Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-06-20
Łódź: Zakup asysty technicznej firmy ORACLE
Numer ogłoszenia: 134873 - 2012; data zamieszczenia: 20.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Łódź, Oddział ds. Usług w Wydziale Zamówień Publicznych w Departamencie Obsługi i Administracji Urzędu Miasta Łodzi, ul. ks. I.J. Skorupki 21, 90-532 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 638 48 88, faks 42 638 48 77 , strona internetowa www.uml.lodz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup asysty technicznej firmy ORACLE.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakup asysty technicznej firmy ORACLE.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.26.70.00 - Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Uzasadnienie prawne: art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych: usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Usługa asysty technicznej może być świadczona tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, gdyż Oracle Corporation do dostarczenia standardowej usługi przedmiotowej asysty technicznej do oprogramowania Oracle na terenie Polski upoważniło Oracle Polska Sp. z o. o. Wykonawca tj. Oracle Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie jest jedyną firmą świadczącą usługi, która z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, może zapewnić zgodnie z oczekiwaniami Miasta, świadczenie przedmiotowych usług. Okoliczności powyższe wypełniają znamiona przesłanki określonej w art.67 ust.1 pkt 1a) Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych, co daje podstawę do udzielenia zamówienia z wolnej ręki. Na oprogramowaniu firmy Oracle, objętym usługą asysty technicznej, pracują w Urzędzie Miasta Łodzi między innymi następujące systemy: Ewidencja Ludności, System do obsługi USC, aplikacja Obiegu Spraw i Dokumentów, aplikacje Magistrat2000 (między innymi: system Finansowo - Księgowy, system Kadrowo-Płacowy, system Podatkowy). W większości przypadków, produkty firmy Oracle kupowane były w ramach projektów współfinansowanych przez Unię Europejską, zatem zgodnie z umową muszą być wykorzystywane w okresie co najmniej 5 lat od daty zakończenia projektu. W roku 2012/2013, dotyczy to 12 licencji RDBMS Oracle EE, a co za tym idzie wszystkich licencji bazodanowych. Asysta techniczna obejmuje dostęp za pośrednictwem Internetu do bazy wiedzy firmy Oracle, dostęp do nowych wersji oprogramowania i skryptów usuwających usterki, bez dodatkowych opłat, co powoduje, że zakupione produkty nie podlegają tzw. śmierci technicznej. Właściciel produktu ma zawsze prawo użytkowania najnowszej wersji oprogramowania dostępnej na rynku. Dodatkowo istnieje możliwość zgłaszania wszelkich problemów dotyczących instalacji, konfiguracji i działania produktów w systemie 24x7 za pośrednictwem Internetu, poczty elektronicznej i faxu oraz telefonicznie w godzinach pracy Działu Asysty Technicznej Oracle. Istnieje możliwość eskalowania problemu aż do czasu jego rozwiązania. Z uwagi na wysoki stopień zaawansowania technologii stosowanej w produktach firmy Oracle i złożoność systemu wykorzystywanego w UMŁ, istnieje konieczność wykorzystywania wsparcia Działu Asysty Technicznej Oracle co najmniej kilkadziesiąt razy w ciągu roku. Z uwagi na współpracę z rządowymi platformami wymiany danych, jak również szybki rozwój stosowanej technologii, co roku aktualizowane są poszczególne posiadane przez UMŁ produkty firmy Oracle. Brak wykupionej asysty technicznej w danym roku będzie skutkował, w przypadku wystąpienia problemów z działaniem któregokolwiek z produktów lub koniecznością podniesienia jego wersji, koniecznością wykupienia asysty dla wszystkich użytkowanych produktów również za okres zaległy w wysokości 150% wartości asysty technicznej lub zmianą technologii wykorzystywanych produktów. Rozwiązania zaproponowane przez firmę Oracle w pełni zaspakajają potrzeby Zamawiającego w zakresie ergonomii i funkcjonalności oprogramowania; dają najlepsze rozwiązania systemowe, gwarantują możliwość dalszego rozwoju i tylko ww. firma może udzielić dalszej asysty technicznej do swojego produktu. Brak możliwości pracy na nowych wersjach oprogramowania i niedostępność pomocy technicznej znacząco wpłynęłyby na utrudnienie pracy administratorów a nawet mogłyby ją uniemożliwić. W końcowym przypadku - wystąpienia awarii- mogłyby skutkować znacznym przedłużeniem czasu jej usunięcia. Niniejsze rozwiązania potwierdzają iż wydatek będzie dokonany w sposób celowy, oszczędny, z zachowaniem zasad uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów oraz optymalnego doboru metody i środków służących osiągnięciu założonych celów.(zgodnie z art. 44 ustawy o finansach publicznych.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Oracle Polska Sp. z o.o., ul. Przyokopowa 31, 01-208 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- UBEZPIECZENIE GMINY NOWOSOLNA
- "Usługi odbierania odpadów komunalnych z jednostek Miejskiego Centrum Medycznego "Górna" w Łodzi".
- 81/ZP/2024 Sukcesywna dostawa notesów dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego
- Zakup samochodów osobowych nieoznakowanych segmentu D na potrzeby KWP w Łodzi
- Usługa utrzymania czystości w budynkach Sądu Rejonowego dla Łodzi-Widzewa w Łodzi
- Usługi pralnicze dla Aresztu Śledczego w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa serwisowania oprogramowania EGC służącego do egzekwowania należności powstałych na parkingach usytuowanych poza drogami publicznymi na terenie miasta Gdyni.
- Zakup usługi wsparcia pogwarancyjnego dla urządzenia do tworzenia kopii zapasowych danych, wykorzystywanego na potrzeby Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego
- Rozbudowa systemu AMMS o moduły e-rejestracja w raz z wsparciem serwisowym w Szpitalu Specjalistycznym w Zabrzu Sp. z o.o. Nr sprawy DZP/33 TP/2024
- Świadczenie usług serwisowych systemów InfoMedica/AMMS oraz infrastruktury krytycznej IT dla SP ZOZ MSWiA w Szczecinie.
- Świadczenie usług informatycznych i konsultacyjnych z zakresu IT dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego Drewnica Sp. z o. o.
- Świadczenie usług serwisowych w zakresie posiadanego Oprogramowania Aplikacyjnego dla SPZOZ w Krotoszynie
więcej: Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.