Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-01-20
Wrocław: Park Jedności - zagospodarowanie terenu zieleni położonej wzdłuż ul. Królewskiej we Wrocławiu. Stworzenie miejsca odpoczynku i rekreacji dla mieszkańców Zakrzowa - Etap I - Projekt nr 91 WBO 2014 oraz 183 WBO 2015.
Numer ogłoszenia: 13832 - 2016; data zamieszczenia: 20.01.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Zieleni Miejskiej , ul. Trzebnicka 33, 50-231 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 071 3286611/12, faks 071 3286611/12.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzm.wroc.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Park Jedności - zagospodarowanie terenu zieleni położonej wzdłuż ul. Królewskiej we Wrocławiu. Stworzenie miejsca odpoczynku i rekreacji dla mieszkańców Zakrzowa - Etap I - Projekt nr 91 WBO 2014 oraz 183 WBO 2015..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Zakres robót 1)Przedmiotem zamówienia jest realizacja I Etapu inwestycji dotyczącej Parku Jedności - zagospodarowania terenu zieleni położonej wzdłuż ul. Królewskiej we Wrocławiu. Stworzenie miejsca odpoczynku i rekreacji dla mieszkańców Zakrzowa, która będzie realizowana w dwóch częściach: Część I: wykonanie robót budowlanych we wschodniej części parku, w tym: realizacja placów zabaw na nawierzchni poliuretanowej, siłowni plenerowej, wybiegu dla psów, placu dla seniorów, ciągów pieszych z placami rekreacyjnymi z prefabrykowanymi ławkami, montaż elementów małej architektury: ławek, koszy na śmieci, wykonanie oświetlenia i prac w zieleni. Część II: pielęgnacja drzew i krzewów oraz trawników i bylin w okresie 3 lat (36 kolejnych miesięcy kalendarzowych), na zrealizowanym etapie zadania, od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych 2) Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: Część I - wykonanie robót budowlanych: a)przygotowanie terenu - wykonanie pomiarów i prac ziemnych: prace rozbiórkowe, demontaż elementów, zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej, korytowanie, transport i rozplantowanie ziemi, wywóz i utylizacja gruzu, formowanie nasypów, b)tyczenie układu przestrzennego, c)roboty pomiarowe przy powierzchniowych robotach ziemnych, d)dostawa i montaż urządzeń na place zabaw: - dla placu zabaw dzieci młodszych: zestawu zabawowego integracyjnego z łatwym dostępem o szerokości 9,72m, długości 11,84m i wysokości do 4,39m, z trzema wieżami z dachem i dwiema bez dachu, dwoma balkonikami, drabinką pionową, grą integracyjną kółko i krzyżyk, mostkiem łukowym, schodami wejściowymi, podjazdem, tablicą rysunkową i bębnami oraz tunelem linowym i zjeżdżalnią, konstrukcją wykonaną z drewna klejonego trójwarstwowo, malowanego lakierobejcą na zielono, podesty i schody z drewna impregnowanego, frezowanego, ślizg ze stali nierdzewnej z tablicą rysunkową ze sklejki wodoodpornej, linami i bębnem polipropylenowymi, elementami połaciowymi z płyt HDPE, posadowionego na stalowych kotwach; huśtawki podwójnej ze stali nierdzewnej z dwoma siedziskami z wkładkami stalowymi pokrytymi gumą EPDM, typu ławeczka i koszyczek; karuzeli obrotowej o średnicy 1,35m i strefie bezpieczeństwa o średnicy 5,35m, konstrukcji stalowej zabezpieczonej antykorozyjnie oraz malowanej lakierem akrylowym, podestem i siedziskiem wykonanym z HDPE; huśtawki na sprężynie w kształcie samochodzika wykonanej z płyt HDPE i stali ocynkowanej; zadaszonej drewnianej piaskownicy z elementami połaciowymi wykonanymi z desek impregnowanych i malowanych lakierobejcą, elementami stalowymi ocynkowanymi, nogami konstrukcyjnymi wykonanymi z drewna klejonego trójwarstwowo, malowanego lakierobejcą, ściankami ze sklejki wodoodpornej i siedziskami z płyty HDPE; -dla placu zabaw dzieci starszych: karuzeli obrotowej dużej o śr. 2,06m, o konstrukcji nośnej stalowej ocynkowanej, siedzisku z tworzywa i osi obrotu nachylonej, która pod wpływem nacisku wprowadzana jest w ruch; linarium-piramidy linowej o wysokości całkowitej 8m i wymiarze 10mx10m, składającej się z ośmiu ścian wspinaczkowych, szybu linowego i trzech poziomów poprzecznych, o konstrukcji nośnej stalowej ocynkowanej ogniowo, linami wykonanymi ze strun stalowych, ocynkowanych galwanicznie, skręconych w sześć splotów, z których każdy jest opleciony włóknem poliamidowym; zestawu zabawowego w formie rakiety (doposażenia piramidy) o wys. 6,3m, szerokości 4,4m i długości 11,8m, ze zjeżdżalnią zamkniętą o dł. 9m i wysokości 3,6m, wykonaną z polietylenu, głównym elementem konstrukcyjnym - wieżą ze stali ocynkowanej ogniowo, zabudowy konstrukcji z płyt HPL i sieci linowej; linarium - drzewo linowe, o wysokości 6m, składającego się ze słupa stalowego z maskownicą, ocynkowanego ogniowo, z drewnianymi poprzeczkami z lakierowanych belek pokrytych farbą klejową, czterema siedziskami typu bocianie gniazdo, dwiema siatkami wspinaczkowymi, pięciu sznurów wspinaczkowych, dwoma kominami wspinaczkowymi z siatki, linowymi girlandami i wiszącymi sznurami; huśtawki podwójnej ze stali nierdzewnej z siedziskiem typu bocianie gniazdo; huśtawki pojedynczej przystosowanej dla osób niepełnosprawnych, o konstrukcji stalowej ocynkowanej, z oparciem z rur stalowych w oplocie z lin z tworzywa, siedziskiem z gumy zbrojonej tkaniną, o wymiarze 0,8mx1,05mx0,8m; karuzeli obrotowej małej w kształcie kubełka, przypominającego kielich kwiatu, ustawionego pod lekkim kątem, z korpusem wykonanym z polietylenu posadowionym na nodze ze stali galwanizowanej. Urządzenia zabawowe mają posiadać certyfikat/poświadczenia o zgodności z normami PN-EN 1176:2009. e)dostawa i montaż urządzeń siłowni plenerowej: zestawu urządzeń twister + wahadło, zestawu urządzeń ławka + prostownik, zestawu urządzeń drabinka + podciąg nóg, zestawu urządzeń wyciskanie siedząc + wyciąg górny, zestawu urządzeń wioślarz + prasa nożna, zestawu urządzeń biegacz + orbitrek. Konstrukcja nośna urządzeń wykonana z profili stalowych, siedziska z blachy perforowanej, elementy metalowe zabezpieczone powłoką antykorozyjną, malowane, f)dostawa i montaż urządzeń wybiegów dla psów: -dla dużego wybiegu dla psów: tuby, drążków do przeskakiwania z możliwością regulacji, szałasu, obręczy do przeskakiwania o rożnej wysokości, 6 słupków tworzących slalom. -dla małego wybiegu dla psów: 6 słupków tworzących slalom, małego szałasu, małych obręczy do przeskakiwania o różnej wysokości, małych drążków do przeskakiwania z możliwością regulacji. Wszystkie urządzenia o konstrukcji stalowej zabezpieczonej antykorozyjnie, łącznikami ze stali nierdzewnej i elementami malowanymi proszkowo, g)dostawa i montaż urządzeń na placach wzdłuż głównych ciągów: -na rozgałęzieniu promenady: pięciu prefabrykowanych ławek betonowych o kształcie litery C, obsypanych od zewnątrz skarpą ziemną, podświetlanych od dołu lampami typu LED, -na rozszerzeniu promenady: dwóch prefabrykowanych ławek betonowych podświetlonych od dołu lampami typu LED, -na placu Oaza seniorów: dwóch prefabrykowanych ławek betonowych podświetlonych od dołu lampami typu LED oraz dwóch okrągłych stolików do gry w szachy i do gry w chińczyka z czterema siedziskami do każdego stolika, h)dostawa i montaż ogrodzenia panelowego z siatki zgrzewanej, o wysokości 1,3m montowanego wokół placu zabaw dla dzieci młodszych, z furtkami i kratami typu stop-dog, i)dostawa i montaż: ławek parkowych ze stopu aluminium i poszyciem z drewna tropikalnego, ławek młodzieżowych o konstrukcji ze stali ocynkowanej ogniowo, koszy na śmieci stalowych ocynkowanych ogniowo i malowanych farbą akrylową na kolor szary oraz stojaków rowerowych wykonanych z profilu stalowego, malowane powłoką antykorozyjną w kolorze szarym, tablic regulaminowych i tablic informacyjnych o konstrukcji z rur stalowych ocynkowanych ogniowo, j)wykonanie nawierzchni na placach zabaw z tworzyw sztucznych składającej się z dwóch warstw, dolnej amortyzującej wykonanej z różnokształtnego granulatu SBR o frakcji 2-6mm na bazie różnych kauczuków wymieszanych z odpowiednią proporcją kleju poliuretanowego i grubości zgodnej z dokumentacją oraz górnej właściwej wykonanej z różnokształtnego, kolorowego granulatu EPDM z produkcji pierwotnej o frakcji 1-3,5mm, pochodzącego z mieszanki na bazie kauczuków typu EPDM, barwionego w różnokolorowych masach pod wysokim ciśnieniem, wymieszanego z odpowiednią proporcją kleju poliuretanowego o grubości 1,5 cm. Nawierzchnia powinna posiadać certyfikat zgodności z normami PN-EN 1176:2009 i PN-EN 1177:2009. Nie dopuszcza się granulatu EPDM barwionego powierzchniowo, jak i malowania wierzchniej warstwy farbami. Nawierzchnia ograniczona obrzeżem z kostki granitowej i położonej na podbudowie z podsypki kamiennej typu kliniec, na kruszywie łamanym i podsypce piaskowej, k)wykonanie ciągów komunikacyjnych o nawierzchni żwirowej utwardzonej z kruszywa kamiennego oraz z kostki betonowej i granitowej, ograniczonych obrzeżem z kostki granitowej, l)wykonanie placyków pod ławki z kostki betonowej w obrzeżach z kostki granitowej, m)wykonanie prac w zieleni: -wycinka drzew i krzewów, wycinka zagajników miękkich, usuwanie karpin, wywóz gałęzi i karpin, -odmładzanie starszych drzew, prace pielęgnacyjne drzew i krzewów liściastych, pielęgnacja kwietników obsadzonych bylinami, -sadzenie drzew, krzewów i bylin, wraz z dostawą materiału roślinnego, -przygotowanie terenu do nasadzeń oraz wykonania trawników poprzez oczyszczenie terenu z resztek budowlanych, gruzu i śmieci, i ich wywóz na zorganizowane wysypisko odpadów, spulchnienie ziemi glebogryzarką, ręczne profilowanie terenu do rzędnych projektowanych, dostawa i rozścielenie ziemi urodzajnej, -wykonanie trawników z siewu z nawożeniem i przykryciem nasion 2 cm warstwą torfu, n)wykonanie instalacji elektroenergetycznej obejmuje w szczególności: -wytyczenie trasy kablowej oraz miejsc posadowienia słupów, -kopanie rowów dla kabli, -układanie w wykopie rur ochronnych typu AROT, -układanie kabli, -montaż słupów i opraw oświetleniowych, -montaż przewodów do opraw oświetleniowych, -montaż oświetlenia dekoracyjnego ławek z profili oświetleniowych LED, -nanoszenie oznakowania słupów poprzez malowanie, -montaż uziomów poziomych w rowie, -wykonanie uziemienia, -badanie linii kablowej oraz pomiar natężenia oświetlenia, -pomiar rezystancji izolacji instalacji elektrycznych, CZĘŚĆ II - pielęgnacja drzew i krzewów oraz trawników i bylin w okresie 3 lat (36 kolejnych miesięcy kalendarzowych), na zrealizowanym etapie zadania, od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych: a)dla trawników: -ręczna pielęgnacja trawników dywanowych - koszenie osiem razy w roku (w okresie kwiecień-październik, termin koszenia będzie wyznaczany przez Zamawiającego w zależności od warunków atmosferycznych i tempa przyrostu trawy) z odsłanianiem krawężników oraz zbieraniem pokosu w tym samym dniu, -nawożenie trawników, -renowacja (usuwanie ubytków poziomych i przedeptów), b)dla drzew i krzewów: -cięcia kształtujące pokrój krzewów i drzew, -przycinanie żywopłotów trzy razy w roku (w miesiącach: maj, lipiec, wrzesień, termin cięcia będzie wyznaczany przez Zamawiającego w zależności od warunków atmosferycznych i tempa przyrostu krzewów), w trzech płaszczyznach, -zabezpieczanie na zimę (dotyczy krzewów wrażliwych na mróz), -dosadzenia uzupełniające materiału roślinnego, w miejsce uschniętego i zniszczonego. 2.Szczegółowy zakres prac związanych z realizacją zadania pn. Park Jedności - zagospodarowanie terenu zieleni położonej wzdłuż ul. Królewskiej we Wrocławiu. Stworzenie miejsca odpoczynku i rekreacji dla mieszkańców Zakrzowa - Etap I zawierają: projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót stanowiące załącznik nr 9 do SIWZ. 3.Materiały, które zostaną wbudowane, powinny spełniać wymogi zgodnie z warunkami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 4.Podane w dokumentacji projektowej nazwy lub typy materiałów i produktów mają na celu wskazanie parametrów jakościowych i technicznych. W przypadku materiałów i wyrobów określonych w dokumentacji projektowej nazwą producenta, znakiem towarowym, patentem bądź pochodzeniem, Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów) równoważnych o parametrach techniczno/eksploatacyjno-użytkowych nie gorszych od przyjętych w dokumentacji projektowej. 5.Ciężar udowodnienia, że materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W tym celu Wykonawca jest zobowiązany przedstawić karty katalogowe z rysunkami i opisem technicznym oferowanych urządzeń tj. zestawów zabawowych, linariów, piaskownicy, huśtawek, karuzel, słupów i opraw oświetleniowych, stolika do gry w szachy, stolika do gry w chińczyka, tablicy regulaminowej i tablicy informacyjnej, ławki, kosza na śmieci, stojaka rowerowego, zestawów siłowni plenerowej, tuby, drążków do przeskakiwania, szałasów, slalomów, obręczy, a w przypadku urządzeń zabawowych dodatkowo certyfikaty/poświadczenia zgodności z normami PN-EN 1176:2009, aby Zamawiający mógł ocenić równoważność tych produktów. 6.Nie dołączenie do oferty ww. kart katalogowych, certyfikatów/poświadczeń traktowane będzie przez Zamawiającego jak przyjęcie materiałów i produktów zaproponowanych przez projektanta w dokumentacji projektowej. 7.Roboty będące przedmiotem zamówienia należy zrealizować na podstawie: 1)Dokumentacji projektowej opracowanej przez AP SZCZEPANIAK Sp. z o.o., Sp. komandytowa, ul. Pogodna 19, 53-022 Wrocław, pn. Park Jedności - zagospodarowanie terenu zieleni położonej wzdłuż ul. Królewskiej we Wrocławiu. Stworzenie miejsca odpoczynku i rekreacji dla mieszkańców Zakrzowa - Etap I, 2)Ogólnych wytycznych do projektowania i wykonania: oznakowania pionowego i urządzeń zabezpieczenia ruchu drogowego, 3)Pozwolenia na budowę - decyzja nr 5764 z dnia 27.10.2015r. Prezydenta Wrocławia, 4)Projektu organizacji ruchu - opracowanego przez Wykonawcę. 8.Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie w celu uzyskania informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny robót. 9.Obowiązki Wykonawcy: 1)wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i normami oraz zasadami wiedzy technicznej, 2)uzyskanie wszelkich danych i materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, 3)wykonanie zadania z dołożeniem należytej staranności, 4)niezwłoczne sygnalizowanie Zamawiającemu zaistnienia istotnych problemów, których Wykonawca, mimo dołożenia należytej staranności nie będzie w stanie rozwiązać we własnym zakresie. Zamawiający zastrzega jednak, że nie będzie wykonywał za Wykonawcę działań, do których Wykonawca zobowiązał się na podstawie zawartej umowy, 5)stosowanie materiałów odpowiadających wymogom dla wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą Prawo Budowlane i przepisami wykonawczymi do ustawy oraz zaleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego, 6)przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.). Wywóz odpadów budowlanych i składowanie ich na zorganizowanym wysypisku odbywa się na koszt Wykonawcy. 7)zapewnienie na własny koszt materiałów, sprzętu, narzędzi, transportu i dostaw niezbędnych do wykonania robót objętych umową, zgodnie z projektem budowlanym, projektem wykonawczym i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. Wbudowane materiały muszą odpowiadać normom oraz posiadać stosowne atesty, 8)współpraca z projektantem i prowadzenie robót pod jego nadzorem autorskim, 9)uzyskanie niezbędnych uzgodnień oraz opinii, 10)przekazanie Zamawiającemu oświadczenia kierownika budowy o podjęciu obowiązków (po podpisaniu umowy), 11)powiadomienie właścicieli poszczególnych sieci o rozpoczęciu i zakończeniu robót oraz prowadzenia robót pod ich nadzorem, 12)wskazania propozycji lokalizacji zaplecza budowy na terenie zieleńca; uzgodnienia lokalizacji zaplecza budowy z Zamawiającym, a po zakończeniu robót do przywrócenia terenu zaplecza budowy do stanu pierwotnego, 13)protokolarne przejęcie terenu, na którym będą wykonywane roboty oraz zaplecza budowy, 14)wykonywanie badań zagęszczenia gruntów w miejscach wykonania wykopów oraz dołączenie wyników badań do dokumentacji powykonawczej, 15)ogrodzenie i urządzenie terenu budowy i zaplecza budowy wraz z jego zasilaniem w energię elektryczną i doprowadzeniem wody (na własny koszt), 16)oznakowanie terenu budowy w widocznym miejscu tablicą informacyjną oraz ogłoszeniem zawierającym dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia oraz wykonania i utrzymania w należytej sprawności oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy, 17)przygotowanie dwóch tablic informacyjnych o realizacji zadania Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego oraz dwóch tablic z wizualizacjami o wymiarach 1mx1,5m umieszczonych na słupach lub plandek umieszczonych na ogrodzeniu, 18)zabezpieczenie miejsc wykonywania robót przed dostępem osób trzecich, 19)zabezpieczenie drzew i krzewów na okres wykonywania robót, 20)zapewnienie możliwości przejazdu (służby komunalne, służby ratownicze) oraz dojazdu i dojścia do wszystkich obiektów zlokalizowanych w rejonie budowy, 21)sporządzenie planu BIOZ przed rozpoczęciem robót, 22)ochrony mienia, zabezpieczenia przeciwpożarowego, przestrzeganie przepisów BHP, utrzymania ogólnego porządku na terenie budowy, 23)przestrzeganie w czasie prowadzenia robót wszelkich przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, 24)prowadzenie dziennika budowy, księgi obmiaru robót, 25)opracowanie harmonogramu finansowo - rzeczowego oraz przekazanie Zamawiającemu ww. harmonogramu w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy, 26)opracowanie i uzgodnienie z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta organizacji ruchu zastępczego i obsługi komunikacyjnej placu budowy na czas realizacji robót drogowych (przed rozpoczęciem prac należy wystąpić do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta o zgodę na zajęcie pasa drogowego), 27)poniesienie kosztów zajęcia pasa drogowego, 28)zapewnienie na koszt własny bieżącej obsługi geotechnicznej i geodezyjnej, łącznie z geodezyjną inwentaryzacją wszelkich robót, zatwierdzoną przez Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu, a także dokonanie aktualizacji geodezyjnej mapy zasadniczej powykonawczej, sporządzenie wykazu zmian danych ewidencyjnych i po zatwierdzeniu przez Zarząd Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu przekazanie Zamawiającemu (3 egzemplarze powykonawczej mapy sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:500), 29)naprawienie wszelkich szkód powstałych z winy Wykonawcy w trakcie realizacji robót oraz doprowadzenia terenu budowy do stanu pierwotnego po zakończeniu robót, 30)przerwanie prac w przypadku odkrycia podczas robót ziemnych obiektów nieruchomych bądź ruchomych zabytków archeologicznych (bądź przedmiotów, co do których istnieje przypuszczenie, że są zabytkami) mogących ulec uszkodzeniu, które należy zabezpieczyć przy pomocy dostępnych środków oraz powiadomić Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, inspektora nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego, 31)uporządkowanie terenu budowy oraz zaplecza budowy po zakończeniu robót i przekazanie go protokołem zdawczo-odbiorczym Zamawiającemu w dacie odbioru końcowego robót, 32)przestrzeganie wymagań dotyczących transportu w czasie prowadzenia robót i wywozu oraz dowozu materiałów budowlanych: transport ciężarowy tylko lekki - do 3,5 t ładunku z uwagi na dojazd alejką parkową, 33)przestrzeganie podczas robót budowlanych szczególnej ochrony istniejącej szaty roślinnej oraz otoczenia, a w razie potrzeby niezbędnego zabezpieczenia szaty roślinnej oraz otoczenia, 34)w przypadku konieczności dodatkowego (poza ustalonym już terenem budowy) zajęcia terenu, Wykonawca powinien ten fakt wyprzedzająco uzgodnić z Zamawiającym, dotyczy to również uzgodnienia niezbędnego zabezpieczenia szaty roślinnej oraz otoczenia, 35)zawiadomienie inspektora nadzoru inwestorskiego z 3-dniowym wyprzedzeniem o terminie robót ulegających zakryciu. Jeżeli Wykonawca nie poinformuje o tych faktach inspektora nadzoru inwestorskiego, zobowiązany będzie na jego żądanie odkryć roboty, a następnie przywrócić do stanu poprzedniego na swój koszt, 36)przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej budowy, w skład której powinny wejść następujące dokumenty: - inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza wniesiona w zasób Zarządu Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu, - protokoły odbiorów technicznych, atesty, gwarancje i świadectwa pochodzenia wbudowanych materiałów i urządzeń, - dokumentacja powykonawcza obiektu wraz z naniesionymi zmianami dokonanymi w trakcie budowy, potwierdzonymi przez kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego i projektanta, - dziennik budowy, - oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania obiektu z projektem, obowiązującymi przepisami i polskimi normami, - oświadczenie kierownika budowy o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także drogi, ulicy lub sąsiedniej nieruchomości w przypadku korzystania z nich, - protokoły badań i sprawozdań. 10.Wykonawca udzieli Zamawiającemu minimum 36 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane, licząc od dnia odbioru końcowego robót. 11.Do obowiązków Zamawiającego należy: 1) przekazanie Wykonawcy dokumentacji projektowej oraz dziennika budowy w dniu podpisania umowy, 2) przekazanie Wykonawcy protokolarnie terenu, gdzie będą wykonywane roboty w terminie 7 dni licząc od dnia podpisania umowy, 3) zapewnienie na swój koszt nadzoru inwestorskiego i autorskiego, 4) dokonanie odbioru przedmiotu umowy i zapłata umówionego wynagrodzenia. 12. Termin wykonania zamówienia: CZĘŚĆ I-wykonanie robót budowlanych: od dnia podpisania umowy do 20.06.2016r. CZĘŚĆ II - pielęgnacja drzew i krzewów oraz trawników w okresie 3 lat (36 kolejnych miesięcy kalendarzowych), na zrealizowanym etapie zadania, od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.06.2019.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 32 000,00 zł (słownie złotych: trzydzieści dwa tysiące).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1.O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp oraz spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2.Wykonawca musi spełniać następujące warunki w zakresie wiedzy i doświadczenia: w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył roboty polegające na budowie placów zabaw o nawierzchni elastycznej z tworzywa sztucznego o łącznej powierzchni na jednej inwestycji nie mniejszej niż 600 m2, budowie siłowni plenerowej, wybiegu dla psów, nawierzchni ścieżek, oświetlenia, wykonał dostawy elementów małej architektury oraz prace w zieleni o łącznej wartości minimum 1 500 000,00 zł brutto. 3.Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VIII SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Wykonawca, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, zobowiązany jest wykazać nie później niż na dzień składania ofert spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Pzp (art. 26 ust. 2a ustawy Pzp). 4.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp). 5.Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów określonych w ust. 4, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1.O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp oraz spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2.Wykonawca musi spełniać następujące warunki w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a)dysponuje lub będzie dysponować osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, która posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia musi posiadać co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami w wymaganej specjalności, b)dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, co potwierdza zaświadczenie wydane przez tę izbę. Osoba, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia musi posiadać co najmniej 2 lata doświadczenia. 3.Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VIII SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Wykonawca, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, zobowiązany jest wykazać nie później niż na dzień składania ofert spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Pzp (art. 26 ust. 2a ustawy Pzp). 4.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp). 5.Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów określonych w ust. 4, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1.O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp oraz spełniają warunki określone w przepisie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a w szczególności posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 2.Wykonawca musi spełniać następujące warunki w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej: posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia o wartości nie niższej niż 1 500 000,00 złotych. 3.Ocena spełniania ww. warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w dziale VIII SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. Wykonawca, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, zobowiązany jest wykazać nie później niż na dzień składania ofert spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Pzp (art. 26 ust. 2a ustawy Pzp). 4.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp). 5.Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów określonych w ust. 4, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
1)Zestawienie zaproponowanych przez Wykonawcę materiałów i produktów równoważnych, 2)Karty katalogowe z rysunkami i opisem technicznym oferowanych urządzeń tj. zestawów zabawowych, linariów, piaskownicy, huśtawek, karuzel, słupów i opraw oświetleniowych, stolika do gry w szachy, stolika do gry w chińczyka, tablicy regulaminowej i tablicy informacyjnej, ławki, kosza na śmieci, stojaka rowerowego, zestawów siłowni plenerowej, tuby, drążków do przeskakiwania, szałasów, slalomów, obręczy, a w przypadku urządzeń zabawowych dodatkowo certyfikaty/ poświadczenia zgodności z normami PN-EN 1176:2009, aby Zamawiający mógł ocenić równoważność tych produktów. UWAGA: W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i produktów zaproponowanych przez projektanta w dokumentacji projektowej, Zamawiający nie wymaga załączenia do oferty zestawienia zaproponowanych przez Wykonawcę materiałów i produktów równoważnych oraz kart katalogowych urządzeń, certyfikatów/poświadczeń o których mowa w pkt. 2.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Gwarancja - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie z regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmian umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takich zmian lub jeżeli wystąpią okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, przy czym zmiany postanowień umowy dotyczyć mogą w szczególności: 1)terminu realizacji przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy; 2)sposobu wykonywania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy; 3)formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4)siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy. Za siłę wyższą uznawane będą zdarzenia takie jak wojna, atak terrorystyczny, katastrofa, stan klęski żywiołowej, zamieszki, strajki, pożar, na które strony nie mają wpływu; 5)oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy; 6)zmiany osoby lub osób uprawnionych do kontaktów zgodnie z § 7 wzoru umowy; 7)zmiany zakresu części zamówienia powierzonej Podwykonawcy lub zmiany Podwykonawcy . 2.Wprowadzenie zmiany postanowień umowy wymaga aneksu sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zzm.wroc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Zieleni Miejskiej, ul. Trzebnicka 33, 50-231 Wrocław.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.02.2016 godzina 09:00, miejsce: Zarząd Zieleni Miejskiej, ul. Trzebnicka 33, 50-231 Wrocław.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z WROCŁAWIA
- DRUK I DOSTAWA WYDAWNICTW ORAZ MIESIĘCZNIKA "TWÓJ DORADCA ROLNICZY RYNEK" NA RZECZ DOLNOŚLĄSKIEGO OŚRODKA DORADZTWA ROLNICZEGO Z SIEDZIBĄ WE WROCŁAWIU
- Wykonywanie napraw i obsług pojazdów pożarniczych dla Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej we Wrocławiu w 2025 r.
- Usługi ratownictwa wodnego na obiekcie Kryta Pływalnia Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu przy ul. Chełmońskiego 43a
- Wykonywanie prac remontowych i czynności konserwacji w branży ogólnobudowlanej na nieruchomościach stanowiących własność Gminy Wrocław - Rejon D,E,M,N
- 39/AUTAWYN/DCZP/2024/P "Najem długoterminowy 7 samochodów na potrzeby Dolnośląskiego Centrum Zdrowia Psychicznego sp. z o.o. "
- DOSTAWA MATERIAŁÓW DO STERYLIZACJI
więcej: przetargi w Wrocławiu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 6 im. Narodowego Święta Niepodległości w Koszalinie (II)
- "Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 724 w zakresie budowy przejścia dla pieszych oraz budowy sieci elektroenergetycznej do 1 kV oświetlenia drogowego". - nr postępowania 270/24
- Wykonanie instalacji klimatyzacji w budynku Dyrekcji Parku Narodowego "Ujście Warty" w Chyrzynie 1
- Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania obiektu handlowego na żłobek.
- Modernizacja pomieszczeń biurowych z przystosowaniem na Centrum Zarządzania Kryzysowego Gminy Stegna
- Budowa zadaszenia zasieków na terenie Zarządu Dróg Powiatowych w Wysokiem Mazowieckiem, ul. 1 Maja 7D - w formule ,,zaprojektuj i wybuduj''.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.