Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-07-22
Słupsk: Przebudowa drogi powiatowej nr 1179G na terenie gmin Główczyce i Potęgowo
Numer ogłoszenia: 152485 - 2016; data zamieszczenia: 22.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych , ul. Słoneczna 16e, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 059 8420730, 0598420269, faks 0598420284.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi powiatowej nr 1179G na terenie gmin Główczyce i Potęgowo.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych przebudowy drogi powiatowej nr 1179G (Pobłocie Dargoleza Stowięcino Rzechcino Głuszynko - Potęgowo do dr. krajowej nr 6) na odcinku Potęgowo Stowięcino na łącznej długości 9,81km z podziałem na trzy odcinki (kilometraż odcinków zgodny z projektem budowlanym załączniki nr 13,14,15): odcinek nr 1 Potęgowo Głuszynko od km 1+600 do km 4+000 na długości 2,400km, odcinek nr 2 Głuszynko Rzechcino od km 4+865 do km 7+286 na długości 2,421km, odcinek nr 3 Rzechcino Stowięcino od km 8+600 do km 13+589 na długości 4,989km. Zakres prac obejmuje 1. Zakres robót na odcinku nr 1 W ramach przebudowy przewidziano wykonanie: Ustawienia opornika betonowego 12x25cm na ławie betonowej z oporem przy krawędzi jezdni, po obu stronach jezdni, Poszerzenia jezdni do szerokości od 5,5m do 6,7m zgodnie z planem sytuacyjnym w projekcie budowlanym o konstrukcji poszerzenia: warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego KR 3 6 3cm, kruszywo łamane 0 31,5 20cm, kruszywo związane cementem klasy C 1,5 2,0 15 cm. Nawierzchni asfaltowej warstwa ścieralna z betonu asfaltowego KR 3 6 3cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego KR 3 6 3cm, warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego KR 3 6 gr. średnio 2cm. W miejscowości Potęgowo chodników z kostki betonowej o konstrukcji w obramowaniu z obrzeża betonowego 8x30cm na podsypce cementowo - piaskowej o konstrukcji kostka brukowa betonowa 6cm, podsypka cementowo piaskowa 5cm, kruszywo łamane 0 31,5 8cm, warstwa odcinająca z pospółki 10cm. W miejscowości Potęgowo zjazdów na posesje z kostki betonowej w obramowaniu z krawężnika betonowego 15x22cm na ławie betonowej o konstrukcji kostka brukowa betonowa 8cm, podsypka cementowo piaskowa 5cm, kruszywo łamane 0 31,5 20cm, warstwa odcinająca z pospółki 20cm. Zatok autobusowych w obramowaniu z krawężników betonowych 15x22cm i 15x30cm na ławie betonowej o konstrukcji kostka brukowa betonowa 8cm, podsypka cementowo piaskowa 5cm, podbudowa z betonu cementowego C16 20 22cm, warstwa odcinająca z pospółki 30cm. Budowy ściany oporowej z elementów prefabrykowanych typu L , Wycinki drzew i karczowania pni, Karczowania krzaków, Profilowania i odmulenia rowów przydrożnych, Miejscowego frezowania nawierzchni na średniej grubości 6cm, Poboczy z kruszywa łamanego o szer. 0,88m, Przepustów pod zjazdami na posesje z rur HDPE, Oznakowania poziomego i pionowego, Odcinka kanalizacji deszczowej w m. Potęgowo. 2. Zakres robót na odcinku nr 2 W ramach przebudowy przewidziano wykonanie Ustawienia opornika betonowego 12x25cm na ławie betonowej z oporem przy krawędzi jezdni, po obu stronach jezdni, Poszerzenia jezdni do szerokości 5,5m zgodnie z planem sytuacyjnym w projekcie budowlanym o konstrukcji poszerzenia: warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego KR 3 6 3cm, kruszywo łamane 0 31,5 20cm, kruszywo związane cementem klasy C 1,5 2,0 15 cm. Nawierzchni asfaltowej warstwa ścieralna z betonu asfaltowego KR 3 6 3cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego KR 3 6 3cm, warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego KR 3 6 gr. średnio 2cm. Zatok autobusowych w obramowaniu z krawężników betonowych 15x22cm i 15x30cm na ławie betonowej o konstrukcji: kostka brukowa betonowa 8cm, podsypka cementowo piaskowa 5cm, podbudowa z betonu cementowego C16 20 22cm, warstwa odcinająca z pospółki 30cm. Wycinki drzew i karczowania pni, Karczowania krzaków, Profilowania i odmulenia rowów przydrożnych, Miejscowego frezowania nawierzchni na średniej grubości 6cm, Poboczy z kruszywa łamanego o szer. 0,88m, Oznakowania poziomego i pionowego, 3. Zakres robót na odcinku nr 3 W ramach przebudowy przewidziano wykonanie Ustawienia opornika betonowego 12x25cm na ławie betonowej z oporem przy krawędzi jezdni, po obu stronach jezdni, Poszerzenia jezdni do szerokości od 5,5m do 6,5m zgodnie z planem sytuacyjnym w projekcie budowlanym o konstrukcji poszerzenia: warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego KR 3 6 3cm, kruszywo łamane 0 31,5 20cm, kruszywo związane cementem klasy C 1,5 2,0 15 cm. Nawierzchni asfaltowej: warstwa ścieralna z betonu asfaltowego KR 3 6 3cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego KR 3 6 3cm, warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego KR 3 6 gr. średnio 2cm. W miejscowości Rzechcino i Stowięcino chodników z kostki betonowej o konstrukcji w obramowaniu z obrzeża betonowego 8x30cm na podsypce cementowo - piaskowej o konstrukcji kostka brukowa betonowa 6cm, podsypka cementowo piaskowa 5cm, kruszywo łamane 0 31,5 8cm, warstwa odcinająca z pospółki 10cm. W miejscowości Rzechcino i Stowięcino zjazdów na posesje z kostki betonowej w obramowaniu z krawężnika betonowego 15x22cm na ławie betonowej o konstrukcji kostka brukowa betonowa 8cm, podsypka cementowo piaskowa 5cm, kruszywo łamane 0 31,5 20cm, warstwa odcinająca z pospółki 20cm. Zatok autobusowych w obramowaniu z krawężników betonowych 15x22cm i 15x30cm na ławie betonowej o konstrukcji kostka brukowa betonowa 8cm, podsypka cementowo piaskowa 5cm, podbudowa z betonu cementowego C16 20 22cm, warstwa odcinająca z pospółki 30cm. Budowy ściany oporowej z elementów prefabrykowanych typu L , Wycinki drzew i karczowania pni, Karczowania krzaków, Profilowania i odmulenia rowów przydrożnych, Miejscowego frezowania nawierzchni na średniej grubości 6cm, Poboczy z kruszywa łamanego o szer. 0,88m, Przepustów pod zjazdami na posesje z rur HDPE, Oznakowania poziomego i pionowego, Odcinka kanalizacji deszczowej w m. Rzechcino i Stowięcino. Szczegóły lokalizacji poszczególnych elementów robót przedstawiono w projekcie budowlanym branży drogowej i odwodnienia (załączniki nr 13,14,15,16). Załączniki nr 13,14,15,16 należy analizować w odniesieniu do zakresu prac wskazanych w przedmiarze robót..
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- ZAMAWIAJĄCY MOŻE UDZIELIĆ ZAMÓWIEŃ UZUPEŁNIAJĄCYCH do 50% wartości zamówienia podstawowego w trybie zamówień z wolnej ręki na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wadium w wysokości 100.000,00 PLN (słownie: sto tysięcy PLN). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach pieniądzu, przelewem na rachunek Zamawiającego w Bank Spółdzielczy Ustka 18 9315 0004 0050 6791 2000 0040 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym gwarancjach bankowych gwarancjach ubezpieczeniowych poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Wadium wniesione w formie pieniądza powinno być oznaczone w następujący sposób Wadium ZDP GIZ.2611.15.2016 Kopię dowodu wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę zaleca się dołączyć do oferty. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego. Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniądz, oryginał dokumentu wadium należy dołączyć do oferty. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zgodnie z art. 46 ust. 4a Ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zgodnie z art. 46 ust. 5 Ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie o spełnianiu warunków przez Wykonawcę, art. 22 ust. 1 Pzp zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. Zamawiający będzie się kierował regułą spełnia albo nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania robót budowlanych odpowiadających robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj. wykonał należycie (zakończył) roboty budowlane odpowiadające robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tzn. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, iż wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące budowy dróg (ulic) publicznych bądź przebudowy dróg (ulic) publicznych odpowiadające przedmiotowi zamówienia, każda o nawierzchni bitumicznej, każda o wartości brutto nie mniejszej niż 3.000.000,00 zł, o łącznej długości wykonanych nawierzchni bitumicznych dwóch w w robót budowlanych dot. budowy bądź przebudowy dróg (ulic) publicznych wynoszącej co najmniej 9,00 km lub jedna dot. roboty budowlanej obejmująca budowę drogi (ulicy) publicznej bądź przebudowę drogi (ulicy) publicznej odpowiadająca przedmiotowi zamówienia, o wartości brutto nie mniejszej niż 6.000.000,00 zł, o długości wykonanej nawierzchni bitumicznej dot. budowy bądź przebudowy dróg (ulic) publicznych wynoszącej co najmniej 9,00 km Zamawiający będzie się kierował regułą spełnia albo nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie i uprawnienia, odpowiednie do zakresu wykonywanych przez nie czynności, co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń legitymującego się minimum 3 letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy przy robotach drogowych jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodnych, wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów), minimum 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy, licząc od dnia uzyskania uprawnień, przy pracach związanych z budową sieci i urządzeń kanalizacyjnych Wykonawcy z innych Państw członkowskich winni zapewnić przy realizacji zamówienia udział osób, posiadających kwalifikacje do pełnienia wyżej wymienionych samodzielnych funkcji w budownictwie , zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane. Zamawiający będzie się kierował regułą spełnia albo nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten będzie spełniony jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 5.500.000,00 PLN (słownie pięć milionów pięćset tysięcy PLN) nie zalega z opłacaniem podatków nie zalega ze składkami ZUS Zamawiający będzie się kierował regułą spełnia albo nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 94.00
- 2 - dodatkowa gwarancja - 6.00
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy Załączniku nr 9 do SIWZ w następujących przypadkach: zmiany przepisów prawnych, w tym zmiany stawki od podatku od towarów i usług mającej zastosowanie do przedmiotu umowy, wydania decyzji, postanowień lub innych aktów organów administracji publicznej bądź instytucji kontrolujących działania Zamawiającego mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, o ile okoliczności powodują konieczność zmiany wysokości, wartości lub sposobu spełnienia świadczeń stron, termin zakończenia przedmiotu umowy może ulec zmianie wyłącznie z przyczyn niezawinionych i niezależnych od Wykonawcy takich jak występują warunki pogodowe uniemożliwiające prowadzenie robót silne opady deszczu lub śniegu a także utrzymująca się temperatura poniżej 5°C udokumentowana pomiarami wykonanymi na budowie i potwierdzonymi wpisem do dziennika budowy przez Wykonawcę oraz Inspektora Nadzoru, zgłoszone pisemnie przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez Inspektora Nadzoru, nastąpiła konieczność przeprowadzenia badań archeologicznych, które wstrzymują możliwość robót budowlanych, stwierdzono obecność niewybuchów, które stwarzają niebezpieczeństwo dla życia, wstrzymano roboty za względu na roszczenia osób trzecich do własności gruntu lub innych nieruchomości, nastąpiło wstrzymanie prac przez pracowników organów państwowych zgodnie z obowiązującym prawem , Ponadto Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy w następującym zakresie zmiany osób wskazanych przez Wykonawcę do pełnienia funkcji osoba posiadająca uprawnienia budowlane do prowadzenia robót objętych przedmiotem zamówienia w zakresie 1) branży drogowej z 3 letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy 2) branży instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodnych z 3 letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany inspektora nadzoru. sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych spowodowanych w szczególności następującymi okolicznościami niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót spowodowania zaprzestania produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów lub urządzeń, pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, pojawienie się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalających na zaoszczędzeniu czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, Inne przesłanki do wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy W przypadku konieczności wykonania robót nieprzewidzianych lub zamiennych, a niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy zgodnie ze sztuką budowlaną i zasadami wiedzy technicznej. Zmiany dotyczące sposobu wykonania robót budowlanych, technologii wykonania robót lub rozwiązań technicznych i materiałowych nie przewidzianych w umowie w przypadku, w którym służyć to będzie podniesienie standardu przedmiotu zamówienia lub zmiany te będą korzystne dla Zmawiającego i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy. W żadnym wypadku postanowień klauzuli pkt 20.6. nie należy interpretować jako udzielenie dowolnej ze stron roszczenia do żądania zmiany umowy, a jedynie jako możliwość dokonania zmiany umowy. Każda zmiana umowy musi być dokonana na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności oraz wymaga zgody drugiej strony. Strony nie będą ponosiły żadnej odpowiedzialności za częściowe lub całkowite nie wywiązanie się ze zobowiązań umownych spowodowanych przypadkami siły wyższej . Przez siłę wyższą rozumie się wszelkie wydarzenia, których nie można było przewidzieć przy podpisywaniu umowy spowodowane wyjątkowymi okolicznościami, takimi jak: pożar, powódź, trzęsienie ziemi i inne kataklizmy przyrodnicze mające charakter siły wyższej. Strona poszkodowana przez siłę wyższą jest zobowiązana do bezzwłocznego poinformowania na piśmie drugiej strony o jej wystąpieniu. W przypadku niespełnienia tego obowiązku, strona zainteresowana traci prawo do powoływania się na siłę wyższą. Po zakończeniu trwania siły wyższej, druga strona powinna być o tym natychmiast poinformowana.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.zdp.slupsk.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku, ul. Słoneczna 16e, 76-200 Słupsk, pokój nr 11.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.08.2016 godzina 09:00, miejsce: Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku, ul. Słoneczna 16e, 76-200 Słupsk, sekretariat (pokój nr 15).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z SŁUPSKA
- Dostawa leku o nazwie międzynarodowej substancji czynnej ABIRATERONI ACETAS - 112/TP/2024
- Dostawa oleju napędowego dla jednostek pływających Głównego Inspektoratu Rybołówstwa Morskiego.
- Usługa ubezpieczenia podmiotu.
- "Dostawa artykułów spożywczych różnych do Przedszkola Miejskiego nr 24 "Słupski Niedźwiadek Szczęścia" w Słupsku"
- "Dostawa oprogramowania i sprzętu komputerowego dla Urzędu Miejskiego w Słupsku"
- Świadczenie usług ochrony fizycznej i monitorowania syst. zabezp. technicznego w siedzibie Prokuratury Okręgowej i Rejonowej w Słupsku oraz monitor. syst. zabezp. tech. w PR w Bytowie i PR w Miastku
więcej: przetargi w Słupsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa pełnienia pogotowia technicznego awaryjnego oraz wykonywanie robót remontowo - budowlanych dla Regionalnego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
- Budowa zbiornika na poferment
- Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Waganiec
- Zakup sprzętu i aparatury medycznej oraz dostosowanie infrastruktury medycznej, technicznej i logistycznej do prowadzenia Oddziału Geriatrii
- Wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynku Zakładu Opieki Zdrowotnej, położonego przy ul. Jana z Kolna 16 w Sopocie
- Zaprojekt., wykonanie robót bud. zw. z przebudową parteru bud. ŻCOP-segm. "D" wraz ze zmianą spos. użytkow. pomieszcz. na pomieszcz. Centrum Zdrowia Psychicznego, budowa szybu windowego, montaż windy
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.