To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2015-01-21
Knurów: Świadczenie usługi serwisu oprogramowania aplikacyjnego systemu KSAT2000i
Numer ogłoszenia: 14998 - 2015; data zamieszczenia: 21.01.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 402148 - 2014r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Knurów, ul. dr. Floriana Ogana 5, 44-190 Knurów, woj. śląskie, tel. 32 3392308, faks 32 2351521, 3392292.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usługi serwisu oprogramowania aplikacyjnego systemu KSAT2000i.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług serwisu nad wdrożonym u Zamawiającego Systemem KSAT2000i w zakresie 21 modułów wskazanych w projekcie umowy. W ramach usług serwisowych Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ciągłości funkcjonowania Systemu, a w szczególności do: 1) dostosowywania Systemu do zmian prawnych wynikających ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z wyłączeniem zmian prawa miejscowego. Terminy realizacji prac ustala się na: a) 7 dni przed datą wejścia w życie przepisu, dla którego ustalono vacatio legis, b) 14 dni od daty ogłoszenia zmiany przepisów prawa w przypadku przepisów, dla których nie ustalono vacatio legis; 2) informowania Zamawiającego, z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem o terminach i zakresie prac, o których mowa powyżej w pkt 1); 3) usuwania zgłoszonych błędów Systemu; 4) przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Zamawiającego lub Wykonawcy dla liderów wydziałowych i administratorów lub przekazywania drogą elektroniczną materiałów szkoleniowych oraz dokumentacji stosownie do wprowadzanych zmian określonych w pkt. 1).
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.51.43.00 - Usługi w zakresie konserwacji systemów komputerowych .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.01.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- COIG S.A., ul. Mikołowska 100, 40-065 Katowice, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 568800,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 664200,00
Oferta z najniższą ceną: 664200,00 / Oferta z najwyższą ceną: 664200,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Gmina Knurów jest użytkownikiem oprogramowania aplikacyjnego systemu KSAT2000i. Oprogramowanie to zostało wdrożone i jest serwisowane przez COIG S.A., ul. Mikołowska 100, 40-065 Katowice któremu przysługują wyłączne majątkowe prawa autorskie do tego oprogramowania. System KSAT2000i ma strukturę modułową. Obecnie Gmina Knurów pracuje na 23 zintegrowanych ze sobą modułach, obsługujących wszystkie procesy zachodzące w Urzędzie Miasta Knurów. Serwis oprogramowania winien gwarantować prawidłowe funkcjonowanie poszczególnych modułów i ich integrację oraz zapewniać prawidłowe, zgodne z przepisami i rzetelne prowadzenie ksiąg rachunkowych, rzetelne sporządzanie dokumentów dla potrzeb rozliczeń z podatnikami podatków i opłat lokalnych, pracownikami, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, właściwe sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych oraz informacji o stanie i zmianach w mieniu, terminowe egzekwowanie należności i regulowanie zobowiązań, itp. Z tego też względu przedmiotem serwisu jest zapewnienie ciągłości funkcjonowania systemu KSAT2000i co najmniej w zakresie dostosowywania do zmian prawnych wynikających ze zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, usuwania zgłoszonych błędów systemu i przeprowadzania szkoleń dotyczących wprowadzonych zmian. Czynności serwisowe wymagają ingerencji w kody źródłowe oprogramowania. Zakres korzystania z kodów źródłowych precyzują licencje, wystawione na poszczególne moduły systemu. Licencje udzielone przez COIG S.A. zabraniają Użytkownikowi (Gminie Knurów) wykonywania dekompilacji lub deasemblingu, modyfikacji oprogramowania, obejmujących wprowadzanie zmian do kodu aplikacji i baz danych, z wyjątkiem przypadków przewidzianych zawartymi pomiędzy stronami umowami oraz wprowadzania jakichkolwiek zmian lub usuwania fragmentów lub całości tekstu klauzul poświadczających prawa autorskie. Na podstawie ust. 3 licencji, Użytkownik uprawniony jest do korzystania z modułów KSAT2000i w zakresie wynikającym z ich charakteru i przeznaczenia, wyłącznie w siedzibie Użytkownika i na użytek własny, bez prawa dystrybucji, użyczania, wynajmowania, wydzierżawiania, udzielania dalszych sublicencji lub przenoszenia swych praw na osoby trzecie oraz umożliwiania eksploatacji w jakiejkolwiek formie przez osoby nieuprawnione. Gmina Knurów wystąpiła do COIG S.A. z pytaniem o możliwość otrzymania kodów źródłowych do wszystkich użytkowanych modułów, celem możliwości powierzenia usług serwisowych w przyszłości innym podmiotom. Pismami nr DS/SK/AG/3388/2014/109116 z dnia 30.09.2014r., D/DP/AZ/4265/10/2014/W oraz D/DP/AZ/4265/10/2014/W z dnia 23.10.2014r., COIG S.A. oświadczył, że przysługują mu wyłączne prawa majątkowe do Zintegrowanego Systemu Zarządzania dla jednostek samorządu terytorialnego KSAT2000i w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U.z 2006 r. Nr 90, poz.631, ze zm.), oraz, że jest wyłącznym dystrybutorem i wykonawcą usług serwisowych i wdrożeniowych tego Systemu. Jednocześnie stwierdził, że co do zasady nie udostępnia kodów źródłowych do systemu KSAT w innych przypadkach niż wymagane bezpieczeństwem klienta, na wypadek zaprzestania prowadzenia działalności przez COIG. Nabycie kodów źródłowych w innym niż w/w celu jest niecelowe, ze względu na stały rozwój i związane z nim modyfikacje Systemu, celem wprowadzenia na rynek coraz to nowszych, bardziej udoskonalonych i dostosowanych do potrzeb i wymagań klientów wersji oprogramowania. Posiadanie kodów źródłowych do jednej wersji Systemu znacznie ograniczyłoby klienta, który zostałby w ten sposób związany z przestarzałą wersją oprogramowania, bez możliwości jego rozwoju i modyfikowania, m.in. ze względu na brak zasobów ludzkich i platformy systemowo - sprzętowej, niezbędnych do tego celu. Stosownie do art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy pzp, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Przepis zezwala na udzielenie zamówienia z wolnej ręki, gdy przedmiot zamówienia służy tylko jednemu podmiotowi, a jego wyłączność podlega ochronie z mocy norm ustawowych. Ma to miejsce w szczególności w przypadku objęcia ochroną prawnoautorską lub patentową. W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, prawo autorskie przysługuje twórcy, o ile ustawa nie stanowi inaczej. Ustawa rozróżnia prawa autorskie osobiste i majątkowe, przy czym w stosunku do tych drugich twórcy przysługuje wyłączne prawo do korzystania z utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach eksploatacji. Podobnie jak właściciel rzeczy, twórca może z wyłączeniem innych osób korzystać z utworu, upoważniać inne osoby do takiego korzystania oraz dokonywać czynności rozporządzania prawem do korzystania z utworu. Cechą prawa własności jest sposób kształtowania jego treści: właścicielowi wolno wszystko, co nie zostało mu wyraźnie zabronione. Z takim kształtowaniem treści prawa łączymy domniemanie na rzecz podmiotu, że dane uprawnienie czy dany sposób korzystania z rzeczy przysługuje temu podmiotowi. Własnościowa koncepcja monopolu autorskiego rodzi podobne domniemanie. Oznacza to, że twórca utworu może przenieść autorskie prawa majątkowe na inną osobę, przy czym umowa przenosząca te prawa obejmuje wyłącznie te pola eksploatacji, które są w niej wyraźnie wymienione. Przeniesienie w drodze umowy autorskiego prawa majątkowego na danym polu eksploatacji jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem twórcy. Żaden z przepisów ustawy pzp nie nakłada na Zamawiającego nabywającego program komputerowy, będący utworem w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, obowiązku nabywania w drodze umowy uprawnienia do wykonywania zależnego prawa autorskiego, jakim jest wprowadzenie zmian do programu komputerowego. Obowiązku takiego nie da się również wywieść z żadnego przepisu Kodeksu cywilnego. Wręcz przeciwnie - zawarta w art. 353(1) K.c. zasada swobody umów umożliwia stronom zawierającym umowę ułożenie stosunku prawnego według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego. Oczywistym jest, że zasada swobody umów na gruncie zamówień publicznych, z uwagi na charakter tego rodzaju postępowań, nie może być w pełni realizowana, niemniej jednak ograniczenie jej stosowania może wynikać wyłącznie z ustawy. Żaden z powszechnie obowiązujących przepisów prawnych nie statuuje obowiązku przenoszenia przez twórcę utworu na jego nabywcę zależnego prawa autorskiego. W myśl art. 49 ust. 2 prawa autorskiego następca prawny, choćby nabył całość praw autorskich, nie może, bez zgody twórcy, czynić zmian w utworze, chyba że są one spowodowane oczywistą koniecznością, a twórca nie miałby słusznej podstawy im się sprzeciwić. Zgodnie z komentarzem do art. 49 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych pod red. J. Barty i R. Markiewicza, Lex 2011: Oczywista konieczność dokonania zmian w utworze zachodzi np. wobec zaistnienia w nim błędów gramatycznych, ortograficznych lub faktograficznych, czy ewidentnie nieuzasadnionych pomówień. Chodzi więc o niewielkie konieczne poprawki, a nie o ewidentne przerabianie programu komputerowego spowodowane koniecznością np.: naprawy błędów lub awarii, aktualizacji i dodawania nowych funkcji w związku ze zmianami przepisów prawa, zmianami w strukturze organizacyjnej Zamawiającego, poprawy (wyglądu) formularzy, stworzenia nowych rodzajów raportów, poprawy intuicyjności lub przejrzystości programu, dodawania nowych przydatnych użytkownikowi funkcji, itp. W ocenie Zamawiającego zachodzą przesłanki do udzielenia zamówienia z wolnej ręki, ze względu na to, że program komputerowy stanowi przedmiot praw autorskich jako jeden z przejawów działalności twórczej o indywidualnym charakterze, utrwalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór). W art. 1 ust. 2 pkt 1 Prawa autorskiego wskazano, że przedmiotem praw autorskich jest również program komputerowy. W związku z tym w ujęciu Prawa autorskiego program komputerowy podlega ochronie ze względu na zawarte w nim elementy twórcze, które stanowią projekcję wyobraźni twórcy. W myśl art. 8 ust. 1 Prawa autorskiego z tytułu wykonanego programu komputerowego przysługują, poza prawami autorskim majątkowymi, także prawa autorskie osobiste, mające charakter niezbywalnych i nieograniczonych w czasie. W szczególności wśród fundamentalnych praw osobistych twórcy znajduje się prawo do autorstwa, prawo do integralności utworu oraz prawo do nadzoru autorskiego. Podsumowując: nie można więc zlecić usług serwisowych dowolnemu podmiotowi prowadzącemu działalność w zakresie takich usług - byłaby to nieuprawniona ingerencja w działalność twórczą autora programu. Mając powyższe na względzie, Zamawiający wykazał, że zaistniały przesłanki określone w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b) i c) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn zm.) skutkujące możliwością powierzenia usługi serwisu Systemu KSAT2000i wykonawcy, któremu przysługują prawa autorskie w tym zakresie, tj. firmie COIG S.A.
INNE PRZETARGI Z KNUROWA
więcej: przetargi w Knurowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Asysta techniczna i konserwacja systemu OTAGO
- Kompleksowa opieka i wsparcie techniczne nad infrastrukturą informatyczną Powiatowego Parku Rozwoju Sp. z o.o. w Wieliczce
- Asysta techniczna i konserwacja systemu SIDAS
więcej: Usługi w zakresie konserwacji systemów komputerowych »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.