Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-01-09
Cigacice: Remont cząstkowy dróg powiatowych na terenie Powiatu Zielonogórskiego - IV zadania
Numer ogłoszenia: 13652 - 2013; data zamieszczenia: 09.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zielonogórski Zarząd Dróg z siedzibą w Cigacicach , ul. Kolejowa 4, 66-131 Cigacice, woj. lubuskie, tel. 68 3859500, 3859506, faks 68 3859507.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pzzd.zgo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont cząstkowy dróg powiatowych na terenie Powiatu Zielonogórskiego - IV zadania.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Remont cząstkowy dróg powiatowych na terenie Powiatu Zielonogórskiego - IV zadania. Zadanie I: Remont cząstkowy dróg powiatowych przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej na terenie gmin: Nowogród Bobrzański, Świdnica oraz Czerwieńsk. Zadanie II: Remont cząstkowy dróg powiatowych przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej na terenie gmin: Zabór, Zielona Góra oraz Sulechów. Zadanie III: Remont cząstkowy dróg powiatowych przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej na terenie gmin: Kargowa, Babimost, Bojadła oraz Trzebiechów. Zadanie IV: Remont cząstkowy dróg powiatowych przy użyciu masy na gorąco na terenie powiatu zielonogórskiego. Przedmiot zamówienia (zadanie I, II i III) obejmuje wykonanie remontów cząstkowych dróg powiatowych następującymi technologiami: 1. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych (rakowizn) przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej 2. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych, przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej, wyboje o głębokości 2,0 cm 3. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych, przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej, wyboje o głębokości 3,0 cm 4. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych, przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej, wyboje o głębokości 4,0 cm 5. Remont nawierzchni przy zastosowaniu remontera Przedmiot zamówienia (zadanie IV) obejmuje wykonanie remontów cząstkowych dróg powiatowych następującymi technologiami: 1. Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych asfaltowych, mieszankami mineralno - asfaltowymi z ręcznym obcinaniem krawędzi, uzupełnieniem tłucznia oraz załadunek i transport destruktu wraz z utylizacją 2. Remont nawierzchni przy zastosowaniu zagęszczarki płytowej, walca wibracyjnego, piły do cięcia asfaltu oraz recyklera do masy na gorąco. Wykonawca zobowiązuje się przystąpić do remontu cząstkowego w terminie nie dłuższym niż 24 godziny od przejęcia zlecenia przez Zamawiającego. W przypadku niewykorzystania środków finansowych przeznaczonych na realizację zadania na terenie gmin objętych umową Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty na terenie innej gminy wskazanej przez Zamawiającego. Wykonawca opracuje na własny koszt dokumentację tymczasowej organizacji ruchu na czas trwania robót i uzgodni z właściwymi organami..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających na podstawie art. 66 i 67 ust. 1 pkt 6 ustawy. W przypadku wystąpienia konieczności wykonania zamówień uzupełniających Wykonawcy nie wolno ich zrealizować bez uzyskania dodatkowego zamówienia na podstawie odrębnej umowy. Roboty uzupełniające zostaną wykonane z zachowaniem tych samych norm, standardów i parametrów jak zamówienie podstawowe.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.45.30.00-7, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.06.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków zostanie dokonana na zasadzie spełnia nie spełnia w oparciu o treść złożonych dokumentów i oświadczeń.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków zostanie dokonana na zasadzie spełnia nie spełnia w oparciu o treść złożonych dokumentów i oświadczeń.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków zostanie dokonana na zasadzie spełnia nie spełnia w oparciu o treść złożonych dokumentów i oświadczeń.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełniania warunków zostanie dokonana na zasadzie spełnia nie spełnia w oparciu o treść złożonych dokumentów i oświadczeń.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszcza się możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1. Zmiana terminu realizacji zadania: - zmiany przepisów powodujących konieczność innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia; - warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów, w szczególności: niedopuszczalne temperatury powietrza, wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych, gwałtowne opady deszczu (oberwanie chmury), gradobicie, burze z wyładowaniami atmosferycznymi, itd.; 2. Zmiany osobowe: - zmiany osób realizujących zamówienie pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ - zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych; - zmiana Podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy; zmiana jest możliwa tylko w przypadku, gdy nowy podwykonawca posiada tożsamą wiedzę i doświadczenie zawodowe, potencjał techniczny oraz osoby zdolne do wykonania Zamówienia a także jest w sytuacji ekonomiczniej i finansowej, jak dotychczasowy podwykonawca, - rozszerzenie zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, o ile posłużenie się Podwykonawcą doprowadzi do skrócenia terminu wykonania przedmiotu umowy, zmniejszenia należnego Wykonawcy wynagrodzenia lub zastosowania przy wykonaniu przedmiotu umowy bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych w porównaniu do wskazanych w SIWZ. Zmiana ta nie może dotyczyć czynności, które zgodnie z SIWZ muszą być wykonane przez Wykonawcę osobiście. 3. Pozostałe zmiany: - w każdym przypadku, gdy zmiana jest korzystna dla Zamawiającego (np.: powoduje skrócenie terminu realizacji umowy, zmniejszenie wartości zamówienia, obniżenie wynagrodzenia Wykonawcy); - zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron; - przypadki losowe (np. kataklizmy, awarie urządzeń wywołane przez wyładowania atmosferyczne lub inne czynniki zewnętrzne, zgony i niemożliwe do przewidzenia wydarzenia), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji; - zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357.1 KC - rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. W takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia i udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z Wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami. - zmiany lub innej istotnej zmiany w ilości jakiegokolwiek elementu prac objętych umową (dotyczy wynagrodzenia kosztorysowego); - zmiana nazwy zadania.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.pzzd.zgo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zielonogórski Zarząd Dróg
Górzykowo 1
66-100 Sulechów.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.01.2013 godzina 09:30, miejsce: Powiatowy Zielonogórski Zarząd Dróg Górzykowo 1 66-100 Sulechów.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Remont cząstkowy dróg powiatowych przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej na terenie gmin: Nowogród Bobrzański, Świdnica oraz Czerwieńsk.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont cząstkowy dróg powiatowych przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej na terenie gmin: Nowogród Bobrzański, Świdnica oraz Czerwieńsk. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie remontów cząstkowych dróg powiatowych następującymi technologiami: 1. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych (rakowizn) przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej 2. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych, przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej, wyboje o głębokości 2,0 cm 3. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych, przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej, wyboje o głębokości 3,0 cm 4. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych, przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej, wyboje o głębokości 4,0 cm 5. Remont nawierzchni przy zastosowaniu remontera..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.45.30.00-7, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 28.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Remont cząstkowy dróg powiatowych przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej na terenie gmin: Zabór, Zielona Góra oraz Sulechów.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont cząstkowy dróg powiatowych przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej na terenie gmin: Zabór, Zielona Góra oraz Sulechów. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie remontów cząstkowych dróg powiatowych następującymi technologiami: 1. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych (rakowizn) przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej 2. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych, przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej, wyboje o głębokości 2,0 cm 3. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych, przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej, wyboje o głębokości 3,0 cm 4. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych, przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej, wyboje o głębokości 4,0 cm 5. Remont nawierzchni przy zastosowaniu remontera..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.45.30.00-7, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 28.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Remont cząstkowy dróg powiatowych przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej na terenie gmin: Kargowa, Babimost, Bojadła oraz Trzebiechów.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont cząstkowy dróg powiatowych przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej na terenie gmin: Kargowa, Babimost, Bojadła oraz Trzebiechów. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie remontów cząstkowych dróg powiatowych następującymi technologiami: 1. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych (rakowizn) przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej 2. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych, przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej, wyboje o głębokości 2,0 cm 3. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych, przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej, wyboje o głębokości 3,0 cm 4. Remont cząstkowy nawierzchni powierzchniowo utrwalonych, przy użyciu grysów i emulsji asfaltowej, wyboje o głębokości 4,0 cm 5. Remont nawierzchni przy zastosowaniu remontera..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.45.30.00-7, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 28.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Remont cząstkowy dróg powiatowych przy użyciu masy na gorąco na terenie powiatu zielonogórskiego.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remont cząstkowy dróg powiatowych przy użyciu masy na gorąco na terenie powiatu zielonogórskiego. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie remontów cząstkowych dróg powiatowych następującymi technologiami: 1. Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych asfaltowych, mieszankami mineralno - asfaltowymi z ręcznym obcinaniem krawędzi, uzupełnieniem tłucznia oraz załadunek i transport destruktu wraz z utylizacją 2. Remont nawierzchni przy zastosowaniu zagęszczarki płytowej, walca wibracyjnego, piły do cięcia asfaltu oraz recyklera do masy na gorąco..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.45.30.00-7, 45.23.31.42-6, 45.23.32.20-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 28.06.2013.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace remontowe w szkołach podstawowych Gminy Stężyca
- Budowa składnicy drewna nr 1 w leśnictwie Gaj
- Wykonanie remontu cząstkowego dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej i tłuczniowej na terenie gminy Zielonki w latach 2025, 2026, 2027
- Bieżące utrzymanie dróg, ulic, placów, chodników, parkingów, urządzeń BRD i wiat przystankowych, których zarządcą jest Burmistrz Bobolic w 2025 roku
- Remonty dróg gminnych i wewnętrznych o nawierzchni z kostki brukowej położonych na terenie Gminy Koluszki
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje boisko - Orlik 2012" w Boguchwale
więcej: Roboty drogowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.