Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-09-11
Sucha Beskidzka: Wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu 564 instalacji solarnych dla budynków mieszkalnych na terenie powiatu suskiego i zdalnego systemu monitoringu instalacji solarnych oraz wykonanie zabezpieczeń różnicowo-prądowych w istniejących instalacjach solarnych dla budynków mieszkalnych na terenie Powiatu Suskiego
w ramach projektu Program zwiększania wykorzystywania energii i poprawy jakości powietrza w obrębie obszaru Natura 2000, Powiatu Suskiego.
Numer ogłoszenia: 134891 - 2015; data zamieszczenia: 11.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Suchej Beskidzkiej , ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. 33 875 79 00, faks 33 874 15 52.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatsuski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu 564 instalacji solarnych dla budynków mieszkalnych na terenie powiatu suskiego i zdalnego systemu monitoringu instalacji solarnych oraz wykonanie zabezpieczeń różnicowo-prądowych w istniejących instalacjach solarnych dla budynków mieszkalnych na terenie Powiatu Suskiego w ramach projektu Program zwiększania wykorzystywania energii i poprawy jakości powietrza w obrębie obszaru Natura 2000, Powiatu Suskiego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: Część nr 1 - wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu 564 instalacji solarnych dla budynków mieszkalnych na terenie Powiatu Suskiego oraz zdalnego systemu monitoringu instalacji solarnych; Część nr 2 - wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu zabezpieczeń różnicowo-prądowych w istniejących instalacjach solarnych zlokalizowanych w budynkach mieszkalnych na terenie Powiatu Suskiego. Opis przedmiotu zamówienia dla części nr 1 zawarty jest w Załączniku Nr 1a do SIWZ oraz w dokumentach tam wskazanych, w tym: 1) Przedmiary robót w obrębie budynków mieszkalnych stanowi ZAŁĄCZNIK NR Ia. 2) Przedmiar robót dotyczący wykonania zdalnego systemu monitoringu instalacji solarnych stanowi ZAŁĄCZNIK NR Ib. 3) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWIORB) dla instalacji solarnych w obrębie budynków mieszkalnych stanowi Załącznik Nr IIa. 4) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWIORB) wykonania zdalnego systemu monitoringu instalacji solarnych Załącznik NR II b. 5) Projekty wykonawcze dla instalacji solarnych w obrębie 564 budynków mieszkalnych stanowią Załącznik Nr IIIa. 6) Projekt budowlano wykonawczy wykonania zdalnego systemu monitoringu instalacji solarnych stanowi Załącznik Nr IIIb. Opis przedmiotu zamówienia dla części nr 2 zawarty jest w załączniku nr 1b do SIWZ. Zamówienie powinno być wykonywane zgodnie z Istotnymi postanowieniami umowy, które są określone: 1) dla części nr 1 - w Załączniku Nr 2a do SIWZ, 2) dla części nr 2 - w załączniku nr 2b do SIWZ, Pozostałe szczegółowe informacje zawarto w specyfikacji istotnych warunków zamówienia..
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, polegających na polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, w szczególności na wykonaniu kolejnych instalacji solarnych dla domów mieszkalnych na terenie Powiatu Suskiego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.30.00.00-0, 45.00.00.00-7, 45.33.10.00-6, 45.33.00.00-9, 45.32.10.00-3, 45.31.00.00-3, 09.33.11.00-9, 09.33.20.00-5, 38.55.10.00-2, 38.55.40.00-3, 38.42.11.00-3, 38.12.70.00-1, 32.44.13.00-9, 72.21.10.00-7, 72.25.41.00-1, 45.31.12.00-2, 45.31.11.00-1, 31.21.41.30-9, 31.21.00.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: a) dla części nr 1 - 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych), b) dla części nr 2 - 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego: nr 31 2030 0045 1110 0000 0155 1450 Bank BGŻ BNP Paribas S.A., z adnotacją wadium - numer sprawy WI. 272.26.2015. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku. wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3a do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał należycie co najmniej: Dla części nr 1 - zadanie lub zadania (co najmniej jedno zadanie) polegające na dostawie i montażu łącznie nie mniej niż 300 instalacji solarnych o sumarycznej powierzchni absorpcji nie mniejszej niż 1400 m2, przy czym w przynajmniej jedno zadanie obejmujące takie prace o wartości nie mniejszej niż 3.000.000 złotych brutto. - co najmniej jedno zadanie polegające na wykonaniu systemu monitoringu urządzeń technicznych, elektrycznych lub elektronicznych, obejmującego zdalne (bezprzewodowe) przesyłanie danych oraz ich zbieranie i przetwarzanie, o wartości nie mniejszej niż 100.000 złotych. Dla części nr 2 - zadanie lub zadania (co najmniej jedno zadanie) polegające na wykonaniu robót związanych z budową lub przebudową instalacji elektrycznych o łącznej wartości nie mniejszej niż 50.000 złotych brutto. Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą dokumenty o których mowa powyżej oraz Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3a do SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku. wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3a do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony, jeżeli wykonawca dysponuje lub będzie dysponował: Dla części nr 1: 1) jedną osobą na stanowisko koordynatora wykonawcy i kierownika robót w zakresie instalacji cieplnych, posiadającą następujące kwalifikacje: a) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnych; b) co najmniej 5 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót, w tym doświadczenie w kierowaniu robotami przy co najmniej jednym zadaniu polegającym na dostawie i montażu instalacji solarnych o łącznej powierzchni absorpcji nie mniejszej niż 1400 m2, które obejmowało wykonanie nie mniej niż 300 instalacji solarnych; 2) jedną osobą na stanowisko kierownika robót w zakresie instalacji cieplnych, która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych wodociągowych i kanalizacyjnych oraz co najmniej dwuletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w tym zakresie, 3) dwoma osobami na stanowisko kierowników robót w zakresie konstrukcji, które posiadają (każda) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz co najmniej dwuletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w tym zakresie, 4) dwoma osobami na stanowisko kierowników robót w zakresie instalacji elektrycznych, które posiadają (każda) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci i instalacji elektrycznych oraz co najmniej dwuletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w tym zakresie. Wszystkie osoby, o których mowa powyżej powinny posiadać uprawnienia budowlane w odpowiednich specjalnościach do kierowania robotami budowlanymi - zgodnie z wymogami określonymi przepisami prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, oraz być członkami właściwej izby samorządu zawodowego lub innej organizacji, o ile przepisy prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, wymagają członkostwa w izbie samorządu zawodowego lub innej organizacji do wykonywania zawodu regulowanego. Osobami / kandydatami na stanowiska wymienione powyżej mogą być obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państw Członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - Europejskiego Obszaru Gospodarczego, którym - zgodnie przepisami dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7.9.2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych - uznano kwalifikacje zawodowe lub uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce. Osobami takimi mogą być również osoby spełniające warunki określone w art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów i urbanistów. 5) zespołem minimum 30 monterów, którzy będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w obrębie poszczególnych budynków za pomocą brygad (do realizacji robót zamawiający zakłada konieczność działania minimum 6 brygad jednocześnie). W każdej z brygad znajdować się musi osoba, która będzie pełnić funkcję kierownika brygady (sześć osób): a) posiadającą autoryzację do montażu kolektorów słonecznych, wystawioną przez producenta kolektorów słonecznych ujętych w ofercie, b) posiadająca doświadczenie w wykonaniu minimum 20 kompletnych instalacji solarnych. Warunki, o których mowa w pkt 5 lit. a-b, dla jednej brygady może spełniać jedna osoba, pod warunkiem posiadania łącznie wszystkich kwalifikacji tam opisanych. Minimalna ilość osób wchodzących w skład zespołu, o którym mowa w pkt 4.1.4.4. nie obejmuje osób wymienionych w pkt od 4.1.4.1 do 4.1.4.4 siwz . Dla części nr 2 - jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia w charakterze kierownika robót w zakresie instalacji elektrycznych, która posiada uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w zakresie sieci i instalacji elektrycznych oraz co najmniej dwuletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w tym zakresie. Osoba, o której mowa powyżej powinna posiadać uprawnienia budowlane w odpowiednich specjalnościach do kierowania robotami budowlanymi - zgodnie z wymogami określonymi przepisami prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, oraz być członkami właściwej izby samorządu zawodowego lub innej organizacji, o ile przepisy prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, wymagają członkostwa w izbie samorządu zawodowego lub innej organizacji do wykonywania zawodu regulowanego. Osobami / kandydatami na stanowiska wymienione powyżej mogą być obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państw Członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - Europejskiego Obszaru Gospodarczego, którym - zgodnie przepisami dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7.9.2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych - uznano kwalifikacje zawodowe lub uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce. Osobami takimi mogą być również osoby spełniające warunki określone w art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów i urbanistów. Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą dokumenty o których mowa powyżej oraz Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3a do SIWZ.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dla części nr 1 - posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 5.000.000 złotych Wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą dokumenty o których mowa powyżej oraz Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3a do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
5.8.1 zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że ofertowane kolektory słoneczne przeszły badania potwierdzające ich pełną zgodność z zakresem normy EN 12975:1 (lub równoważną normą) według metodyki badań ujętej w normie EN 12975:2 (lub równoważnej normie), a zaświadczenie to potwierdza, że: a) do badań losowo pobierane były urządzenia z linii produkcyjnej w zakładzie producenta, b) prawidłowość zaświadczenia weryfikowana jest poprzez losowe pobieranie urządzeń do badań na zgodność z normą przez cały okres obowiązywania zaświadczenia. Zamawiający uzna w tym zakresie w szczególności przedstawienie dla oferowanych kolektorów certyfikatu Solar Keymark lub innego równoważnego certyfikatu, a także jeśli wykonawca w inny sposób udowodni, że stosowane przez niego metody pozwalają na osiągnięcie jakości i niezawodności urządzeń na poziomie co najmniej równym określonemu w niniejszym punkcie. 5.8.2 Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań o których mowa w pkt. I ppkt 3-6, określonych z w ZAŁĄCZNIKU Nr 1a do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia. 5.8.3 Opis zastosowanych urządzeń i rozwiązań zapobiegających uszkodzeniu instalacji, o których mowa w pkt. I ppkt.25, 29 określonych w ZAŁĄCZNIKU Nr 1a do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia. 5.8.4 Pochodzące od producentów urządzeń karty katalogowe lub inne podobne dokumenty potwierdzające zgodność z wymaganiami SIWZ, w tym Opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1a do SIWZ) oraz dokumentacji projektowej (załączniki I-III do SIWZ) - dla oferowanych przez Wykonawcę urządzeń wskazanych przez niego w ofercie, według listy określonej w pkt 5 wzoru formularza oferty (załącznik nr 6 do SIWZ). W zakresie oferowanych kolektorów słonecznych dokumenty te powinny zawierać w szczególności informacje na temat powierzchni aparatury kolektora słonecznego oraz jego mocy (podaje w Watach), przy założeniu G = 1000 W/m2, Tm-Tq = 30K. 5.8.5 Symulację sporządzoną zgodnie z wytycznymi zawartymi w opisie przedmiotu zamówienia - załączniku nr 1a do SIWZ (zgodnie z pkt I.24 i pkt II), wykazującą prognozowaną skalę osiągnięcia Efektu Ekologicznego (zgodnie z pkt I.24 opisu przedmiotu zamówienia) oraz pokrycia zapotrzebowania na ciepłą wodę użytkową (zgodnie z pkt I. 26 opisu przedmiotu zamówienia) uzyskanych dzięki realizacji Inwestycji zgodnie z ofertą Wykonawcy. Symulacja sporządzona dla okresu od 01.01. do 31.12.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oferta musi zawierać: a) Formularz Ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ. b) w przypadku powierzania części zamówienia podwykonawcom - informację na temat części zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (w punkcie 5 Formularza Ofertowego), c) dla części nr 1 - harmonogram rzeczowo-finansowy, sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ i wypełniony w zakresie kolumn nr I (Lp), II (miejscowość), III (nr domu) i V (zaoferowana cena brutto PLN), d) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik, e) dokumenty, o których mowa w Rozdziale 5 SIWZ, f) wadium (w przypadku wadium wnoszonego w formie innej niż w pieniądzu).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zwiększenie lub zmniejszenie zakresu przedmiotowego Inwestycji 1. W przypadku gdy Wykonawca przed przystąpieniem do montażu stwierdzi, że projekt budowlany jest nieaktualny z uwagi na zmiany elementów budynku, jest on zobowiązany zgłosić pisemnie ten fakt Zamawiającemu, przedstawiając jednocześnie propozycje rozwiązań zamiennych, o których mowa w § 4.4 ust. 12. Zamawiający w takim przypadku może polecić wykonawcy wykonanie robót zamiennych lub odstąpić od umowy w części dotyczącej wykonania instalacji w danym budynku. Wówczas wynagrodzenie Wykonawcy, o którym mowa w § 10 ust. 1, zostanie obniżone o określoną w harmonogramie rzeczowo-finansowym cenę wykonania instalacji w danym budynku. Zmiana terminu wykonania prac i inne przypadki zmian umowy 1. Wykonawca ma prawo do żądania przedłużenia terminu umownego, jeżeli niedotrzymanie pierwotnego terminu umownego nastąpi z powodu okoliczności, nie leżących po stronie Wykonawcy lub z powodu działania siły wyższej. Warunkiem przedłużenia terminu wykonania Inwestycji jest potwierdzenie zaistnienia takiej okoliczności przez Zamawiającego. Zmiana terminu wykonania Inwestycji może nastąpić wyłącznie w drodze aneksu do umowy, pod warunkiem uprzedniego uzyskania przez Zamawiającego pisemnej zgody funduszy finansujących projekt. 2. Poza innymi przypadkami określonymi w umowie Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach: a) zmiany terminu realizacji robót wynikających z przyczyn związanych z wystąpieniem ponadnormatywnych złych warunków atmosferycznych (np. powódź, mróz poniżej 20 stopni C, przewlekłe obfite opady deszczu lub śniegu, wiatr halny - trwające nieprzerwanie powyżej 5 dni) - o czas trwania tych warunków, b) zmiany terminu realizacji robót wynikających z wyniknięcia czynników uniemożliwiających realizację robót, takich jak wykopaliska archeologiczne, niewybuchy, niezinwentaryzowane przez poprzednich użytkowników, instalacje, c) zmiany terminu realizacji robót związane z koniecznością oceny zasadności robót zamiennych, w tym powołania do tej oceny biegłych oraz w przypadku wystąpienia innych przeszkód nieprzewidzianych SIWZ, a w szczególności ukrytych błędów w dokumentacji projektowej, d) zmiany terminu realizacji robót związane z koniecznością wykonania robót dodatkowych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia lub danej jego części, e) zmiany terminu realizacji robót związanych z zaistnieniem siły wyższej, f) zmiany w sposobie realizacji części umowy, w tym zmiany sposobu wykonywania robót lub instalacji spowodowane uzasadnionymi przyczynami technicznymi i technologicznymi, w szczególności potwierdzonymi opiniami biegłych i rzeczoznawców, zwłaszcza w sytuacji, gdy dotychczasowe rozwiązania mogłyby stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia przyszłych użytkowników lub obniżałyby funkcjonalność realizowanych instalacji, a także gdy dotychczasowe rozwiązania nie gwarantują osiągnięcia efektów, o których mowa w § 1.1. lit. b) oraz pokrycia zapotrzebowania na ciepłą wodę użytkowa na poziomie min. 50 % w obrębie każdego budynku mieszkalnego w okresie roku kalendarzowego, jeżeli na wykonanie wymienionych zmian Wykonawca uzyskał pisemną zgodę Zamawiającego. W takim przypadku, jeśli będzie to uzasadnione przez zmianę zakresu rzeczowego robót, strony mogą uzgodnić zmianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy za wykonanie tej części przedmiotu umowy, proporcjonalnie do kwot wynikających z przedstawionych przez Wykonawcę Tabel Wartości Elementów Scalonych, a w ich braku - według cen rynkowych; g) zmiany w sposobie realizacji części umowy, w tym zmiany sposobu wykonywania robót, spowodowane zmianą czynników naturalnych, h) konieczność dostarczenia innych niż określone w ofercie Wykonawcy elementów robót lub urządzeń, spowodowana zakończeniem produkcji tych elementów lub wycofaniem ich z obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W takim przypadku Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającego proponowane do wykonania elementy robót lub urządzenia. Warunkiem akceptacji będzie gwarantowanie przez nie parametrów i efektów nie mniejszych niż wymagane w SIWZ i nie gorszych niż w ofercie wykonawcy, a także braku zwiększenia wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, i) zmiany zakresu robót, które wykonawca może powierzyć podwykonawcom, jeżeli zapewni to wyższy poziom wykonania robót lub przyspieszenie ich wykonania, j) zmiany w strukturze i/lub organizacji Zamawiającego, które maja wpływ na zakres robót wykonawcy, k) zmiany domu mieszkalnego, w którym zrealizowana zostanie instalacja, w szczególności w przypadku rezygnacji mieszkańca z realizacji lub jego śmierci i braku zamiaru realizacji instalacji po stronie jego spadkobierców. W takim przypadku Zamawiający przedstawi Wykonawcy do realizacji instalację w innym domu mieszkalnym, wytypowanym z listy rezerwowej. W takim przypadku, jeśli będzie to uzasadnione przez zmianę zakresu rzeczowego robót, strony mogą uzgodnić zmianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy za wykonanie tej części przedmiotu umowy, proporcjonalnie do kwot wynikających z przedstawionych przez Wykonawcę Tabel Wartości Elementów Scalonych, a w ich braku - według cen rynkowych, l) zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku od towarów i usług (VAT). W takim przypadku zmiana wynagrodzenia będzie dokonana wyłącznie dla części Inwestycji, których realizacja będzie zakończona w okresie obowiązywania zmienionej stawki podatku. - Zmiana osób pełniących funkcje koordynatora wykonawcy oraz kierowników robót oraz kierowników brygad może nastąpić jedynie z ważnych przyczyn i po uzyskaniu uprzedniej zgody Zamawiającego. Osoby przejmujące te funkcje muszą posiadać kwalifikacje zawodowe i doświadczenie nie mniejsze niż wymagane w pkt. 4.1.4.1-4.1.4.4. SIWZ - W przypadku zmiany osoby Koordynatora Projektu ze strony Zamawiającego, Zamawiający niezwłocznie powiadomi o tym Wykonawcę na piśmie. - innych warunków wyszczególnionych w siwz
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatsuski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: w siedzibie Zamawiającego, 34-200 Sucha Beskidzka ul. Kościelna 5b pok. 3.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.09.2015 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego, 34-200 Sucha Beskidzka, ul. Kościelna 5b , Dziennik Podawczy/ sekretariat Wicestarosty.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane w ramach realizacji Programu zwiększenia wykorzystania energii i poprawy jakości powietrza w obrębie obszaru NATURA 2000, Powiatu suskiego przy udziale finansowym Szwajcarsko Polskiego Programu Współpracy, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Mieszkańców Powiatu Suskiego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu 564 instalacji solarnych dla budynków mieszkalnych na terenie Powiatu Suskiego oraz zdalnego systemu monitoringu instalacji solarnych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu 564 instalacji solarnych dla budynków mieszkalnych na terenie Powiatu Suskiego oraz zdalnego systemu monitoringu instalacji solarnych szczegółowe informacje w siwz.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.30.00.00-0, 45.00.00.00-7, 45.33.10.00-6, 45.33.00.00-9, 45.32.10.00-3, 45.31.00.00-3, 09.33.11.00-9, 09.33.20.00-5, 38.55.10.00-2, 38.55.40.00-3, 38.42.11.00-3, 38.12.70.00-1, 32.44.13.00-9, 72.21.10.00-7, 72.25.41.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 9.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 94
- 2. pokrycie zapotrzeb.na cwu w skali roku powyżej 60% i pow.aparatury kolektora słonecznego>2,40m2 i moc kolektora min.1700W przy G=1000W/m2,Tm-Tq=30K - 4
- 3. czas reakcji serwisu - 2
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu zabezpieczeń różnicowo-prądowych w istniejących instalacjach solarnych zlokalizowanych w budynkach mieszkalnych na terenie Powiatu Suskiego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu zabezpieczeń różnicowo-prądowych w istniejących instalacjach solarnych zlokalizowanych w budynkach mieszkalnych na terenie Powiatu Suskiego Szczegółowe informacje w siwz.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.12.00-2, 45.31.11.00-1, 31.21.41.30-9, 31.21.00.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 2.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 95
- 2. skrócenie okresu realizacji zamówienia - 5
INNE PRZETARGI SUCHA BESKIDZKA
- Dostawa produktów leczniczych w ramach programów lekowych - uzupełnienie XV
- Dostawa pomocy dydaktycznych do pracowni zawodowych do Zespołu Szkół im. Walerego Goetla w Suchej Beskidzkiej - samochód osobowy
- Dostawa produktów leczniczych w ramach programów lekowych - uzupełnienie XIV
- Pełnienie funkcji i wykonywanie zadań Lidera Szkolnego w ramach projektów pn. "Kreatywny uczeń - profesjonalista w zawodzie III" oraz ,,Wzmocnienie konkurencyjności uczniów na rynku pracy III"
- Nadzór inwestorski nad inwestycją: "Rozbudowa i przebudowa siedziby Nad. Sucha przy ulicy Zamkowej 7 w Suchej Besk. wraz z niezbędnym zakresem zagospodarowania terenu i infrastrukturą techniczną"
- Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zlokalizowanych na terenie miasta Sucha Beskidzka
więcej: przetargi SUCHA BESKIDZKA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przyłącza kablowego SN15kV wraz z bramką pomiarową do zasilania farmy fotowoltaicznej na działce 428 w miejscowości Łózki gmina Drelów
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.