Ogłoszenie z dnia 2011-05-20
Świdnik: Sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji na potzreby Zamawiającego w:
a) budynku przy ul. Kard. S. Wyszyńskiego 18 w Świdniku,
b) budynku przy ul. Mickiewicza 5 w Świdniku,
c) budynku przy ul. Lotniczej 8 w Lublinie
Numer ogłoszenia: 144391 - 2011; data zamieszczenia: 20.05.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, ul. Kard. S. Wyszyńskiego 18, 21-040 Świdnik, woj. lubelskie, tel. 81 464 88 79, faks 81 464 88 79.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji na potzreby Zamawiającego w: a) budynku przy ul. Kard. S. Wyszyńskiego 18 w Świdniku, b) budynku przy ul. Mickiewicza 5 w Świdniku, c) budynku przy ul. Lotniczej 8 w Lublinie.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Sprzedaż energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji na potrzeby Zamawiającego w: a) budynku przy ul. Kard. S. Wyszyńskiego 18 w Świdniku, b) budynku przy ul. Mickiewicza 5 w Świdniku, c) budynku przy ul. Lotniczej 8 w Lublinie. Termin wykonania zamówienia od 1 maja 2011 r do 31 lipca 2011 r.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.30.00.00 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa 09.31.00.00 - Elektryczność 65.31.00.00 - Przesył energii elektrycznej .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29.04.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- PGE Obrót S.A., ul. 8-go Marca 6, 35-959 Rzeszów, kraj/woj. podkarpackie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 60975,61 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 75000,00
Oferta z najniższą ceną: 75000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 75000,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W przedmiotowym postępowaniu zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki związane jest z wystąpieniem okoliczności, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 3 i art. 67 ust.1 pkt 1 lit. a) ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 ze zm.) zwana dalej p.z.p. tj.: - dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze; - ze względu na wyjątkowa sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Przedmiotowe zamówienie dotyczy dostawy energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji tej energii na rzecz Zamawiającego do: a) budynku położonego w Świdniku przy ul. Kard. S. Wyszyńskiego 18, b) budynku położonego w Świdniku przy ul. Mickiewicza 5, c) budynku położonego w Lublinie przy ul. Lotniczej 8. Wskazać należy, że Zamawiający - Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku, został utworzony mocą Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 grudnia 2010 r. w sprawie zniesienia Sądu Rejonowego w Lublinie i Zamiejscowego Wydziału Karnego Sądu Rejonowego w Trzciance z siedzibą w Czarnkowie, utworzenia Sądu Rejonowego Lublin - Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku i Sądu Rejonowego Lublin - Zachód w Lublinie oraz zmiany rozporządzenia w sprawie sądów apelacyjnych, sądów okręgowych i sądów rejonowych oraz ustalenia ich siedzib i obszarów właściwości (Dz. U. z dnia 24 grudnia 2010, Nr 245, poz. 1640). Zgodnie z § 1 pkt 1 ww. Rozporządzenia został zniesiony w obszarze właściwości Sądu Okręgowego w Lublinie - Sąd Rejonowy w Lublinie, a zgodnie z § 2 pkt 1 i 2 utworzone w obszarze właściwości Sądu Okręgowego w Lublinie: Sąd Rejonowy Lublin - Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku oraz Sąd Rejonowy Lublin - Zachód w Lublinie. Budynek położony przy ul. Kard. S. Wyszyńskiego 18 w Świdniku został przekazany Zamawiającemu w trwały zarząd w miesiącu marcu 2011 r. za zgodą Ministra Sprawiedliwości, jako organu nadzorującego działalność jednostki organizacyjnej. Do tego czasu Zamawiający nie posiadał tytułu prawnego do ww. budynku, który to tytuł jest warunkiem koniecznym do zawarcia umowy w przedmiocie dostawy jak i usługi dystrybucji energii. Dopiero po przekazaniu w trwały zarząd Zamawiający mógł przeprowadzić prace związane z wymianą liczników, które pozwalają na zdalne odczyty. Brak tych liczników ograniczał Zamawiającego jeśli chodzi o zawarcie umów w zakresie dostawy i usługi przesyłu energii elektrycznej do jednego Wykonawcy. Ich założenie natomiast umożliwiające zdalne odczyty nastąpiło w miesiącu marcu 2011 r. Wskazać także należy, że Zamawiający jako jednostka całkowicie nowa nie jest w stanie oprzeć szacunku na ewentualnym przewidywalnym zużyciu. Bowiem próba oszacowania zużycia energii elektrycznej może okazać się niekorzystna ekonomicznie dla Zamawiającego. Zużycie ponad deklarowaną ilość energii elektrycznej powoduje bowiem zastosowanie względem nadpoboru stawki dwukrotnej. W konsekwencji ani zasada należytej staranności obowiązująca przy szacowaniu wartości zamówienia ani zasady a priori celowego, oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi (art. 44 ust. 3 ustawa o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz.U. Nr 157, poz. 1240) mogłyby nie zostać zachowane, przy konieczności wdrożenia procedury udzielenia zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego, nawet przy założeniu zabezpieczenia interesów Zamawiającego. W budynku położonym przy ul. Mickiewicza 5 w Świdniku został utworzony przez Sąd Okręgowy w Lublinie Ośrodek Kuratorski funkcjonujący przy Sądzie Rejonowy Lublin - Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku. Budynek ten został wynajęty przez Zamawiającego po negocjacjach od Gminy Miasta Świdnik w miesiącu kwietniu 2011 r., natomiast w budynku przy ul. Lotniczej 8 w Lublinie został utworzony przez Sąd Okręgowy w Lublinie Ośrodek Kuratorski funkcjonujący przy Sądzie Rejonowy Lublin - Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku. Budynek ten został wynajęty przez Zamawiającego po negocjacjach z Zarządem Nieruchomości Komunalnych w Lublinie w miesiącu marcu 2011 r. Adaptacja powyższych budynków związana jest między innymi z koniecznością zapewnienia dostaw energii elektrycznej do tych budynków. Biorąc pod uwagę to, że od kwietnia 2011 r. Zamawiający uzyskał tytuły prawne do ww. trzech budynków mógł on dopiero rozpocząć procedurę zmierzającą do zawarcia umów na dostawę energii elektryczne i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji. Zważywszy na ww. okoliczności postępowanie w powyższym zakresie może zostać przeprowadzone tylko w trybie zamówienia z wolnej ręki. Wskazać także należy, że w przedmiotowym postępowaniu nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Z uwagi na bardzo krótki czas na przeprowadzenie postępowania konieczne jest zawarcie umowy kompleksowej sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji. Podpisanie takiej umowy możliwe jest tylko z jedynym Wykonawcą, którym jest PGE Lubelskie Zakłady Energetyczne S.A. Obecnie tylko ten wykonawca spośród kilkunastu wykonawców, którzy zajmują się sprzedażą energii elektrycznej ma zawartą odpowiednią umowę z PGE Dystrybucja LUBZEL Sp. z o.o. będącą właścicielem sieci przesyłowych. Na podstawie tej umowy PGE Lubelskie Zakłady Energetyczne S.A. może zawierać umowy kompleksowe obejmujące poza dostawą energii elektrycznej także dystrybucję energii elektrycznej, która objęta jest naturalnym monopolem. Zastosowanie każdej innej procedury uniemożliwiłoby realizację przedmiotu zamówienia w wymaganym terminie. Procedura zamówienia z wolnej ręki w tym przypadku jest jedyną możliwą do zastosowania. Wskazać także wyraźnie należy, że Zamawiający zamierza zawrzeć umowę, wskutek zastosowania tego trybu jedynie do 31 lipca 2011 r., przewidując wdrożenie procedury już w miesiącu maju 2011 r. Zamawiający przewiduje bowiem, iż oszacowanie wartości zamówienia z zachowaniem zasad należytej staranności będzie możliwe w terminie do połowy maja br. zważywszy, że zdalne odczyty trwają już od połowy marca. Biorąc pod uwagę, czas trwania ewentualnego postępowania wraz z ewentualną procedurą odwoławczą, termin 31 lipca 2011 r. jest terminem optymalnym celem zapewnienia sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji Zamawiającemu.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż oraz świadczenie usługi dystrybucji lub przesyłu energii dla potrzeb KOWR OT w Łodzi w roku 2025.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej wraz ze świadczeniem usługi dystrybucji na rzecz WARR S.A. do 31.12.2025 r.
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca dostawę energii elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego MSWiA w Sopocie
- Zakup energii elektrycznej
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej w zakresie sprzedaży oraz świadczenia usług dystrybucji do obiektów stanowiących własność Gminy Laszki
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej obejmująca sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby SP ZOZ w Turku.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.