Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-05-12
Kraków: prace budowlane i instalacyjne przebudowy fragmentu Domu Studenckiego DS-1 RUMCAJS Politechniki Krakowskiej, Kraków ul. Skarżyńskiego 3 na apartamenty małżenskie oraz przebudowa szybu windowego z dostawą i montażem urządzenia dźwigowego na dźwig pożarowy zgodnie z PN-EN 81-72
Numer ogłoszenia: 136649 - 2011; data zamieszczenia: 12.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki Dział Zamówień Publicznych , ul. Warszawska 24, 31-155 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 628 26 56; 628 22 20, faks 12 6282072.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pk.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: prace budowlane i instalacyjne przebudowy fragmentu Domu Studenckiego DS-1 RUMCAJS Politechniki Krakowskiej, Kraków ul. Skarżyńskiego 3 na apartamenty małżenskie oraz przebudowa szybu windowego z dostawą i montażem urządzenia dźwigowego na dźwig pożarowy zgodnie z PN-EN 81-72.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest : wykonanie, zgodnie z dokumentacją wielobranżową , wewnętrznych robót budowlanych przebudowy pomieszczeń zaplecza na pomieszczenia apartamentów w zakresie :wymiany posadzek, stolarki drzwiowej, zabudowy mebli, instalacji wodnej i cwu, instalacji kanalizacji sanitarnej, wymiany i rozbudowy instalacji elektrycznej, przebudowy i rozbudowy instalacji komputerowej, budowy wentylacji mechanicznej wyciągowej, przebudowy instalacji c.o. , wod-kan i mechanicznej w pomieszczeniach pralnio-suszarni, zabudowy instalacji wentylacji mechanicznej umożliwiającej obsługę pozyskanych pomieszczeń po pracowni fotograficznej dla nowych funkcji zgodnie z warunkami sanitarnymi i bezpieczeństwa i higieny pracy przeprowadzenia postępowania dopuszczenia przez Małopolskiego Wojewódzkiego Komendanta Państwowej Straży Pożarnej dźwigu o mniejszych gabarytach niż normatywny, oraz zgodnie z uzgodnieniem przebudowa szybu istniejącego dźwigu towarowego, dostawa i montaż urządzenia dźwigowego spełniającego parametry dźwigu dla straży pożarnej PN-EN 81-72 Dodatkowe warunki wymagane do spełnienia przez wykonawcę: A. W zakresie wymiany dźwigu na dźwig pożarowy. Uzyskanie dopuszczenia MWKPSP na przyjęcie dźwigu o mniejszych gabarytach niż normatywne jako dźwigu ekip ratowniczych straży pożarnej 1.Mogą pozostać: prowadnice kabinowe i przeciwwagi po przesunięciu i starannym wypionowaniu, 2. Wszystkie pozostałe elementy muszą być wymienione na nowe w tym: - drzwi kabiny z napędem automatycznym 900x2000 mm (stal nierdzewna) - drzwi szybowe automatyczne 900x2000 mm (stal nierdzewna) EI-60 3. W miejsce istniejącego dźwigu towarowo-osobowego 12 przyst. musi być zainstalowany dźwig przystosowany do prowadzenia akcji ratowniczej o parametrach dźwigu dla straży pożarnej PN-EN 81-72 a w szczególności: Redudantne zasilanie urządzeń dźwigowych z przed tablicy rozdzielczej Zapewnienie pracy urządzeń dźwigu w warunkach ognia i wody Zabezpieczenie przed zalewaniem podszybia windowego Wykonanie wentylacji nawiewno-wywiewnej szybu windowego Ogniowe zabezpieczenie maszynowni Zamawiający dopuszcza trójzmianowy system pracy.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.31.31.00 - Instalowanie wind .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.08.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 55 000.00 zł (słownie: pięćdziesiąt pięć tysięcy 00/100)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Za posiadającego niezbędną wiedzę i doświadczenie uzna się Wykonawcę, który w ciągu ostatnich pięciu lat wykonał, co najmniej 2 roboty budowlane polegające na przebudowie lub remoncie budynku zbiorowego zamieszkania wg PKOB ( Dom Studencki , Dom Asystencki , Dom Pomocy Społecznej , budynek koszarowy , bursa, internat ), w tym jedna z robót o wartości wykonania co najmniej 2000000 zł brutto i kubaturze min 3.000 m3 2. Za posiadającego niezbędną wiedzę i doświadczenie uzna się Wykonawcę, który jako w ciągu ostatnich pięciu lat wykonał co najmniej trzy zabudowy urządzenia dźwigu w budynkach wysokich i co najmniej jedno urządzenie dźwigu ewakuacyjnego straży pożarnej spełniającego wymagania zgodnie z PN-EN 81-72
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za dysponującego odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia uzna się Wykonawcę który : -dysponuje kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń do prowadzenia robót budowlanych w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego - dysponuje kierownikiem robót branży elektrycznej posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz musi posiadać świadectwa kwalifikacyjne E i D. - dysponuje kierownikiem robót branży sanitarnej posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego - dysponuje kierownikiem robót lub pracownikiem posiadającym uprawnienia do montażu instalacji p.poż.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za znajdującego się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia uzna się Wykonawcę, który : - jest ubezpieczony w zakresie prowadzonej działalności tj. posiada opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca na dzień składania ofert jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 1000000 zł. - posiada środki finansowe lub dysponuje środkami w ramach linii kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 1500000 zł. - wykaże wskaźnik płynności bieżącej jako stosunek aktywów obrotowych do zobowiązań krótkoterminowych za rok 2010 o wartości powyżej 1,0 - wykaże przychód na poziomie nie mniejszym niż 10 mln. zł netto w każdym roku w latach 2008-2010
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wniosek o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym (wzór dostępny na stronie internetowej www.pk.edu.pl), pełnomocnictwo, jeżeli dotyczy
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.
Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
Jeśli warunki udziału w postępowaniu będzie spełniało więcej niż 5 Wykonawców, do składania ofert Zamawiający zaprosi maksymalnie 5 Wykonawców, którzy otrzymają najwyższe oceny spełniania warunków określonych w punkcie III.3.2 (wiedza i doświadczenie), zgodnie z następującą zasadą: za każdą robotę budowlaną potwierdzającą odpowiednie spełnianie warunku zawartego w pkt III. 3.2) Wiedza i doświadczenie zostaną przyznane po 2 punkty - maksymalnie 10 punktów; W przypadku uzyskania jednakowej ilości punktów, o kolejności będzie decydować sumaryczna wartość wykonanych robót brutto wykazanych w załączonym przez Wykonawcę załączniku nr 1(wykaz robót).
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w umowie w następującym zakresie: 1) Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, z uwagi na: a) Zaistnienie obiektywnych, nieprzewidzianych przeszkód uniemożliwiających wykonywanie robót (jak np. wstrzymanie prowadzenia robót przez właściwe organy administracji publicznej na podstawie przepisów Prawa budowlanego, negatywne skutki działania siły wyższej - np. huraganu, powodzi, itp.), których zaistnienie powinno być potwierdzone wpisem do dziennika budowy. b) Przyczyny leżące wyłącznie po stronie Zamawiającego, jak ewentualne opóźnienie w planowanym terminie rozpoczęcia robót ze względu na konieczność koordynacji prac z wykonywanymi już robotami remontowymi w budynku lub inne nieprzewidziane utrudnienia (w tym czasowe zawieszenie robót), wynikające z konieczności podporządkowania funkcjonowania budynku celom dydaktycznym. c) Pojawienie się konieczności wykonania robót dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. 2) Zmiany jakości lub innych parametrów materiałów lub urządzeń zaoferowanych przez Wykonawcę w ofercie, przy czym zmiana taka może być spowodowana pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót. Każdorazowo na taką zmianę musi wyrazić zgodę projektant sprawujący nadzór autorski. W takich sytuacjach rozliczenie za te materiały lub urządzenia odbywać się będzie następująco: a) Zamawiający odliczy z wynagrodzenia Wykonawcy, na podstawie kosztorysu ofertowego cenę takiego materiału lub urządzenia b) Zamawiający zakupi nowy materiał lub urządzenie, stosując ustawę Prawo zamówień publicznych c) Wykonawca wbuduje nowy materiał lub urządzenie, przy zastosowaniu cen jednostkowych zawartych w kosztorysie ofertowym 3) Wykazu osób odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy przez Strony w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych, takich jak: śmierć, choroba, ustanie stosunku pracy, nie wywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy, pod warunkiem, że osoby zaproponowane na ich miejsce będą posiadały kwalifikacje i uprawnienia zgodne z wymogami zawartymi w SIWZ . 4) Zmiany podwykonawcy, jeżeli podwykonawca nie został zaakceptowany przez Zamawiającego, nie wykonuje prac z należytą starannością, uległ likwidacji lub doszło do rozwiązania umowy łączącej go z Wykonawcą. 5) Zmiany wykazu podwykonawców określonego w umowie, pod warunkiem, że zapewni to prawidłową realizację umowy (propozycja zmian musi określać, zakres i wartość wykonywanych przez podwykonawców robót ) 6) Ewentualnego ograniczenia zakresu robót objętych umową, w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych, nadzwyczajnych okoliczności, powodujących ograniczenie środków finansowych Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: nie dotyczy
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego budynek 10-24 pok. 110.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.05.2011 godzina 09:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego pokój nr 110, budynek 10-24.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamawiający wymaga by Wykonawca podczas realizacji prac współpracował z generalnym wykonawcą przebudowy DS.-1 Chemobudową -Kraków S.A. która realizuje przebudowę Domu Studenckiego DS-1 RUMCAJS zgodnie z umową nr KA-2 / 155 / 2010 z dnia 10.09.2010., i w czasie do 30. 07. 2011r. Wykonawca wykona i zgłosi do odbioru zakres własnych prac, w przypadku niewykonania w terminie zleconych prac będzie odpowiedzialny solidarnie z Generalnym Wykonawca Chemobudową -Kraków S.A. za nieterminowe wykonanie całości zadania, w tym zapewni porównywalne mieszkania dla 500 studentom do czasu odbioru końcowego budynku i przekazania do użytkowania. Zamówienie będzie realizowane w II etapach: etap I z terminem realizacji do 30.07.2011 r. który obejmuje : - roboty demontażowe budowlane - wymianę stolarki okiennej - wymianę instalacji elektrycznej - wymianę instalacji wodnej i cwu - wymianę instalacji kanalizacyjnej - wymianę instalacji c.o. - wykonanie wentylacji mechanicznej wyciągowej - roboty budowlane : ścianki, tynki, wykładziny, posadzki - roboty montażowe meblowe etap II z terminem realizacji do 20.08.2011 r. który obejmuje: przebudowę szybu windowego wraz z montażem urządzenia dźwigowego dźwigu ewakuacyjnego straży pożarnej i przekazanie do użytkowania Dokumenty wymagane w pkt III.4) z wyłączeniem pełnomocnictwa muszą być złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę;.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Świadczenie usług ochrony osób i mienia Narodowego Centrum Nauki
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla zadania z BO pn.: "FontanNowa Huta - przywróćmy Nowej Hucie fontanny".
- Modernizacja boiska przy Szkole Podstawowej nr 119, przy ul. Czerwieńskiego 1 w Krakowie - wymiana istniejących nawierzchni na nowe wraz z elementami towarzyszącymi w trybie zaprojektuj i wykonaj.
- Dostawę specjalistycznych narzędzi do ewakuacji wirnika generatora turbozespołu Siemens SST-300 w Zakładzie Termicznego Przekształcania Odpadów w Krakowie
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy przejazdu rowerowego i przejścia dla pieszych wraz z sygnalizacją świetlną na ul. Półłanki - Program Budowy Ścieżek Rowerowych
- Modernizacja filii CK Dworek Białoprądnicki - KK Wola: budowa zewnętrznej windy, przebudowa otworu drzwiowego, remont pomieszczeń, instalacji wod-kan., c.o., elektrycznej i klimatyzacji.
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa i rozbudowa bud. użyt. pub. zlokalizowanego przy Szkole Podstawowej im. Ks. Kan. M. Lipskiego w Osuchowie w związku z tworzeniem klubu dziecięcego w ramach programu Aktywny maluch 2022-2029
- Roboty budowlane związane z modernizacją zaplecza sportowego w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych w Gliwicach
- Roboty budowlane związane z modernizacją Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 w Gliwicach. Sala gimnastyczna z zapleczem
- Remont nawierzchni boiska przy SP 392 im. Jana Bytnara ps. "RUDY" przy ul. Wojska Polskiego 1A
- Remont sali gimnastycznej w szkole przy al. Edwarda Dembowskiego 12 w Krakowie
- "Remont dwóch lokali mieszkalnych położonych w budynku przy ul. Powstańców Śląskich 24/2 oraz 24/4 w Strzelcach Opolskich"
więcej: Instalowanie wind »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.