Ogłoszenie z dnia 2014-01-02
Łódź: usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego, doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz inne usługi w zakresie doradztwa prawnego świadczone dla Administracji Zasobów Komunalnych Łódź - Śródmieście tj. Rejon Obsługi Najemców nr II , nr IV i nr VI oraz w zakresie obsługi prawnej Zespołu ds. zamówień publicznych
Numer ogłoszenia: 1414 - 2014; data zamieszczenia: 02.01.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 542478 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Administracja Zasobów Komunalnych Łódź-Śródmieście, ul. Piotrkowska 86, 90-103 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 630 08 06, faks 42 630 08 08.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego, doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz inne usługi w zakresie doradztwa prawnego świadczone dla Administracji Zasobów Komunalnych Łódź - Śródmieście tj. Rejon Obsługi Najemców nr II , nr IV i nr VI oraz w zakresie obsługi prawnej Zespołu ds. zamówień publicznych.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakres usług obejmuje: 1. Udzielanie opinii i porad oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa niezwłocznie - nie później niż 3 dni robocze liczone od daty otrzymania pisma. 2. Prowadzenie instruktaży pracowników Administracji dotyczących zmian lub wchodzenia nowych przepisów prawnych w odniesieniu do profilu działalności firmy Zamawiającego oraz przekazywanie w formie pisemnej na bieżąco zaleceń z nich wynikających celem wprowadzenia do stosowania. 3. Uczestnictwo w prowadzonych przez Zamawiającego rokowaniach, których celem jest powstanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, w tym zwłaszcza w odniesieniu do kontraktów nietypowych lub wieloletnich. 4. Pomoc prawna przy opracowaniu umów związanych z udziałem Zamawiającego. Badanie umów z kontrahentami pod kątem zgodności z przepisami prawa. 5. Opracowywanie z udziałem wytypowanego pracownika Administracji sposobu podejmowania działań w dochodzeniu lub uznaniu roszczeń poprzez bieżący kontakt. 6. Występowanie w charakterze pełnomocnika procesowego Zamawiającego (obsługa nie dotyczy Wspólnot Mieszkaniowych) w postępowaniu sądowym i administracyjnym w kraju, a także przed innymi organami orzekającymi oraz na bieżąco informowanie Zamawiającego o przebiegu trwających procedur. 7. Nadzór nad postępowaniami komorniczymi łącznie z ustaleniem dalszego sposobu postępowania , przy bezskutecznych działaniach komorniczych. 8. Nadzór nad postępowaniami eksmisyjnymi celem zapewnienia skuteczności eksmisji. 9. Nadzór i kontrola nad właściwym archiwizowaniem dokumentów dotyczących obsługi prawnej i terminowym prowadzeniu korespondencji związanej z obsługą prawną Administracji. 10. Współpraca z Zespołem ds. finansowo księgowych i rozliczeń i Zespołem ds. windykacji w zakresie klasyfikowania należności przeterminowanych, oraz wydawanie opinii prawnych o spisaniu należności w ciężar strat lub zysków Zamawiającego , należności zgłoszonych do umorzenia i wytypowaniu należności na które powinny być utworzone rezerwy. 11.Opiniowanie i opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych firmy w porozumieniu z innymi komórkami organizacyjnymi lub na polecenie Dyrektora Administracji. 12. Opiniowanie zasadności finansowych roszczeń osób trzecich wobec Administracji. 13. Analiza prawna zawieranych polis ubezpieczeniowych z udziałem ubezpieczycieli pod kątem właściwego zabezpieczenia interesów Administracji. 14.Opracowanie projektów umów dla poszczególnych trybów występujących w ustawie Prawo zamówień publicznych, oraz kodeksie cywilnym na wykonanie robót budowlanych, usług, dostaw. 15.Opiniowanie dokumentów przygotowanych zgodnie z ustawą Prawo Zamówieniach Publicznych, oraz kodeksu cywilnego otrzymanych z Sekcji Zamówień Publicznych niezwłocznie, ale nie później niż 3 dni robocze . 16. Pomoc w redagowaniu korespondencji z wykonawcami dotyczącej prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego. 17. Opiniowanie złożonych ofert (wniosków) o dopuszczenie udziału w postępowaniu pod względem formalno-prawnym. 18. Prowadzenie następującego rodzaje dokumentacji: - repertorium sądowe - akta spraw sądowych czynnych i biernych - teczki opinii prawnych. 19. Udzielanie informacji wraz ze wskazaniem niezbędnych zmian koniecznych do uwzględnienia w bieżącej pracy Administracji w następującym zakresie : - zmian przepisów prawa dotyczących jednostki - raz na kwartał, - środków zaskarżania wniesionych w imieniu jednostki lub przeciwko niej, - kwartalnego sprawozdania z prowadzonych spraw sądowych ze wskazaniem przewidywanego wyniku oraz terminu zakończenia sprawy - rocznego zestawienia wszystkich spraw sądowych ze wskazaniem ich wyniku lub przewidywanego zakończenia - wskazanie spraw, które mogą zostać skierowane w najbliższej przyszłości na drogę postępowania sądowego - listy zarchiwizowanych spraw sądowych 20. Udzielanie informacji o przepisach prawnych organizacjom społecznym i zawodowym działającym na terenie Zamawiającego - na ich wniosek. 21. Wykonywanie innych prac zleconych przez Dyrektora Administracji mieszczących się w ramach obsługi prawnej.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.10.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Negocjacje bez ogłoszenia
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 31.12.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
KANCELARIA ADWOKACKA ADW. MARCIN STACEWICZ
jakie przetargi wygrała firma
KANCELARIA ADWOKACKA ADW. MARCIN STACEWICZ
- Kancelaria Adwokacka Adwokat Marcin Stacewicz, ul. Moniuszki 3, 90-101 Łódź, kraj/woj. łódzkie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 149328,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 169740,00
Oferta z najniższą ceną: 169740,00 / Oferta z najwyższą ceną: 169740,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie negocjacje bez ogłoszenia na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie realizowane jest w trybie negocjacji bez ogłoszenia zgodnie art.61 w związku z art.5 ust. 1, art. 5 ust.1b i art.5 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r.,poz.907) . Art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r.,poz.907) stanowi, że w przypadku zamówień niepriorytetowych , o których mowa w ust. 1 powyższego artykułu, w tym usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego, doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz inne usługi w zakresie doradztwa prawnego wymagającego ochrony ważnych praw i interesów Skarbu Państwa , zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 w/w ustawy. Przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego, doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz inne usługi w zakresie doradztwa prawnego wymagającego ochrony ważnych praw i interesów Skarbu Państwa , tj. usługi o charakterze niepriorytetowym określone przepisach Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 roku w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010 r. Nr 12) poz.68). Biorąc pod uwagę, że usługi polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego i doradztwie prawnych w zakresie zastępstwa co do zasady mają najwyższy udział wartościowy w zamówieniu na świadczenie usług stałej obsługi prawnej, możliwe jest ich udzielani w trybie zamówienia negocjacji bez ogłoszenia z pominięciem ustawowych przesłanek zastosowania tych trybów.Brzmienie art. 5 ust. 2 ustawy p.z.p., stanowi, że jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie usługi, o których mowa w ust. 1, oraz inne usługi, dostawy lub roboty budowlane, do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy dotyczące tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy. Wśród dostępnych usług prawniczych, najdroższe są usługi doradztwa prawnego i reprezentacji w postępowaniu. Zwłaszcza, jeżeli mowa o podmiocie publicznym lub wydatkującym środki publiczne, można stwierdzić, że zdecydowana większość działań takiego podmiotu wiąże się z ewentualną koniecznością występowania w charakterze uczestnika postępowania, czy to przed sądami czy też przed innymi organami i instytucjami. Art. 5 ust. 2 ustawy p.z.p. w sposób wyraźny dopuszcza stosowanie przepisów ustawy prawo zamówień publicznych dotyczących tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy. Tym samym zamawiający jest uprawniony do udzielania zamówień na usługi stałej obsługi prawnej zgodnie z brzmieniem art. 5 ust. 1b ustawy p.z.p. Przyjęcie takiego rozwiązania dodatkowo pozostaje wzmocnione trzecią przesłanką art. 5 ust. 1b ustawy p.z.p., określoną jako ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa. W przypadku działalności Zamawiającego przewagę (kwoto i ilościowo ) usług prawnych stanowi usługa zastępstwa procesowego przed sądami i innymi organami . Wykonawca usług aktualnie uczestniczy w kilkuset sprawach w toku o wartościach przedmiotu sporu sięgających kilkuset tysięcy złotych . Większość z tych spraw prowadzi już od wielu lat znając ich specyfikę i charakter i związane z nimi okoliczności faktyczne.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Remont dachu przybudówki budynku Urzędu Statystycznego w Łodzi.
- Świadczenie usług sprzątania pomieszczeń w budynku Sali Koncertowej Zespołu Szkół Muzycznych im. S. Moniuszki w Łodzi
- Usługa pełnienia nadzoru autorskiego nad robotami budowlanymi w ramach realizacji Projektu Muzeum Otwarte
- Dostawa sprzętu komputerowego (2 części)
- Opracowanie dokumentacji technicznych i projektowych dla budynków administrowanych przez Zarząd Lokali Miejskich w Łodzi w podziale na 3 części
- Usługa polegająca na konserwacji, przeglądach i oczyszczaniu agregatów wody lodowej, klima konwektorów, central klimatyzacyjno - wentylacyjnych oraz kratek wentylacyjnych
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup kompleksowej obsługi prawnej działań podejmowanych przez Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej
- Obsługa prawna Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy we Wrocławiu
- Świadczenie usług kompleksowej obsługi prawnej Centrum Wsparcia Badań Klinicznych w 1. Wojskowym Szpitalu Klinicznym z Polikliniką SPZOZ w Lublinie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.