Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-06-10
Zielona Góra: Sukcesywne dostawy cewników elektrofizjologicznych, diagnostycznych i ablacyjnych oraz pozostałego niezbędnego osprzętu do wykonywania ablacji wraz z dzierżawą pompy irygacyjnej
Numer ogłoszenia: 139508 - 2015; data zamieszczenia: 10.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Wojewódzki Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej , ul. Zyty 26, 65-046 Zielona Góra, woj. lubuskie, tel. 068 3296200, faks 068 3255808.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sukcesywne dostawy cewników elektrofizjologicznych, diagnostycznych i ablacyjnych oraz pozostałego niezbędnego osprzętu do wykonywania ablacji wraz z dzierżawą pompy irygacyjnej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia o łącznej szacunkowej wartości 415 110,00 PLN (zamówienie podstawowe i uzupełniające) są sukcesywne dostawy cewników elektrofizjologicznych, diagnostycznych i ablacyjnych oraz pozostałego niezbędnego osprzętu do wykonywania ablacji wraz z dzierżawą pompy irygacyjnej.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Przedmiotem zamówień uzupełniających do 20% wartości zamówienia podstawowego są sukcesywne dostawy cewników elektrofizjologicznych, diagnostycznych i ablacyjnych oraz pozostałego niezbędnego osprzętu do wykonywania ablacji wraz z dzierżawą pompy irygacyjnej
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.15.82.00-4, 31.71.11.40-6, 33.14.12.40-4, 33.12.30.00-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 8.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przed upływem terminu składania ofert wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości ustalonej dla poszczególnego zadania: - zadanie nr 1 - 250,00 PLN - zadanie nr 2 - 400,00 PLN - zadanie nr 3 - 1 200,00 PLN - zadanie nr 4 - 150,00 PLN - zadanie nr 5 - 150,00 PLN - zadanie nr 6 - 2 000,00 PLN - zadanie nr 7 - 1 500,00 PLN - zadanie nr 8 - 1 500,00 PLN
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują zasobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia- zadania lub zadań w zakresie posiadanej wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania przez wykonawców przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według kryterium /spełnia - nie spełnia/ na podstawie analizy treści przedłożonego/ ych dokumentu/ ów: oświadczenie wykonawcy oraz ewentualnie właściwe zobowiązanie podmiotu trzeciego udostępniającego zasób w zakresie wiedzy i doświadczenia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują zasobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia - zadania lub zadań w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania przez wykonawców przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według kryterium / spełnia - nie spełnia / na podstawie analizy treści przedłożonego/ ych dokumentu/ ów: oświadczenie wykonawcy oraz ewentualnie właściwe zobowiązanie podmiotu trzeciego udostępniającego zasób w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują zasobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia - zadania lub zadań w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania przez wykonawców przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według kryterium / spełnia - nie spełnia / na podstawie analizy treści przedłożonego/ ych dokumentu/ ów: oświadczenie wykonawcy oraz ewentualnie właściwe zobowiązanie podmiotu trzeciego udostępniającego zasób w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują zasobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia- zadania lub zadań w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocenia spełniania przez wykonawców przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie według kryterium / spełnia - nie spełnia / na podstawie analizy treści przedłożonego/ ych dokumentu/ ów: 1) oświadczenie wykonawcy oraz ewentualnie właściwe zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasób dotyczący zdolności finansowej 2) opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny właściwy dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia - zadania na kwotę co najmniej: - 6 000,00 złotych, jeżeli składana oferta dotyczyć będzie wyłącznie zadania nr 1, - 9 500,00 złotych, jeżeli składana oferta dotyczyć będzie wyłącznie zadania nr 2, - 28 000,00 złotych, jeżeli składana oferta dotyczyć będzie wyłącznie zadania nr 3, - 3 500,00 złotych, jeżeli składana oferta dotyczyć będzie wyłącznie zadania nr 4, - 3 000,00 złotych, jeżeli składana oferta dotyczyć będzie wyłącznie zadania nr 5, - 50 000,00 złotych, jeżeli składana oferta dotyczyć będzie wyłącznie zadania nr 6, - 34 000,00 złotych, jeżeli składana oferta dotyczyć będzie wyłącznie zadania nr 7, - 40 000,00 złotych, jeżeli składana oferta dotyczyć będzie wyłącznie zadania nr 8, UWAGI : W przypadku składania oferty obejmującej więcej niż jedno zadanie wartość przedmiotowego dokumentu powinna odpowiadać co najmniej najwyższej wartości wymaganej dla zadania ujętego w takiej ofercie. Jeżeli wykonawca przedkłada polisę z której wynika, że termin płatności, pierwszej raty składki ubezpieczenia lub całości składki ubezpieczenia został odroczony i upływa po terminie składania ofert, to również ma obowiązek udokumentować fakt opłacenia przed upływem terminu składania ofert przedmiotowej - odroczonej pierwszej raty składki lub całości składki ubezpieczenia. Każda przedkładana polisa musi być opłacona.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Termin realizacji dostaw częściowych - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Strony dopuszczają zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku: 1) zmiany danych podmiotowych Wykonawcy (np. w wyniku przekształcenia, przejęcia itp.), 2) wykonania umowy w części obejmującej dostawę wyrobów, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1. W takim przypadku Zamawiający może odstąpić od umowy w części dotyczącej dzierżawy, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 2 w drodze odpowiedniego oświadczenia, 3) zmiany cen jednostkowych przedmiotu umowy w sytuacji okresowych promocji, bądź obniżenia ceny przez producenta w trakcie trwania umowy, 4) szczególnych okoliczności takich jak zaprzestanie lub wstrzymanie wytwarzania wyrobów objętych umową, wygaśnięcia świadectwa ich rejestracji albo wycofania ze sprzedaży. W powyższych przypadkach Strony mogą dopuścić dostarczenie odpowiedników o parametrach nie gorszych od wyrobów objętych umową. Cena dostarczonego odpowiednika nie może być wyższa od ceny wyrobu , którego dotyczy odpowiednik. 5) zmiany sposobu konfekcjonowania i wielkości jednostkowej wyrobu, którego cena po odpowiednim przeliczeniu nie będzie wyższa niż cena wyrobu objętego umową. 6) konieczności przesunięcia terminów umownych, jeżeli konieczność ta, nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania niniejszej umowy np. siły wyższej. UWAGA: Pkt 2 dotyczy wyłącznie umowy w sprawie zamówienia dotyczącego realizacji zadania nr 8
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.szpital.zgo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba zamawiającego, budynek A-administracji, pokój 019 - cena 14,00 PLN + koszty przekazania.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.06.2015 godzina 10:00, miejsce: Siedziba zamawiającego , budynek A-administracji, pokój 201, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Elektrody do czasowej stymulacji przezżylnej serca (prawej komory).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia o łącznej wartości szacunkowej 14 160,00 PLN (zamówienie podstawowe i uzupełniające) są sukcesywne dostawy elektrod do czasowej stymulacji przezżylnej serca (prawej komory).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.15.82.00-4, 31.71.11.40-6.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Termin realizacji dostaw częściowych - 10
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Cewniki elektrofizjologiczne diagnostyczne 4 polowe z łącznikami.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia o łącznej wartości szacunkowej 22 380,00 PLN (zamówienie podstawowe i uzupełniające) są sukcesywne dostawy cewników elektrofizjologicznyych diagnostycznych 4 polowych z łącznikami.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.15.82.00-4, 33.14.12.40-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Termin realizacji dostaw częściowych - 10
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Cewniki elektrofizjologiczne o stałej krzywiźnie do zatoki wieńcowej z dostępu górnego wraz z łącznikami.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia o łącznej wartości szacunkowej 67 950,00 PLN (zamówienie podstawowe i uzupełniające) są sukcesywne dostawy cewników elektrofizjologicznych o stałej krzywiźnie do zatoki wieńcowej z dostępu górnego wraz z łącznikami.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.15.82.00-4, 33.14.12.40-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Termin realizacji dostaw częściowych - 10
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Koszulki hemostatyczne do wprowadzania cewników diagnostycznych i ablacyjnych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia o łącznej wartości szacunkowej 8 100,00 PLN (zamówienie podstawowe i uzupełniające) są sukcesywne dostawy koszulek hemostatycznych do wprowadzania cewników diagnostycznych i ablacyjnych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.30.00-8.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Termin realizacji dostaw częściowych - 10
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zestawy do nakłucia przegrody międzyprzedsionkowej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia o łącznej wartości szacunkowej 7 140,00 PLN (zamówienie podstawowe i uzupełniające) są sukcesywne dostawy zestawów do nakłucia przegrody międzyprzedsionkowej.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.12.30.00-8.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Termin realizacji dostaw częściowych - 10
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Cewniki elektrofizjologiczne ablacyjne o 3 stopniach swobody wraz z łącznikami kompatybilnymi z generatorem STOCKERT.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia o łącznej wartości szacunkowej 117 060,00 PLN (zamówienie podstawowe i uzupełniające) są sukcesywne dostawy cewników elektrofizjologicznych ablacyjnych o 3 stopniach swobody wraz z łącznikami kompatybilnymi z generatorem STOCKERT.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.15.82.00-4, 33.41.24.40-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Termin realizacji dostaw częściowych - 10
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Cewniki elektrofizjologiczne ablacyjne o podwyższonej przewodności cieplnej wraz z łącznikami kompatybilnymi z posiadanym przez zamawiającego generatorem STOCKERT.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia o łącznej wartości szacunkowej 81 420,00 PLN (zamówienie podstawowe i uzupełniające) są sukcesywne dostawy cewników elektrofizjologicznych ablacyjnych o podwyższonej przewodności cieplnej wraz z łącznikami kompatybilnymi z posiadanym przez zamawiającego generatorem STOCKERT.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.15.82.00-4, 33.14.12.40-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Termin realizacji dostaw częściowych - 10
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Cewniki elektrofizjologiczne diagnostyczne do mapowania prawego przedsionka wraz z łącznikami oraz cewniki elektrofizjologiczne ablacyjne chłodzone cieczą z pompa irygacyjną kompatybilną z generatorem Stockert wraz z drenem.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia o łącznej wartości szacunkowej 96 900,00 PLN (zamówienie podstawowe i uzupełniające) są sukcesywne dostawy cewników elektrofizjologicznych diagnostycznych do mapowania prawego przedsionka wraz z łącznikami oraz cewników elektrofizjologicznych ablacyjnych chłodzonych cieczą z pompa irygacyjną kompatybilną z generatorem Stockert wraz z drenem.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.15.82.00-4, 33.14.12.40-4.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 90
- 2. Termin realizacji dostaw częściowych - 10
INNE PRZETARGI Z ZIELONEJ GÓRY
- Świadczenie usług utrzymania czystości w budynku i na terenie posesji Filharmonii Zielonogórskiej oraz pielęgnacji zieleni na posesji Filharmonii
- Remont połaci dachu budynku stanowiącego siedzibę Prokuratury Okręgowej w Zielonej Górze i Prokuratury Rejonowej w Zielonej Górze
- Budowa platformy widokowej wraz z infr. techn. i zagospodar. terenu el. małej arch. w ramach zad: Miejska winnica na tyłach DPS-u przy al. Słowackiego i taras widokowy, z którego widać Śnieżkę
- Przeprowadzenie szkoleń zawodowych dla cudzoziemców w 2025 roku w ramach projektu pt. "Twój los w Twoich rękach - wsparcie społeczne i zawodowe cudzoziemców"
- Sukcesywne dostawy asortymentu na potrzeby badań Zakładu Patomorfologii
- Budowa drogi do Domu Seniora w m. Zielona Góra-Jarogniewice w ramach zadania Przebudowa i rozbudowa sieci dróg na terenie Miasta Zielona Góra
więcej: przetargi w Zielonej Górze »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu anestezjologicznego (I)
- Dostawa wyposażenia dla jeleniogórskich przedszkoli publicznych w ramach projektu ,,Akademia przedszkolaka"
- Dostawa zestawów do tracheotomii metodą GRIGGSA, cewników do odsysania i akcesoriów
- 10.2025 Sprzedaż i dostawa elektrod i kaniul do generatora impulsów elektrycznych typ LG1 nr kat 2610000 oraz jednorazowego ureterorenoskopu giętkiego kompatybilnego z posiadaną konsolą PV300
- Sukcesywna dostawa materiałów jednorazowego użytku, odpowiednio od jednej do sześciu części zamówienia
- odczynniki i materiały zużywalne do badan koagulologicznych do aparatu f-my BioMerieux oraz dzierżawą aparatu, odczynniki do badań hematologicznych z dzierżawą analizatora, rozruszniki serca, implanty twarzowo szczękowe, materiały medyczne, filmy do tomog
więcej: Elektrody »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.