Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-04-26
Kielce: ZORGANIZOWANIE WYCIECZKI TRÓJMIASTO ORAZ RAJDU KOTLINA KŁODZKA
Numer ogłoszenia: 134752 - 2012; data zamieszczenia: 26.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Okręgowy w Kielcach , ul. Seminaryjska 12 A, 25-372 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3402373, 3402372, faks 41 3402573.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.kielce.so.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZORGANIZOWANIE WYCIECZKI TRÓJMIASTO ORAZ RAJDU KOTLINA KŁODZKA.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie dwóch autokarowych imprez turystycznych (wycieczki i rajdu) dla sędziów, sędziów w stanie spoczynku, emerytów, rencistów i pracowników sądów okręgu Sądu Okręgowego w Kielcach, to jest: 3.1.1. Wycieczka Trójmiasto 1) Ilość uczestników: maksymalnie 80 osób. 2) Termin wycieczki: 5 dni pomiędzy 5 a 16 września 2012 r. (włącznie), z zastrzeżeniem, iż powrót musi być w niedzielę. 3) Trasa wycieczki: Kielce -Toruń - Gdańsk / Gdynia / Sopot - Szymbark - Kielce. 3.1.2. Rajd Kotlina Kłodzka 1) Ilość uczestników: maksymalnie 80 osób. 2) Termin rajdu: 5 dni pomiędzy 10 a 21 października 2012 r. (włącznie), z zastrzeżeniem, iż powrót musi być w niedzielę. 3) Trasa rajdu: Kielce - Kłodzko - Kudowa Zdrój - Wambierzyce - Duszniki Zdrój - Międzygórze - Książ - Kielce..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 63.51.10.00 - Organizacja wycieczek 63.50.00.00 - Usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy turystycznej 63.51.40.00 - Usługi świadczone przez przewodników turystycznych 55.11.00.00 - Hotelarskie usługi noclegowe 55.30.00.00 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków 60.17.10.00 - Wynajem samochodów osobowych wraz z kierowcą .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.10.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 7.1. Wadium w wysokości 2 000 złotych (słownie: dwa tysiące złotych) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 7.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 7.2.1. pieniądzu, 7.2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 7.2.3. gwarancjach bankowych, 7.2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 7.2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębior-czości (tekst jednolity Dz. U. z 2007r Nr 42, poz. 275 ze zm.) 7.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: 31 1130 1192 0027 6154 0720 0005, z dopiskiem Wadium - Trójmiasto i Kotlina Kłodzka. Wadium wnoszone w pieniądzu winno być uznane przez bank na koncie Zamawiającego przed terminem (dniem i godziną) składania ofert. 7.4. Kopia dowodu wniesienia wadium potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę winna zostać dołączona do oferty niezależnie od formy wniesienia wadium. Dodatkowo w przypadku, gdy wadium złożone jest w innej formie niż pieniężna, to oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, ale niezwiązany z nią trwale, aby Zamawiający mógł zwrócić je w sposób niepowodujący naruszenia oferty. 7.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 7.6. Zamawiający zwraca wadium w sposób i na warunkach określonych w art. 46 ust. PZP. 7.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: 7.7.1. w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP lub pełnomoc-nictw, chyba że udowodnił, iż wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, 7.7.2. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 7.7.3. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o którym mowa w rozdz. 17, 7.7.4. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest wpisany we właściwym rejestrze organizatorów turystyki i pośredników turystycznych zgodnie z właściwymi postanowieniami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach tury-stycznych (t.j. Dz. U. z 2004 r. nr 223 poz. 2268 ze zm.) ze wskazaniem: zasięgu terytorialnego wykonywania działalności obejmującego miejsca realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia i proponowanej trasy przejazdu. Wykonawca, jako dowód, przedłoży zaświadczenie o wpisie do rejestru organizatorów turystki i pośredników turystycznych prowadzonego przez właściwego marszałka województwa.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada doświadczenie zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia, tj. wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej: a) 1 usługę polegającą na zorganizowaniu nie krótszej niż czterodniowej wycieczki dla minimum 60 uczestników o wartości nie mniejszej niż 50 000 zł, oraz b) 1 usługę polegającą na zorganizowaniu nie krótszego niż czterodniowego rajdu pieszego dla minimum 60 uczestników o wartości nie mniejszej niż 50 000 zł. Wykonawca, jako dowód, przedłoży wykaz zrealizowanych usług zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ wraz dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadcze-nie, iż spełnia ten warunek zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadcze-nie, iż spełnia ten warunek zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udowodni, iż: a) Jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (organizatora turystyki i pośred-nika turystycznego) na sumę nie mniejszą niż 100 000 zł. Wykonawca, jako dowód, przedłoży opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający fakt ubezpieczenia oraz informację o rocznych przychodach zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. W przypadku płatności ratalnej za ubez-pieczenie odpowiedzialności cywilnej, Wykonawca załącza dokument potwier-dzający opłacenie wszystkich rat składek wymagalnych na dzień składania ofert, a w przypadku płatności jednorazowej - dowód opłacenia składki w pełnej wysokości (o ile jest wymagalna w dniu składania ofert) określonej w polisie lub innym dokumencie ubezpieczeniowym. oraz b) Posiada roczne przychody za lata 2009, 2010, 2011 (a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - za ten okres) z działalności gospodarczej w kwocie nie mniejszej niż 100 000 zł rocznie. Wykonawca, jako dowód, za lata obrotowe 2009, 2010, 2011, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, przedłoży oświadczenie o wysokości rocznych przychodów zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ. 8.2. Ocena spełniania warunków nastąpi metodą spełnia / nie spełnia na podstawie przedłożonych dokumentów.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie
inne dokumenty
9.3. W celu potwierdzenia, iż oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego Wykonawca załącza do oferty ramowe programy imprez turystycznych z dokładnym adresem, oficjalną nazwą i standardem bazy noclegowej (miejsca noclegów) oraz jego odległością od określonego przez Zamawiającego punktu - zgodnie z Załącznikiem nr 7a i 7b do SIWZ. 9.3.2. Opis oraz kolorowe fotografie lub foldery obrazujące aktualny stan obiektów stałej bazy lokalowej.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
9.1. W celu potwierdzenia spełnienia opisanych przez Zamawiającego warunków Wykonawca załącza do oferty: 9.1.4. Oświadczenie o wysokości rocznych przychodów za lata obrotowe 2009, 2010, 2011, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zgodne w treści z załącznikiem nr 5 do SIWZ. 9.4. W przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba/osoby, której/których umocowanie nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty, Zamawiający wymaga przedłożenia pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli i wiedzy w imieniu Wykonawcy lub Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 70
- 2 - Doświadczenie wykonawcy - 15
- 3 - Atrakcyjność pobytu - 15
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
18. ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY ORAZ WARUNKI JEJ ZMIANY. 18.1. Istotne postanowienia umowy określa wzór umowy stanowiący Załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ. 18.2. Wszelkie zmiany umowy dla swej ważności wymagają zachowania formy pisemnej i muszą być podpisane przez upoważnionych przedstawicieli obu Stron. 18.3. Zmiany te zgodnie z zapisami art. 140 ust. 3 ustawy PZP nie mogą wykraczać poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ. W szczególności Zamawiający, dopuszcza: 18.3.1. zmianę cen jednostkowych w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT, 18.3.2. zmianę terminu rozpoczęcia lub zakończenia imprezy turystycznej na wniosek Zamawiającego, 18.3.3. zmianę obiektu stałej bazy lokalowej, o ile nie będzie miało to wpływu na zmniejszenie standardu i zwiększenie jego odległości określonej w ofercie od miejsc określonych w pkt. 3.1.1.6b) lub 3.1.2.6b), 18.3.4. odstąpienie od umowy na zasadach określonych w pkt. 3.3 niniejszej umowy przez Zamawiającego lub Wykonawcę, o ile ilość chętnych na wycieczkę/rajd nie przekroczy 60 osób w terminie do 30 czerwca 2012 r., w ciągu 7 dni od daty powzięcia wiadomości o powyższej okoliczności. 18.4. Istotnej zmiany postanowień umowy nie stanowi między innymi: 18.4.1. zmiana osób, o których mowa w § 3 umowy, 18.4.2. aktualizacja danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę formy prawnej itp., 18.4.3. zmiana kolejności zwiedzania lub rezygnacja z niektórych programów wycieczki/rajdu z przyczyn obiektywnych, np. z uwagi na niedostępność obiektu, indywidualne preferencje uczestników warunki pogodowe lub drogowe.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kielce.so.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Sąd Okręgowy w Kielcach, Oddział Inwestycji i Remontów,
ul. Seminaryjska 12a, 25-372 Kielce, tel. 41 3402372-73, fax 41 3402573,
e-mail: inwestycje@kielce.so.gov.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.05.2012 godzina 11:50, miejsce: W sekretariacie Prezesa Sądu Okręgowego w Kielcach, pokój nr 12, I piętro, ul. Seminaryjska 12a, 25-372 Kielce..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KIELC
- Usługa w zakresie kompleksowej obsługi cateringowej dla Politechniki Świętokrzyskiej
- Modernizacja zaplecza sportowo-sanitarnego dot. Przebudowy Hali Sportowej ul. Krakowska 72
- Remont I Oddziału Chorób Wewnętrznych Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach
- Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania pn. "Przebudowa pomieszczeń, sal pacjentek oraz dostawy niezbędnego wyposażenia Kliniki Położnictwa i Ginekologii WSzZ w Kielcach
- "Przeprowadzenie warsztatów psychologicznych"
- ŚWIADCZENIE USŁUG SPRZĄTANIA W BUDYNKACH PROKURATURY REJONOWEJ W BUSKU ZDROJU I JĘDRZEJOWIE
więcej: przetargi w Kielcach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Organizacja półkolonii dla dzieci, które są uczestnikami projektu pn. "Rodzina w Centrum"
- Kompleksowa organizacja uroczystej Gali wręczenia nagród laureatom konkursu pn.: "Edukator - Ambasador Rozwoju" w ramach realizowanego projektu pn.: "Zbudowanie systemu koordynacji...
- ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE ZAJĘC DODATKOWYCH W PRZEDSZKOLU NR 7 W TURKU W RAMACH PROJEKTU PN. PODNIESIENIE JAKOŚCI EDUKACJI W PRZEDSZKOLACH SAMORZĄDOWYCH NA TERENIE GMINY MIEJSKIEJ TUREK
- ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE ZAJĘĆ DODATKOWYCH W PRZEDSZKOLU NR 4 W TURKU W RAMACH PROJEKTU PN. PODNIESIENIE JAKOŚCI EDUKACJI W PRZEDSZKOLACH SAMORZĄDOWYCH NA TERENIE GMINY MIEJSKIEJ TUREK
- Świadczenie usług gastronomicznych i hotelarskich w związku z organizacją szkoleń przez Centrum Szkolenia Strzeleckiego Lasów Państwowych w 2025 roku.
- ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE ZAJĘĆ DODATKOWYCH W PRZEDSZKOLU NR 3 W TURKU W RAMACH PROJEKTU PN. "PODNIESIENIE JAKOŚCI EDUKACJI W PRZEDSZKOLACH SAMORZĄDOWYCH NA TERENIE GMINY MIEJSKIEJ TUREK"
więcej: Hotelarskie usługi noclegowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.