eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kalwaria ZebrzydowskaZmiana sposobu użytkowania pomieszczeń szkoły na przedszkole wraz z robotami towarzyszącymi w Zespole Szkół Nr 7 w Barwałdzie Średnim. Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w budynku Zespołu Szkół Nr 8 w Stanisławiu Dolnym.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-05-11

Kalwaria Zebrzydowska: Zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń szkoły na przedszkole wraz z robotami towarzyszącymi w Zespole Szkół Nr 7 w Barwałdzie Średnim. Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w budynku Zespołu Szkół Nr 8 w Stanisławiu Dolnym.
Numer ogłoszenia: 150168 - 2012; data zamieszczenia: 11.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Administracyjny Szkół Samorządowych , ul. Mickiewicza 42, 34-130 Kalwaria Zebrzydowska, woj. małopolskie, tel. 33 8766331, faks 33 8766331.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń szkoły na przedszkole wraz z robotami towarzyszącymi w Zespole Szkół Nr 7 w Barwałdzie Średnim. Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w budynku Zespołu Szkół Nr 8 w Stanisławiu Dolnym..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedsięwzięcie stanowiące przedmiot zamówienia składa się z dwóch części przypisanych osobno do każdego z dwóch budynków szkół Gminy Kalwaria Zebrzydowska. Część 1- Zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń szkoły na przedszkole wraz z robotami towarzyszącymi w Zespole Szkół Nr 7 w Barwałdzie Średnim. Zakres robót we wnętrzu budynku. Roboty rozbiórkowe. Wykucie ościeżnic drzwiowych, rozbiórki murów i ścianek, zerwanie okładzin ścian i posadzek, rozbiórka warstw podposadzkowych. Roboty budowlane. Zabudowa otworów w ścianach, wykonanie otworów drzwiowych w ścianach nośnych zewnętrznych i wewnętrznych, budowa ścianek z cegły, montaż ścianek działowych systemowych z płyt gipsowo kartonowych, montaż nadproży drzwiowych, montaż drzwi zewnętrznych o profilu ciepłym i drzwi wewnętrznych, montaż okien, roboty tynkarskie, wykonanie posadzki z paneli , wykonanie posadzek z płytek ceramicznych gresowych, bezpoślizgowych o wysokiej skali twardości (gat. I) na nowych warstwach podposadzkowych, obłożenie części ścian płytkami ceramicznymi wysokiej jakości , wykonanie robót malarskich farbami akrylowymi oraz olejnymi. Dostawa i montaż szafy przelotowej ze stali nierdzewnej. Panele podłogowe oraz płytki gresowe posadzkowe i płytki ceramiczne ścienne stanowią dostawę Zamawiającego. Roboty instalacyjne wod-kan i c.o. Demontaż i montaż poziomów i pionów kanalizacyjnych oraz wodociągowych. Wykonanie instalacji hydrantowej. Biały montaż przyborów: umywalki, brodzik, miski ustępowe, zlewozmywaki. Przesunięcie przewodów c.o. oraz przesunięcie i montaż grzejników c.o. Montaż zmywarki.. Zmywarka stanowi dostawę Zamawiającego. Roboty instalacyjne elektryczne. Demontaż i montaż instalacji elektrycznej z uwzględnieniem instalacji zasilania, oświetlenia ogólnego, awaryjnego i ewakuacyjnego, gniazd wtykowych i ochrony od porażeń. Zakres robót na zewnątrz budynku. Budowa żelbetowej pochylni dla potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z okładzinami z płytek gresowych bezpoślizgowych i mrozoodpornych o wysokiej skali twardości (gat. I). Budowa żelbetowych schodów zewnętrznych wraz z okładzinami z płytek gresowych bezpoślizgowych i mrozoodpornych o wysokiej skali twardości (gat. I.) Budowa zadaszenia nad drzwiami wejściowymi. Wykonanie drogi pożarowej o utwardzonej nawierzchni ze żwiru i chodnika . Płytki gresowe stanowią dostawę Zamawiającego. Część 2- Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w budynku Zespołu Szkół Nr 8 w Stanisławiu Dolnym. Zakres robót we wnętrzu budynku. Roboty rozbiórkowe. Wykucie ościeżnic drzwiowych, rozbiórki murów i ścianek, zerwanie okładzin ścian i posadzek, rozbiórka warstw podposadzkowych. Roboty budowlane. Zabudowa otworów w ścianach, wykonanie otworów drzwiowych w ścianach budowa ścianek z cegły, montaż boksów WC i ścianek działowych z płyt laminowanych systemowych, montaż sufitów podwieszanych z płyt gipsowo kartonowych, montaż drzwi wewnętrznych, roboty tynkarskie, wykonanie posadzek z płytek ceramicznych gresowych , obłożenie części ścian płytkami ceramicznymi, wykonanie robót malarskich farbami lateksowymi oraz olejnymi. Płytki gresowe posadzkowe oraz płytki ceramiczne ścienne stanowią dostawę Zamawiającego. Roboty instalacyjne wod-kan., gazowe i c.o. Demontaż i montaż poziomów i pionów kanalizacyjnych oraz wodociągowych. Biały montaż przyborów: umywalki, miski ustępowe oraz pozostałe wyposażenie sanitariatów. Demontaż i montaż rurociągów gazowych. Montaż grzejników c.o. Roboty instalacyjne elektryczne. Montaż instalacji elektrycznej wewnętrznej przewodami kabelkowymi ułożonymi podtynkowo, pod płytami Regips, nad sufitem podwieszanym, w tym gniazd wtykowych, łączników i opraw oświetleniowych ..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.33.00.00-9, 45.33.11.00-7, 45.31.00.00-3, 45.23.32.20-7, 45.23.32.22-1, 45.33.30.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 08.08.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Część 1- Zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń szkoły na przedszkole wraz z robotami towarzyszącymi w Zespole Szkół Nr 7 w Barwałdzie Średnim. Warunek ten zostanie spełniony poprzez wykazanie wykonania przez Wykonawcę przynajmniej jednego zadania dotyczącego robót wykończeniowych wymagających dokładności i staranności, z uwzględnieniem przede wszystkim robót posadzkowych z okładzin z płytek terakotowych lub gresowych i i okładzin ścian płytkami ceramicznymi itp. o powierzchni minimum 100 m2, stanowiącego przedmiot zamówienia, z podaniem daty, wartości robót i miejsca wykonania ,w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wraz z dokumentem potwierdzającym, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone ( referencje, protokół odbioru robót, itp.). Część 2- Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w budynku Zespołu Szkół Nr 8 w Stanisławiu Dolnym. Warunek ten zostanie spełniony poprzez wykazanie wykonania przez Wykonawcę przynajmniej jednego zadania dotyczącego robót wykończeniowych wymagających dokładności i staranności, z uwzględnieniem przede wszystkim robót posadzkowych z okładzin z płytek terakotowych lub gresowych i i okładzin ścian płytkami ceramicznymi itp. o powierzchni minimum 70 m2, stanowiącego przedmiot zamówienia, z podaniem daty, wartości robót i miejsca wykonania ,w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wraz z dokumentem potwierdzającym, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone ( referencje, protokół odbioru robót, itp.).

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony poprzez wykazanie przez Wykonawcę dysponowaniem przynajmniej: -jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi - uprawnienia konstrukcyjno-budowlane dla budynków i innych budowli o powszechnie znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych , z wyłączeniem linii, węzłów i stacji kolejowych, dróg oraz lotniskowych dróg startowych i manipulacyjnych, mostów , budowli hydrotechnicznych i melioracji wodnych -jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami instalacyjnymi w zakresie instalacji wod-kan, c.o., gaz o powszechnie znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych -jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami instalacyjnymi w zakresie instalacji elektrycznych o powszechnie znanych rozwiązaniach konstrukcyjnych

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie przez Wykonawcę opłaconej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz oferta - załącznik nr 1 do SIWZ, kosztorys ofertowy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1) Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy dotyczących kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego, w związku z zaistnieniem okoliczności uzasadniających konieczność zmian ( śmierć , zły stan zdrowia, rezygnacja z pracy, itp.) 2) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT. Wynagrodzenie należne Wykonawcy podlega automatycznej waloryzacji odpowiednio o kwotę podatku VAT wynikającą ze stawki tego podatku obowiązującą w chwili powstania obowiązku podatkowego. Zmiany określone w pkt 1 powinny być potwierdzone protokołem konieczności zaakceptowanym przez Zamawiającego i podpisane przez Zamawiającego i Wykonawcę.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kalwaria-zebrzydowska.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ośrodek Administracyjny Szkół Samorządowych w Kalwarii Zebrzydowskiej ul. Mickiewicza 42 34-130 Kalwaria Zebrzydowska.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Ośrodek Administracyjny Szkół Samorządowych w Kalwarii Zebrzydowskiej ul. Mickiewicza 42 34-130 Kalwaria Zebrzydowska.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń szkoły na przedszkole wraz z robotami towarzyszącym w Zespole Szkół Nr 7 w Barwałdzie Średnim.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót we wnętrzu budynku. Roboty rozbiórkowe. Wykucie ościeżnic drzwiowych, rozbiórki murów i ścianek, zerwanie okładzin ścian i posadzek, rozbiórka warstw podposadzkowych. Roboty budowlane. Zabudowa otworów w ścianach, wykonanie otworów drzwiowych w ścianach nośnych zewnętrznych i wewnętrznych, budowa ścianek z cegły, montaż ścianek działowych systemowych z płyt gipsowo kartonowych, montaż nadproży drzwiowych, montaż drzwi zewnętrznych o profilu ciepłym i drzwi wewnętrznych, montaż okien, roboty tynkarskie, wykonanie posadzki z paneli , wykonanie posadzek z płytek ceramicznych gresowych, bezpoślizgowych o wysokiej skali twardości (gat. I) na nowych warstwach podposadzkowych, obłożenie części ścian płytkami ceramicznymi wysokiej jakości , wykonanie robót malarskich farbami akrylowymi oraz olejnymi. Dostawa i montaż szafy przelotowej ze stali nierdzewnej. Panele podłogowe oraz płytki gresowe posadzkowe i płytki ceramiczne ścienne stanowią dostawę Zamawiającego. Roboty instalacyjne wod-kan i c.o. Demontaż i montaż poziomów i pionów kanalizacyjnych oraz wodociągowych. Wykonanie instalacji hydrantowej. Biały montaż przyborów: umywalki, brodzik, miski ustępowe, zlewozmywaki. Przesunięcie przewodów c.o. oraz przesunięcie i montaż grzejników c.o. Montaż zmywarki.. Zmywarka stanowi dostawę Zamawiającego. Roboty instalacyjne elektryczne. Demontaż i montaż instalacji elektrycznej z uwzględnieniem instalacji zasilania, oświetlenia ogólnego, awaryjnego i ewakuacyjnego, gniazd wtykowych i ochrony od porażeń. Zakres robót na zewnątrz budynku Budowa żelbetowej pochylni dla potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z okładzinami z płytek gresowych bezpoślizgowych i mrozoodpornych o wysokiej skali twardości (gat. I). Budowa żelbetowych schodów zewnętrznych wraz z okładzinami z płytek gresowych bezpoślizgowych i mrozoodpornych o wysokiej skali twardości (gat. I.) Budowa zadaszenia nad drzwiami wejściowymi. Wykonanie drogi pożarowej o utwardzonej nawierzchni ze żwiru i chodnika . Płytki gresowe stanowią dostawę Zamawiającego..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.33.00.00-9, 45.33.11.00-7, 45.31.00.00-3, 45.23.32.20-7, 45.23.32.22-1.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 08.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przebudowa pomieszczeń sanitarnych w budynku Zespołu Szkół 8 w Stanisławiu Dolnym.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres robót we wnętrzu budynku. Roboty rozbiórkowe. Wykucie ościeżnic drzwiowych, rozbiórki murów i ścianek, zerwanie okładzin ścian i posadzek, rozbiórka warstw podposadzkowych. Roboty budowlane. Zabudowa otworów w ścianach, wykonanie otworów drzwiowych w ścianach budowa ścianek z cegły, montaż boksów WC i ścianek działowych z płyt laminowanych systemowych, montaż sufitów podwieszanych z płyt gipsowo kartonowych, montaż drzwi wewnętrznych, roboty tynkarskie, wykonanie posadzek z płytek ceramicznych gresowych , obłożenie części ścian płytkami ceramicznymi, wykonanie robót malarskich farbami lateksowymi oraz olejnymi. Płytki gresowe posadzkowe oraz płytki ceramiczne ścienne stanowią dostawę Zamawiającego. Roboty instalacyjne wod-kan., gazowe i c.o. Demontaż i montaż poziomów i pionów kanalizacyjnych oraz wodociągowych. Biały montaż przyborów: umywalki, miski ustępowe oraz pozostałe wyposażenie sanitariatów. Demontaż i montaż rurociągów gazowych. Montaż grzejników c.o. Roboty instalacyjne elektryczne. Montaż instalacji elektrycznej wewnętrznej przewodami kabelkowymi ułożonymi podtynkowo, pod płytami Regips, nad sufitem podwieszanym., w tym gniazd wtykowych, łączników i opraw oświetleniowych ..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.33.00.00-9, 45.33.11.00-7, 45.31.00.00-3, 45.33.30.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 08.08.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.