eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grodzisk Mazowiecki › Opracowanie określające docelowy i komplementarny system publicznego transportu zbiorowego(zwłaszcza kolejowego) w zachodniej części aglomeracji warszawskiej.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-01-16

Grodzisk Mazowiecki: Opracowanie określające docelowy i komplementarny system publicznego transportu zbiorowego(zwłaszcza kolejowego) w zachodniej części aglomeracji warszawskiej.
Numer ogłoszenia: 13410 - 2012; data zamieszczenia: 16.01.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 307157 - 2011r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Grodzisk Mazowiecki, ul. Kościuszki 32A, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie, tel. 022 7555146, faks 022 7555327.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie określające docelowy i komplementarny system publicznego transportu zbiorowego(zwłaszcza kolejowego) w zachodniej części aglomeracji warszawskiej..

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Opracowanie określające potrzeby przewozowe i możliwości ich zaspokojenia oraz koncepcję i zasady integracji samorządów w ramach publicznego transportu zbiorowego wzdłuż linii kolejowych Warszawa - Grodzisk Maz. i WKD Warszawa - Grodzisk Maz. II.1.3.2. Zakres prac dotyczących przedmiotu zamówienia: KARTA PROGRAMOWA OPRACOWANIA Docelowy i komplementarny system publicznego transportu zbiorowego (zwłaszcza kolejowego) w zachodniej części aglomeracji warszawskiej Etap I : Badania przewozów pasażerskich 1. Badania ankietowe pasażerów na stacjach i przystankach kolejowych 2. Pomiary wsiadł wysiadł na stacjach i przystankach kolejowych 3. Badania parkowania (system Parkuj i jedź) w pobliżu stacji i przystanków kolejowych 4. Pomiar liczby pasażerów komunikacji autobusowej na liniach dowozowych do stacji i przystanków kolejowych Badaniami należy objąć pasażerów na następujących liniach i stacjach: W ramach linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej badaniami należy objąć kolejne stacje na terenie poszczególnych gmin: Grodzisk Maz.: Grodzisk Maz. Radońska Grodzisk Maz. Jordanowice Grodzisk Maz. Piaskowa Grodzisk Maz. Okrężna Milanówek: Brzózki Kazimierówka Milanówek Grudów Polesie Brwinów: Otrębusy Kanie Helenowskie Michałowice: Nowa Wieś Warszawska Komorów Reguły Michałowice Opacz Pruszków: zakłada się wykorzystanie danych z wykonanego w czerwcu 2011r. badania, prace będą dotyczyły ujednolicenia metodologii, aktualizacji i weryfikacji wyników oraz ewentualnego zebrania danych uzupełniających. - Pruszków WKD - Tworki - Malichy Łącznie 18 stacji w 6 gminach. W ramach linii kolejowej z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego badaniami należy objąć pasażerów Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej (Piastów i Pruszków) na kolejnych stacjach: - Grodzisk Maz. Milanówek Brwinów Pruszków zakłada się wykorzystanie danych z wykonanego w czerwcu 2011r. badania, prace będą dotyczyły ujednolicenia metodologii, aktualizacji i weryfikacji wyników oraz zebrania danych uzupełniających. Piastów Łącznie 5 stacji w 5 gminach. Termin realizacji do 31 stycznia 2012 roku Badanie pasażerów transportu szynowego należy wykonać w wybrany dzień powszedni: wtorek, środę lub czwartek z wyłączeniem okresu wzmożonego ruchu świątecznego tzn. 17.12.2011 - 01.01.2012r. Badania ankietowe pasażerów powinny być wykonywane w okresie szczytu porannego (w przedziale godzin 6.30-8.30, w kierunku do Warszawy. Badanie powinno być wykonywane w odniesieniu do wszystkich pociągów w tym okresie z notowaniem wyników w interwałach 15minutowych. W trakcie badania ankietowego powinny być zbierane informacje dot. motywacji odbywania podróży (co najmniej do pracy, do szkoły, do usług, po zakupy, do domu, w odwiedziny), źródeł (miejsce rozpoczęcia podróży) i celów podróży (ze wskazaniem stacji docelowej oraz miejsca zakończenia podróży), kontynuowania przejazdu na terenie Warszawy innym środkami transportu zbiorowego, cech osoby badanej (mężczyzna, kobieta, szacunkowy wiek), rodzaju biletu wykorzystywanego w podróży. Oczekuje się, że uzyskana próba ankietowania na każdej stacji nie będzie mniejsza niż 300 ankiet, lub 30% liczby pasażerów. W przypadku nie osiągnięcia wymaganej próby podczas jednego dnia pomiarowego, na danej stacji lub przystanku należy wykonać pomiar uzupełniający innego dnia. Badania powinny być wykonane przez przeszkolony personel. Personel pomiarowy powinien posiadać w widocznych miejscach identyfikatory, informujące o wykonywaniu badania i umożliwiające identyfikację osób dokonujących badań. Pomiary wsiadł wysiadł na stacjach i przystankach kolejowych powinny dotyczyć wszystkich osób wsiadających na stacjach i przystankach w okresie badania ankietowego, do wszystkich pociągów, z notowaniem wyników w interwałach 15minutowych. Badanie powinno dotyczyć obu kierunków ruchu. Badania parkowania (P+R i B+R) w pobliżu stacji i przystanków kolejowych powinny być prowadzone w wybrany dzień roboczy (wtorek, środę lub czwartek) w okresie od 6.00 do 20.00 z identyfikacją: liczby parkujących samochodów i rowerów w przedziałach 30 minutowych. Pomiar należy prowadzić na wydzielonych parkingach służących obsługi podróży w systemie P+R, na innych parkingach wykorzystywanych do parkowania samochodów i przesiadek na kolej, oraz na ulicach w sąsiedztwie stacji i przystanków, na których samochody są zaparkowane w celu dokonania przesiadki na kolej. Dla każdej stacji i przystanku kolejowego należy wykonać także badanie pozwalające ustalić rotację na miejscach postojowych. Badanie należy wykonać na wybranej grupie 100 pojazdów parkujących w celu P+R w przypadku gdy liczba zidentyfikowanych pojazdów w systemie P+R przekracza 100, lub wszystkich pojazdów gdy liczba zidentyfikowanych pojazdów w systemie P+R jest mniejsza niż 100. Pomiar liczby pasażerów komunikacji autobusowej na liniach dowozowych do stacji i przystanków kolejowych powinien być wykonany w wybrany dzień powszedni (wtorek, środa, lub czwartek) na wszystkich przystankach obsługujących poszczególne stacje i przystanki objęte analizą. Pomiar powinien być wykonany w okresie 6.30-8.30 i dotyczyć wszystkich osób wsiadających i wysiadających. Badania powinny być wykonane z wykorzystaniem formularzy do badań ankietowych i ilościowych. Wykonawca powinien na tydzień przed rozpoczęciem pomiarów przedstawić Zamawiającemu do akceptacji formularze do badań ankietowych, harmonogram wykonywania badań oraz nazwiska kierowników badań w poszczególnych miejscach i dniach pomiarowych. Wyniki badań Wykonawca powinien przedstawić w postaci elektronicznej bazy danych. Postać bazy danych (układ kolumn i wierszy, zawartość treści) powinna być uzgodniona z Zamawiającym. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia raportu z wykonania badań z przedstawieniem terminu zrealizowanych badań, uzyskanych prób pomiarowych wraz z elektroniczną bazą danych z pomiarów. Wykonawca wraz z raportem z badań będzie zobowiązany do przekazania w sposób uporządkowany (każdy dzień pomiarowy i miejsce pomiaru w odrębnej teczce, każdy formularz pomiarowy opisany) oryginałów formularzy pomiarowych. Raport z badań powinien zawierać analizę wyników z przedstawieniem podstawowych statystyk. Powinien zawierać także rozszerzenie wyników badania ankietowego (wykonywanych na podstawie próby pomiarowej) do natężeń ruchu pasażerskiego wynikających z pomierzonej liczby pasażerów na stacjach i przystankach kolejowych. Dostarczenia przez gminy uzgodnionych z wykonawcą dokumentów niezbędnych do wykonania ( ETAPU I ) pkt.1 etapu II . Na wykonawcy spoczywa obowiązek sporządzenia wykazu niezbędnych dokumentów i wystąpienia do gmin z wnioskiem o ich dostarczenie w terminie 14 dni od zawarcia umowy. Etap II : Charakterystyka stanu istniejącego Charakterystyka istniejącej sytuacji transportu zbiorowego w zachodniej części aglomeracji warszawskiej powinna zawierać omówienie warunków geograficznych, demograficznych i urbanistycznych obszaru, a także zachowań i potrzeb komunikacyjnych mieszkańców oraz obowiązujących uwarunkowań prawnych, w tym w szczególności: 1. Charakterystyka stanu istniejącego a) Określenie granic obszaru analizy. b) Informację na temat liczebności mieszkańców i powierzchni obszaru z podziałem na jednostki terytorialne (gminy) wchodzące w skład obszaru. Analiza powinna dotyczyć stanu istniejącego i prognoz ludnościowych. c) Przedstawienie charakterystyki zagospodarowania przestrzennego obszaru wraz z analizą (rodzaj zagospodarowania, w tym podstawowe funkcje mające wpływ na generację ruchu). d) Omówienie poziomu rozwoju gospodarczego obszaru i struktury gospodarki. e) Scharakteryzowanie sfery społecznej obszaru. f) Przedstawienie stanu systemu transportowego (transport zbiorowy w podziale na transport szynowy i komunikację autobusową, najważniejsze węzły przesiadkowe, system P+R i B+R). g) Charakterystykę i analizę zachowań komunikacyjnych mieszkańców obszaru (co najmniej motywacje podróży, ruchliwość, godziny podróżowania, kierunki podróżowania, wykorzystywane bilety, przesiadki na system transportu zbiorowego w Warszawie). h) Określenie obecnego zapotrzebowania na korzystanie z transportu zbiorowego (potoki pasażerskie na poszczególnych odcinkach sieci, wykorzystanie poszczególnych stacji i przystanków, zapotrzebowanie na P+R i B+R). i) Przedstawienie obecnego sposobu organizacji przewozów. j) Przedstawienie nakładów finansowych na transport zbiorowy (co najmniej w latach 2009-2010 i w roku 2011). 2. Uwarunkowania prawne Należy przedstawić: a) Zasady organizacji transportu publicznego w świetle Rozporządzenia 1370 2007. b) Zasady organizacji transportu publicznego w świetle ustawy o publicznym transporcie zbiorowym - Dz.U.2011.5.13. c) Zasady rekompensowania należności operatorowi świadczącemu usługi transportu publicznego Dostarczenia przez gminy uzgodnionych z wykonawcą dokumentów niezbędnych do wykonania ( ETAPU I ) pkt.1 etapu II . Na wykonawcy spoczywa obowiązek sporządzenia wykazu niezbędnych dokumentów i wystąpienia do gmin z wnioskiem o ich dostarczenie w terminie 14 dni od zawarcia umowy. Termin realizacji do 15 marca 2012 r. Etap III : Koncepcja funkcjonowania systemu transportu zbiorowego w Paśmie Zachodnim aglomeracji warszawskiej 1. Ocena stanu istniejącego. Syntetyczna analiza opracowania wykonanego w Etapie I. 2. Analiza SWOT Silne i słabe strony, szanse i zagrożeni istniejącego systemu transportu zbiorowego w zachodniej części aglomeracji warszawskiej. 3. Koncepcja systemu transportu szynowego Pasma Zachodniego. Należy przedstawić koncepcję obsługi Pasma Zachodniego transportem szynowym ze szczególnym uwzględnieniem dojazdów do Warszawy oraz powiązań pomiędzy gminami analizowanego obszaru. 4. Komunikacja autobusowa wspomagająca system transportu szynowego. Należy przedstawić koncepcję obsługi stacji i przystanków transportu szynowego za pomocą linii autobusowych dowozowych. Koncepcja powinna zawierać propozycję układu linii dowozowych do stacji i przystanków transportu szynowego, najważniejsze przystanki, częstotliwość i godziny kursowania. Ponadto należy wskazać także te trasy istotne z punktu widzenia obszaru, które powinny być obsługiwane wyłącznie komunikacją autobusową (bez powiązań z transportem szynowym, o ile takie zapotrzebowanie będzie występować). 5. System dojazdów samochodowych do stacji kolejowych (typu P+R). Należy przedstawić koncepcję obsługi stacji i przystanków transportu szynowego za pomocą systemu Parkuj i jedź. W koncepcji należy wskazać proponowane lokalizacje parkingów P+R i ich wielkość oraz zasady rozliczeń za korzystanie z parkingów ( parking płatny, bezpłatny). 6. System dojazdów rowerowych do stacji kolejowych (typu B+R). Należy przedstawić koncepcję obsługi stacji i przystanków transportu szynowego za pomocą transportu rowerowego. Koncepcja powinna zawierać propozycję lokalizacje parkingów B+R i ich wielkość. 7. Forma prawna organizatora transportu. Propozycja formy prawnej organizatora transportu (propozycja formy prawnej organizatora transportu, z przedstawieniem wad i zalet możliwych wariantów rozwiązania oraz propozycja wraz z uzasadnieniem rozwiązania rekomendowanego). 8. Sposoby wyboru operatora. 9. Porozumienia taryfowo-biletowe, propozycja zasad podziału kosztów i przychodów. 10. Propozycja ujednolicenia i rozszerzenia systemu informacji pasażerskiej.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.22.00.00 - Usługi doradcze w zakresie rozwoju .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 22.12.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 6.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum: TRAKO Marek Wierzbicki, TRAKO Wierzbicki i Wspólnicy Sp.J., ul. Sosnowa 29, 51-363 Wilczyce, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 162601,63 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 77797,50

  • Oferta z najniższą ceną: 77797,50 / Oferta z najwyższą ceną: 321030,00

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.