Ogłoszenie z dnia 2013-07-15
Orzesze: 1. Budowa kanalizacji sanitarnej w Orzeszu, etap XII ul. Chopina, Waryńskiego, Pasieki, Łąkowa, Wiosny Ludów, Mikołowska, 1000-lecia - zadanie 1-zamówienie dodatkowe
Numer ogłoszenia: 143315 - 2013; data zamieszczenia: 15.07.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Orzesze, ul. Św. Wawrzyńca 21, 43-180 Orzesze, woj. śląskie, tel. 032 3248800, faks 032 3248826.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: 1. Budowa kanalizacji sanitarnej w Orzeszu, etap XII ul. Chopina, Waryńskiego, Pasieki, Łąkowa, Wiosny Ludów, Mikołowska, 1000-lecia - zadanie 1-zamówienie dodatkowe.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Roboty dodatkowe nieprzewidziane wynikłe w trakcie realizacji zadania Budowa kanalizacji sanitarnej w Orzeszu, etap XII ul. Chopina, Waryńskiego, Pasieki, Łąkowa, Wiosny Ludów, Mikołowska, 1000-lecia - zadanie 1 tj. wykonanie podbudowy drogowej na ulicy Waryńskiego wraz z wymianą krawężników i regulacją urządzeń zgodnie z dokumentacją projektową (zał. Nr 1 do zaproszenia) i Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (zał. Nr 2 do zaproszenia).
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11.07.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Duda Andrzej P.H.U. Duda Technika Grzewcza i Sanitarna
jakie przetargi wygrała firma
Duda Andrzej P.H.U. Duda Technika Grzewcza i Sanitarna
- P.H.U. Duda Andrzej Technika Grzewcza i Sanitarna, ul. Borowicka 46a, 44-341 Gołkowice, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 266133,70 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 293000,00
Oferta z najniższą ceną: 293000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 293000,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Uzasadnienie zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki dla robót dodatkowych nieprzewidzianych przy realizacji zadania Budowa kanalizacji sanitarnej w Orzeszu, etap XII ul. Chopina, Waryńskiego, Pasieki, Łąkowa, Wiosny Ludów, Mikołowska, 1000-lecia - zadanie 1 Przesłanki zastosowania trybu z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 5 Ustawy Prawo Zamówieniach Publicznych (tj. Dz. U. Nr 113, poz. 759 z 2010r. z późn. zm.). Zamówienie wykraczające poza zakres przedmiotu zamówienia opisany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dla robót budowlanych zakres przedmiotu zamówienia wynika z dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, stanowiące integralną częścią SIWZ) stanowią zamówienie dodatkowe w świetle zapisów art. 67 ust.1 pkt 5 ustawy Pzp w sytuacji, gdy łącznie zachodzą następujące okoliczności: 1. przedmiotem zamówienia są roboty budowlane lub usługi, 2. wykonanie zamówień dodatkowych powierza się temu samemu wykonawcy, 3. zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, 4. wartość zamówień dodatkowych nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia realizowanego (podstawowego), 5. wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, 6. wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia, oraz co najmniej jeden z poniższych warunków: 7. z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie od zamówienia podstawowego wymagałoby niewspółmiernie wysokich kosztów lub wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. W stosunku do określonych powyżej okoliczności w przedmiotowym postępowaniu: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane - wykonanie podbudowy drogowej na ulicy Waryńskiego wraz z wymianą krawężników i regulacją urządzeń 2. Wykonanie zamówienia dodatkowego zostanie powierzone temu samemu wykonawcy, który realizuje zamówienie podstawowe: P.H.U. Duda Andrzej Technika Grzewcza i Sanitarna, ul. Borowicka 46a, 44-341 Gołkowice 3. Zamówienie dodatkowe nie jest objęte zamówieniem podstawowym, przedmiotowy zakres robót nie jest objęty dokumentacją projektową zamówienia podstawowego, jednak z zakresu realizacji zamówienia podstawowego wyłączony zostanie zakres robót odtworzeniowych w zakresie warstw podbudowy tj.: - podbudowa z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych gr. 4 cm 1513,5m2 - podbudowa z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych gr. 6 cm 1513,5m2 w kwocie wynikającej ze złożonego wraz z ofertą kosztorysu ofertowego na odcinku od skrzyżowania na ulicy Mikołowskiej do skrzyżowania z ul. Wiosny Ludów, ponieważ w przypadku zlecenia do realizacji robót nieprzewidzianych wymagane technologicznie jest realizowanie tych robót łącznie na całej szerokości ulicy, zrealizowanie zakresu objętego zamówieniem podstawowym oddzielnie byłoby realizacją niezgodną ze sztuką budowlaną. 4. Wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza łącznie 50% wartości zamówienia realizowanego (podstawowego). Wartość zamówienie podstawowego wynosi 1 864 209,25 zł brutto, a szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego wynosi 327 344,45 zł brutto co stanowi 17,56% wartości zamówienia realizowanego (podstawowego), a więc nie przekracza dopuszczalnego 50%. 5. Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia podstawowego, ponieważ wykonanie odtworzenia nawierzchni na całej szerokości ulicy (co zostało przewidziane w kosztorysie ofertowym) w jej obecnym stanie jest nieuzasadnione technologicznie i niezgodne ze sztuka budowlaną. Odtworzona nawierzchnia na istniejącej podbudowie nie zapewni trwałości i nie zapewni właściwych norm eksploatacyjnych przewidzianych dla dróg gminnych. Położenie na istniejącej nawierzchni nowej warstwy ścieralnej w przyszłości nie gwarantowało by utrzymania nawierzchni tej drogi w stanie niezagrażającym bezpieczeństwu ruchu drogowego. Ponadto Wykonawca pismem z dnia 10.03.2013r. oświadczył, że nie będzie w stanie zapewnić właściwej gwarancji na wykonany zakres zadania dotyczący odtworzenia nawierzchni na ulicy Waryńskiego, bez wykonania zamówienia dodatkowego nieprzewidzianego. 6. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia. Dokumentacja projektowa zrealizowana na potrzeby wykonania kanalizacji sanitarnej sporządzona została w czerwcu 2011r. Projektant na etapie jak również Zamawiający w chwili przyjmowania sporządzonej dokumentacji nie mieli możliwość przewidzenia, że stan podbudowy na przedmiotowej ulicy nie posiada podłoża o konstrukcji odpowiadającej normom i zasadom budowy nawierzchni drogowych, nie spełnia podstawowych wymogów i parametrów dotyczących dróg gminnych. W trakcie realizacji roboty po wykonaniu pierwszego odcinka wykopów stwierdzono, że podkład drogowy pod istniejącym i częściowo usuniętym asfaltem w pasie wykopów wykonanych pod budowaną kanalizację, składa się z materiałów nie kwalifikujących się do wykorzystania w budownictwie drogowym. Grubość podkładu istniejącego jest zmienna i przypadkowa, składa się z różnorodnych materiałów nanoszonych przez mieszkańców w celu utwardzenia drogi, w przeszłości o charakterze gruntowej. Droga ta nie posiada trwałości i nośności odpowiadającej zasadom budowlanym obowiązującym przy budowie dróg. Wykonanie odtworzenia nawierzchni w pasie robót ziemnych nie ma uzasadnienia, ponieważ pas odtworzony nie będzie konstrukcyjnie nawiązywał do stanu istniejącego drogi, która poza pasem wykonanych robót ziemnych jest w znaczącym stopniu uszkodzona. Ulica Waryńskiego na tym odcinku nie zapewni trwałości i cech eksploatacyjnych wymaganych dla tego typu drogi. W związku z tym zaistniała konieczność ułożenia podbudowy drogi składającej się z podkładu i dwóch warstw asfaltowych o parametrach dostosowanych do wymogów eksploatacyjnych dla tego odcinka ul. Waryńskiego oraz o ułożenie nowych krawężników na odcinkach tego wymagających. Zakres ten jest znacznie większy, niż określono w projekcie. Roboty dodatkowe należy traktować, jako roboty dodatkowe niemożliwe do przewidzenia na etapie projektowania. Projektant, jak również zamawiajmy nie mogli przewidzieć, że droga nie posiada podbudowy odpowiadającej normom i zasadom budowy nawierzchni drogowych oraz co najmniej jeden z poniższych warunków: 7. przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie od zamówienia podstawowego wymagałoby niewspółmiernie wysokich kosztów ---------------------------------------------------- lub wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego, ponieważ: realizacja całego zakresu zamówienia podstawowego w tym odtworzenie nawierzchni na całej szerokości ulicy Waryńskiego jest uzależnione od wykonania podbudowy tej drogi i dwóch warstw asfaltowych o parametrach dostosowanych do wymogów eksploatacyjnych dla tego odcinka ul. Waryńskiego oraz o ułożenie nowych krawężników na odcinkach tego wymagających. Niezbędne wykonanie ww. robót nieprzewidzianych w projekcie potwierdza stanowisko inspektora nadzoru.
INNE PRZETARGI Z ORZESZA
- Dostawy preparatów do żywienia pozajelitowego wraz z najmem pomp dla potrzeb Szpitala Chorób Płuc w Orzeszu
- Dostawy preparatów do żywienia pozajelitowego wraz z najmem pomp dla potrzeb Szpitala Chorób Płuc w Orzeszu
- Świadczenie usług w ramach Programu "Opieka wytchnieniowa" dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025 na rzecz uprawnionych mieszkańców Miasta Orzesze
więcej: przetargi w Orzeszu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie ścieżek oraz nasadzeń w Parku Etnograficznym nad Węgorapą wraz z przebudową schodów zewnętrznych
- Wykonanie ścieżek oraz nasadzeń w Parku Etnograficznym nad Węgorapą wraz z przebudową schodów zewnętrznych
- ZAPROJEKTOWANIE I WYBUDOWANIE WSPINALNI POŻARNICZEJ W RAMACH MODERNIZACJI OBIEKTÓW STRAŻNICY KOMENDY MIEJSKIEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM
- Przebudowa budynku na potrzeby świetlicy wiejskiej w Trzebieży
- Utworzenie Europejskiego Centrum Okulistyki w Okręgowym Szpitalu Kolejowym w Katowicach - etap I i etap II
- BUDOWA WIEŻY WIDOKOWEJ Z INFRASTRUKTURĄ PRZY ŚCIEŻCE W KORONACH DRZEW W CIĘŻKOWICACH
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.