Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-07-15
Sokółka: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1297B droga nr 19 - Zawistowszczyzna - Igryły - droga nr 19
Numer ogłoszenia: 137947 - 2016; data zamieszczenia: 15.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce , ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka, woj. podlaskie, tel. 085 7118909, faks 085 7112229.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdsokolka.internetdsl.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1297B droga nr 19 - Zawistowszczyzna - Igryły - droga nr 19.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1. Przebudowa drogi powiatowej Nr 1297B droga nr 19 - Zawistowszczyzna - Igryły - droga nr 19. 1.1.1. Branża drogowa 1.1.1.1. Roboty przygotowawcze 1) odtworzenie trasy i punktów wysokościowych - roboty pomiarowe przy robotach ziemnych - trasa dróg w terenie równinnym - 3,495km. 2) usuniecie drzew i krzaków - karczowanie pni drzew o średnicy 10-15cm wraz z wywiezieniem karpiny - 17szt.; - karczowanie pni drzew o średnicy 16-25cm wraz z wywiezieniem karpiny - 36szt.; - karczowanie pni drzew o średnicy 26-35cm wraz z wywiezieniem karpiny - 4szt.; - karczowanie pni drzew o średnicy 36-55cm wraz z wywiezieniem karpiny - 5szt.; - karczowanie pni drzew o średnicy 56-65cm wraz z wywiezieniem karpiny -5szt.; - karczowanie pni drzew o średnicy 76-100 cm wraz z wywiezieniem karpiny -3szt.; - mechaniczne karczowanie zagajników i krzaków. Zagajniki gęste powyżej 60% powierzchni wraz z utylizacją. - 0,1181ha; - mechaniczne karczowanie zagajników i krzaków. Zagajniki rzadkie od 10% do 30% powierzchni wraz z utylizacją. - 0,1184ha. 3) zdjecie warstwy humusu - zdjęcie warstwy urodzajnej (humusu), grubość warstwy 20cm wraz z jej wywiezieniem - 4 844,00m3. 4) rozbiórki elementów dróg, ogrodzeń i przepustów - rozebranie nawierzchni z brukowca gr. 16-20cm - 2 911,00m2; - rozebranie przepustów z rur PEHD o średnicy 60cm - 19,00m; - rozebranie przepustów z rur PEHD o średnicy 80 cm - 8,20m; - rozebranie przepustów z rur betonowych o średnicy 60cm - 8,00m; - rozebranie przepustu betonowego korytkowego 50x50cm - 7,90m; - rozebranie słupków do znaków drogowych z wywiezieniem materiałów z rozbiórki na teren ODM Nr 1 w Sokółce - 20szt.; - zdjęcie znaków lub drogowskazów z wywiezieniem materiałów z rozbiórki na teren ODM Nr 1 w Sokółce - 24szt.; - przestawienie krzyża drogowego - 2szt.; - wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki do miejsca składowania/utylizacji - 399,00m3. 1.1.1.2. Roboty ziemne 1) wykonanie wykopów w gruntach kat. I-V - roboty ziemne wykonywane mechanicznie na odkład z transportem urobku w gruncie kat. III-IV - 8 118,00m3; - roboty ziemne poprzeczne (bez transportu) wykonywane mechanicznie w gruntach kat. I-V /zużycie na miejscu/ - 2 575,00m3; - wykonywanie wykopów mechanicznie w gruntach kat. I-V z transportem urobku /do wbudowania w nasyp/ - 339,00m3. 2) wykonanie nasypów - roboty ziemne wykonywane mechanicznie z gruntu pochodzącego z wykopu w gruncie kat. I-II - 2 914,00m3; - wykonanie nasypów mechanicznie z gruntu kat. I-VI /grunt z odzysku/ wraz z formowaniem i zagęszczeniem nasypu i zwilżeniem wodą w miarę potrzeb - 2 985,00m3; - wykonanie nasypów mechanicznie z gruntu kat. I-VI z pozyskaniem i transportem gruntu wraz z formowaniem i zagęszczeniem nasypu i zwilżeniem wodą w miarę potrzeb - 3 975,00m3. 3) wzmocnienie nasypów przy użyciu geosyntetyków - ułożenie geotkaniny separacyjno-filtracyjnej - 11 732,00m2. 1.1.1.3. Odwodnienie korpusu drogowego 1) przepusty pod korona drogi - ułożenie części przelotowej przepustów drogowych jednootworowych o60cm z rur z polietylenu HDPE lub PP o SN 8 na ławie żwirowej gr. 30cm wraz z rozłożeniem geotkaniny - 60,25m; - ułożenie części przelotowej przepustów drogowych jednootworowych o80cm z rur z polietylenu HDPE lub PP o SN 8 na ławie żwirowej gr. 30cm wraz z rozłożeniem geotkaniny - 12,50m; - przepust korytkowy 76x62 cm na ławie betonowej grubości 20 cm z betonu C12/15 wraz z wpustami ulicznymi - 9,50m. 2) regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych i zaworów wodociagowych - regulacja pionowa zasuw wodociągowych - 9szt.. 3) studnie chłonne - studnie chłonne z kręgów żelbetowych fi 120 cm z osadnikiem - 2,00kpl.. 1.1.1.4. Podbudowy 1) warstwa mrozoochronna - wykonanie warstwy mrozoochronnej mechanicznie z gruntu niewysadzinowego, grubość warstwy 20 cm - 16 391,00m2; 2) oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych - skropienie nawierzchni emulsją asfaltową - przed ułożeniem w-wy ścieralnej - emulsja szybkorozpadowa - 20 492,00m2; 3) podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie - wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, warstwa dolna, grubość 20cm - 1 303,00m2; - wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, warstwa dolna, grubość 25cm - 20 171,00m2. 1.1.1.5. Nawierzchnie 1) nawierzchnia żwirowa - wykonanie nawierzchni żwirowych, warstwa dolna, grubość warstwy 20 cm - 489,00m2. 2) nawierzchnie z betonu asfaltowego - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11W 50/70 KR1 według WT-2 z 2014 r. Grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm - 20 492,00m2; - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S 50/70 KR-1 wg WT-2 z 2014 r. - grubość warstwy po zagęszczeniu 4 cm - 20 143,50m2. 3) nawierzchnia z kostki brukowej betonowej - wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej czerwonej o gr. 8cm na podsypce cementowo-piaskowej, spoiny wypełnione piaskiem - 2 273,00m2. 1.1.1.6. Roboty wykończeniowe 1) umocnienie skarp, rowów i scieków - umocnienie skarp wlotów i wylotów przepustów brukowcem /materiał z odzysku/ grubości 16÷20cm z kamienia polnego ułożonego na podsypce cementowo - piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementowo - piaskową - 371,00m2; - wykonanie rowu umocnionego z półkręgów betonowych o średnicy 120 cm - 80,00m. 2) przepusty pod zjazdami - wykonanie przepustów pod zjazdami z rur HDPE lub PP o 40 cm o SN8 z wykonaniem ławy fundamentowej żwirowej gr.20cm - 352,00m; - ułożenie przepustu korytkowego z nakrywką 40x30 na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 - 30,00m. 1.1.1.7. Oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu 1) oznakowanie pionowe - ustawienie słupków z rur stalowych O 60 mm dla znaków drogowych, wraz z wykonaniem i zasypaniem dołów z ubiciem warstwami - 55,00szt.; - pionowe znaki drogowe z folii odblaskowej. Znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze i informacyjne o pow. ponad 0.3 m2 - 74,00szt.. 2) bariery ochronne stalowe - ustawienie barier ochronnych stalowych o parametrach A, H1, W4 i rozstawie słupków co 2,0m - 424,00m. 3) urządzenia zabezpieczające ruch pieszych - ustawienie poręczy ochronnych sztywnych z pochwytem U-12a typu olsztyńskiego - 20,00m. 1.1.1.8. Elementy ulic 1) krawężniki betonowe - ustawienie krawężników betonowych 15x30 na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 - 115,00m; - ustawienie krawężników betonowych wtopionych o wymiarach 12x25cm na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 - 2 706,00m. 2) obrzeża betonowe - obrzeża betonowe o wymiarach 20x6 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową - 101,00m; - obrzeża betonowe o wymiarach 30x8 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową - 581,00m. 1.1.2. Branża telekomunikacyjna 1.1.2.1. Budowa kabli telekomunikacyjnych - układanie kabla wypełnionego w rowie kablowym wykopanym i zasypanym mechanicznie, grunt kategorii III, kabel o średnicy do 30 mm, układanie 1 kabla - 162m; - wykonanie przepustów pod drogami i innymi przeszkodami wykopem otwartym, grunt kategorii III, przepust rurą HDPE Fi.110.mm (R= 0,955, M= 1,000, S= 1,000) - 82m; - wykonanie przepustów pod drogami i innymi przeszkodami wykopem otwartym, grunt kategorii III, przepust rurą dwudzielną A110PS (R= 0,955, M= 1,000, S= 1,000) - 32m; - przełożenie kabla wypełnionego w rowie kablowym wykopanym i zasypanym mechanicznie, grunt kategorii III, kabel o średnicy do 30 mm, układanie 1 kabla - analogia pozycji - 24m; - wciąganie kabla wypełnionego w powłoce termoplastycznej do rur osłonowych, ręczne, średnica kabla do 30 mm, otwór kanalizacji wolny - 82m; - wprowadzenie kabla na słup, słup żelbetowy, zabezpieczenie kabla rurą ochronną, kabel do Fi 15.mm - 14m; - montaż i ustawienie słupów pojedynczych żelbetowych z dwiema belkami ustojowymi w terenie płaskim, długość słupa 7.m, kategoria gruntu III - 1szt.; - montaż skrzynki słupowej - 2szt.; - montaż i ustawienie słupów pojedynczych żelbetowych z jedną belką ustojową w terenie płaskim, długość słupa 7.m, kategoria gruntu III - 5szt.; - montaż znaczników elektromagnetycznych EMS-adaptacja pozycji (R= 0,955, M= 1,000, S= 1,000) - 3szt.; - montaż uziomów szpilkowych miedziowanych, metoda udarowa, grunt kategorii III, głębokość 3.m - 1szt.; - montaż uziomów szpilkowych miedziowanych, metoda udarowa, grunt kategorii III, każde następne 1,5 m głębokości - 4szt.; - montaż osprzętu do podwieszania kabli nadziemnych na podbudowie słupowej, podbudowa żelbetowa, wspornik przelotowy - 6szt.; - zawieszanie kabli nadziemnych na podbudowie słupowej, podnoszenie z ziemi, kabel ósemkowy o średnicy zewnętrznej do 15 mm - 564m. 1.1.2.2. Montaż kabli telekomunikacyjnych - montaż złączy równoległych kabli wypełnionych typu kanałowego ułożonych w ziemi z zastosowaniem modułowych łączników żył i termokurczliwych osłon wzmocnionych, kabel o 20 parach - 1złącze; - montaż złączy równoległych kabli wypełnionych typu kanałowego ułożonych w ziemi z zastosowaniem modułowych łączników żył i termokurczliwych osłon wzmocnionych, kabel o 30 parach - 2złącze; - montaż złączy równoległych kabli wypełnionych typu kanałowego ułożonych w ziemi z zastosowaniem modułowych łączników żył i termokurczliwych osłon wzmocnionych, kabel o 50 parach - 2złącze; - montaż zespołów łączówek szczelinowych 1-stronnych, zabezpieczonych, łączówki w zespole o 10 parach zacisków - 2szt.; - montaż ochronnika abonenckiego napowietrznego - analogia pozycji - 11szt.; - montaż złączy na kablach małoparowych, na slupie - analogia pozycji - 5szt.; 1.1.2.3. Pomiary kabli telekomunikacyjnych rozdzielczych - pomiary końcowe prądem stałym, kabel o liczbie par 10 - 3odcinek. 1.1.2.4. Demontaż urządzeń telekomunikacyjnych - zdejmowanie kabli nadziemnych na podbudowie słupowej, kabel ósemkowy o średnicy zewnętrznej do 15 mm - analogia pozycji - 862m; - zdemontowanie słupów pojedynczych bez szczudeł w terenie płaskim, długość 7.m, grunt kategorii III - 6szt.; - demontaż skrzynki słupowej - 2szt.. 1.2. Wykonawca powinien zapoznać się z pełną dokumentacją przetargową oraz z lokalnymi warunkami realizacji wykonania robót. 1.3. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do: 1) urządzenia terenu budowy, 2) poniesienia kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, 3) zapewnienia dostępu do posesji w sąsiedztwie placu budowy, 4) wykonanie kopi mapy zasadniczej powstałej w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, 5) wykonania projektu czasowej organizacji ruchu wraz z jego wdrożeniem na czas prowadzenia robót (konserwacja oznakowania), 6) zapewnienia obsługi komunikacyjnej, usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 7) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji - naprawienia ich i doprowadzenia do stanu pierwotnego, 8) demontażu, napraw, montażu ogrodzeń posesji oraz uszkodzonych obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, 9) dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, 10) odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy, 11) umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego, 12) wykonania badań, prób, jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających, 13) wykonania badań laboratoryjnych (wskazanych przez Zamawiającego) przy współudziale niezależnego laboratorium drogowego zaakceptowanego przez Zamawiającego, 14) zapewnienia nadzoru ze strony Wykonawcy przez uprawnione osoby w zakresie robót branżowych: telekomunikacyjnych, 15) dokonania odbiorów robót w zakresie branży telekomunikacyjnej zgodnie z wymogami gestorów sieci, 16) uporządkowania placu budowy po zakończeniu robót i przekazaniu go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru ostatecznego.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości - 36 000,00PLN (słownie PLN: trzydzieści sześć tysięcy, 00/100PLN)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w ofercie powinien wykazać, że (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnienie warunku Wykonawcy wykazują łącznie): Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie): - wskaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował (zakończył) jako Wykonawca lub Podwykonawca, co najmniej 1 zadanie lub kilka zadań łącznie w okresie roku kalendarzowego, polegające na remoncie, odbudowie lub przebudowie drogi o wartości brutto nie mniejszej niż 1 800 000,00PLN (słownie: jeden milion, osiemset tysięcy 00/100PLN). Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku będzie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny): dysponować w trakcie realizacji zadania następującymi narzędziami i urządzeniami: - wytwórnia (otaczarka) o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym, z automatycznym sterowaniem produkcji, do wytwarzania mieszanek mineralno - asfaltowych, - układarka do układania mieszanek mineralno-asfaltowych typu zagęszczonego z elektronicznym sterowaniem równości układanej warstwy, - walec lekki, średni, ciężki, - walec ogumiony, - samochody samowyładowcze z przykryciem brezentowym lub termosy. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku będzie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy): wskaże do [wykonania / uczestniczenia w wykonaniu] niniejszego zamówienia następujące [osoby / podmioty], właściwe do realizacji określonych czynności, które posiadają określone kwalifikacje, niezbędne do wykonania zamówienia - dysponować w trakcie realizacji zadania kierownikiem budowy z nie mniej niż rocznym doświadczeniem na tym stanowisku, posiadającym uprawnienia w specjalności drogowej niezbędne do wykonywania przedmiotu zamówienia - wymagane przepisami prawa oraz należącym do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa jeżeli wymagają tego przepisy prawa; - dysponować w trakcie realizacji zadania obsługą geodezyjną - geodeta z uprawnieniami zgodnie z obowiązującym prawem. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku będzie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnienie warunku Wykonawcy wykazują łącznie): - Wykonawca osiągnął w pracach budowlanych (drogowych) w ciągu ostatnich 3lat roczny obrót równy, co najmniej kwocie 1 800 000,00PLN (słownie: jeden milion osiemset tysięcy, 00/100PLN); - posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 360 000,00PLN (słownie: trzysta sześćdziesiąt tysięcy, 00/100PLN). Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku przez Wykonawcę w świetle wykazania, iż wymagane środki finansowe lub zdolność kredytowa Wykonawcy jest wolna od innych zobowiązań umownych i zabezpiecza należyte wykonanie udzielanego zamówienia. - posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku będzie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykonawca przedkłada dokumenty poświadczające na roboty budowlane polegające na remoncie, odbudowie lub przebudowie drogi o wartości brutto nie mniejszej niż 1 800 000,00PLN (słownie: jeden milion osiemset tysięcy, 00/100PLN), a w przypadku wykazania kilku zadań łącznie w okresie roku kalendarzowego o wartości brutto nie mniejszej niż 1 800 000,00PLN (słownie: jeden milion osiemset tysięcy, 00/100PLN) celem potwierdzenia, że Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie wymagane w pkt. III.3.2) wówczas przedkłada on na takie roboty również dokumenty poświadczające; - Wykonawca przedkłada informację o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie albo informację o niewystąpieniu robót budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie; - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
- inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Oświadczenie potwierdzające, iż wymagane środki finansowe lub zdolność kredytowa Wykonawcy jest wolna od innych zobowiązań umownych i zabezpiecza należyte wykonanie udzielanego zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Dodatkowo do oferty należy załączyć: 1) parafowany formularz karty gwarancyjnej - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 2) parafowany formularz projektu umowy - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 3) parafowany wzór gwarancji należytego wykonania umowy - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 4) kosztorysy ofertowe; 5) pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą; 6) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Okres gwarancji jakości - 5
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy mogą nastąpić, gdy: 1) zaistnieją warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych w tym przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; 2) zaistnieją zdarzenia o charakterze siły wyższej, niezależnie od stron, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań. Strony zobowiązują się do ustalenia odpowiednio zmienionego terminu wykonania przedmiotu umowy. Za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, niezawinione przez żadną ze Stron, których skutków nie da się przewidzieć, ani im zapobiec. W szczególności za siłę wyższą będzie się uważać działania sił przyrody takie jak: huragan, trzęsienie ziemi, powódź oraz inne zdarzenia takie jak: wojna, zamieszki, skażenia radioaktywne itp.. 3) zaistnieją inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, których wcześniej nie można było przewidzieć, skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy; 2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1., termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty. 3. Zmiany osób funkcyjnych odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy mogą nastąpić w przypadku: 1) zmiany osób realizujących przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, Prawo geologiczne i górnicze lub w innych ustawach; 2) zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, a od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem lub wykształceniem spełniającym warunki udziału w postępowaniu. 4. Pozostałe okoliczności mogące skutkować możliwością zmiany umowy: 1) zmiana prawa podatkowego w zakresie stawki podatku VAT; 2) zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzdsokolka.internetdsl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce, ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka, pokój nr 26 (120,00zł).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.08.2016 godzina 10:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce, ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka, pokój nr 22.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z SOKÓŁKI
- Przebudowa ul. Boh. Monte Cassino, ul. Wyszyńskiego i ul. Kołłątaja w Sokółce wraz z infrastrukturą towarzyszącą w formule zaprojektuj wybuduj
- Świadczenie w 2025 r. na rzecz Starostwa Powiatowego w Sokółce usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek w obrocie krajowym i zagranicznym
- Prowadzenie schroniska dla zwierząt bezdomnych na terenie gminy Sokółka przy ul. Białostockiej bn. w Sokółce od 01.01.2025 r. do 31.12.2025r.
- Zakup fabrycznie nowego samochodu osobowego min. 8 miejscowego, dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych na potrzeby SPZOZ w Sokółce w ramach dofinansowania z PFRON
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ich miejscu zamieszkania
- Rozbudowa drogi powiatowej 1333B na terenie gminy Suchowola w powiecie sokólskim
więcej: przetargi w Sokółce »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- Nowe, wspaniałe miejsce spotkań, zabawy i sportu dla Brzeźna - zagospodarowanie terenu przy ul. Zelwerowicza - zadanie realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadań z BO 2024
- "Przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1266R Biedaczów - Grodzisko Górne od km 0+092 do 1+419 w miejscowości Gwizdów"
- "Przebudowa budynku służby celno-skarbowej w Lubieszynie ze zmianą sposobu użytkowania na budynek oświatowo-administracyjny" - w formule zaprojektuj i wybuduj
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.