Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-07-14
Łapy: Budowa i rozbudowa ulic w miejscowości Gąsówka Stara Kolonia (ul. Żeromskiego, ul. Kruczkowskiego, ul. Nałkowskiej) oraz budowa drogi gminnej w miejscowości Łapy-Kołpaki:
- Budowa i rozbudowa ulic w miejscowości Gąsówka Stara Kolonia (ul. Żeromskiego, ul. Kruczkowskiego) oraz budowa drogi gminnej w miejscowości Łapy-Kołpaki (część I);
- Budowa drogi gminnej Nr 106562B - ulica Nałkowskiej wraz z budową zjazdów i budową kanalizacji deszczowej (część II)
Numer ogłoszenia: 136797 - 2016; data zamieszczenia: 14.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski w Łapach , ul. gen. Wł. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy, woj. podlaskie, tel. 085 7152251, faks 085 7152256.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lapy.podlasie.pl www.lapy.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa i rozbudowa ulic w miejscowości Gąsówka Stara Kolonia (ul. Żeromskiego, ul. Kruczkowskiego, ul. Nałkowskiej) oraz budowa drogi gminnej w miejscowości Łapy-Kołpaki: - Budowa i rozbudowa ulic w miejscowości Gąsówka Stara Kolonia (ul. Żeromskiego, ul. Kruczkowskiego) oraz budowa drogi gminnej w miejscowości Łapy-Kołpaki (część I); - Budowa drogi gminnej Nr 106562B - ulica Nałkowskiej wraz z budową zjazdów i budową kanalizacji deszczowej (część II).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn. polegające na budowie i rozbudowie ulic w miejscowości Gąsówka Stara Kolonia (ul. Żeromskiego, ul. Kruczkowskiego, ul. Nałkowskiej) oraz budowie drogi gminnej w miejscowości Łapy-Kołpaki: Część I - Budowa i rozbudowa ulic w miejscowości Gąsówka Stara Kolonia (ul. Żeromskiego, ul. Kruczkowskiego) oraz budowie drogi gminnej w miejscowości Łapy-Kołpaki w następującym zakresie: I. Ulica Żeromskiego: - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30 gr. 22 cm, - wykonanie podsypki cementowo-piaskowej 1:4 gr. 5 cm, - wykonanie nawierzchni drogi z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm, - wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm, - wykonanie zjazdów z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm i podbudowie zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30 gr. 15 cm, - ustawienie krawężników - ustawienie obrzeży, - wycinka drzew i krzewów, - wykonanie oznakowania, - przebudowa linii telekomunikacyjnej, - wykonanie kanalizacji deszczowej wraz ze studzienkami i wpustami ulicznymi. II. Ulica Kruczkowskiego: - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30 gr. 22 cm, - wykonanie podsypki cementowo-piaskowej 1:4 gr. 5 cm, - wykonanie nawierzchni drogi z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm, - wykonanie od km 0+000 do km 0+240 i od km 0+360 do km 0+563,17 warstwy mrozoodpornej z kruszywa naturalnego niezwiązanego gr. 15 cm, - wykonanie od km 0+480 do km 0+563,17 warstwy odcinającej z piasku drobnego gr. 10cm, - wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm, - wykonanie zjazdów z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm i podbudowie zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30 gr. 15 cm, - ustawienie krawężników - ustawienie obrzeży, - wycinka drzew i krzewów, - wykonanie oznakowania, - wykonanie kanalizacji deszczowej wraz ze studzienkami i wpustami ulicznymi. III. Budowa drogi w m. Łapy-Kołpaki (od 0+000 do 0+420 i od 0+880 do 1+0,15,29) - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 20cm, - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 5 cm, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4 cm, - ustawienie krawężników, - ustawienie obrzeży, - wykonanie zjazdów z kostki brukowej betonowej na posypce piaskowej gr. 4 cm i podbudowie z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 15 cm, - wykonanie chodników i opasek z kostki brukowej betonowe gr. 8 cm na posypce piaskowej gr. 4 cm i podbudowie z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 10 cm, - wykonanie kanalizacji deszczowej wraz ze studzienkami i wpustami ulicznymi, - przebudowa linii telekomunikacyjnej, - wycinka drzew i krzewów, - wykonanie oznakowania. IV. Przebudowa drogi w m. Łapy-Kołpaki (od 0+420 do 0+880) - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 20cm, - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 5 cm, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4 cm, - wykonanie zjazdów z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 15 cm i warstwie jezdnej z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie gr. 10cm, - wykonanie przepustu z rur stalowych karbowanych. Część II - Budowa drogi gminnej Nr 106562B - ulica Nałkowskiej wraz z budową zjazdów i budową kanalizacji deszczowej w następującym zakresie: - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie wzmocnienia podłoża gruntem stabilizowanym mechanicznie gr. 30 cm, - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 30 cm, - wykonanie podsypki cementowo-piaskowej gr. 3 cm, - wykonanie nawierzchni drogi z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm, - wykonanie od km 0+000 do km 0+240 i od km 0+360 do km 0+563,17 warstwy - wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm na podsypce piaskowej gr. 5 cm, - wykonanie zjazdów z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm i podbudowie z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm, - ustawienie krawężników - ustawienie obrzeży, - wykonanie oznakowania, - wykonanie kanalizacji deszczowej wraz ze studzienkami i wpustami ulicznymi. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa stanowiąca rozdział III SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, konieczny z punktu widzenia Dokumentacji Projektowej stanowiącej rozdział III SIWZ, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania finalnego efektu określonego przedmiotem zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na ewentualnie występujące trudności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia wszystkich gestorów sieci o planowanym terminie rozpoczęcia robót zgodnie z wydanymi warunkami oraz uzgodnieniami. 3. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający dopuszcza oferowane za zgodą autora dokumentacji materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. 4. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne m.in. przyjmując, że pojęcie równoważności nie musi oznaczać tożsamości produktów o ile Wykonawca jest w stanie tak zrealizować zamówienie, by zaspokoić wszystkie wymagania Zamawiającego, jakościowe, mimo skorzystania z innych produktów lub materiałów. 5. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Wykonawca, który powołuje sie na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego oraz podania wykazu dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: certyfikaty, aprobaty techniczne, z podaniem nazwy podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.23.31.40-2, 45.11.00.00-1, 45.11.12.00-0, 45.11.13.00-1, 45.23.32.52-0, 45.23.32.60-9, 45.23.21.30-2, 45.23.32.22-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 1-4
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: dla części I co najmniej po jednej robocie budowlanej obejmującej swoim zakresem: - budowy/przebudowy drogi o nawierzchni z masy mineralno-bitumicznych o długości nie mniejszej niż 0,5 km wraz z budową odwodnienia, - budowy/przebudowy drogi o nawierzchni z kostki betonowej o długości nie mniejszej niż 0,5 km wraz z budową odwodnienia. Wyżej wymienione roboty mogą być realizowane w ramach jednej inwestycji. dla części II co najmniej 2 roboty budowlane obejmujące swoim zakresem: - budowy/przebudowy drogi o nawierzchni z kostki betonowej o długości nie mniejszej niż 0,2 km wraz z budową odwodnienia. UWAGA: W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na I i II część, Zamawiający uzna za spełniony warunek o którym mowa w pkt. 5.1 2) SIWZ, gdy Wykonawca wykaże spełnienie warunku tak jak dla I części.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 1-4
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się doświadczeniem zawodowym odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi w ofercie kandydata na następujące stanowisko: a) dla części I - kierownika budowy - posiadający aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, który pełnił funkcję kierownika budowy lub robót przy min. 2 robotach, b) dla części II - kierownika budowy - posiadający aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, który pełnił funkcję kierownika budowy lub robót przy min. 2 robotach, UWAGA: W przypadku składania przez Wykonawcę oferty na I i II część, Zamawiający uzna za spełniony warunek o którym mowa w pkt. 5.1 3) SIWZ, gdy Wykonawca wykaże spełnienie warunku tak jak dla I części.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia o spełnieniu warunku na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 1-4
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Okres gwarancji i rękojmi - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
3. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian postanowień zawartej umowy w zakresie wynagrodzenia w przypadku zmiany: a) stawki podatku VAT, wprowadzonej powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, z tym, że cena netto nie może ulec podwyższeniu, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3 - 5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, 1) jeżeli zmiany, o których mowa w ust. 3 lit. a, b i c będą miały wpływ na koszty wykonania przez wykonawcę zamówienia publicznego, każda ze stron umowy, w terminie od dnia opublikowania przepisów dokonujących tych zmian do 30 dnia od dnia ich wejścia w życie, może zwrócić się z wnioskiem o zmianę wynagrodzenia. Zmiana umowy może nastąpić po wejściu w życie przepisów będących przyczyną waloryzacji, 2) w razie zmiany, o której mowa w ust. 3 lit b), przez pojęcie zmiany wynagrodzenia należy rozumieć sumę wzrostu kosztów wykonawcy zamówienia publicznego wynikających z podwyższenia wynagrodzeń poszczególnych pracowników biorących udział w realizacji pozostałej do wykonania, w momencie wejścia w życie zmiany, części zamówienia, do wysokości wynagrodzenia minimalnego obowiązującej po zmianie przepisów lub jej odpowiedniej części, w przypadku osób zatrudnionych w wymiarze niższym niż pełen etat, 3) w razie zmiany wskazanej w ust. 3 lit. c), przez pojęcie zmiany wynagrodzenia należy rozumieć sumę wzrostu kosztów wykonawcy zamówienia publicznego oraz drugiej strony umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej łączącej wykonawcę zamówienia publicznego z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, wynikających z konieczności odprowadzenia dodatkowych składek od wynagrodzeń osób zatrudnionych na umowę o pracę lub na podstawie innej umowy cywilnoprawnej zawartej przez wykonawcę z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, a biorących udział w realizacji pozostałej do wykonania, w momencie wejścia w życie zmiany, części zamówienia przy założeniu braku zmiany wynagrodzenia netto tych osób, 4) warunkiem dokonania zmiany umowy w zakresie wynagrodzenia, o której mowa w ust. 3 pkt 1), jest złożenie przez stronę wniosku wraz z uzasadnieniem i wykazanie wpływ zmian na koszty wykonania zamówienia. 4. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian postanowień zawartej umowy w zakresie terminu wykonania zamówienia, w przypadku: a) braku dostępu do obszarów, w których wykonywane są roboty objęte zamówieniem z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (przesunięcie terminu może nastąpić wyłącznie o uzasadniony okres czasu); b) braku dostępu do mediów (np. awarie w dostawach energii elektrycznej, wody czy innych mediów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy) z przyczyn niezależnych od Wykonawcy- przesunięcie terminu może nastąpić wyłącznie o uzasadniony okres czasu; c) z powodu okoliczności siły wyższej (zdarzenia, którego Strony nie mogły przewidzieć, któremu nie mogły zapobiec ani któremu nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązań umownych.) np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, na czas jej działania uniemożliwiającego wykonywanie zamówienia; d) wystąpi konieczność zmiany osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie określone w art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 290, z późn. zm.) z uwagi na niezależne od Stron Umowy okoliczności (w szczególności choroba, wypadki losowe) dotyczące osób kluczowych dla realizacji Umowy tj.: Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, osób reprezentujących strony, e) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie zamówienia, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron - wyłącznie na okres uniemożliwienia Wykonawcy wykonywania zamówienia, f) z powodu wystąpienia robót dodatkowych, jeżeli nie jest możliwe wykonywanie zamówienia podstawowego równolegle do wykonywania robót dodatkowych - wyłącznie o okres wykonywania robót dodatkowych, g) wstrzymania prac przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lapy.pl; www.bip.lapy.podlasie.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Łapach 18-100 Łapy, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.07.2016 godzina 09:30, miejsce: 18-100 Łapy, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 24, pokój 103 (sekretariat Urzędu Miejskiego w Łapach).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Budowa i rozbudowa ulic w miejscowości Gąsówka Stara Kolonia (ul. Żeromskiego, ul. Kruczkowskiego) oraz budowie drogi gminnej w miejscowości Łapy-Kołpaki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa i rozbudowa ulic w miejscowości Gąsówka Stara Kolonia (ul. Żeromskiego, ul. Kruczkowskiego) oraz budowie drogi gminnej w miejscowości Łapy-Kołpaki w następującym zakresie: I. Ulica Żeromskiego: - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30 gr. 22 cm, - wykonanie podsypki cementowo-piaskowej 1:4 gr. 5 cm, - wykonanie nawierzchni drogi z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm, - wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm, - wykonanie zjazdów z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm i podbudowie zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30 gr. 15 cm, - ustawienie krawężników - ustawienie obrzeży, - wycinka drzew i krzewów, - wykonanie oznakowania, - przebudowa linii telekomunikacyjnej, - wykonanie kanalizacji deszczowej wraz ze studzienkami i wpustami ulicznymi. II. Ulica Kruczkowskiego: - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30 gr. 22 cm, - wykonanie podsypki cementowo-piaskowej 1:4 gr. 5 cm, - wykonanie nawierzchni drogi z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm, - wykonanie od km 0+000 do km 0+240 i od km 0+360 do km 0+563,17 warstwy mrozoodpornej z kruszywa naturalnego niezwiązanego gr. 15 cm, - wykonanie od km 0+480 do km 0+563,17 warstwy odcinającej z piasku drobnego gr. 10cm, - wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm, - wykonanie zjazdów z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 5 cm i podbudowie zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C50/30 gr. 15 cm, - ustawienie krawężników - ustawienie obrzeży, - wycinka drzew i krzewów, - wykonanie oznakowania, - wykonanie kanalizacji deszczowej wraz ze studzienkami i wpustami ulicznymi. III. Budowa drogi w m. Łapy-Kołpaki (od 0+000 do 0+420 i od 0+880 do 1+0,15,29) - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 20cm, - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 5 cm, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4 cm, - ustawienie krawężników, - ustawienie obrzeży, - wykonanie zjazdów z kostki brukowej betonowej na posypce piaskowej gr. 4 cm i podbudowie z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 15 cm, - wykonanie chodników i opasek z kostki brukowej betonowe gr. 8 cm na posypce piaskowej gr. 4 cm i podbudowie z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 10 cm, - wykonanie kanalizacji deszczowej wraz ze studzienkami i wpustami ulicznymi, - przebudowa linii telekomunikacyjnej, - wycinka drzew i krzewów, - wykonanie oznakowania. IV. Przebudowa drogi w m. Łapy-Kołpaki (od 0+420 do 0+880) - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie podbudowy zasadniczej z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 20cm, - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 5 cm, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4 cm, - wykonanie zjazdów z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 15 cm i warstwie jezdnej z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie gr. 10cm, - wykonanie przepustu z rur stalowych karbowanych. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa stanowiąca rozdział III SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, konieczny z punktu widzenia Dokumentacji Projektowej stanowiącej rozdział III SIWZ, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania finalnego efektu określonego przedmiotem zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na ewentualnie występujące trudności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia wszystkich gestorów sieci o planowanym terminie rozpoczęcia robót zgodnie z wydanymi warunkami oraz uzgodnieniami. 3. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający dopuszcza oferowane za zgodą autora dokumentacji materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. 4. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne m.in. przyjmując, że pojęcie równoważności nie musi oznaczać tożsamości produktów o ile Wykonawca jest w stanie tak zrealizować zamówienie, by zaspokoić wszystkie wymagania Zamawiającego, jakościowe, mimo skorzystania z innych produktów lub materiałów. 5. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Wykonawca, który powołuje sie na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego oraz podania wykazu dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: certyfikaty, aprobaty techniczne, z podaniem nazwy podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.23.31.40-2, 45.11.00.00-1, 45.11.12.00-0, 45.11.13.00-1, 45.23.32.52-0, 45.23.32.60-9, 45.23.21.30-2, 45.23.32.22-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.08.2017.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Okres gwarancji i rękojmi - 10
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Budowa drogi gminnej Nr 106562B - ulica Nałkowskiej wraz z budową zjazdów i budową kanalizacji deszczowej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa drogi gminnej Nr 106562B - ulica Nałkowskiej wraz z budową zjazdów i budową kanalizacji deszczowej w następującym zakresie: - wykonanie robót ziemnych, - wykonanie wzmocnienia podłoża gruntem stabilizowanym mechanicznie gr. 30 cm, - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 30 cm, - wykonanie podsypki cementowo-piaskowej gr. 3 cm, - wykonanie nawierzchni drogi z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm, - wykonanie od km 0+000 do km 0+240 i od km 0+360 do km 0+563,17 warstwy - wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej gr. 6 cm na podsypce piaskowej gr. 5 cm, - wykonanie zjazdów z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm i podbudowie z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm, - ustawienie krawężników - ustawienie obrzeży, - wykonanie oznakowania, - wykonanie kanalizacji deszczowej wraz ze studzienkami i wpustami ulicznymi. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa stanowiąca rozdział III SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest wykonać pełny zakres robót, konieczny z punktu widzenia Dokumentacji Projektowej stanowiącej rozdział III SIWZ, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania finalnego efektu określonego przedmiotem zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na ewentualnie występujące trudności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia wszystkich gestorów sieci o planowanym terminie rozpoczęcia robót zgodnie z wydanymi warunkami oraz uzgodnieniami. 3. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający dopuszcza oferowane za zgodą autora dokumentacji materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. 4. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne m.in. przyjmując, że pojęcie równoważności nie musi oznaczać tożsamości produktów o ile Wykonawca jest w stanie tak zrealizować zamówienie, by zaspokoić wszystkie wymagania Zamawiającego, jakościowe, mimo skorzystania z innych produktów lub materiałów. 5. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Wykonawca, który powołuje sie na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego oraz podania wykazu dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: certyfikaty, aprobaty techniczne, z podaniem nazwy podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.23.31.40-2, 45.11.00.00-1, 45.11.12.00-0, 45.11.13.00-1, 45.23.32.52-0, 45.23.32.60-9, 45.23.21.30-2, 45.23.32.22-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.08.2017.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Okres gwarancji i rekojmi - 10
INNE PRZETARGI Z ŁAP
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Dostawa zasilaczy awaryjnych (UPS) do poprawy cyberbezpieczeństwa w sieci IT w ramach projektu grantowego ,,Cyberbezpieczny Samorząd".
więcej: przetargi w Łapach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa drogi gminnej Nr 108182B tj. ul. Witosa w Brańsku
- Remont drogi gminnej (ul. Lubelskiej) w miejscowości Stanisławów, Gmina Stanisławów
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Remont drogi gminnej (ul. Lubelskiej) w miejscowości Stanisławów, Gmina Stanisławów
- Budowa wybiegu dla psów oraz placu zabaw u zbiegu ul. Zemborzyckiej i ul. Słowackiego w Lublinie
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
więcej: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.