Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-04-09
Raniżów: Remont nawierzchni drogi gminnej nr 104203 Poręby Raniżowskie - Pogwizdów Stary uszkodzonej w wyniku powodzi 2011 w km 0 + 000 - 1 + 692
obręb Raniżów
Numer ogłoszenia: 139272 - 2013; data zamieszczenia: 09.04.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Raniżów , Rynek 6, 36-130 Raniżów, woj. podkarpackie, tel. 017 2285034, 2285048, faks 017 2285365.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont nawierzchni drogi gminnej nr 104203 Poręby Raniżowskie - Pogwizdów Stary uszkodzonej w wyniku powodzi 2011 w km 0 + 000 - 1 + 692 obręb Raniżów.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych - trasa drogi w terenie pagórkowatym lub podgórskim wraz z geodezyjną inwentaryzacja powykonawczą mb 1692. Ręczne oczyszczanie poboczy wzdłuż istniejącej trasy - 1692mb x 2 strony x 0,5m= 1692m2 zatoczki mijankowe 4 szt x 20m x 3 m szer = 240 m2 razem 1932 m2. Ręczne ścinanie poboczy o grub. 10 cm z wywiezieniem urobku tj 1692mb x 0,5m x 2 strony = 1692m2 m2 1692 Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych - trasa drogi w terenie pagórkowatym lub podgórskim wraz z geodezyjną inwentaryzacja powykonawczą mb 1692 Ręczne oczyszczanie poboczy wzdłuż istniejącej trasy - 1692mb x 2 strony x 0,5m= 1692m2 zatoczki mijankowe 4 szt x 20m x 3 m szer = 240 m2 razem 1932 m2 Ręczne ścinanie poboczy o grub. 10 cm z wywiezieniem urobku tj 1692mb x 0,5m x 2 strony = 1692m2 Mechaniczne profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni i pobocza w gr. kat. I-IV z zastosowaniem podwójnego wałowania wyrównanej powierzchni, wyprofilowaniem spadków podłużnych i poprzecznych- jezdnia i pobocza- 1692 mb x 5,0 m szer 8460 m2zatoki mijankowe szt 4 po 60 m2 -240 m2 razem 8700 m2 Mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości jezdni i chodników w gruncie kat.I-IV głębok. 20 cm - analogia - rozjazdy , skrzyżowania i zatoki mijankowe zatoki mijankowe 4 szt x 20 m x 3 m 240 m2 rozjazdy i skrzyżowania 3 szt x 6 m x 5,0 m 90 m2razem 330 m2 Wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym sortowanym o granulacji 4-63 mm z zagęszczeniem mechanicznym - śr. grub. warstwy po zagęszczeniu do 10 cm - zabudowa kolein , wybojów , istniejących nierówności, wyprofilowanie spadków 230 m3 Podbudowa z kruszywa łamanego o granulacji 4-63 mm - warstwa dolna o grub.po zagęszczeniu 15 cmtj 1692 mb x 4,2 m=7106 m2 mijanki 240m2 Razem7346 m2 Podbudowa z kruszywa łamanego o granulacji 0-31,5 - warstwa górna o grub. po zagęszczeniu 10 cm w km 0+000 - 0+920 tj 920 mb obmiar 920 mb x 4,2m = 3864 m2 zatoczki mijankowe -240 m2 Razem 4104 m2. Podbudowa z kruszywa łamanego o granulacji 4-63 mm - warstwa dolna - za każdy dalszy 1 cm grub. po zagęszczeniu - grubość warstwy po zagęszczeniu 5 cm w km 0+920 - 1+692 = 772 m2 x 4,2 m = 3242 m2 z zamknięciem powierzchni mieszanką grysową i zamiałowaniem powierzchni m2 3242 Uzupełnienie poboczy materiałem kamiennym ( frakcja 0-31,5) - grub.po zagęszcz. 15 cm w km 0+000 1+692 tj 1692 mb x mb x 0,5m x 2 strony =1692 m2 Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych - warstwa wiążąca asfaltowa - grub. po zagęszczeniu 4 cm tj w km 0+000 - 0+920 tj 920 mbx 4m= 3680 m2 rozjazdy przy skrzyżowaniach o promieniu 6,m - 80 m2 razem 3760 m2 Nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych - warstwa ścieralna asfaltowa - grub.po zagęszcz. 4 cm tj w km 0+000 -0+920 tj 920 mbx 4m= 3680 m2 rozjazdy przy skrzyżowaniach o promieniu 6 m - 80 m2 razem 3760 m2 Nawierzchnia z kruszywa łamanego 0-31,5 mm warstwą grubości 7 cm z zamknięciem górnej warstwy mieszanką grysową i zamiałowaniem powierzchni w km 0+920 - 1+692 = 772 mb obmiar 772mb x 4,2 m = 3242 m2 Ustawienie słupków do znaków drogowych pionowych z rur stalowych ocynkowanych o śr. 50 mm szt 10 Zamontowanie tablic znaków drogowych średnich o pow. do 0.3 m2 - odblaskowość typ 2 , znak A-7 szt. 4, znak A-6a szt. 2, znak B-20 szt. 2 ,znak D-1 szt. 2 , Regulacja wysokościowa studni rewizyjnych kanalizacyjnych z wymianą pokryw betonowych na teleskopowe z włazem żeliwnym o nośności 25 ton szt.5.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.42 - 45.23.32.42 .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 08.08.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 12 000,00 zł słownie: dwanaście tysięcy złotych Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz.275.) Wadium wniesione w formie pieniądza należy wpłacić przelewem na konto Urzędu Gminy w Raniżowie Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim oddział w Raniżowie nr konta 5091 59 1049 2002 1000 0130 0004 , z adnotacją na poleceniu przelewu Remont drogi gminnej Nr 104203 Poręby Raniżowskie - Pogwizdów Stary uszkodzonej w wyniku powodzi 2011 km 0 + 000 - 1+ 692 w miejscowości Raniżów, Gmina Raniżów Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz, należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą . Z treści polisy, poręczenia, gwarancji lub innego dokumentu stanowiącego formę wadium winno wynikać bezwarunkowe , na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.5 i 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 24.04.2013 r. do godz. 9:00. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku Zamawiający uzna przedłożenie aktualnyego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 PZP.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna realizację w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej trzy zamówienia, których przedmiotem było wykonanie porównywalnych z zakresem rzeczowym przedmiotowego zamówienia robót budowlanych polegających na modernizacji nawierzchni dróg min. 10000 m2 ,odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym min. zespół do otaczania kruszywa rozścielacz mas bitumicznych z podgrzewaną listwą zagęszczającą - min. 1 szt walec statyczny samojezdny min 12Mg - min. 1 szt. walec statyczny samojezdny stalowy 8-10 Mg - min. 1 szt. walec statyczny samojezdny ogumiony - min. 1 szt.; skrapiarka - min. 1 szt.; udokumentowanie możliwości przeprowadzenia badań laboratoryjnych określonych w SST.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia min. jedną osobą przewidzianą do kierowania robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia budowlane o specjalności drogowej uprawniające do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń - Kierownik budowy, całkowite doświadczenie min. 3 lata. UWAGA! Ilość lat doświadczeń należy liczyć od daty wystawienia uprawnień o specjalności drogowej.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku Zamawiający uzna posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Spełnienie tego warunku udziału w postępowaniu będzie oceniane łącznie z dowodem zapłaty, o ile wprost z treści polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu, nie będzie wynikało, iż jest ona opłacona.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zakazane są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że wystąpią okoliczności które przemawiają za koniecznością zmiany postanowień umowy. W szczególności mogą być to zaistnienia okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacja finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - zmianie może ulec termin realizacji umowy. Gdy zaistniała inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji umowy. Zaistnienia siły wyższej - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy. Zawieszenia robót przez Zamawiającego oraz wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających terminową realizacje umowy -Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy. Zmiany obowiązującego prawa powodujące, że realizacja przedmiotu umowy w niezmienionej postaci stanie się niecelowa. Wystąpienie okoliczności powodujących zmiany w przedmiocie umowy (np. zmiana technologii, zmiana materiału) Wystąpienie konieczności zmniejszenia wartości robót z tytułu dokonania potrąceń za wady trwałe. Wystąpienie okoliczności powodujących konieczność zmiany osób które będą uczestniczyć w wykonaniu przedmiotu zamówienia (przewidzianych w ofercie), na osoby o co najmniej równoważnych kwalifikacjach i doświadczeniu. Powyższe okoliczności stanowią warunki zmiany umowy, o których mowa w art. 144 ust. 1 PZP w przypadku wystąpienia takiej okoliczności.Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu pod rygorem nieważności.Podpisanie aneksu do umowy powinno być poprzedzone sporządzeniem protokołu konieczności zawierającego istotne okoliczności potwierdzające konieczność zawarcia aneksu oraz przedstawienie ewentualnych zmian w wynagrodzeniu umownym.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ranizow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Raniżów , 36 - 130 Raniżów , ul. Rynek 6 , pok. 23.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.04.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Raniżów , 36 - 130 Raniżów , ul. Rynek 6 , pok. nr 6 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.