eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SokółkaPoprawa bezpieczeństwa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych nr 1257B Kuźnica - Litwinki - Bieniasze - Śniczany i nr 1261B Śniczany - Jurasze - Sidra poprzez ich przebudowę i integrację z drogą krajową nr 19

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-02-10

Sokółka: Poprawa bezpieczeństwa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych nr 1257B Kuźnica - Litwinki - Bieniasze - Śniczany i nr 1261B Śniczany - Jurasze - Sidra poprzez ich przebudowę i integrację z drogą krajową nr 19
Numer ogłoszenia: 13927 - 2016; data zamieszczenia: 10.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce , ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka, woj. podlaskie, tel. 085 7118909, faks 085 7112229.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdsokolka.internrtdsl.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa bezpieczeństwa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych nr 1257B Kuźnica - Litwinki - Bieniasze - Śniczany i nr 1261B Śniczany - Jurasze - Sidra poprzez ich przebudowę i integrację z drogą krajową nr 19.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Poprawa bezpieczeństwa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych nr 1257B Kuźnica - Litwinki - Bieniasze - Śniczany i nr 1261B Śniczany - Jurasze - Sidra poprzez ich przebudowę i integrację z drogą krajową nr 19. 1.1. Zamówienie obejmuje: 1.1.1. Roboty przygotowawcze 1) odtworzenie trasy i punktów wysokościowych - roboty pomiarowe przy robotach ziemnych - trasa dróg w terenie równinnym - 10,272km, 2) usunięcie drzew i krzewów - karczowanie pni drzew o średnicy do 15 cm wraz z wywiezieniem karpiny - 8,00szt.; - karczowanie pni drzew o średnicy 16-25 cm wraz z wywiezieniem karpiny - 14,00szt.; - karczowanie pni drzew o średnicy 26-35 cm wraz z wywiezieniem karpiny - 3,00szt.; - karczowanie pni drzew o średnicy ponad 65 cm wraz z wywiezieniem karpiny - 3,00szt.; - karczowanie krzaków i podszycia w ilości sztuk krzaków 1000/ha wraz ze spaleniem pozostałości po karczowaniu - 1,03ha, 3) zdjęcie warstwy humusu - zdjęcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu), grubość warstwy 10cm wraz z jej wywiezieniem - 380,00m3, 4) rozbiórki elementów dróg, ogrodzeń i przepustów - rozebranie nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych o grub. warstwy 5cm - 177,00m2; - rozebranie nawierzchni z brukowca gr. 16-20cm - 37,00m2; - rozebranie części przelotowej przepustów z rur żelbetowych - 66,40m; - rozebranie części przelotowej przepustów z rur betonowych - 75,00m; - rozebranie przepustów sklepionych - 25,00m; - rozebranie ścianek czołowych przepustów - 21,00m3; - rozebranie krawężników betonowych 15x30cm na podsypce cementowo-piaskowej - 957,00m; - rozebranie słupków metalowych do znaków drogowych z wywiezieniem materiałów z rozbiórki na teren ODM nr 2 w Dąbrowie Białostockiej - 37,00szt.; - zdjęcie tarcz (tablic) znaków drogowych z wywiezieniem materiałów z rozbiórki na teren ODM nr 2 w Dąbrowie Białostockiej - 40,00szt.; - wywiezienie gruzu z terenu rozbiórki samochodami do miejsca składowania/utylizacji - 108,00m3. 1.1.2. Roboty ziemne 1) wykonanie wykopów w gruntach nieskalistych - roboty ziemne wykonywane mechaniczne z transportem urobku, grunt o normalnej wilgotności kat. III-IV - 21 380,00m3, 2) wykonanie nasypów - wykonanie nasypów mechanicznie z gruntu kat. III-IV z transportem urobku na nasyp wraz z formowaniem i zagęszczeniem nasypu i zwilżeniem w miarę potrzeby warstw zagęszczanych wodą - 7 536,00m3. 1.1.3. Odwodnienie korpusu drogowego 1) przepusty stalowe z blachy falistej - ułożenie części przelotowej przepustów drogowych jednootworowych o120cm z rur stalowych spiralnie karbowanych typu HelCor na ławie żwirowej - 11,80m; - ułożenie części przelotowej przepustów drogowych jednootworowych o150cm z rur stalowych spiralnie karbowanych typu HelCor na ławie żwirowej - 15,00m, 2) czyszczenie urządzeń odwadniających - przepusty - oczyszczenie przepustów drogowych o średnicy 60-80cm z namułu, grubość namułu do 50% średnicy - 94,00m, 3) przepusty pod koroną drogi z rur polietylenowych HDPE spiralnie karbowanych - ułożenie części przelotowej przepustów drogowych jednootworowych o60cm z rur z polietylenu HDPE lub PP o SN 8 na ławie żwirowej - 23,00m; - ułożenie części przelotowej przepustów drogowych jednootworowych o80cm z rur z polietylenu HDPE lub PP o SN 8 na ławie żwirowej - 64,20m; - ułożenie części przelotowej przepustów drogowych dwuootworowych o90cm z rur z polietylenu HDPE lub PP o SN 8 na ławie żwirowej - 15,00m; - ułożenie części przelotowej przepustów drogowych dwuootworowych o100cm z rur z polietylenu HDPE lub PP o SN 8 na ławie żwirowej - 11,20m, 4) remont betonowych elementów przepustu - naprawa ścianek czołowych przepustów rurowych betonem klasy B 30 - 0,45m3, 1.1.4. Podbudowa 1) koryto wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża - koryto wykonywane mechanicznie gł. 20cm w gruncie kat. II-IV na całej szerokości zjazdów i chodników - 3 699,00m2; - koryto wykonywane ręcznie na poszerzeniach jezdni w gruncie kat. II-IV, gł. 25cm - 440,00m2; - profilowanie i zagęszczenie podłoża wykonywane mechanicznie w gruncie kat. II-IV pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni - 49 288,00m2, 2) oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych - oczyszczenie mechaniczne nawierzchni drogowych bitumicznych - 3 210,50m2; - skropienie mechaniczne warstw konstrukcyjnych ulepszonych emulsją asfaltową - 58 843,00m2, 3) podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie - wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, warstwa górna, grubość 10cm - 2 410,00m2; - wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, warstwa górna, grubość 25cm - 8 180,00m2, 4) podbudowa z betonu - wykonanie podbudowy z chudego betonu, beton C8/10 (B-10), pielęgnacja podbudowy przez posypanie piaskiem i polewanie wodą, grubość warstwy po zgęszczeniu 25cm - 368,00m2, 5) wyrównanie podbudowy mieszanką mineralno-bitumiczną - wyrównanie istniejącej podbudowy mieszanką minerano-bitumiczną asfaltową - 803,00t, 6) wyrównanie podbudowy kruszywem stabilizowanym mechanicznie - wyrównanie podbudowy kruszywem naturalnym stabilizowanym mechanicznie - 6 714,00m3, 7) podbudowa z mieszanki kruszywa naturalnego i destruktu asfaltowego - wykonanie głębokiego recyklingu istniejącej nawierzchni bitumicznej i podbudowy z kruszywa naturalnego na głębokość 20cm wraz z zagęszczeniem - 9 786,00m2. 1.1.5. Nawierzchnia 1) nawierzchnia z betonu asfaltowego - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC11W dowożonej z WMB do miejsca wbudowania, grubość warstwy po zagęszczeniu 4cm - 58 905,00m2; - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S dowożonej z WMB do miejsca wbudowania, grubość warstwy po zagęszczeniu 4cm - 61 920,00m2; - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11S dowożonej z WMB do miejsca wbudowania, grubość warstwy po zagęszczeniu 5cm - 1 669,00m2. 1.1.6. Roboty wykończeniowe 1) umocnienie powierzchniowe skarp, rowów, ścieków - umocnienie skarp, wlotów i wylotów przepustów brukowcem grubości 16÷20cm z kamienia polnego ułożonego na podsypce cementowo - piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementowo - piaskową - 1 282,00m2, 2) przepusty z rur polietylenowych spiralnie karbowanych pod zjazdami - wykonanie przepustów pod zjazdami o 40 cm z rur HDPE lub PP o SN8 z wykonaniem ławy fundamentowej żwirowej - 1 068,00m; - wykonanie przepustów pod zjazdami o 50 cm z rur HDPE lub PP o SN8 z wykonaniem ławy fundamentowej żwirowej - 171,00m; - wykonanie przepustów pod zjazdami o 60 cm z rur HDPE lub PP o SN8 z wykonaniem ławy fundamentowej żwirowej - 28,00m, 1.1.7. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu 1) oznakowanie poziome - oznakowanie poziome jezdni farbą akrylową białą - linie na skrzyżowaniach i przejściach, malowane mechanicznie - 35,00m2, 2) oznakowanie pionowe - ustawienie słupków z rur stalowych O 60 mm dla znaków drogowych, wraz z wykonaniem i zasypaniem dołów z ubiciem warstwami - 75,00szt.; - przymocowanie do gotowych słupków znaków ostrzegawczych kat. A (trójkąt o boku 900 mm), folia odblaskowa typ I - 17,00szt.; - przymocowanie do gotowych słupków znaków ostrzegawczych kat. A (trójkąt o boku 900 mm), folia odblaskowa typ II - 8,00szt.; - przymocowanie do gotowych słupków znaków zakazu kat. B (okrągły O 800 mm), folia odblaskowa typ I - 14,00szt.; - przymocowanie do gotowych słupków znaków informacyjnych kat. D - folia odblaskowa typ I - 16,00szt.; - przymocowanie do gotowych słupków znaków informacyjnych kat. D - folia odblaskowa typ II - 6,00szt. - przymocowanie do gotowych słupków znaków kierunku i miejscowości E - folia odblaskowa typ I - 14,00szt.; - przymocowanie do gotowych słupków tabliczek do znaków drogowych kat. T - folia odblaskowa typ I - 9,00szt., 3) bariery ochronne stalowe - ustawienie barier ochronnych stalowych jednostronnych bezprzekładkowych - 504,00m. 1.1.8. Elementy ulic i dróg 1) krawężniki betonowe - ustawienie krawężników betonowych 15x30 na ławie betonowej z oporem z betonu C12/15 - 1 696,00m, 2) chodniki z płyt betonowych - chodnik z płyt betonowych o wym. 35x35x5cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - 2 320,00m2, 3) chodnik z brukowej kostki betonowej - wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej kolorowej o gr. 6cm, na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione piaskiem - 90,00m2, 4) betonowe obrzeża chodnikowe - ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 20x6 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione piaskiem - 1 381,00m; - ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 30x8 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione piaskiem - 283,00m, 5) wjazdy i wyjazdy z bram - wykonanie nawierzchni wjazdów z kostki brukowej betonowej (czerwonej) o grubości 8 cm, na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione piaskiem - 350,00m2. 1.1.9. Inne roboty 1) zjazdy do gospodarstw i na drogi boczne - wykonanie zjazdów gospodarczych z nawierzchnią żwirową, warstwa dolna, grubość 15 cm po zagęszczeniu - 3 944,00m2, 2) odnowienie farbą bariery ochronnej stalowej - malowanie farbami do gruntowania miniowymi i nawierzchniowymi (emaliami ftalowymi) elementów metalowych balustrady - 11,00m, 3) przebudowa kablowych linii telekomunikacyjnych przy przebudowie i budowie dróg - ułożenie rur osłonowych z A 110 PS - zabezpieczenie istniejących kabli telefonicznych - 184,00m; - przepusty z rur polietylenowych dla kabli telekomunikacyjnych - 82,00m. 1.2. Wykonawca powinien zapoznać się z pełną dokumentacją przetargową oraz z lokalnymi warunkami realizacji wykonania robót. 1.3. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązuje się do: 1) urządzenia terenu budowy, 2) poniesienia ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, 3) zapewnienia dostępu do posesji w sąsiedztwie placu budowy, 4) wykonanie kopi mapy zasadniczej powstałej w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, 5) wykonania projektu czasowej organizacji ruchu wraz z jego wdrożeniem na czas prowadzenia robót (konserwacja oznakowania), 6) zapewnienia obsługi komunikacyjnej, usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 7) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji - naprawienia ich i doprowadzenia do stanu pierwotnego, 8) demontażu, napraw, montażu ogrodzeń posesji oraz uszkodzonych obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, 9) dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy i przekazania go do użytku, 10) odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy, 11) umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego, 12) wykonania badań, prób, jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających, 13) wykonania badań laboratoryjnych (wskazanych przez Zamawiającego) przy współudziale niezależnego laboratorium drogowego zaakceptowanego przez Zamawiającego, 14) uporządkowania placu budowy po zakończeniu robót i przekazaniu go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru ostatecznego..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości - 100 000,00PLN (słownie PLN: sto tysięcy, 00/100PLN)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w ofercie powinien wykazać, że (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnienie warunku Wykonawcy wykazują łącznie): Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie): - wskaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował (zakończył) jako Wykonawca lub Podwykonawca, co najmniej 1 zadanie lub kilka zadań łącznie w okresie roku kalendarzowego, polegające na remoncie, odbudowie lub przebudowie drogi o wartości brutto nie mniejszej niż 6 000 000,00PLN (słownie: sześć milionów, 00/100PLN). Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku będzie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny): dysponować w trakcie realizacji zadania następującymi narzędziami i urządzeniami: - wytwórnia (otaczarka) o mieszaniu cyklicznym lub ciągłym, z automatycznym sterowaniem produkcji, do wytwarzania mieszanek mineralno - asfaltowych, - układarka do układania mieszanek mineralno-asfaltowych typu zagęszczonego z elektronicznym sterowaniem równości układanej warstwy, - walec lekki, średni, ciężki, - walec ogumiony, - samochody samowyładowcze z przykryciem brezentowym lub termosy. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku będzie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy): wskaże do [wykonania / uczestniczenia w wykonaniu] niniejszego zamówienia następujące [osoby / podmioty], właściwe do realizacji określonych czynności, które posiadają określone kwalifikacje, niezbędne do wykonania zamówienia - dysponować w trakcie realizacji zadania kierownikiem budowy z nie mniej niż rocznym doświadczeniem na tym stanowisku, posiadającym uprawnienia w specjalności drogowej niezbędne do wykonywania przedmiotu zamówienia - wymagane przepisami prawa oraz należącym do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa jeżeli wymagają tego przepisy prawa; - dysponować w trakcie realizacji zadania obsługą geodezyjną - geodeta z uprawnieniami zgodnie z obowiązującym prawem. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku będzie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej, Wykonawca musi spełniać następujący warunek (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnienie warunku Wykonawcy wykazują łącznie): - Wykonawca osiągnął w pracach budowlanych (drogowych) w ciągu ostatnich 3lat roczny obrót równy, co najmniej kwocie 6 000 000,00PLN (słownie: sześć milionów, 00/100PLN); - posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 200 000,00PLN (słownie: jeden milion dwieście tysięcy, 00/100PLN). Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku przez Wykonawcę w świetle wykazania, iż wymagane środki finansowe lub zdolność kredytowa Wykonawcy jest wolna od innych zobowiązań umownych i zabezpiecza należyte wykonanie udzielanego zamówienia. - posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania przedstawionego powyżej warunku będzie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    - Wykonawca przedkłada dokumenty poświadczające na roboty budowlane polegające na remoncie, odbudowie lub przebudowie drogi o wartości brutto nie mniejszej niż 6 000 000,00PLN (słownie: sześć milionów, 00/100PLN), a w przypadku wykazania kilku zadań łącznie w okresie roku kalendarzowego o wartości brutto nie mniejszej niż 6 000 000,00PLN (słownie: sześć milionów, 00/100PLN) celem potwierdzenia, że Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie wymagane w pkt. III.3.2) wówczas przedkłada on na takie roboty również dokumenty poświadczające; - Wykonawca przedkłada informację o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie albo informację o niewystąpieniu robót budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
  • inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:
    Oświadczenie potwierdzające, iż wymagane środki finansowe lub zdolność kredytowa Wykonawcy jest wolna od innych zobowiązań umownych i zabezpiecza należyte wykonanie udzielanego zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dodatkowo do oferty należy załączyć: 1) parafowany formularz karty gwarancyjnej - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 2) parafowany formularz projektu umowy - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 3) parafowany wzór gwarancji należytego wykonania umowy - dokument ten powinien zostać parafowany przez osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy bądź też, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 4) kosztorys ofertowy; 5) pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą; 6) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza)

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres gwarancji jakości - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy mogą nastąpić, gdy: 1) zaistnieją warunki atmosferyczne, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych w tym przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; 2) zaistnieją zdarzenia o charakterze siły wyższej, niezależnie od stron, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań. Strony zobowiązują się do ustalenia odpowiednio zmienionego terminu wykonania przedmiotu umowy. Za siłę wyższą uważa się zdarzenie zewnętrzne, niezawinione przez żadną ze Stron, których skutków nie da się przewidzieć, ani im zapobiec. W szczególności za siłę wyższą będzie się uważać działania sił przyrody takie jak: huragan, trzęsienie ziemi, powódź oraz inne zdarzenia takie jak: wojna, zamieszki, skażenia radioaktywne itp.. 3) zaistnieją zmiany spowodowane warunkami geologicznymi, terenowymi, archeologicznymi, wodnymi itp., w szczególności: odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; 4) zaistnieją zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub dokumentacji technicznej urządzeń; 5) zaistnieją zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp.. Odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej, konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy, konieczność zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich - w tym grup społecznych lub zawodowych nie artykułowanych lub niemożliwych do jednoznacznego określenia w chwili zawierania umowy; 6) zaistnieją inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy, których wcześniej nie można było przewidzieć, skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy; 2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w pkt. 1., termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty. 3. Zmiany osób funkcyjnych odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy mogą nastąpić w przypadku: 1) zmiany osób realizujących przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami, o których mowa w ustawie Prawo budowlane, Prawo geologiczne i górnicze lub w innych ustawach; 2) zmiany osób przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, a od których wymagano określonego doświadczenia lub wykształcenia na inne legitymujące się doświadczeniem lub wykształceniem spełniającym warunki udziału w postępowaniu. 4. Pozostałe okoliczności mogące skutkować możliwością zmiany umowy: 1) zmiana prawa podatkowego w zakresie stawki podatku VAT; 2) zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzdsokolka.internetdsl.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce, ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka, pokój nr 26 (150,00zł).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.02.2016 godzina 11:00, miejsce: Powiatowy Zarząd Dróg w Sokółce, ul. Torowa 12, 16-100 Sokółka, pokój nr 22.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.