eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GrudziądzRoboty budowlane w zakresie likwidacji skutków pożaru w budynku mieszkalnym przy ul. Focha 24 w Grudziądzu



Ogłoszenie z dnia 2015-10-07

Grudziądz: Roboty budowlane w zakresie likwidacji skutków pożaru w budynku mieszkalnym przy ul. Focha 24 w Grudziądzu
Numer ogłoszenia: 146631 - 2015; data zamieszczenia: 07.10.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Nieruchomościami Sp. z o.o. w Grudziądzu, ul. Mickiewicza 23, 86-300 Grudziądz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 4512034, faks.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka prawa handlowego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane w zakresie likwidacji skutków pożaru w budynku mieszkalnym przy ul. Focha 24 w Grudziądzu.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: - Remont elewacji frontowej: oczyszczenie ścian z osadów sadzy, naprawa uszkodzonych detali architektonicznych (gzymsy i opaski profilowane), uzupełnienie i naprawa uszkodzonego tynku wyprawami renowacyjnymi wraz z dwukrotnym malowaniem systemowa farbą sylikatową, usunięcie uszkodzonych spoin wątku ceglanego oraz ponowne spoinowanie ścian preparatem do hydrofobizacji murów ceglanych, - Remont balkonu - III piętro: zerwanie uszkodzonych warstw płyty balkonu, wykonanie na płytach izolacji przeciwwodnej oraz posadzki z płytek gres mrozoodpornych, antypoślizgowych, wykonanie obróbek blacharskich z blachy cynkowo - tytanowej, naprawa tynku oraz dwukrotne malowanie farbą sylikatowa płyty od spodu, - Remont ścian i stropów II, III piętra i poddasza: rozbiórka uszkodzonych podsufitek i ścian murowanych, wykonanie nowych lekkich ścianek działowych i podsufitek z płyt gipsowo - kartonowych na konstrukcji metalowej, rozbiórka uszkodzonych podłóg z desek, usunięcie polepy, wymiana ślepych pułapów, wykonanie izolacji akustycznej z keramzytu, wykonanie nowej podłogi z płyt OSB, - Remont pomieszczeń II, III piętra i poddasza ( 4 lokale mieszkalne): wykonanie nowych okładzin ściennych ( tynki, płytki glazurowane) z wykonaniem gładzi szpachlowej i malowaniem, w otworach wentylacyjnych osadzić nowe kratki wentylacyjne, wykonanie nowych okładzin podłogowych z wykładziny PCV, płytek ceramicznych i paneli podłogowych wraz z założeniem listew przyściennych i drzwiowych w każdym pomieszczeniu, wymiana instalacji elektrycznych z osprzętem, wymiana instalacji wodno - kanalizacyjnej z wymianą armatury, - Stolarka okienna i drzwiowa: wymiana uszkodzonych okien i drzwi drewnianych z zachowaniem historycznych profili i podziałów wraz z parapetami wewnętrznymi, okna wyposażone w nawiewniki higrosterowalne w kolorze ościeżnicy, stolarkę zachowaną w dobrym stanie należy oczyścić z osadów sadzy, w nowo wybudowanych ściankach osadzić nowe drzwi płytowe okleinowane w kolorze drewnopodobnym, - Remont klatki schodowej: dokładne oczyszczenie z osadów sadzy ścian, sufitów, podestów i spoczników oraz wszystkich elementów drewnianych (stopnice, podstopnice, tralki, poręcze, itp.), wykonanie gładzi szpachlowej na ścianach i sufitach, malowanie ścian i sufitów farbami emulsyjnymi, malowanie elementów drewnianych farbą olejną..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06.10.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiębiorstwo Remontowo - Budowlane INSTALREM Krystian Kraus, Gać 9, 86-300 Grudziądz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 304727,58 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 399600,00

  • Oferta z najniższą ceną: 399600,00 / Oferta z najwyższą ceną: 399600,00

  • Waluta: PLN .


ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie Prawne art. 67 ust.1 pkt.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych. Wystąpiła wyjątkowa sytuacja niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie można było przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Faktyczne W dniu 21 marca 2015r. w budynku doszło do pożaru, w którym zniszczeniu uległo mieszkanie nr 7 i mieszkania w bliskim jego sąsiedztwie spowodowane akcją gaszenia pożaru, część elewacji frontowej budynku i klatka schodowa. W wyniku pożaru spowodowanego przez mieszkańca kamienicy na podstawie ustaleń Prokuratury Rejonowej w Grudziądzu, Spółka wymeldowała 5 osób z mieszkania Nr 7. W wyniku powstałych zniszczeń zaistniała konieczność sporządzenia ekspertyzy technicznej dotyczącej możliwości dalszej eksploatacji lokalu mieszkalnego na podstawie, której został określony zakres prac koniecznych do wykonania. W ekspertyzie wskazano metody przeprowadzenia prac remontowych i termin ich rozpoczęcia tj. niezwłocznie. Z uwagi na fakt, że przedmiotowy budynek wpisany jest do Gminnej Ewidencji Zabytków zlecono opracowanie projektu budowlano - wykonawczego, który podlega uzgodnieniu z Miejskim Konserwatorem Zabytków i uzyskania decyzji pozwolenia na budowę. Na dzień 31 lipca 2015r została sporządzona dokumentacja projektowa wraz z kosztorysem inwestorskim. Po weryfikacji i dodatkowych uzgodnieniach z projektantem w dniu 17.08.2015 roku w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu złożony został wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę. W dniu 29.09.2015 r. Urząd Miejski w Grudziądzu wydał Decyzją Nr 363/2015 pozwolenie na budowę. W dniach 5-7 maja 2015 r. pracownicy Biura Kontroli Wdrażania RPO Departamentu Wdrażania RPO Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko - Pomorskiego dokonali kontroli projektu, w wyniku której stwierdzono nieosiągnięcie wskaźników rezultatu oraz wskaźnika środowiskowego. W związku z powyższym Spółka w celu utrzymania wskaźników podanych we wniosku aplikacyjnym o dofinansowanie ze środków unijnych została zobowiązana do przeprowadzenia remontu mieszkania Nr 7 i ponownego jego zasiedlenia. Termin przedstawienia Dyrektorowi Departamentu Wdrażania RPO Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko - Pomorskiego raportu, zdjęć potwierdzających wykonanie zadania i osiągnięcia w/w wskaźnika został wyznaczony na dzień 19 października 2015 r. Z uwagi na długi okres rozpatrywania spraw formalno prawnych, Spółka wystąpiła w dniu 21.09.2015 r. do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko - Pomorskiego w Toruniu o przesunięcie terminu do dnia 20 grudnia 2015r. wykonania zaleceń pokontrolnych. Na podstawie złożonych wyjaśnień, Spółka MPGN w Grudziądzu otrzymała zgodę na przesunięcie terminu wykonania robót. Mając na uwadze zakres prac do wykonania i wyznaczony termin na wyremontowanie lokalu mieszkalnego nr 7, Zamawiający dokonał wyboru wykonawcy robót w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych. Powstały pożar to sytuacja wyjątkowa, której przyczyny nie leżą po stronie zamawiającego i której nie można było wcześniej przewidzieć. Wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia z uwagi na krótki termin likwidacji skutków pożaru i nie istnieje możliwość udzielenia przedmiotowego zamówienia w trybach podstawowych. Do negocjacji zaproszono firmę Przedsiębiorstwo Remontowo - Budowlane INSTALREM Krystian Kraus Gać 9 z Grudziądza, który był w 2014 roku wykonawcą robót zrealizowanego projektu pn. Odnowa zdegradowanego wielorodzinnego budynku mieszkalnego przy ul. Focha 24 w Grudziądzu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WK-P na lata 2007. Firma INSTALREM jest również wykonawcą zleconych w dniu 21.09.2015r. robót instalacyjnych w budynku przy ul. Focha 24 w zakresie wykonania wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej i wymiany wewnętrznej instalacji wodno - kanalizacyjnej w ramach przedsięwzięcia pn. Likwidacja niskiej emisji na terenie miasta Grudziądz - Kawka II. Wykonywanie robót remontowych w budynku przy ul. Focha 24 przez jednego wykonawcę nie stwarza problemów z wykorzystaniem jednego pionu komunikacyjnego obsługującego remontowany, zamieszkały budynek oraz umożliwia jednocześnie prowadzenie prac przez wykonawcę w ramach obu zadań. Wyłonienie innego wykonawcy spowodowało by hamowanie realizowania w pierwszej kolejności prowadzonej inwestycji związanej z centralnym ogrzewaniem a dopiero po tym realizacja prac związanych z remontem pomieszczeń po pożarze. W następstwie tego niedotrzymane zostały by wymagane terminy. Gwarancja jakości robót będzie udzielona przez tego samego wykonawcę, który zrealizował poprzedni zakres robót i udzielił na nie gwarancję.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.