eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Poznań › Przeprowadzenie kursu pn. Własna firma



Ogłoszenie z dnia 2013-07-16

Poznań: Przeprowadzenie kursu pn. Własna firma
Numer ogłoszenia: 144283 - 2013; data zamieszczenia: 16.07.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Czarnieckiego 9, 61-538 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8345640, 8345688, faks 061 8339808.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie kursu pn. Własna firma.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przeprowadzenie dla maksymalnie 10 osób bezrobotnych i poszukujących pracy kursu przygotowującego do założenia i prowadzenia własnej firmy pn. Własna firma finansowanego ze środków Funduszu Pracy - Program Specjalny Rodzice mają głos. Zamawiający planuje przeprowadzenie kursu w terminie do końca lipca 2013 roku. Uczestnikami będą osoby ubiegające się o przyznanie ze środków Funduszu Pracy jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, które złożyły w Urzędzie kompletny wniosek, oceniony pozytywnie pod względem merytorycznym i formalnym. Efektem kursu powinno być zapoznanie uczestników z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi prowadzenia działalności gospodarczej, zasadami rozliczeń obrotu oraz zdobycie umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia i prowadzenia działalności, ze szczególnym uwzględnieniem nowych zasad fakturowania obowiązujących od stycznia 2013 roku. Zamawiający wymaga, aby kurs obejmował 50 godzin lekcyjnych zajęć, realizowanych w okresie 5 kolejnych dni roboczych, najwcześniej od godziny 8.00, w wymiarze około 10 godzin lekcyjnych, a program uwzględniał zagadnienia: 1. Od pomysłu do firmy - podstawy zarządzania firmą (około 8 godzin) - ocena realności przedsięwzięcia w odniesieniu do sytuacji makroekonomicznej na wybranym rynku, na podstawie biznesplanów złożonych w Urzędzie - wprowadzenie do działalności gospodarczej: a)ryzyko działalności gospodarczej a optymalizacja wyborów i podejmowanie decyzji gospodarczych, b)cel i stosowanie badań rynku, c)poszukiwanie nisz rynkowych w działalności podejmowanej przez uczestników szkolenia, d)planowanie marketingowe - strategie marketingu MIX, e)szanse i zagrożenia oraz mocne i słabe strony planowanej działalności gospodarczej - analiza SWOT, f)zarządzanie finansami firmy - planowanie efektywności ekonomicznej, ryzyko finansowe w mikrofirmie i sposoby przeciwdziałania oraz niwelowania ryzyka na przykładzie działalności podejmowanej przez uczestników szkolenia. Zamawiający oczekuje, że zajęcia będą realizowane z wykorzystaniem biznesplanów, jakie uczestnicy składali do wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej, aby mieli możliwość zweryfikowania realności przyjętych w nich założeń dotyczących planowanego przedsięwzięcia. 2.Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej, rozliczenia finansowe w firmie (około 34 godzin): a)omówienie podstawowych aktów prawnych: ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, ustawy podatkowe (dotyczące podatków: dochodowego, VAT, akcyzowego, podatków lokalnych, podatku od czynności cywilno - prawnych), rozporządzenia regulujące nowe zasady fakturowania obowiązujące od stycznia 2013r., ustawa o ubezpieczeniach społecznych, pozostałe akty prawne związane z prowadzeniem działalności - m.in. elementy kodeksu cywilnego, kodeksu postępowania cywilnego, prawa handlowego i prawa wekslowego, b)warsztaty rejestrowania działalności gospodarczej - opracowanie kompletu dokumentów potrzebnych uczestnikom do prawidłowego dokonania rejestracji działalności, c)warsztaty prowadzenia własnej firmy: wybór formy opodatkowania, prowadzenie rozliczeń finansowych w firmie (rejestrowanie zdarzeń gospodarczych w odpowiednich księgach, wystawianie dokumentów związanych z obrotem gospodarczym, ze szczególnym uwzględnieniem nowych zasad fakturowania obowiązujących od stycznia 2013 roku), rozliczenia z urzędami, rozliczenia z ZUS, inne niezbędne rodzaje ubezpieczeń w działalności gospodarczej, d)zatrudnianie pracowników: obowiązki i prawa pracownika oraz pracodawcy, formy zatrudniania, prowadzenie dokumentacji dotyczącej zatrudniania, płace i podatki, przygotowanie ogłoszenia o pracę (wymogi formalno - prawne), e)zawieranie umów w działalności gospodarczej - rodzaje umów, spełnienie warunków formalno - prawnych, negocjowanie warunków umów, f)reklamowanie działalności firmy: podstawy prawne i kwestie podatkowe, przygotowanie ogłoszenia prasowego i oferty firmy zgodnie z wymogami prawa. Zamawiający oczekuje, że w tej części szkolenia każdy uczestnik w ramach warsztatu rejestrowania działalności gospodarczej będzie mieć przygotowany i sprawdzony przez prowadzącego pełen komplet dokumentów niezbędnych do prawidłowego zarejestrowania działalności gospodarczej. 3.Internet jako źródło pozyskiwania informacji do prowadzenia działalności gospodarczej w firmie (około 8 godzin): a)rejestrowanie działalności gospodarczej z wykorzystaniem Internetu na przykładzie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), b)rozliczenia z ZUS, program PŁATNIK, c)rozliczenia bankowe - konta internetowe i dokonywanie przelewów przez Internet, potwierdzanie dokonania płatności. Jednocześnie Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 40 ust 4 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy organizowane dla osób bezrobotnych szkolenia w formie kursu powinny obejmować przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych zajęć tygodniowo. Zamawiający oczekuje, aby kurs kończył się oceną końcową lub egzaminem. Istotnym warunkiem zamówienia jest: -prowadzenie zajęć codziennie w dni robocze, najwcześniej od godziny 8.00, przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych zajęć tygodniowo, -rozpoczęcie kursu w terminie maksymalnie 7 dni od poinformowania przez Zleceniodawcę o takiej potrzebie, -prowadzenie zajęć na terenie miasta Poznania, -zapewnienie warunków socjalnych, w tym nieodpłatnie wody pitnej butelkowanej dla uczestników kursów, -umożliwienie każdemu uczestnikowi praktycznego wykonywania prac będących przedmiotem kursu, -samodzielne stanowisko komputerowe dla każdego uczestnika kursu, -wydanie uczestnikom dokumentów o ukończeniu kursu zgodnych z obowiązującymi przepisami, tj. z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy z dnia 14.09.2010r. (Dz.U. nr 177 poz. 1193 §75 pkt 3 z 2010r z późn. zmianami) zawierającego: numer z rejestru, imię i nazwisko oraz PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie lub zgodnego z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz.U. z 2012 roku poz. 186)..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.20.00 - Usługi szkolenia w dziedzinie zarządzania .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11.07.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • EUROATUT Kancelaria Rachunkowa, ul. Wierzbięcice 37a/6, 61-558 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 3832,50 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 1790,00

  • Oferta z najniższą ceną: 1790,00 / Oferta z najwyższą ceną: 1790,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W przeprowadzonym postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego przewidziano możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego. art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.