eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZbąszyńPrzebudowa kładki pieszo-rowerowej przez rzekę Obrę w Zbąszyniu.

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2012-06-25

Zbąszyń: Przebudowa kładki pieszo-rowerowej przez rzekę Obrę w Zbąszyniu.
Numer ogłoszenia: 137239 - 2012; data zamieszczenia: 25.06.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 84415 - 2012r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zbąszyń, ul. por. Żwirki 1, 64-360 Zbąszyń, woj. wielkopolskie, tel. 68 3866009, faks 68 3846010.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa kładki pieszo-rowerowej przez rzekę Obrę w Zbąszyniu..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa kładki pieszo-rowerowej przez rzekę Obrę w Zbąszyniu, polegająca na rozbiórce kładki istniejącej, budowie nowej o tej samej lokalizacji i budowie odcinków chodnika przylegających do kładki w nawiązaniu do istniejącego ciągu. Kładka znajduje się na ciągu pieszym na kierunku południe - północ, która łączy ulicę Świętomikołajską na lewym brzegu Obry (centrum Zbąszynia) z nowym osiedlem, cmentarzem i Szkołą Podstawową na brzegu prawym. Projektowana przebudowa przeprawy pieszorowerowej zakłada rozbiórkę istniejącej dziesięcioprzęsłowej kładki w całości i budowę nowego obiektu jednoprzęsłowego wraz z dostosowaniem do nowego układu wysokościowego chodników na dojściach do kładki. Lokalizacja w planie kładki i chodnika na dojściach do kładki na brzegu prawym nie ulega zmianie po zrealizowaniu przedsięwzięcia, natomiast chodnik na dojściach na brzegu lewym ulega korekcie. Światło pionowe projektowanej kładki zostało zwiększone i dostosowane do przepływu wielkich wód o prawdopodobieństwie 1%. Minimalna rzędna spodu konstrukcji znajduje się 1 m powyżej poziomu spiętrzonej wody miarodajnej. Zamierzenie inwestycyjne ma na celu poprawę warunków komunikacyjnych oraz poprawę bezpieczeństwa użytkowników kładki i odnowę infrastruktury w rejonie obiektu. Istniejący obiekt to dziesięcioprzęsłowa konstrukcja z drewna o całkowitej długości 50 m i szerokości 3,41 m. Kładka posadowiona jest na 11 podporach, w postaci 2 drewnianych pali stężonych poprzecznie i wbitych w dno rzeki, w rozstawie ~5m. Poręcze kładki drewniane o słupkach opartych na poprzecznicach. Kąt skrzyżowania z przeszkodą ~60°. Szeroko ść koryta rzeki na wysokości kładki ~25 m. Pod konstrukcją podwieszony kabel telekomunikacyjny w rurze osłonowej. Nawierzchnia na dojściach z betonowych płyt chodnikowych. Kładka położona jest w ciągu pieszo-rowerowym będącym przedłużeniem ulicy Świętomikołajskiej, który w mieście Zbąszyń stanowi komunikację pomiędzy starą częścią miasta na lewym brzegu Obry, a zabudowaniami i Szkołą Podstawową na brzegu prawym. Wykonanie kładki wymaga wycięcia drzew - zlokalizowanych bezpośrednio przy istniejącej kładce, co uniemożliwia wykonanie konstrukcji przyczółka. Obecnie również rosnące drzewa utrudniają przejście przez kładkę. W strefie projektowanego posadowienia kładki występują różne warunki geotechniczne po każdej stronie rzeki. Generalnie warstwy gruntu przypowierzchniowe stanowią grunty słabonośne gytie lub gliny pylaste w stanie plastycznym. Poniżej występują warunki korzystne do posadowienia kładki. Woda gruntowa stabilizuje się na głębokości ok. 1 m poniżej terenu. W trakcie wiercenia na głębokości ok. 9 m stwierdzono występowanie wody pod ciśnieniem hydrostatycznym. Warunki gruntowe kwalifikuje się jako drugą kategorię geotechniczną. Dokumentacja geotechniczna jest elementem projektu do wykorzystania w trakcie budowy. W ramach projektu przewiduje się całkowite rozebranie konstrukcji pomostu i podpór. Pale drewniane stanowiące podpory należy wyciągnąć z koryta rzeki. Technologię rozbiórki opracuje Wykonawca robót dostosowując metody do możliwości technicznych firmy. Dobór sprzętu zależy od Wykonawcy robót. Rozbierane elementy należy na bieżąco usuwać i chronić koryto rzeki przed zanieczyszczeniem. Prace rozbiórkowe winny być prowadzone zgodnie z obowiązującymi warunkami BHP. Wszyscy pracownicy wyznaczeni do wykonywania prac muszą przejść odpowiednie przeszkolenie. Pracami może kierować osoba posiadająca wymagane uprawnienia. Odpowiada ona za prawidłową organizację pracy i bezpieczeństwo podczas wykonywania prac. Do strefy wykonywania rozbiórek mają prawo wstępu tylko osoby bezpośrednio związane z tymi pracami. Na czas budowy nie przewiduje się budowy konstrukcji tymczasowej dla pieszych. Należy zabezpieczyć i oznakować strefę robót. Materiały rozbiórkowe odtransportowane będą przez Wykonawcę na składowisko lub miejsce wskazane przez Inżyniera przy zachowaniu przepisów ochrony środowiska. Materiały do ponownego wbudowania lub wykorzystania są własnością Zamawiającego. Przebudowa chodnika jest skutkiem podniesienia niwelety na projektowanej kładce oraz dostosowaniem szerokości korony chodnika do szerokości ciągu pieszorowerowego na kładce. Podniesienie niwelety nowej kładki o maksymalnie 1,72 m oraz zwiększenie szerokości ciągu pieszo-rowerowego od istniejącej 1,88 m do 2,50 m spowodowało podniesienie i poszerzenie korpusu nasypu. Z uwagi na występowanie w podłożu gruntów słabonośnych poszerzony nasyp wymaga wzmocnienia. Przebudowany odcinek chodnika północnego na prawym brzegu rzeki Obry przebiegać będzie po starym śladzie z niewielką korektą w planie. W poboczu wbudowana zostanie poręcz ochronna. Projekt chodnika przewiduje wykonanie: - warstwy wzmacniającej w podstawie nasypu w formie zbrojenia materacem gr. 30cm z tłucznia owiniętego geotkaniną separacyjną, co zapobiegnie deformacjom bądź złagodzi i rozłoży skutki tych deformacji - na podsypce z pospółki warstwy odciążającej z keramzytu gr. 50 cm oraz 80 cm owiniętego geowłókniną separacyjną - nasypu z kruszywa kwalifikowanego - konstrukcji nawierzchni chodnika. Wykonanie warstwy wzmacniającej w postaci materaca oraz warstwy odciążającej z keramzytu przewidziano na długości chodnika do lica ścianki szczelnej w podstawie zasypki przyczółka. Konstrukcję nawierzchni chodnika stanowi: - kostka betonowa wibroprasowana grubości 8 cm, np. starobruk w kolorze melanż lub podobne - podsypka cementowo-piaskowa grubości 10 cm. Nawierzchnia chodnika ograniczona jest na całej długości obrzeżami betonowymi o wymiarach 8×30 cm na podsypce piaskowej. Zaprojektowano obiekt jednoprzęsłowy o długości rozpiętości teoretycznej 35,00 m i szerokości całkowitej 3,12 m. Kładka będzie posadowiona na 2 podporach zlokalizowanych na obu brzegach rzeki. Przyczółki kładki mają masywną betonową konstrukcję w postaci pełnościennego korpusu i ławy fundamentowej wykonanej w ściankach szczelnych i posadowionej na palach prefabrykowanych. W miejscu gdzie istniejąca kładka przebiegała nad terenem zalewowym (~15m), zostanie wykonany nasyp o wysokości maksymalnej ~1,70 m wzmocniony u podstawy geosyntetykami. Konstrukcja nośna kładki zostanie wykonana w formie 2 dźwigarów kratowych połączonych poprzecznicami. Kratownice złożone ze stalowych profili zamkniętych. Odrębnym drugorzędnym elementem jest balustrada w formie modułów w ramach stalowych mocowanych do słupków kratownicy. Nawierzchnię kładki stanowić będzie drewniany pomost oparty przy pomocy drewnianych podłużnic na stalowej konstrukcji nośnej. Pomiędzy dźwigarami kratowymi, poniżej pomostu, zostaną podwieszone istniejące urządzenia obce - kabel telekomunikacyjny. Przyczółki kładki posadowiono na palach żelbetowych wbijanych o przekroju 30 × 30 cm i długości 9.0 m, na każdą podporę 6 szt. pali. Głowicę pala rozkuć na długości 0,6 m, pozostawione zbrojenie zabetonować w ławie fundamentowej. Ławy fundamentowe o wymiarach 3,30 × 5,00 m wykonać w ściankach szczelnych Wx=1200 cm3 H=8,50 m do pozostawienia jako dodatkowe zabezpieczenie podpory od strony rzeki oraz jako fundament podestu umożliwiającego dostęp pod obiekt. Po zabiciu ścianek i pali wykonać korek betonowy z betonu B20 grubości 40 cm w celu odcięcia dopływu wody do wykopu. Beton stanowiący korek wykopu należy układać metodą podwodnego betonowania. Zaprojektowano przyczółki żelbetowe oparte na palach żelbetowych. Korpus podpór o grubości 100 cm z podwieszonymi skrzydełkami. Skrzydełka grubości 40 cm i długości 5,10 m. Podpory z betonu B30, stal zbrojeniowa AIIIN - RB500W. Elementem przyczółka są stożki nasypu. Podstawę i fundament stożków stanowi stalowa ścianka szczelna Wx=140 cm3 H=4,0 m z gzymsem żelbetowym. Skarpy stożków umocnione przestrzennymi matami polimerowymi obsiane trawą na warstwie humusu. Zasypka jest niezbędną częścią całości konstrukcji. Zasypkę należy wykonać przestrzegając następujących zasad: zasypka powinna być układana równomiernie, warstwami o grubości ok. 20cm bardzo starannie zagęszczonymi. Wskaźnik zagęszczenia gruntu nie mniej niż IS = 1,00 z wyjątkiem nasypu przy ścianach bocznych oraz stożków, dla których powinien być nie mniejszy IS = 0,95. Grunt zasypki powinien być niewysadzinowy, możliwie jednorodny o grubości ziaren nie przekraczających 30mm. Na belkach poprzecznych w przygotowane łoża należy wstawić belki podłużne z drewna klejonego egzotycznego o przekroju 100x160 mm i skręcić do blach bocznych. Do podłużnic za pomocą wkrętów ze stali nierdzewnej mocowana jest ryflowana dylina z desek o gr. 4,5 cm i szer. 145 mm z drewna egzotycznego Bangkirai. Dylina układana z pozostawieniem 5 - 7 mm szczeliny między elementami. Na kładce zaprojektowano balustradę złożoną z modułów montowanych do kratownic. Moduł balustrady składa się z ramy stalowej z rur prostokątnych - boki i dół ramy oraz kątownika do którego przykręcany jest pochwyt balustrady. Wypełnieniem ramy jest pleciona siatka stalowa o oczkach 50 x 50 mm z drutów o grubości 3 mm. Pochwyt balustrady wykonany z krawędziaka 100 x 100 mm z drewna egzotycznego Merbau mocowany wkrętami ramy stalowej. Moduły balustrady dostosowane są do strzałki kratownicy - niwelety pomostu. Poza przęsłem balustrada o podobnej konstrukcji na przyczółku mocowana jest do słupków ustawionych na gzymsach skrzydełek. Podstawy słupków mocowane na kotwy wklejane. Dla oceny prawidłowej pracy obiektu należy zainstalować znaki wysokościowe: - na każdej z podpór 4 sztuki - w środku rozpiętości przęsła 2 sztuki Znaki wysokościowe należy wykonać jako trzpienie ze stali nierdzewnej umieszczone w konstrukcji betonowej przez wklejenie w wywierconym otworze. Zastosować typowe znaki stosowane w pracach geodezyjnych. Na konstrukcji stalowej zastosować trzpienie dospawane do konstrukcji przed wykonaniem powłok antykorozyjnych. Należy zapewnić powiązanie ze stałym znakiem wysokościowym umieszczonym w niewielkiej odległości od obiektu. Instalację znaków należy zlecić uprawnionemu geodecie. Zestaw antykorozyjny składa się z następujących warstw o określonych właściwościach: - warstwa metalizacji (metalizacja natryskowa cynkiem) o grubości 200 um - warstwa uszczelniająca grubości 30 um Przeciwkorozyjna dwuskładnikowa farba utwardzana poliamidem, zawartość cząstek stałych minimum 40% - powłoka międzywarstwowa 160 um Grubopowłokowa farba epoksydowa, zawartość cząstek stałych minimum 70% - warstwa nawierzchniowa grubości 50 um Farba nawierzchniowa na bazie poliuretanu, zawartość części stałych minimum 60% Łącznie grubość suchej powłoki protektorowej (metalizacja) 200 um Łącznie grubość suchej powłoki barierowej (zestaw powłok malarskich) 240 um Zabezpieczenie konstrukcji stalowej należy wykonać ściśle z instrukcją producenta. Zestaw antykorozyjny składa się z następujących warstw o określonych właściwościach: - warstwa metalizacji (metalizacja ogniowa) o grubości 80 um - warstwa uszczelniająca grubości 30 um Przeciwkorozyjna dwuskładnikowa farba utwardzana poliamidem, zawartość cząstek stałych minimum 40% - powłoka międzywarstwowa 120 um Grubopowłokowa farba epoksydowa, zawartość cząstek stałych minimum 70% - warstwa nawierzchniowa grubości 50 um Farba nawierzchniowa na bazie poliuretanu, zawartość części stałych minimum 60% Łącznie grubość suchej powłoki protektorowej (metalizacja ogniowa) 80 um. Łącznie grubość suchej powłoki barierowej (zestaw powłok malarskich) 200 um Zabezpieczenie konstrukcji stalowej należy wykonać ściśle z instrukcją producenta Na powierzchniach betonów gzymsów i podpór należy wykonać powłokę zabezpieczającą i ochronną. Powierzchnie betonowe należy zabezpieczyć powłoką ochronną sztywną na bazie żywicy akrylowej, odporną na działanie czynników atmosferycznych, środków alkalicznych i procesów starzenia. Powłoka ma być: - wodoszczelna - przepuszczalna dla pary wodnej - powstrzymująca wnikanie dwutlenku węgla w głąb betonu - odporna na działanie soli i mrozu - nietoksyczna, - Powłoka malarska powinna cechować się ograniczoną zdolnością do pokrywania zarysowań na powierzchniach betonowych przyczółków (<0,15mm). - Grubość utwardzonej powłoki wg zleceń producenta zgodnie z narzuconymi wymaganiami. Dostępne powierzchnie betonowe przyczółków i podpór stykające się z gruntem należy po zagruntowaniu pokryć powłoką izolacyjną grubości wymaganej aprobatą techniczną. Łożyska i zawiesia systemowe posiadają fabrycznie wykonane powłoki ochronne. W przypadku uszkodzenia powłok w trakcie transportu lub montażu należy zniszczone powierzchnie naprawić. Powierzchnie drewniane pomostu z drewna egzotycznego Bangkirai i pochwyt bariery wykonany z drewna egzotycznego Merbau posiadają naturalną odporność na korozję biologiczną, którą zawdzięczają zawartości żywic, garbników oraz związków o działaniu antybakteryjnym i przeciwgrzybiczym. Drewno nie wymaga dodatkowej konserwacji, jednak dla zachowania naturalnej kolorystyki drewna zaleca się olejowanie dostępnymi na rynku preparatami do drewna egzotycznego. Pomaga to zapobiec naturalnemu procesowi patynowania powierzchni na kolor srebrno-szary. W ramach kształtowania otoczenia mostu i umożliwienia jego prawidłowego utrzymania zaprojektowano umocnienia skarp, ścianki szczelne zakończone gzymsem umożliwiające wykonanie nasypów w obrębie istniejącego obiektu. Skarpy należy pokryć warstwą humusu gr. 10cm, przykryć matą przeciwerozyjną mocowaną szpilkami i wykończyć wierzchnią warstwą humusu gr. 5cm z ręcznym wyszczotkowaniem maty i obsianiem trawą. Ścianki szczelne u podnóża stożków i przy skarpach zabić do określonej głębokości a następnie obciąć zgodnie z projektowaną linią gzymsu. Ścianki zwieńczone gzymsem żelbetowym. Beton gzymsu B30, zbrojenie prętami podłużnymi O 12 mm i strzemionami O 10 mm ze stali RB500W klasy AIIN. Elementami umocnień brzegu rzeki w rejonie kładki są ścianki szczelne pozostawione przy fundamencie i wykonane jako fundament stożków nasypu. Ze względów ochrony środowiska brzegi i dno rzeki pozostawiono w stanie naturalny. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zapoznać z projektami branżowymi i z inwentaryzacją urządzeń obcych oraz wykonać przekopy próbne w celu ustalenia dokładnej lokalizacji urządzeń podziemnych oraz ewentualnego wykrycia instalacji niezinwentaryzowanych w opracowaniu geodezyjnym. Zlokalizowane urządzenia trwale oznakować w trakcie prowadzenia robót Na odcinkach zbliżenia do strefy robót zastosować zabezpieczenia w postaci rur ochronnych dwudzielnych lub osłon. O zamiarze prowadzenia robót zawiadomić właścicieli urządzeń..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.11.13 - Roboty budowlane w zakresie mostowych przejść dla pieszych 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Program Operacyjny Zrównoważony Rozwój Sektora Rybołówstwa i Nadbrzeżnych Obszarów Rybackich 2007-2013.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.06.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 2.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • SKANSKA S.A., ul. Gen. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 10694415,38 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1434683,13

  • Oferta z najniższą ceną: 1333994,31 / Oferta z najwyższą ceną: 1796960,09

  • Waluta: PLN.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.