mogą ulec zmianie w zależności od ilości pacjentów i potrzeb Zamawiającego, jednak ich zmniejszenie nie przekroczy 20% wartości umowy brutto. Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu oddania przez Zamawiającego do prania mniejszej ilości bielizny i odzieży niż określona w pkt. 1.4 niniejszej SIWZ. 1.6 Kompleksowa usługa pralnicza bielizny i odzieży obejmuje w szczególności: - dezynfekcję - pranie - czyszczenie chemiczne - krochmalenie - suszenie - maglowanie - prasowanie - bieżące reparacje, - segregację i pakowanie bielizny - oraz inne, jeżeli producent danego asortymentu takie przewiduje w pralni Wykonawcy. 1.7 Środki piorące i dezynfekujące użyte do realizacji zamówienia muszą odpowiadać określonym normom lub specyfikacjom technicznym (atesty, certyfikaty CE, opinie PZH, Instytutu Matki i Dziecka lub Centrum Zdrowia Dziecka, itp.). 1.8 Odbiór i dostarczanie bielizny i odzieży ochronnej odbywać się będzie w dni robocze (od poniedziałku do piątku), święta i długie weekendy będą uzgadniane na bieżąco. 1.9 Odbiór przedmiotu zamówienia będzie się odbywał jeden raz dziennie z magazynu bielizny brudnej Zamawiającego, w godzinach od 9.00 do 10.30. Dostarczanie przedmiotu zamówienia odbywać się będzie jeden raz dziennie do magazynu bielizny czystej Zamawiającego, do godz. 10.30. 1.10 Wykonawca musi posiadać pozytywną opinię PIS-E dotyczącą spełnienia warunków sanitarnych odnośnie środków transportu, którymi Wykonawca będzie realizował odbiór i dostawę poszczególnych partii prania. 1.11 Wykonawca musi zapewnić załadunek brudnej i rozładunek czystej bielizny i odzieży. 1.12 Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność za wykonanie usługi pralniczej w zakresie jakości i zgodności z wymogami sanitarnymi wobec organów kontroli (Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy). 1.13 Zamawiający zastrzega sobie prawo pobrania wymazów czystościowych w momencie odbioru bielizny od Wykonawcy 1 x na kwartał oraz w przypadku dochodzeń epidemiologicznych. Kosztem badań mikrobiologicznych zostanie obciążony Wykonawca. 1.14 Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w ofercie plan (opis) technologii prania bielizny i odzieży szpitalnej. 1.15 Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania wizji lokalnej w pralni Wykonawcy. 1.16 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz pozostałe wymagania Zamawiającego dotyczące prania oraz dzierżawy bielizny szpitalnej i odzieży ochronnej zawiera Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.31.00.00 - Usługi prania i czyszczenia na sucho 98.31.50.00 - Usługi prasowania 98.30.00.00 - Różne usługi .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie będzie wymagał od Wykonawców wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie (Załącznik nr 3 do SIWZ);
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał (lub wykonuje) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej 1 usługę prania wraz z dzierżawą bielizny i odzieży szpitalnej, o wartości średniorocznie minimum 200.000,00 zł.;
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że pralnia, w której będzie realizowana usługa, posiada pozytywną opinię sanitarno-epidemiologiczną w zakresie prania bielizny i odzieży szpitalnej oraz, że środki transportu Wykonawcy przeznaczone do realizacji zamówienia spełniają podstawowe wymogi sanitarne określone dla środków transportu bielizny szpitalnej;
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udowodni że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia z rozszerzeniem o ryzyko zakażeń na kwotę, nie mniejszą niż 500.000,00 PLN (opłacona polisa, a w przypadku jej braku innym dokument potwierdzający).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie produktów, które mają zostać dostarczone, których autentyczność musi zostać poświadczona przez wykonawcę na żądanie zamawiającego;
- zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;
- zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich;
inne dokumenty
a) Opis technologii prania z wykazem niezbędnych do wykonania usługi maszyn, urządzeń i narzędzi, jakimi dysponuje Wykonawca, uwzględniający stosowane środki i preparaty na poszczególnych etapach wykonywania usługi - załączyć do oferty; b) Wykaz stosowanych do realizacji zamówienia środków piorących i dezynfekcyjnych wraz dokumentami potwierdzającymi spełnianie określonych norm lub specyfikacji technicznych (atesty, certyfikaty CE, opinie PZH, Instytutu Matki i Dziecka lub Centrum Zdrowia Dziecka, itp.) - załączyć do oferty; c) Próbkę tkaniny z której uszyta jest bielizna operacyjna wraz dokumentami: - Wpis lub zgłoszenie do Rejestru Wyrobów Medycznych - Deklaracja zgodności CE - Karta techniczna tkaniny potwierdzająca gramaturę i skład chemiczny - Dokument potwierdzający normę PN-EN 13795 - Instrukcja użytkowania (w/w dokumenty dotyczą tkaniny/materiału) - załączyć do oferty.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oferta każdego Wykonawcy musi zawierać: a) Formularz oferty - Załącznik nr 2 do SIWZ; b) Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust 1 uPzp - Załącznik nr 3 do SIWZ -. c) Wykaz wykonanych usług wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie umowy - wg pkt. 4.1b) SIWZ - Załącznik nr 6 do SIWZ; d) Aktualna opinia wydana przez Państwowy Inspektorat Sanitarno-Epidemiologiczny w zakresie pralni - wg pkt. 4.1c) SIWZ. e) Opinia wydana przez Państwowy Inspektorat Sanitarno-Epidemiologiczny (w zakresie środków transportu Wykonawcy) - wg pkt. 4.1d) SIWZ. f) Opłacona polisa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej - wg pkt. 4.1 e) SIWZ; g) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp - Załącznik nr 4 do SIWZ; h) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, w stosunku do osób fizycznych oświadczenie (Załącznik nr 4a) - wg pkt 4.2b) SIWZ; i) Oświadczenie Wykonawcy, że nie zalega z opłacaniem podatków oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne - wg pkt. 4.2 c) SIWZ; j) Informacja o przynależności do grupy kapitałowej - wg pkt. 4.3 SIWZ - Załącznik nr 6 do SIWZ; k) Opis technologii prania - wg pkt. 4.4 a) SIWZ; l) Wykaz stosowanych środków piorących i dezynfekcyjnych wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie określonych norm lub specyfikacji - wg pkt. 4.4 b) SIWZ; m) Próbka tkaniny z której uszyta jest bielizna operacyjna wraz z dokumentami - wg pkt. 4.4 c) SIWZ; n) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy); o) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (jeżeli dotyczy).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin płatności - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia zmian przepisów wskazanych w art. 142 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych, tj. zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy nastąpi według następujących zasad: 1) W wypadku zmiany, o której mowa w lit. a) wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a nowa wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczana na podstawie nowych przepisów. 2) W przypadku zmiany, o której mowa w lit. b) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikająca ze zwiększenia wynagrodzeń osób bezpośrednio wykonujących zamówienie do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia, z uwzględnieniem wysokości wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. 3) W przypadku zmiany, o którym mowa w lit. c) wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaką będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących zamówienie na rzecz Zamawiającego. 4) Warunkiem waloryzacji będzie złożenie wniosku przez Wykonawcę, a w przypadkach zmian, o których mowa w lit. b i c wykazanie przez Wykonawcę wpływu zmian na koszt wykonania zamówienia. 5) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian, o których mowa w lit. a, b i c.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalznin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.szpitalznin.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.06.2016 godzina 10:00, miejsce: SEKRETARIAT w budynku Dyrekcji Zamawiającego, adres: Pałuckie Centrum Zdrowia Sp. z o. o. - ul. Szpitalna 30, 88-400 Żnin..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŻNINA
- "Przygotowanie i dostarczenie własnym transportem posiłków przeznaczonych do żywienia zbiorowego".
- Sukcesywny zakup paliwa dla pojazdów oraz sprzętu"
- Dostawa środków czystości oraz artykułów do utrzymania czystości w Grupach 1-10 dla Pałuckiego Centrum Zdrowia Sp. z o. o. w Żninie
więcej: przetargi w Żninie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Kompleksowy odłów i transport zwierząt wolnożyjących nie podlegających ochronie na terenie powiatu chrzanowskiego"
- "Kompleksowe świadczenie usług pralniczych wraz z transportem dla Uzdrowiska Krynica - Żegiestów S.A. w Krynicy Zdroju ul. Nowotarskiego 9/4"
- ŚWIADCZENIE USŁUG PRALNICZYCH W "KUTNOWSKIM SZPITALU SAMORZĄDOWYM" SP. Z O.O.
- Usługi prania, maglowania i dezynfekcji dla Zakładu Karnego w Potulicach. Nr ref. sprawy: D/Kw.2232.12.2024.KG
- Usługi pralnicze dla Domu Pomocy Społecznej "Słoneczne Wzgórze" od dnia 01.01.2025 do dnia 31.12.2025
- Usługi pralnicze dla Aresztu Śledczego w Łodzi
więcej: Różne usługi »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.