eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BukPRZEBUDOWA ULICY GRODZISKIEJ, SZEWSKIEJ, BOHATERÓW BUKOWSKICH I ULICY PRZYKOP W M. BUK

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-05-24

Buk: PRZEBUDOWA ULICY GRODZISKIEJ, SZEWSKIEJ, BOHATERÓW BUKOWSKICH I ULICY PRZYKOP W M. BUK
Numer ogłoszenia: 132574 - 2016; data zamieszczenia: 24.05.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 98042 - 2016r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina Buk, ul. Ratuszowa 1, 64-320 Buk, woj. wielkopolskie, tel. 061 8140671, faks 061 8140101.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA ULICY GRODZISKIEJ, SZEWSKIEJ, BOHATERÓW BUKOWSKICH I ULICY PRZYKOP W M. BUK.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są dwa zadania: Przebudowa drogi powiatowej nr 2739P na odcinku ulicy Grodziskiej, Szewskiej i Bohaterów Bukowskich (do ul. Wielkowiejskiej) w m. Buk oraz przebudowa drogi powiatowej nr 2739P na odcinku ulicy Przykop w Buku. Zadanie nr 1 - Przebudowa drogi powiatowej nr 2739P na odcinku ulicy Grodziskiej, Szewskiej i Bohaterów Bukowskich (do ul. Wielkowiejskiej) w m. Buk. Inwestycja objęta projektem zlokalizowana na działkach nr 254, 297, 301, 362, 363, 364, 405, arkusz mapy 3, oraz na działkach 493, 512, 519 i 539 arkusz mapy 4 z ob. 0001 Buk - Miasto w mieście Buk, gminie Buk, powiat poznański, województwo wielkopolskie. Działki objęte opracowaniem zlokalizowana są w centrum miasta Buk pomiędzy ulicą Wielkowiejską i Przykop. Znajduję się w ciągu drogi powiatowej nr 2439P. w stanie istniejącym posiada nawierzchnie o warstwie ścieralnej z betonu asfaltowego, z uwagi na budowę sieci znacznie zniszczoną. Szerokość nawierzchni zmienna od 7.60 do 4.70m. Nawierzchnia ulicy obramowana jest krawężnikiem betonowym typ uliczny 15x30x100cm. Z obu stron istniejącej jezdni zlokalizowane są chodniki o nawierzchni z warstwą ścieralną z kostki brukowej betonowej koloru szarego, płyt chodnikowych 30x30x7cm oraz zjazdy do bram również o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego lub płyt chodnikowych. Nawierzchnia istniejąca chodników nie jest obramowana obrzeżem. Ograniczenie stanowią ogrodzenia i budynki. W pasie drogowym ulicy zlokalizowane są następujące sieci podziemne: kanalizacja deszczowa, kanalizacja sanitarna, wodociąg, gazociąg, sieć teletechniczna i elektroenergetyczna, dodatkowa zlokalizowane jest sieć napowietrzna oświetleniowa. Wszystkie wody deszczowe z pasa drogowego objętego opracowaniem zbierane są powierzchniowo (jak w stanie istniejącym) do istniejącego układu wpustów ulicznych i kanalizację deszczową. Odcinek objęty opracowaniem zlokalizowany jest w ciągu drogi powiatowej, ruch samochodowy odbywa się jednokierunkowo od ulicy Wielkowiejskiej w kierunku ulicy Przykop. Przedmiotem inwestycji jest wykonanie przebudowy nawierzchni ulic Bohaterów Bukowskich, Szewskiej i Grodziskiej na odcinku od ul. Wielkowiejskiej do ulicy Przykop w granicach pasa drogowego wraz z przebudową nawierzchni chodników i zjazdów, oraz uzupełnieniem infrastruktury technicznej odprowadzającej wodę deszczową z obszaru objętego inwestycja. Wszystkie prace prowadzone będą w granicach pasów drogowych ww. ulic oraz ulic przyległych w zakresie skrzyżowań z ulicami objętymi opracowaniem. Zakres przebudowy zaznaczono na planie zagospodarowania linia przerywaną koloru niebieskiego a punkty załamania oznaczono punktami numerowanymi od 1 do 113. Z uwagi na lokalizacje części inwestycji w obszarze objętym ochroną konserwatorską (wpisany do rejestru zabytków nr rejestru 2548-A Z DNIA 08.02.1956 - UKŁAD URBANISTYCZNY MIASTA BUK), inwestycja została podzielona na dwa odrębne postępowania administracyjne: 1. Zgłoszenie robót budowlanych - obszar poza ochrona konserwatorską (oddzielne postępowanie) - od km 0+000.00 do km 0+080.85 (pomiędzy punktami 0-11-106-113) 2. Pozwolenie na budowę - obszar objęty ochroną konserwatorską od km 0+080.85 do km 0+450.65 (pomiędzy punktami 11-106) - na planie zagospodarowania obszar zaznaczony linią przerywaną koloru czerwonego). Projekt obejmuje wykonanie przebudowy ulic Bohaterów Bukowskich, Szewskiej, Grodziskiej oraz skrzyżowań z ulicami Niegolewskich, Mury, Wąskiej. Zenktelera i Kościelnej. Prace związane z przebudową obejmować będą następujące roboty - Prace geodezyjne związane z wytyczeniem elementów projektowanych (prowadzone przez cały okres wykonywania prac budowalnych), - Wykonanie oznakowania tymczasowego, - Badania archeologiczne i nadzór konserwatorski, - Zdjęcie warstwy humusu gr. 10cm - w miejscach istniejących pasów zieleni - Wykonanie frezowania warstwy ścieralnej istniejącej nawierzchni bitumicznej ulic, - Wykonanie rozbiórek istniejących nawierzchni chodników i zjazdów oraz krawężników betonowych oraz obrzeży, - Wykonanie ław betonowych po projektowane krawężniki, obrzeża - Ustawienie projektowanych krawężników betonowych - Wykonanie koryta projektowanej nawierzchni chodników i zjazdów, - Wykonanie projektowanych elementów odwodnienia, - Wykonanie konstrukcji chodników i zjazdów, miejsc postojowych, - Wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki bitumicznej, - Humusowanie i obsianie trawą powierzchni zielonych, - Wykonanie elementów małej architektury, (kosze na śmieci, gazony, palisady) - Przeprowadzenie prac porządkowych, - Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, - Usuniecie oznakowania tymczasowego związanego z prowadzonymi pracami. Przebudowa ulic Bohaterów Bukowskich, Szewskiej i Grodziskiej oraz dróg bocznych posiadających połączenia z ulicami objętymi opracowaniem ma na celu rewitalizacje ulic bez znaczących zmian geometrii (geometria istniejącej ulicy została zmieniona w zakresie szerokości ze względu na niewystarczające szerokości chodników i poprawę bezpieczeństwa poprzez zawężenie nawierzchni co uniemożliwi parkowanie pojazdów w miejscach niebezpiecznych) i rozwiązania wysokościowego. Zaprojektowano wymianę istniejącego krawężnika betonowego na opornik betonowy 10x30x100 cm (kolor grafitowy) obniżony do 4.0 cm na całej długości projektowanej przebudowy, na przejściach dla pieszych, zatoce postojowej oraz na wjeździe do cmentarza krawężnik należy obniżyć do 1.0 cm. Szerokość przebudowanej nawierzchni ulicy została zmieniona w stosunku do istniejących szerokości. Zaprojektowano chodniki o zmiennej szerokości do granicy budynków lub linii ogrodzeń (nie węższe niż 1.5m). Istniejące włączenia dróg bocznych dostosowano do zmienionej geometrii krawężników na ulicach objętych przebudową. Projektowane zjazdy do istniejących budynków i bram wjazdowych zaprojektowano jako zjazdy przez krawężnik o szerokości zmiennej (minimum 4.0m) dostosowanej do istniejących bram wjazdowych, zastosowano skosy 1:1 (1.0x1.0 m). Nie zaprojektowano obramowania zjazdów krawężnikiem betonowym, jedynie w przypadku zakończenia nawierzchni zjazdów istniejącą nawierzchnia gruntową na połączeniu tych nawierzchni zaprojektowano opornik betonowy 12x25x100 cm (kolor grafitowy). Lokalizację wjazdów wyróżniono odmiennym kolorem kostki brukowej. Zastosowano następującą kolorystykę dla poszczególnych nawierzchni: - Przebudowę nawierzchni zjazdów do posesji - projektowana warstwa ścieralna kostka brukowa betonowa typu Beganit lub Nova Granit - kolor szary - Przebudowę nawierzchni chodników - projektowana warstwa ścieralna kostka brukowa betonowa typu Beganit lub Nova Granit - grafitowy i jasny (zbliżony do białego), na chodniku zaprojektowano następujący układ kostki (od strony krawężnika) - Rolka 3 rzędów kostki grafitowej - ok 0.3 m - Rolka 6 rzędów kostki jasnej (zbliżonej do białej) - ok 0.6 m - Do granicy chodnika kostka grafitowa Na ulicy Szewskiej na odcinku od km 0+270.00 do km 290.00 po stronie lewej, zaprojektowano zatokę postojową (parkowanie równoległe) o szerokości 2.5m. o nawierzchni z kostki granitowej 8-10 cm i pochyleniem poprzecznym 2.0 proc. w kierunku nawierzchni ulicy. Przed cmentarzem i kościołem Św. Krzyża zaprojektowano plac z możliwością parkowania o nawierzchni z kostki granitowej 8-10cm oraz chodnikiem o szerokości 1.5m o nawierzchni jak wzdłuż ulicy.Zaprojektowano modernizacje infrastruktury odwadniającej pas drogowy poprzez wykonanie na całej długości ścieku przykrawężnikowego z kostki brukowej betonowej (szerokość ścieku 0.20m) i głębokości zmiennej (od 0.02 m do 0.05 m od km 0+080.00 do km 0+093.00), wymianę istniejących studni wpustowych na nowe oraz wymianę istniejących przykryw studni kanalizacyjnych na nowe wraz z wykonaniem płyt obciążeniowych betonowych. Projektowany sposób odprowadzenia wód deszczowych nie ulegnie zmianie w stosunku do istniejącego sposobu odprowadzenia. Zadanie nr 2 - Przebudowa drogi powiatowej nr 2739P na odcinku ulicy Przykop w m. Buk. Inwestycja objęta projektem zlokalizowana na działkach nr 772, arkusz mapy 5, z ob. 0001 Buk - Miasto w mieście Buk, gminie Buk, powiat poznański, województwo wielkopolskie. Zakres projektu zaznaczono na planie zagospodarowania linia przerywaną koloru niebieskiego a punkty załamania oznaczono punktami numerowanymi od 1 do 39. Przedmiotem inwestycji jest wykonanie przebudowy nawierzchni ulicy Przykop w granicach pasa drogowego wraz z przebudową nawierzchni chodników i zjazdów, oraz uzupełnieniem infrastruktury technicznej odprowadzającej wodę deszczową z obszaru objętego inwestycja. Remont nawierzchni obejmować będzie odcinek od ulicy Grodziskiej do skrzyżowania z ulicą Dworcową (do granicy wykonanego już remontu). Wszystkie prace prowadzone będą w granicach pasa drogowego drogi powiatowej nr 2439P na działce nr 772. Projekt obejmuję wykonanie przebudowy ulicy Przykop. Prace związane z przebudową obejmować będą następujące roboty: - Prace geodezyjne związane z wytyczeniem elementów projektowanych (prowadzone przez cały okres wykonywania prac budowalnych), - Wykonanie oznakowania tymczasowego, - Zdjęcie warstwy humusu gr. 10cm - w miejscach istniejących pasów zieleni - Wykonanie frezowania warstwy ścieralnej istniejącej nawierzchni bitumicznej ulicy, - Wykonanie rozbiórek istniejących nawierzchni chodników i zjazdów oraz krawężników betonowych oraz obrzeży, - Wykonanie ław betonowych po projektowane krawężniki, obrzeża - Ustawienie projektowanych krawężników betonowych - Wykonanie koryta projektowanej nawierzchni chodników i zjazdów, - Wykonanie projektowanych elementów odwodnienia, - Wykonanie konstrukcji chodników i zjazdów, - Wykonanie warstwy ścieralnej z betonu mieszanki bitumicznej, - Humusowanie i obsianie trawą powierzchni zielonych, - Przeprowadzenie prac porządkowych, - Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego, - Usuniecie oznakowania tymczasowego związanego z prowadzonymi pracami. Działka objęta opracowaniem zlokalizowana jest w centrum miasta Buk pomiędzy ulicą Grodziską i Dworcową. Znajduję siew ciągu drogi powiatowej nr 2439P. w stanie istniejącym posiada nawierzchnie o warstwie ścieralnej z betonu asfaltowego, z uwagi na budowę sieci znacznie zniszczoną. Szerokość nawierzchni wynosi ok. 6.0 m. Nawierzchnia ulicy obramowana jest krawężnikiem betonowym typ uliczny 15x30x100 cm. Z obu stron istniejącej jezdni zlokalizowane są chodniki o nawierzchni z warstwą ścieralną z kostki brukowej betonowej koloru szarego oraz z jazdy do bram również o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru szarego. Nawierzchnia istniejąca chodników nie jest obramowana obrzeżem. Ograniczenie stanowią ogrodzenia i budynki. Wzdłuż istniejącego krawężnika zlokalizowany jest ściek przykrawężnikowy z kostki brukowej betonowej (2 rzędy) o szerokości 0,20 m. W pasie drogowym ulicy zlokalizowane są następujące sieci podziemne: kanalizacja deszczowa, kanalizacja sanitarna, wodociąg, gazociąg, sieć teletechniczna i elektroenergetyczna, dodatkowa zlokalizowane jest sieć napowietrzna oświetleniowa. Wszystkie wody deszczowe z pasa drogowego objętego opracowaniem zbierane są powierzchniowo (jak w stanie istniejącym) do istniejącego układu wpustów ulicznych i kanalizację deszczową. Przebudowa ulicy Przykop ma na celu rewitalizacje ulicy bez znaczących zmian geometrii i rozwiązania wysokościowego. Zaprojektowano wymianę istniejącego krawężnika betonowego na opornik betonowy 10x30x100cm (kolor grafitowy) obniżony do 4.0cm na całej długości projektowanej przebudowy, na przejściach dla pieszych krawężnik należy obniżyć do 1.0cm. Szerokość przebudowanej nawierzchni ulicy nie ulegnie zmianie w stosunku do istniejącej i będzie wynosić 6.0m. Zaprojektowano chodniki o zmiennej szerokości do granicy budynków lub linii ogrodzeń. Istniejące włączenia dróg bocznych pozostawiono bez zmian geometrii wprowadzono jedynie korektę wartości promieni i zastosowano wyokrąglenie promieniem 5.0 i 6.0m. Projektowane zjazdy do istniejących budynków i bram wjazdowych zaprojektowano jako zjazdy przez krawężnik o szerokości zmiennej (minimum 3.5 m) dostosowanej do istniejących bram wjazdowych, zastosowano skosy 1:1 (1.0x1.0 m). Nie zaprojektowano obramowania zjazdów krawężnikiem betonowym,jedynie w przypadku zakończenia nawierzchni zjazdów istniejącą nawierzchnia gruntową na połączeniu tych nawierzchni zaprojektowano opornik betonowy 12x25x100 cm (kolor grafitowy). Lokalizację wjazdów wyróżniono odmiennym kolorem kostki brukowej. Zastosowano następującą kolorystykę dla poszczególnych nawierzchni: - Zjazdy do posesji - projektowana warstwa ścieralna kostka brukowa betonowa typu Beganit lub Nova Granit - kolor szary - Chodnik - projektowana warstwa ścieralna kostka brukowa betonowa typu Beganit lub Nova Granit + Plaza Nova 8 - grafitowy i jasny (zbliżony do białego), na chodniku zaprojektowano następujący układ kostki (od strony krawężnika) - 1.0m kostki grafitowej (typu Nova Granit lub Beganit) - 0.75 (3 rzędy) kostki białej (typu Plaza Nova 8) - Do granicy chodnika kostka grafitowa (typu Nova Granit lub Beganit) Zaprojektowano modernizacje infrastruktury odwadniającej pas drogowy poprzez wykonanie na całej długości ścieku przykrawężnikowego z kostki brukowej betonowej (szerokość ścieku 0.20m) i głębokości zmiennej (od 0.02m do 0.05m), wymianę istniejących studni wpustowych na nowe oraz wymianę istniejących przykryw studni kanalizacyjnych na nowe wraz z wykonaniem płyt obciążeniowych betonowych. Z uwagi, że wody deszczowe z W9 i W10 odprowadzona są na teren parku, oraz spadek niwelety ścieku od km 0+165.93 do końca remontowanego odcinka jest niewystarczający do prowadzenia wody ściekiem otwartym na odcinku od km 0+165.93 do 0+262.60 zaprojektowano odwodnienie liniowe monolityczne oraz kanał deszczowy DN200 od km 0+236.20 do km 0+259.44 z dwoma studniami betonowymi z osadnikami DN1000, projektowany odcinek kanalizacji deszczowej włączoną w istniejące wyprowadzenie kanalizacji deszczowej w ul. Wegnera. Projektowany sposób odprowadzenia wód deszczowych nie ulegnie zmianie w stosunku do istniejącego sposobu odprowadzenia. 2. Niniejszy przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z: 1) projektami budowlanymi, wykonawczymi opracowanymi przez MIM-PROJEKT MAGDA WOJCIECHOWSKA ul. Kościelna 26, 63-300 Kowalew 2) Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, 3) obowiązującymi przepisami prawa budowlanego i przepisami prawa dotyczącymi warunków technicznych oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, 4) szczegółową specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, 5) pozwoleniem na budowę - przebudowa ulicy Grodziskiej, Szewskiej, Bohaterów Bukowskich (odcinek objęty ochroną konserwatorską) - nr sprawy 6740.17.50.2016, 6) zgłoszeniem robót budowlanych - przebudowa ulicy Grodziskiej, Szewskiej, Bohaterów Bukowskich (odcinek poza ochroną konserwatorską) - nr sprawy 6743.17.35, 7) zgłoszeniem robót budowlanych - przebudowa ulicy Przykop - nr sprawy 6743.17.34, 8) Zamawiający zapewni nadzór konserwatorski nad realizacją przedmiotowej inwestycji. 3. UWAGI DO PROJEKTU i SSTWiORB 1)Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy projektu organizacji i zabezpieczenia ruchu na czas trwania robót oraz jego realizacji podczas trwania robót. 2)Występujące w dokumentacji nazwy własne producentów lub wyrobów zostały użyte wyłącznie w celu wskazania założonego standardu przyjętych rozwiązań. Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji technicznej pod warunkiem zapewnienia parametrów równoważnych - nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. Pod pojęciem parametry równoważne - nie gorsze Zamawiający rozumie parametry o co najmniej takich samych lub wyższych standardach jakościowych, niż wskazane w dokumentacji projektowej , w tym w SSTWiORB. 3) W przypadku opisu przedmiotu zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ww. Ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4) Po zakończeniu wszelkich robót, dokonaniu wpisu w dzienniku budowy przez kierownika budowy i potwierdzeniu gotowości do odbioru przez inspektora nadzoru Wykonawca pisemnie zawiadomi Zamawiającego o gotowości do odbioru. Do zawiadomienia Wykonawca załączy miedzy innymi inwentaryzację geodezyjną powykonawczą w 4 kompletach zawierającą: - mapy sytuacyjno-wysokościowe z wkreślonym przebiegiem sieci kanalizacyjnej z przykanalikami, studniami rewizyjnymi i studniami przyłączeniowymi oraz potwierdzenie złożenia dokumentacji w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu - 1 komplet map Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w dniu zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego; pozostałe 3 komplety map - niezwłocznie po uzyskaniu pieczątki z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu potwierdzającej przyjęcie dokumentacji do zasobów Ośrodka, - szkice geodezyjne, - zestawienie długości wybudowanej sieci kanalizacyjnej, przykanalików, z podaniem ich ilości i średnic, ilości wybudowanych studni rewizyjnych i wpustów, z określeniem materiałów, z jakich zostały wykonane i średnic, ilości (w m2) wbudowanej kostki betonowej, ilości (w mb) wbudowanego krawężnika, obrzeży i innych materiałów.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20.05.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • DROGOPAL Zakład Robót Drogowych Andrzej Szeszuła, ul. Przemysłowa 17, 64-330 Opalenica, kraj/woj. wielkopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 1068648,29 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1181329,44

  • Oferta z najniższą ceną: 1181329,44 / Oferta z najwyższą ceną: 1953220,90

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.