eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi EłkŚwiadczenie usług polegających na odławianiu bezdomnych, pozostawionych bez opieki psów z terenu Gminy Ełk

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-09-17

Ełk: Świadczenie usług polegających na odławianiu bezdomnych, pozostawionych bez opieki psów z terenu Gminy Ełk
Numer ogłoszenia: 137761 - 2015; data zamieszczenia: 17.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Ełku , ul. Armii Krajowej 3, 19-300 Ełk, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 6104437, faks 087 6103762.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.elk.gmina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług polegających na odławianiu bezdomnych, pozostawionych bez opieki psów z terenu Gminy Ełk.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Wyłapywanie w sposób humanitarny bezdomnych i pozbawionych opieki bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Ełk oraz ich transport do schroniska (w miejscowości, w której Wykonawca będzie sprawował opiekę nad bezdomnymi zwierzętami), a w przypadkach koniecznych do zakładu weterynaryjnego. Usługa obejmuje transport zwierząt do schroniska po ich obserwacji w zakładzie weterynaryjnym. 2. Zamawiający posiada w obecnym schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Radysach ok. 128 psów. Wykonawca, z którym zostanie podpisana umowa na realizację zamówienia, zobowiązany jest do przetransportowania na własny koszt wszystkich psów ze schroniska w Radysach (gmina Biała Piska) do miejsca docelowego i zapewnić im miejsce w schronisku. a) szacowana ilość psów do kastracji 2 szt. miesięcznie b) szacowna ilość psów do sterylizacji 2 szt. miesięcznie c) szacowana ilość odłowów około od 2 do 5 szt. w miesiącu 3. Wykonawca zapewnia transport bezdomnych i pozbawionych opieki zwierząt poszkodowanych w wypadkach drogowych do wskazanej przez Zamawiającego lecznicy oraz ich odbiór i transport do schroniska. Dalsze leczenie w schronisku obciąża Wykonawcę. 4. Usługa powinna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, a w szczególności zgodnie z Ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt (Dz.U.2013. 856 jt.), Ustawą z dnia 11 marca 2004r. O ochronie zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz.U.2014.1539 j.t. z późn. zm.). Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. Nr 158, poz. 1657 t.j.), Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 sierpnia 1998r. w sprawie zasad i warunków wyłapywania bezdomnych zwierząt (Dz. U. Nr 116, poz. 753 tj.), Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r poz. 1399 tj. z późn. zm.) oraz obejmować zapisy programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt. 5. Dokonanie odłowu psa, który pogryzł człowieka i dostarczenie go do lekarza weterynarii w celu poddania obserwacji winno odbyć się niezwłocznie, nie dłużej niż 3 godzin od chwili zgłoszenia w pozostałych przypadkach w czasie nie dłuższym niż 12 godzin od chwili zgłoszenia. Wyłapywanie bezdomnych zwierząt będzie następowało, po telefonicznym zgłoszeniu przez Zamawiającego, który poinformuje Wykonawcę o lokalizacji bezdomnego zwierzęcia. Wykonawca zobowiązany jest przyjąć zgłoszenia Policji w przypadku zagrożenia zdrowia i życia ludzi. Potwierdzeniem wykonania odłowu jest protokół (wypełniany przez Wykonawcę) potwierdzający ilość schwytanych psów - załącznik nr 1 do umowy. 6. Wykonanie odłowienia bezdomnego zwierzęcia powinno być każdorazowo potwierdzone przez Wykonawcę. 7. Prowadzenie ewidencji przyjmowanych i wydawanych psów ze wskazaniem daty i miejsca odłowu, umów adopcyjnych, dokumentacji potwierdzającej przekazanie sztuk padłych i uśpionych do utylizacji, a także innej dokumentacji wynikającej z obowiązujących przepisów. Wykonawca musi oznaczyć i dokonać ewidencji psów już odłowionych oraz wystawić dla każdego z nich kartę ewidencyjną, która zostanie przekazana Zamawiającemu. Każde nowo przyjęte zwierzę musi posiadać numer identyfikacji zgodny z numerem karty zwierzęcia. 8. Przeprowadzenie sterylizacji lub kastracji wszystkich zwierząt z terenu Gminy Ełk już odłowionych i nowo odłowionych przebywających w schronisku (po upływie 14 dni karencji); w przypadku szczeniąt kastracja może być przeprowadzona po osiągnięciu 3-go miesiąca życia, sterylizacja natomiast po osiągnięciu 6-go miesiąca życia. 9. Prowadzenie czynnych oraz skutecznych działań prowadzących do zapewnienia nowych opiekunów (adopcja). 10. Prawo kontroli utrzymania zwierząt w schronisku oraz umów adopcyjnych. 11. Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia strony internetowej, na której systematycznie będzie umieszczać zdjęcia psów przebywających w schronisku. 12. Zdjęcia psów do adopcji będą dostępne na stronie internetowej schroniska w oddzielnej zakładce pn. Psy do adopcji z terenu gminy Ełk. 13. Do adopcji mogą być wydawane zwierzęta, wysterylizowane bądź wykastrowane na podstawie wypełnionych dokumentów określonych w regulaminie schroniska oraz szczepione z aktualną książeczką zdrowia. 14. Odbiór psów ze schroniska przez właścicieli może nastąpić po odbyciu 14 dniowej kwarantanny, a schronisko na wniosek Zamawiającego ma obowiązek udostępnienia danych osoby odbierającej psa. 15. W przypadku nieustalenia właściciela lub niezgłoszenia się przez niego do schroniska w ciągu 14 dni od dnia umieszczenia psa w schronisku, może być on przeznaczony do adopcji. 16. Przekazanie do adopcji szczeniąt do 3-go miesiąca życia bez zabiegów kastracji/sterylizacji może odbywać się tylko po wcześniejszej pozytywnej opinii lekarza weterynarii. 17. Wykonawca zapewnia całodobowy kontakt telefoniczny, a także zapewnia gotowość usługi po godzinach pracy urzędu oraz w dni wolne i świąteczne przez cały okres trwania umowy. 18. Transport na koszt Wykonawcy bezdomnych zwierząt ze schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Radysach do nowego podmiotu, z którym będzie zawarta umowa. 19. Przedkładanie wraz z prawidłowo wystawioną fakturą VAT następującego zestawienia: a) ilość odłowionych bezdomnych zwierząt przewiezionych do schroniska wraz z podaniem dat i miejsc odłowu oraz kolejnym numerem ewidencyjnym zgodnym z numerem karty zwierzęcia; b) ilość bezdomnych zwierząt oddanych do adopcji i poddanych eutanazji z numerami ewidencyjnymi zgodnymi z numerami kart zwierząt; c) rozliczenie miesięcznego pobytu bezdomnych zwierząt w schronisku obejmujące stan miesiąca poprzedniego. 20. Przestrzeganie programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem w tym zakresie, a w szczególności: a) przeprowadzania sterylizacji i kastracji zwierząt oddawanych do adopcji na podstawie umów adopcji; b) usypiania ślepych miotów. 21. W ramach kontroli realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo do wejścia na teren schroniska i dokonania kontroli psów i dokumentacji dotyczącej psów odebranych z terenu Gminy Ełk, a w przypadku stwierdzenia, że psy są chore i w złej kondycji zostaną odebrane, a leczeniem zostanie obciążony właściciel schroniska..

II.1.5)

V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - Pzp Zamówienia uzupełniające, stanowiące nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego, polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień z terenu Gminy Ełk

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.21.00.00 - Ośrodki pielęgnowania zwierząt domowych 85.20.00.00 - Usługi weterynaryjne .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 48.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium należy wnieść w jednej z form podanych w art. 45 ust. 6 ustawy - Pzp: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.); 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. PKO S.A. 11 1240 5745 1111 0010 4463 2844 5.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelewem) zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 7. Zwrotu wpłaconego wadium wykonawcom Zamawiający dokona w trybie art. 46 ustawy-Pzp.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt wydanego w formie decyzji przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta właściwego ze względu na miejsce świadczenia usług. Ocena spełniania tego warunku odbędzie się za pomocą formuły spełnia/nie spełnia w oparciu o złożone dokumenty.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek zostanie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli dołączy do oferty wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie minimum jedną usługę odpowiadającą przedmiotowi zamówienia odławiania bezdomnych, pozostawionych bez opieki psów i zapewnienie im opieki o wartości co najmniej 100 000,00 złotych (sto tysięcy złotych) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego zał. nr 6 do SIWZ.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, oprócz złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, oprócz złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie, oprócz złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony zgodnie z SIWZ i podpisany formularz ofertowy - zgodnie ze wzorem stanowiącym zał. nr 1 do SIWZ, b) dokumenty i oświadczenia wskazane w dziale 6 SIWZ, c) dowód wniesienia wadium, d) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej zał. nr 4 do SIWZ, e) informacja o tym, że firma nie należy do grupy kapitałowej zał. nr 5 do SIWZ, f) wykaz usług sporządzony wg wzoru stanowiącego zał. nr 6 do SIWZ, g) zobowiązanie podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, (jeżeli dotyczy), h) pełnomocnictwo dla osoby występującej w imieniu wykonawcy uwzględniające zakres i okres obowiązywania - potwierdzające że osoba posiada uprawnienia do podpisywania zobowiązań w imieniu wykonawcy.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 60
  • 2 - czas odłowu psa od chwili zgłoszenia - 40

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

3. Zamawiający nie przewiduje możliwości dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której będzie dokonany wybór Wykonawcy, za wyjątkiem stawki podatku VAT określonej zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2011 nr 177, poz. 1054 z późn. zm.) i będzie ona zmieniana w przypadku urzędowej zmiany w trakcie realizacji zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.elk.gmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Ełk ul. Armii Krajowej 3, 19-300 Ełk.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Ełk ul. Armii Krajowej 3, 19-300 Ełk (sekretariat - pok. nr 1 - parter)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.