eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaPełnienie nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramachWykonania prac projektowych i robót budowlanych na linii kolejowej nr 353 Poznań Wschód - Skandawa w torze nr 1 i 2 na odcinku Poznań Wschód - Trzemeszno w ramach zadania pn.Prace na liniach nr 353, 206, 544 Poznań Wschód - Dziarnowo - Inowrocław Rąbinek oraz Zamków-Borysławice

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-06-23

Warszawa: Pełnienie nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach: Wykonania prac projektowych i robót budowlanych na linii kolejowej nr 353 Poznań Wschód - Skandawa w torze nr 1 i 2 na odcinku Poznań Wschód - Trzemeszno w ramach zadania pn.: Prace na liniach nr 353, 206, 544 Poznań Wschód - Dziarnowo - Inowrocław Rąbinek oraz Zamków-Borysławice
Numer ogłoszenia: 152778 - 2015; data zamieszczenia: 23.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. , ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 61 6332422, 61 6332420, faks 61 6331188, 61 6331015.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://zamowienia.plk-sa.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka prawa handlowego, w której Skarb Państwa posiada ponad 50% akcji..

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach: Wykonania prac projektowych i robót budowlanych na linii kolejowej nr 353 Poznań Wschód - Skandawa w torze nr 1 i 2 na odcinku Poznań Wschód - Trzemeszno w ramach zadania pn.: Prace na liniach nr 353, 206, 544 Poznań Wschód - Dziarnowo - Inowrocław Rąbinek oraz Zamków-Borysławice.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: W ramach zamówienia pn.: Pełnienie nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych nad robotami budowlanymi realizowanymi w ramach: Wykonania prac projektowych i robót budowlanych na linii kolejowej nr 353 Poznań Wschód - Skandawa w torze nr 1 i 2 na odcinku Poznań Wschód - Trzemeszno w ramach zadania pn.: Prace na liniach nr 353, 206, 544 Poznań Wschód - Dziarnowo - Inowrocław Rąbinek oraz Zamków-Borysławice zostanie wykonana usługa polegająca m. in. na nadzorze inwestorskim oraz pozostałych czynnościach objętych przedmiotem zamówienia - wykonywanymi w związku z pracami i robotami, które będą realizowane w ramach umowy dotyczącej zamówienia pn.: Wykonania prac projektowych i robót budowlanych na linii kolejowej nr 353 Poznań Wschód - Skandawa w torze nr 1 i 2 na odcinku Poznań Wschód - Trzemeszno w ramach zadania pn.: Prace na liniach nr 353, 206, 544 Poznań Wschód - Dziarnowo - Inowrocław Rąbinek oraz Zamków-Borysławice zawartej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji, w imieniu której występuje Region Zachodni (Zleceniodawca), z Wykonawcą przedmiotu ww. umowy oraz innych umów dotyczących i powiązanych z robotami objętymi zakresem przedmiotowej usługi, w przypadku ich zawarcia przez Region i winien być pełniony zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity - Dz. U. z 2013r., poz. 1409 ze zmianami)..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.12.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienie wadium.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest przedstawić aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę dysponowania osobami, które będą wykonywać zamówienie zgodnie z poniższym wyszczególnieniem: - inspektora nadzoru inwestorskiego, który musi posiadać uprawnienia budowlane właściwe dla danej branży robót, czyli w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w zakresie uprawniającym do pełnienia nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym, takim jak sieci, instalacje i urządzenia elektryczne oraz elektroenergetyczne, w tym kolejowe sieci trakcyjne, wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi zasilania, w tym kolejowej sieci trakcyjnej oraz elektrycznego ogrzewania rozjazdów, bez ograniczenia dotyczącego wykonywania instalacji tylko w zakresie niskiego napięcia, a także powinien mieć doświadczenie w zakresie dwóch usług nadzoru nad robotami w branży elektroenergetycznej obejmującymi budowę lub przebudowę lub remont kolejowej sieci trakcyjnej. Ponadto inspektor nadzoru musi należeć do właściwej Izby Samorządu Zawodowego (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa), a także posiadać aktualne wyniki badań lekarskich przeprowadzonych przez Kolejową Medycynę Pracy. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu (co najmniej na jego żądanie) stosowne dokumenty potwierdzające aktualność (z zachowaniem ciągłości ważności) powyższych faktów nieprzerwalnie w całym okresie sprawowania nadzoru objętego usługą. Kopie przedkładanych dokumentów będą potwierdzone za zgodność z oryginałem. * Przez pojęcie uprawnienia budowlanerozumie się uprawnienia wydane na podstawie ustawy dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku, gdy osoba wskazana przez Wykonawcę na stanowisko: Inspektor nadzoru inwestorskiego w branży elektroenergetycznej posiada kwalifikacje zawodowe inżyniera budownictwa, uprawniające ją do prowadzenia, zgodnie z prawem działalności w zakresie tego zawodu w państwie członkowskim UE (poza Polską), zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane oraz zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 roku o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 ze zm.), osoba ta może wykonywać na terytorium RP tymczasowo i okazjonalnie usługi w zakresie swojego zawodu, po dopełnieniu odpowiednich formalności. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia w trakcie realizacji Zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów do wykonania Zamówienia na potrzeby wykonania Zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Czas reakcji - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian wskazane są w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://zamowienia.plk-sa.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni z siedzibą al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.07.2015 godzina 10:00, miejsce: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań, pok. 130.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1.Zamawiający - tj. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa - zaprasza do składania ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego. Jednostką prowadzącą postępowanie jest PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni z siedzibą al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań. 2. Całą korespondencję (pisma) związaną z postępowaniem należy kierować na poniższy adres: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań e-mail: sylwia.wawrzyniak@plk-sa.pl 3. Otwarcie ofert nastąpi w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań w dniu 01.07.2015 r. o godz. 10:15 w sali nr 234. 4. Wartość szacunkowa wynosi 70 000,00 PLN netto. 5. W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu [załącznik nr 2 do Instrukcji dla Wykonawców (IDW) stanowiącej TOM I Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ)] oraz następujące oświadczenia i dokumenty: 5.1.1 Na potwierdzenie spełniania warunków szczegółowych określonych w punkcie 8.2.1 IDW: wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oraz oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do IDW. Jeżeli Wykonawca będzie polegał na osobach zdolnych do wykonania Zamówienia innych podmiotów, zobowiązany jest przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji osób na potrzeby wykonania Zamówienia. Zamawiający oczekuje, iż pisemne zobowiązanie będzie złożone wraz z dokumentem, z którego wynikać będzie umocowanie osoby/osób podpisującej/ych przedmiotowe zobowiązanie. 5.1.2 Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, zgodnie z punktem 8.3 IDW: a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do IDW. b) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert c) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - sporządzone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 8 do IDW. 5.2 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 5.1.2: 5.1.2 lit. b) - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 5.3 Dokumenty, o których mowa w pkt 5.2.1 lit. (a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5.4 Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 5.2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis punktu 5.3 stosuje się odpowiednio. 6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą ustanowić Pełnomocnika (wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - zgodnie z postanowieniem art. 23 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 7. W przypadku składania oferty wspólnej, warunki szczegółowe określone w punkcie 8.2.1 IDW uznaje się za spełnione, jeśli spełniają je łącznie wszyscy Wykonawcy składający ofertę wspólną, zaś oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków mogą dotyczyć i zostać złożone tylko przez jednego z Wykonawców składających ofertę wspólną. 8 Każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną (tj. każdy z Partnerów) musi wykazać, że brak jest podstaw do wykluczenia go z postępowania (zgodnie z pkt. 9). 9 Dokumenty wymienione w punkcie 5.1.2 b) [lub/i (jeżeli ma zastosowanie) w pkt. 5.2, 5.3, 5.4] składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną (tj. każdy z Partnerów). Oświadczenia (dokumenty), o których mowa w punkcie 5.1, 5.1.2 a) oraz 5.1.2 c) składa (podpisuje) Lider (Pełnomocnik) - chyba, że w pełnomocnictwie ustanawiającym Lidera (Pełnomocnika) Partnerzy zastrzegli, że nie jest on uprawniony do składania oświadczeń (wówczas oświadczenia muszą być podpisane przez wszystkich Partnerów). Te spośród dokumentów, które sporządza Wykonawca (tj. wymienione w punkcie 5.1.1) powinny być podpisane przez jego upełnomocnionych przedstawicieli (Pełnomocnika/Lidera). 10. Jeżeli Oferta Partnerów występujących wspólnie zostanie wybrana, to: - Umowa będzie podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Partnerów; - Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego o każdej zmianie swojego składu lub; - Partnerzy będą solidarnie odpowiedzialni przed Zamawiającym za realizację Umowy; - ustanowiony i wskazany przez Partnerów Pełnomocnik (Lider) jest upoważniony do otrzymywania poleceń dla i w imieniu wszystkich Partnerów, indywidualnie i zbiorowo. 11. Pobieranie SIWZ, udostępnionej przez Zamawiającego na stronie internetowej (adres podano w ogłoszeniu o Zamówieniu oraz na stronie tytułowej SIWZ) jest nieodpłatne. Na wniosek Wykonawcy Zamawiający przekaże SIWZ w wersji papierowej w terminie 5 dni - w takim przypadku opłata wynosi 20 PLN (netto) - płatne przelewem na podstawie faktury wystawionej przez Zamawiającego. Niezależnie od ww. opłaty, Wykonawca zostanie obciążony kosztem przesłania SIWZ, w przypadku wystąpienia przez Wykonawcę z wnioskiem o przekazanie SIWZ w wersji papierowej..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.