eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ElblągWymiana pokrycia dachowego ceramicznego Zespołu Szkół Ogólnokształcących przy ul. Pocztowej 2 w Elblągu wraz z robotami towarzyszącymi

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2007-08-02

Elbląg: Wymiana pokrycia dachowego ceramicznego Zespołu Szkół Ogólnokształcących przy ul. Pocztowej 2 w Elblągu wraz z robotami towarzyszącymi
Numer ogłoszenia: 132749 - 2007; data zamieszczenia: 02.08.2007
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina - Miasto Elbląg, ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 055 235 35 36, 055 239 31 25, fax 055 235 35 55, 055 239 33 34.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umelblag.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wymiana pokrycia dachowego ceramicznego Zespołu Szkół Ogólnokształcących przy ul. Pocztowej 2 w Elblągu wraz z robotami towarzyszącymi.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest: Wymiana pokrycia dachowego ceramicznego Zespołu Szkół Ogólnokształcących przy ul. Pocztowej 2 w Elblągu wraz z robotami towarzyszącymi przedmiot główny: Nazewnictwo wg CPV: Wykonywanie pokryć dachowych przedmioty dodatkowe: Nazewnictwo wg CPV: Izolacja cieplna Nazewnictwo wg CPV: Roboty w zakresie stolarki budowlanej Zamówienie dotyczy wykonania robót budowlanych polegających na wymianie pokrycia dachowego ceramicznego Zespołu Szkół Ogólnokształcących przy ul. Pocztowej 2 w Elblągu wraz z robotami towarzyszącymi. Kompleks budynków należących do Zespołu Szkól Ogólnokształcących przy ul. Pocztowej 2 w Elblągu, wraz z działką o numerze geodezyjnym 23, obręb 15 Miasta Elbląg, stanowi zabytek wpisany do rejestru zabytków Decyzją Nr 6/07 z dnia 23.01.2007 r., stanowiącą ZAŁĄCZNIK NR 4 do SIWZ. Obiekt złożony jest z dwóch różniących się od siebie brył: - bryły głównej wraz ze skrzydłami bocznymi oraz przedłużeniem skrzydła południowo - wschodniego od strony ul. Pocztowej (2- kondygnacyjnej i 3- kondygnacyjnej), - części 4-kondygnacyjnej wraz z salą gimnastyczną (1 kondygnacja z antresolą). Przedmiot zamówienia opisuje niżej wymieniona dokumentacja projektowa oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, opracowane przez firmę CONCEPT Projektowanie Architektoniczne arch. Tomasz Porębny z siedzibą: Mały Rudnik 25A, 86-302 Grudziądz 4: A. DOKUMENTACJA PROJEKTOWA: I. PRZEDMIAR ROBÓT: 1. Przedmiar robót: Wymiana pokrycia z dachówki ceramicznej II. PROJEKTY: 1. Rodzaj opracowania: Inwentaryzacja architektoniczno - budowlana obiekt: Zespół Szkół Ogólnokształcących I LO w Elblągu branża: Architektura 2. Rodzaj opracowania: Projekt wykonawczy obiekt: Zespół Szkół Ogólnokształcących I LO w Elblągu branża: Architektura, Konstrukcja 3. Rodzaj opracowania: Projekt wykonawczy obiekt: Zespół Szkół Ogólnokształcących I LO w Elblągu branża: Architektura, Konstrukcja 4. Rodzaj opracowania: Projekt budowlano - wykonawczy obiekt: Zespół Szkół Ogólnokształcących I LO w Elblągu - Instalacje elektryczne branża: Elektryczna B. SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT: 1. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót obiekt: Zespół Szkół Ogólnokształcących I LO w Elblągu - Instalacje elektryczne branża: Budowlana 2. Specyfikacja branżowa (branża elektryczna) - Instalacje elektryczne wewnętrzne, oświetlenie zewnętrzne. Zamawiający informuje, że przedmiar robót, wymieniony w pkt 3.1. ppkt A.I. SIWZ, przekazywany jest wraz z SIWZ jako ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ. Zamawiający informuje, że dokumentacja projektowa wymieniona w pkt 3.1. ppkt A.II. oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, wymienione w pkt 3.1. ppkt B., stanowią ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ. ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ jest zgodnie z wolą pobierającego SIWZ przekazywany w wersji papierowej za opłatą na pisemny wniosek pobierającego SIWZ lub udostępniany jest do wglądu dla zainteresowanych w siedzibie Zamawiającego. ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ wraz z SIWZ udostępniony jest również na stronie internetowej Zamawiającego www.umelblag.pl . 2. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca przeprowadził wizję w terenie, w celu ustalenia wszelkich prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. 3. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia wynikające wprost z dokumentacji oraz przedmiarów, jak również nie ujęte w dokumentacji, a niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj.: obsługi i inwentaryzacji geodezyjnej wykonywanych robót, robót przygotowawczych, porządkowych, zagospodarowania placu budowy, utrzymania zaplecza i placu budowy (dostawa wody, usuwanie ścieków, wywóz śmieci, organizacja zaplecza socjalnego, oświetlenie, zasilanie w energię elektryczną, telefon, dozorowanie, itp.), koszty dopuszczenia do czynnych urządzeń oraz wyposażenia budowli w instalacje i urządzenia techniczne zapewniające możliwość korzystania z nich zgodnie z ich przeznaczeniem, ustawienia i czasu pracy rusztowań zewnętrznych, zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót, jak również wszelkich opłat związanych z odbiorem robót. 4. W przypadku konieczności zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót, należy opracować projekt organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót, który po zaopiniowaniu przez Komendę Miejską Policji w Elblągu oraz zatwierdzeniu przez organ zarządzający ruchem drogowym(Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego w Elblągu), należy złożyć wraz ze stosownym wnioskiem do zarządcy drogi. Wykonawca będzie pokrywał koszty z tytułu zajęcia pasa drogowego wg stawek pomniejszonych o 80% dla inwestycji realizowanych przy udziale środków Gminy - Miasto Elbląg, zgodnie z uchwałą Nr XXII/511/2005 Rady Miejskiej w Elblągu z dnia 14.05.2005 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Elbląg. 5. Roboty będą prowadzone pod nadzorem konserwatorskim. 6. Zamawiający informuje, że robotami budowlanymi może kierować tylko osoba, która spełnia wymagania określone w § 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. 2004 r., Nr 150, poz. 1579). 7. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił Zamawiającemu pisemnej gwarancji na okres 36 miesięcy dla całości robót licząc od daty odbioru. Zamawiający korzystać będzie z uprawnień wynikających z instytucji rękojmi przez okres 3 miesięcy po upływie okresu gwarancji. 8. W przypadku dostarczenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie gwarancji, Zamawiający wymaga, aby były one zgodne ze wzorcami zawartymi w ZAŁĄCZNIKU Nr 5 do SIWZ. 9. W przypadku wygrania przetargu Wykonawca sporządzi harmonogram rzeczowo - finansowy wykonania robót objętych umową i przedłoży Zamawiającemu do zatwierdzenia w terminie 5 dni od daty zawarcia umowy. 10. W przypadku wygrania przetargu, Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów z podwykonawcami, zgodnie z postanowieniami art. 647 ze znaczkiem 1 - Kodeksu Cywilnego. 11. W przypadku wygrania przetargu, Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów przelewu wierzytelności na rzecz podwykonawców, należnych im za wykonane roboty. 12. W przypadku wygrania przetargu, Wykonawca zobowiązany będzie do ubezpieczenia budowy od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej na okres od dnia rozpoczęcia do dnia ukończenia danego etapu robót, obejmującego: a. ubezpieczenie robót, urządzeń i sprzętu budowlanego do wysokości 100% wynagrodzenia umownego przypadającego za realizowany etap robót, b. ubezpieczenie osób trzecich na kwotę 100 000,00 zł na jeden wypadek, przy nieograniczonej liczbie wypadków. 13. Zamawiający nie określa w SIWZ, która część zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 14. Zakres zamówienia: Zamówienie obejmuje prace związane z wymianą pokrycia dachowego ceramicznego Zespołu Szkół Ogólnokształcących przy ul. Pocztowej 2 w Elblągu, w tym: - roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, - wymianę skorodowanych elementów więźby dachowej, - wykonanie obróbek blacharskich, - montaż okien i wyłazów dachowych, - wykonanie nowego pokrycia dachu z dachówki ceramicznej, - wymianę instalacji odgromowej. Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem określają projekty budowlane i wykonawcze stanowiące ZAŁĄCZNIK Nr 7 do SIWZ, a ilość robót do wykonania określa przedmiar robót stanowiący ZAŁĄCZNIK Nr 6 do SIWZ. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia wynikającego z art. 25 ust. 1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych o treści: Zgodnie z art. 25 ust.1 pkt 2) ustawy Prawo zamówień publicznych oświadczam, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.26.12.10-9, 45.32.10.00-3, 45.42.10.00-4.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 31.10.2007.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA


III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych i spełniający warunki art. 22 ust. 1 tj. Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Warunkiem udziału w postępowaniu jest: a. wykonanie przez Wykonawcę w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia co najmniej jednej roboty budowlanej, odpowiadającej swoim rodzajem i wartością niniejszemu zamówieniu, tj. wykonanie nowego lub remont pokrycia dachu z dachówki ceramicznej o powierzchni nie mniejszej niż 400 m2 na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub zlokalizowanym na terenie objętym nadzorem konserwatorskim. b. zatrudnianie przeciętnie w ciągu ostatnich 3 lat minimum 10 osób c. dysponowanie: - kierownikiem budowy branży ogólnobudowlanej ze stażem łącznym pracy jako kierownik budowy minimum 3 lata, który odbył co najmniej 2-letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych oraz - kierownikiem robót elektrycznych, posiadającym łączny staż pracy jako kierownik robót minimum 2 lata. Zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, m.in. kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi, mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające aktualne uprawnienia budowlane, będące członkami właściwych terytorialnie okręgowych izb samorządu zawodowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz.1118 z późn. zm.). Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych, robotami budowlanymi może kierować tylko osoba, która spełnia wymagania określone w § 8 ust. 1 ww. rozporządzenia (Dz. U. 2004 r., Nr 150, poz.1579). 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 1. Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 1) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie dokumentu wymienionego w pkt 6.2. SIWZ 2. Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2) a. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie dokumentu wymienionego w pkt 6.4. SIWZ Przy ocenie spełnienia tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku będą zsumowane. 3. Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2) b. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie dokumentu wymienionego w pkt 6.5. SIWZ Przy ocenie spełnienia tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku będą zsumowane. 4. Potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2) c. ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie dokumentu wymienionego w pkt 6.6. i 6.7. SIWZ Przy ocenie spełnienia tego warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnieniu warunku będą zsumowane. 5. Potwierdzenia spełnienia warunków wymienionych w Sekcji III.2) pkt 3) i Sekcji III.2) pkt 4) ogłoszenia Zamawiający dokona na podstawie składanej oferty i oświadczeń.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga dostarczenia: - zgodnie z pkt 6.1. SIWZ - Oświadczeń wynikających z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych - zgodnie z pkt 6.2. SIWZ - Aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - zgodnie z pkt 6.3. SIWZ - Wykazu podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat zakresu wykonywanych przez nich czynności. Uwaga: a) Wykaz składają tylko Wykonawcy, którzy powierzą wykonanie części zamówienia podwykonawcom. b) W wykazie podmiotów należy wskazać części zamówienia, których wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom. - zgodnie z pkt 6.4. SIWZ - Wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie, Uwaga: a) W wykazie należy wymienić roboty budowlane potwierdzające spełnienie przez Wykonawcę warunku określonego w Sekcji III.2) pkt 2)a. ogłoszenia podając informacje: - o powierzchni wykonanego lub remontowanego pokrycia dachu z dachówki ceramicznej na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków lub zlokalizowanym na terenie objętym nadzorem konserwatorskim z informacją o wpisie tego obiektu do rejestru zabytków lub zlokalizowaniu tego obiektu na terenie objętym nadzorem konserwatorskim. b) Dla robót wymienionych w wykazie należy załączyć dokumenty potwierdzające, że te roboty zostały wykonane należycie. - zgodnie z pkt 6.5. SIWZ - Informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie . - zgodnie z pkt 6.6. SIWZ -Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, Uwaga: a) W wykazie osób należy wymienić osoby przewidziane do wykonania przedmiotu zamówienia, potwierdzając spełnienie przez Wykonawcę warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2)c. ogłoszenia. b) W doświadczeniu kierownika budowy należy podać: - liczbę lat pracy jako kierownik budowy liczbę i liczbę lat praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych. c) W doświadczeniu kierownika robót elektrycznych należy podać: - liczbę lat pracy jako kierownik robót elektrycznych. - zgodnie z pkt 6.7. SIWZ - Dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Uwaga: a) Dla potwierdzenia spełnienia warunku wymienionego w Sekcji III.2) pkt 2)c. ogłosznia dla osób wymienionych w wykazie osób, o którym mowa w pkt 6.6. SIWZ, należy złożyć z ofertą wymagane uprawnienia budowlane i aktualne zaświadczenia o przynależności do właściwej terytorialnie okręgowej izby samorządu zawodowego. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. UWAGA: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wymienionych w pkt 6.2. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1. UWAGI, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umelblag.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Elblągu Wydział Zamówień Publicznych pokój nr 125 82-300 Elbląg ul. Łączności 1.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.08.2007 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miejski w Elblągu Wydział Zamówień Publicznych 82-300 Elbląg, ul. Łączności 1, pokój nr 125.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.6) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Opłata za SIWZ obejmuje koszty jej druku oraz przekazania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.