eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ruda ŚląskaRemonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - 13 zadań

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-09-28

Ruda Śląska: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - 13 zadań
Numer ogłoszenia: 141899 - 2015; data zamieszczenia: 28.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Ruda Śląska , Plac Jana Pawła II 6, 41-709 Ruda Śląska, woj. śląskie, tel. 032 2486281 do 9; 2449094, faks 032 248 7348.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rudaslaska.bip.info.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - 13 zadań.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie obejmuje 13 zadań, tj.: - Zadanie nr 1 - drogi wojewódzkie - Zadanie nr 2 - drogi powiatowe (na wschód od drogi wojewódzkiej 925) - Zadanie nr 3 - drogi powiatowe (na zachód od drogi wojewódzkiej 925) - Zadanie nr 4 - drogi gminne - Ruda - Zadanie nr 5 - drogi gminne - Godula - Zadanie nr 6 - drogi gminne - Orzegów, Chebzie - Zadanie nr 7 - drogi gminne - Bykowina - Zadanie nr 8 - drogi gminne - Halemba - Zadanie nr 9 - drogi gminne - Kochłowice - Zadanie nr 10 - drogi gminne - Nowy Bytom, Czarny Las - Zadanie nr 11 - drogi gminne - Wirek - Zadanie nr 12 - drogi gminne - Bielszowice - Zadanie nr 13 - drogi wewnętrzne Zakres zadania obejmuje m.in.: Nawierzchnie asfaltowe: 1) Remonty i wykonanie nawierzchni bitumicznej jezdni mieszanką grysowo-mastyksową SMA, 2) Remonty i wykonanie nawierzchni bitumicznej jezdni i chodników betonem asfaltowym - warstwa ścieralna, 3) Remonty i wykonanie nawierzchni bitumicznej jezdni i chodników betonem asfaltowym - warstwa wiążąca, 4) Doraźne uzupełnienie ubytków w okresie zimowym masą na zimno, 5) Uszczelnienie 1 mb połączenia nawierzchni asfaltem, 6) Zabudowanie 1 mb taśmy dylatacyjnej samoprzylepnej polimerowo-asfaltowej, 7) frezowanie 1 m2 nawierzchni asfaltowej o grubości 1 cm. Podbudowy: 8) Uzupełnienie podbudowy do 10 cm, 9) Wykonanie 1m2 podbudowy zasadniczej do 20 cm, 10) Naprawa 1 m2 nawierzchni tłuczniowej. Nawierzchnie z kształtek i płyt betonowych: 11) Naprawa 1 m2 nawierzchni chodnika z płyt betonowych o wymiarach 35x35x5, 12) Naprawa 1 m2 nawierzchni chodnika z płyt betonowych o wymiarach 50x50x7, 13) Naprawa 1 m2 nawierzchni z kształtek betonowych o grubości 6 cm, 14) Naprawa 1 m2 nawierzchni z kształtek betonowych o grubości 8 cm, 15) Naprawa 1 m2 nawierzchni z kształtek betonowych o grubości 10 cm, 16) Wykonanie 1 m2 nawierzchni z kształtek betonowych o grubości 8 cm, 17) Wykonanie 1 m2 nawierzchni z kształtek betonowych o grubości 10 cm. Inne roboty w pasie drogowym: 18) wykonanie nawierzchni z kostki kamiennej, 19) naprawa nawierzchni z kostki kamiennej, 20) wykonanie nawierzchni z płyt ażurowych, 21) naprawa nawierzchni z płyt ażurowych, 22) korytowanie, 24) humusowanie z obsianiem, 25) frezowanie pni i korzeni, 26) karczowanie pni, 27) Wykonanie 1mb cieku ulicznego z kształtek betonowych wraz z podsypką cementowo-piaskową, 28) Regulacja 1mb cieku ulicznego z kształtek betonowych wraz z podsypką cementowo piaskową, 29) Wykonanie 1 mb. cieku z prefabrykatów betonowych (rynienek) wraz z podsypką cementowo piaskową, 30) Regulacja 1 mb. cieku z prefabrykatów betonowych (rynienek) wraz z podsypką cementowo piaskową, 31) Regulacja cieku z kostki kamiennej, 32) Naprawa 1 m2 nawierzchni z trylinki z podsypką cementowo - piaskową. Wymiana, regulacja krawężników, obrzeży: 33) Regulacja 1 mb krawężnika na podsypce cementowo - piaskowej, 34) Wymiana 1 mb krawężnika betonowego wraz z wykonaniem ławy betonowej, 35) Regulacja 1 mb obrzeży 6x20 cm na podsypce cementowo - piaskowej, 36) Wymiana 1 mb obrzeży 6x20 cm na podsypce cementowo - piaskowej, 37) Regulacja 1 mb obrzeży 8x30 cm na podsypce cementowo - piaskowej, 38) Wymiana 1 mb obrzeży 8x30 cm na podsypce cementowo - piaskowej. Regulacja, montaż urządzeń uzbrojenia podziemnego: 39) Regulacja wpustu kanalizacji deszczowej, 40) Regulacja włazu studni rewizyjnej, 41) Montaż pierścienia odciążającego, 42) Regulacja studni teletechnicznej, 43) Regulacja zaworów wodociągowych (gazowych). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ).

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 13.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: - Zadanie nr 1 - drogi wojewódzkie 80 000,00 zł. - Zadanie nr 2 - drogi powiatowe (na wschód od drogi wojewódzkiej 925) 56 000,00 zł. - Zadanie nr 3 - drogi powiatowe (na zachód od drogi wojewódzkiej 925) 56 000,00 zł. - Zadanie nr 4 - drogi gminne - Ruda 30 000,00 zł. - Zadanie nr 5 - drogi gminne - Godula 15 000,00 zł. - Zadanie nr 6 - drogi gminne - Orzegów, Chebzie 9 000,00 zł. - Zadanie nr 7 - drogi gminne - Bykowina 48 000,00 zł. - Zadanie nr 8 - drogi gminne - Halemba 30 000,00 zł. - Zadanie nr 9 - drogi gminne - Kochłowice 13 000,00 zł. - Zadanie nr 10 - drogi gminne - Nowy Bytom, Czarny Las 35 000,00 zł. - Zadanie nr 11 - drogi gminne - Wirek 32 000,00 zł. - Zadanie nr 12 - drogi gminne - Bielszowice 11 000,00 zł. - Zadanie nr 13 - drogi wewnętrzne 13 000,00 zł. 1.1. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275 z późniejszymi zmianami). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: ING Bank Śląski S.A. Oddział Ruda Śląska nr: 71105012141000001001090628 Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 2.1. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 2.2. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 2.7. lit. a. 2.3. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2.4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 2.5. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem pkt 2.2. , jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 2.6. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 2.7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie odpowiednio: A) dla zadań nr 1, 2 i 3: - co najmniej 2 roboty budowlane polegające na remontach bieżących dróg publicznych (realizowanych w ramach jednej umowy) o wartości minimum 1.000.000,00 zł. brutto każda, lub - co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na remoncie bieżącym dróg publicznych (realizowaną w ramach jednej umowy) o wartości minimum 1.000.000,00 zł. brutto i co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub modernizacji lub remoncie drogi lub skrzyżowania o wartości minimum 1.000.000,00 zł. brutto B) dla zadań nr 4 do 13: - co najmniej 2 roboty budowlane polegające na remontach bieżących dróg (realizowanych w ramach jednej umowy) o wartości minimum 500.000,00 zł. brutto każda, lub - co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na remoncie bieżącym dróg (realizowaną w ramach jednej umowy) o wartości minimum 500.000,00 zł. brutto i co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub modernizacji lub remoncie drogi lub skrzyżowania o wartości minimum 500.000,00 zł. brutto. Uwaga: W przypadku składania oferty na jedno z zadań z pkt A (o numerach 1, 2 i 3) i jedno lub dwa z zadań z pkt B (o numerach od 4 do 13) należy wykazać się wykonaniem robót budowlanych z punktu A). W przypadku składania oferty na jedno, dwa lub trzy zadania z pkt B (o numerach od 4 do 13) należy wykazać się wykonaniem robót budowlanych z punktu B)

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) odpowiednim potencjałem technicznym w celu realizacji zamówienia tj. przynajmniej: - frezarka do nawierzchni - 1 szt. - walec stalowy wibracyjny - 1 szt. - piła do cięcia nawierzchni - 1 szt. - agregat prądotwórczy - 1 szt. - samochód samowyładowczy - 1 szt. - młot pneumatyczny - 1 szt. - skrapiarka do asfaltu - 1 szt. - rozkładarka mas bitumicznych - 1 szt. Uwaga: Zamawiający wymaga ww. ilości sprzętu niezależnie od ilości zadań, na które Wykonawca złoży oferty.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobą zdolną do wykonania zamówienia tj. posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności: - drogowej, lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz zrzeszoną we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budowlanych oraz urbanistów (Dz. U. z 2013 r. Nr 932 z późn. zm.) lub spełniającą warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późniejszymi zmianami) tj. osoba której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (świadczenie usług transgranicznych). Uwaga: Warunek dotyczy Wykonawców, którzy złożą ofertę zarówno na jedno dwa lub trzy zadania.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Należy wykazać i przedłożyć dowody wykonania robót budowlanych w liczbie i przedmiocie wystarczającym do wykazania spełniania opisanego wyżej warunku. Przez najważniejsze roboty budowlane należy rozumieć roboty w zakresie, przedmiocie, wartości i liczbie wystarczającej do potwierdzenia opisanego warunku. W przypadku gdy Zamawiający Miasto Ruda Śląska jest podmiotem, na rzecz którego, roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przekładania dowodów o których powyżej mowa.;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. W zakresie warunków udziału w postępowaniu opisanych w pkt 2.2 do 2.4. (opis sposobu dokonania oceny spełniania warunków) rozdziału XII SIWZ, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonywania zamówienia. Zobowiązanie takie należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem notarialnie lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby. 4.1.Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu opisanych w pkt 2.2. do 2.4. polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych powyżej w pkt 1 (zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy), Zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów dotyczących w szczególności: - zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, - charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 1.2. Żądanie dokumentów jw. nastąpi w przypadku, gdy Wykonawca nie udowodni w wystarczający sposób dysponowania zasobami innego podmiotu niezbędnymi do należytego wykonania zamówienia. 1.3. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń-na formularzu oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 3. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. 4. W przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu. 5. W przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 97
  • 2 - Aspekt środowiskowy - 3

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotne dla Zamawiającego postanowienia umowy, zawiera załączony do niniejszej SIWZ wzór umowy (załącznik nr 9). Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami podanymi we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ, tj.: 1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić jedynie wtedy, gdy nie jest ona sprzeczna z ustawą Prawo zamówień publicznych. 2. Dopuszcza się możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, jeżeli konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z następujących okoliczności: 1) Zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, w następstwie siły wyższej - rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy. W razie wystąpienia siły wyższej Strony umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej. (Pod pojęciem siły wyższej rozumie się w szczególności zdarzenia i okoliczności takie jak: klęska żywiołowa, działania wojenne, rebelie, terroryzm, rewolucja, powstanie, inwazja, bunt, zamieszki, strajk spowodowany przez inne osoby - nie związane z realizacją niniejszej umowy itp.). Termin realizacji przedmiotu umowy tj. zleconego zakresu robót ulega odpowiednio zmianie o okres trwania okoliczności celem ukończenia go w sposób należyty. 2) Zmiany wynagrodzenia, (ceny jednostkowe oraz maksymalne wynagrodzenie Wykonawcy) w następstwie: a) zmiany będącej skutkiem działań organów państwowych - ustawowa zmiana obowiązującej stawki podatku VAT lub wprowadzenie nowego podatku, b) zmiany ilości wykonywanych robót podanych w formularzu ofertowym, z zastrzeżeniem, że kwota wynagrodzenia wykonawcy określona w § 8 ust 1 umowy nie ulegnie zwiększeniu - zmiana ta nie wymaga zawarcia aneksu do umowy; c) niewykorzystania do końca całej kwoty wynagrodzenia określonej o której mowa w § 8 ust 1 umowy - zmiana ta nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. d) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę niniejszej umowy. W przypadku zaistnienia opisanej sytuacji Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia, w terminie od dnia opublikowania przepisów dokonujących tych zmian do 30 dni od dnia ich wejścia w życie. Zmiana umowy na podstawie ustaleń negocjacyjnych może nastąpić po wejściu w życie przepisów będących przyczyną waloryzacji, e) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniu społecznemu lub zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę niniejszej umowy. W przypadku zaistnienia opisanej sytuacji Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia, w terminie od dnia opublikowania przepisów dokonujących tych zmian do 30 dni od dnia ich wejścia w życie. Zmiana umowy na podstawie ustaleń negocjacyjnych może nastąpić po wejściu w życie przepisów będących przyczyną waloryzacji. W przypadkach określonych w pkt 2) litery d) i e) zmiany wynagrodzenia mogą nastąpić wyłącznie jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zmiana ta jest możliwa po 12 miesiącach od dnia zawarcia umowy i jest możliwa wyłącznie w stosunku do niewykonanej części umowy w przypadku udowodnienia przez Wykonawcę, że wskazana zmiana ma wpływ na koszty wykonania umowy. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedłożył w tym celu szczegółową kalkulację wraz z załączeniem dowodów w postaci między innymi kopii umów o pracę i/lub umów cywilnoprawnych. Ciężar dowodu spoczywa na Wykonawcy. 3) Zmiany ilości poszczególnych rodzajów robót wskazanych w formularzu oferty, z zastrzeżeniem, że całkowita wartość umowy określona w § 8 ust 1 umowy nie ulegnie zwiększeniu. Zmiana ilości poszczególnych rodzajów robót nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. 4) Zmiany, rezygnacji, bądź wprowadzenia podwykonawcy w trakcie realizacji; jeżeli zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 tej ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Zmiana, rezygnacja lub wprowadzenie w trakcie realizacji umowy nowego podwykonawcy, nie stanowi zmiany umowy o ile zmiana ta nie spowoduje wprowadzenia dodatkowego zakresu/części zamówienia realizowanego przez podwykonawcę/ów. Zmiana poprzez wprowadzenie/zgłoszenie w trakcie realizacji umowy nowego zakresu/części zamówienia realizowanego w podwykonawstwie, który nie został wskazany w Ofercie, stanowi zmianę umowy i musi być poprzedzona zawarciem aneksu do umowy. Zmiana poprzez rezygnację ze wskazanego w Ofercie zakresu/części zamówienia nie stanowi zmiany umowy i nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. Zmiana, rezygnacja lub wprowadzenie dalszego Podwykonawcy nie stanowi zmiany umowy i nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy; 5) Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na treść złożonej oferty. 3. Zmianie podlegają także wszelkie nieistotne postanowienia w stosunku do treści oferty, w tym między innymi: 1) zmiana osób wyznaczonych do współpracy tj. przedstawicieli ze Strony Wykonawcy lub ze Strony Zamawiającego - zmiana ta następuje poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej Stronie i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy; 2) zmiana kierownika robót - w przypadku braku możliwości wykonywania przedmiotu umowy przez zgłoszonego kierownika robót, wówczas Wykonawca może zgłosić inną osobę i powierzyć jej czynności związane z tą funkcją, pod warunkiem, że osoba ta będzie posiadała kwalifikacje, uprawnieniach spełniające co najmniej takie warunki jakie podano w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla przeprowadzonego postępowania. Zmiana ta następuje poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej Stronie i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy; 3) zmiana danych związana z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy, (danych teleadresowych Wykonawcy; Zamawiającego) - zmiana ta następuje poprzez pisemne zgłoszenie tego faktu drugiej Stronie i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy. 4. Przekształcenie Wykonawcy w związku z sukcesją generalną, przekształceniami, dziedziczeniem spółek handlowych zgodnie z KSH, a także sukcesją z mocy prawa, zgodnie z obowiązującymi przepisami (następstwa prawne), zmiana nazwy Wykonawcy - winno nastąpić w formie aneksu do umowy. 5. W przypadku wystąpienia okoliczności skutkujących podstawą do zmiany umowy, każda ze Stron występuje z wnioskiem na piśmie w sprawie możliwości dokonania takiej zmiany zgodnie z postanowieniami zawartymi w niniejszej umowie. Wniosek o dokonanie wskazanej zmiany winien zawierać np.: opis, uzasadnienie zmiany oraz winien być poparty stosownymi dokumentami potwierdzającymi konieczność dokonania zmiany - dotyczy to przypadków kiedy dla potwierdzenia dokonania zmiany zasadnym jest przedłożenie odpowiednich dokumentów. 6. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy dokonane w sposób zgodny ustawą Prawo zamówień publicznych wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności - aneks do umowy, z zastrzeżeniem przypadków określonych w niniejszym paragrafie, w których wskazano, że nie jest wymagane zawarcie aneksu do umowy. 7. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych jest nieważna

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rudaslaska.bip.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Odpłatnie na wniosek Wykonawcy w Urzędzie Miasta Ruda Śląska, Wydział Zamówień Publicznych (pok.309).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.10.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miasta Ruda Śląska, Plac Jana Pawła II nr 6, 41-709 Ruda Śląska, Wydział Zamówień Publicznych, w przypadku przesłania oferty przesyłką pocztową w Biurze Obsługi Mieszkańców.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamówienie należy zrealizować w terminie: od dnia zawarcia umowy do 31.12.2017 r., jednak nie wcześniej niż od 01.01.2016 r., z zastrzeżeniem, iż umowę uznaje się również za wykonaną w momencie wykorzystania kwoty, o której mowa w § 8 ust. 1 umowy. 2. Dotyczy sekcji III.3.4) z uwagi na opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający nie wymaga podania doświadczenia oraz wykształcenia osób wykazanych w wykazie. 3. Potwierdzenie spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu, Zamawiający oceniał będzie na podstawie wymaganych oświadczeń i dokumentów. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. spełnia - nie spełnia), nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 4. W przypadku przedstawienia przez wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków, dokumentów, w których występuje waluta inna niż polska, w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 5. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia może złożyć ofertę maksymalnie na trzy zadania, przy czym oferta taka może zawierać tylko jedno spośród zadań o numerach 1, 2 i 3. 6. Jeżeli Wykonawca złoży ofertę na więcej niż trzy zadania lub zawierającą więcej niż jedno spośród zadań o numerach 1, 2 i 3 Zamawiający odrzuci taką ofertę jako niezgodną z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 7. Wybór oferty najkorzystniejszej nastąpi oddzielnie dla każdej części zamówienia (zadania).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie Nr 1.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi wojewódzkie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt środowiskowy - 3

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zadanie Nr 2.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi powiatowe (na wschód od drogi wojewódzkiej 925).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt środowiskowy - 3

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Zadanie Nr 3.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi powiatowe (na zachód od drogi wojewódzkiej 925).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt środowiskowy - 3

CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Zadanie Nr 4.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi gminne - Ruda.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt środowiskowy - 3

CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Zadanie Nr 5.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi gminne - Godula.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt środowiskowy - 3

CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Zadanie Nr 6.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi gminne - Orzegów, Chebzie.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt środowiskowy - 3

CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Zadanie Nr 7.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi gminne - Bykowina.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt środowiskowy - 3

CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Zadanie Nr 8.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi gminne - Halemba.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt srodowiskowy - 3

CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Zadanie Nr 9.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi gminne - Kochłowice.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt środowiskowy - 3

CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Zadanie Nr 10.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi gminne - Nowy Bytom, Czarny Las.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt śrdowiskowy - 3

CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Zadanie nr 11.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi gminne - Wirek.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt środowiskowy - 3

CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Zadanie Nr 12.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi gminne - Bielszowice.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt środowiskowy - 3

CZĘŚĆ Nr: 13 NAZWA: Zadanie Nr 13.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Remonty bieżące dróg na terenie miasta Ruda Śląska - drogi wewnętrzne.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.12.2017.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 97
    • 2. Aspekt środowiskowy - 3

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.