Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-07-12
Tarnów: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu, poradnictw specjalistycznych dla 53 osób w wieku aktywności zawodowej, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, uczestników Programu Aktywności Lokalnej w ramach projektu systemowego pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1
Numer ogłoszenia: 152917 - 2012; data zamieszczenia: 12.07.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie , Al. Matki Bożej Fatimskiej 9, 33-100 Tarnów, woj. małopolskie, tel. 14 688 20 20, faks 14 688 20 35.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu, poradnictw specjalistycznych dla 53 osób w wieku aktywności zawodowej, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, uczestników Programu Aktywności Lokalnej w ramach projektu systemowego pn. Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących części (II zadania): Zadanie I: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego Fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej. Czas trwania kursu: 43 godziny, w tym 9 godzin zajęć teoretycznych i 34 godziny zajęć praktycznych - dla 12 osób. Zadanie II : a) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku Czas trwania: 20 godzin dla 37 osób. Zajęcia odbywać się będą w dwóch grupach. Łącznie 40 godzin. b) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego pn. Szkoła rodziców Zakres poradnictwa specjalistycznego obejmuje cztery moduły: Moduł pierwszy, drugi i trzeci obejmują po 15 godzin (łącznie 45 godzin), moduł czwarty 10 godzin. Moduły mogą odbywać się naprzemiennie lub następując po sobie. Czas trwania: 55 godzin dla 50 osób. Zajęcia odbywać się będą w trzech grupach. Łącznie 165 godzin..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Prawa zamówień publicznych, stanowiące nie więcej niż 10 % wartości zamówienia podstawowego, polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego - w ramach poszczególnych zadań.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 85.12.12.70-6, 79.10.00.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.12.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni niniejszy warunek jeżeli jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonego przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy - zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.). Zamawiający za spełnianie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnianie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnianie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca spełni warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jeżeli: - w zakresie zadania I: wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, która przeprowadziła minimum dwa kursy, których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia (tj. fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej) , - w zakresie zadania II - Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem Budowanie własnego wizerunku: wykaże, że dysponuje co najmniej dwiema osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi dyplom ukończenia studiów psychologicznych, które przeprowadziły minimum dwa poradnictwa specjalistyczne, których zakres tematyczny odpowiada tematyce będącej przedmiotem zamówienia, - w zakresie zadania II - Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego Szkoła rodziców: wykaże, że dysponuje łącznie: a) co najmniej dwiema osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - w przypadku realizacji modułu I, II i III, posiadającymi dyplom ukończenia studiów psychologicznych, które przeprowadziły minimum dwa poradnictwa specjalistyczne, których zakres tematyczny - w każdym poradnictwie - obejmował tematykę z zakresu przynajmniej jednego z modułu I, II i III - tj. budowanie relacji rodzic - dziecko i/ lub relacje między rodzeństwem oraz rówieśnikami i/lub trudności występujące w wieku dorastania oraz b) co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia -w przypadku realizacji modułu IV, posiadającą dyplom ukończenia studiów prawniczych, która przeprowadziła minimum dwa poradnictwa specjalistyczne, których zakres tematyczny dotyczył zagadnień z zakresu prawa rodzinnego. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia na podstawie: a) oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych, b) przedstawionego przez Wykonawcę Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami - sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, c) oświadczenia złożonego przez Wykonawcę, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający za spełnianie niniejszego warunku uzna oświadczenie złożone przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w trybie art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo: a) jeżeli oferta została podpisana przez pełnomocnika (o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty), b) w przypadku składania oferty wspólnej. Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie. Jeżeli Wykonawca w wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wskaże, że będzie polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia należących do innego podmiotu - wówczas zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (np. podwykonawców) do oddania mu do dyspozycji tych osób na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Przewiduje się zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 2. Zmiany postanowień umowy mogą nastąpić w przypadku: 1) wystąpienia niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy istotnych okoliczności, które mają wpływ na terminy i przedmiot realizacji poszczególnych etapów zamówienia: b) zmiany w harmonogramie kursu/poradnictw specjalistycznych (za zgodą Zamawiającego) - tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach, pod warunkiem zachowania ostatecznego terminu realizacji umowy, c) zmniejszenia liczby uczestników kursu/poradnictw specjalistycznych z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, będącego wynikiem nie podjęcia udziału w kursie/poradnictwie specjalistycznym lub przerwania uczestnictwa w kursie/poradnictwie specjalistycznym (podjęcie pracy, choroba, nieusprawiedliwiona rezygnacja z kursu/poradnictwa specjalistycznego itp.). W tym przypadku nastąpi zmiana wynagrodzenia Wykonawcy, biorąc pod uwagę cenę kursu/ poradnictwa specjalistycznego za jedną osobę, d) osób wykonujących przedmiot zamówienia z przyczyn losowych (np. choroba) za zgodą Zamawiającego pod warunkiem, że Wykonawca zapewni zastępstwo przez osobę spełniająca wymagania (wykształcenie, doświadczenie) określone w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w zakresie dotyczącym dysponowania przez Wykonawcę osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, e) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, f) zaistnienia siły wyższej mającej wpływ na realizację umowy. 2) nieistotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, wg której dokonano wyboru Wykonawcy (np. osoby upoważnionej do kontaktów, numerów telefonów, adresów wskazanych w umowie). 3. Warunkiem dokonania zmiany jest zawiadomienie o zaistnieniu w/w okoliczności w formie pisemnej. Zgodę na dokonanie zmian musi wyrazić każda ze stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://portal.mops.tarnow.bip-gov.info.pl,
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie, Al. Matki Bożej Fatimskiej 9, 33 -100 Tarnów.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie, 33- 100 Tarnów, Al. Matki Bożej Fatimskiej 9, pokój nr 20.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt systemowy Stawiamy na aktywność. Działania aktywizujące klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tarnowie współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zadanie I: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu zawodowego Fakturzysta z obsługą kasy fiskalnej..
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805 300 00 8 - usługi szkolenia zawodowego, 805 700 00 0 - usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego, Zakres tematyczny kursu obejmuje teoretyczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykonywania pracy na stanowisku fakturzysty. W wyniku kursu uczestnik powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu: - obowiązujących przepisów prawno-fiskalnych, - obsługi programu do fakturowania, - wystawiania faktur i paragonów, - obsługi kasy fiskalnej, - podstaw towaroznawstwa. Czas trwania kursu: 43 godziny, w tym 9 godzin zajęć teoretycznych i 34 godziny zajęć praktycznych - dla 12 osób..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: a) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku b) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego pn. Szkoła rodziców.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie II : a) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego z psychologiem pn. Budowanie własnego wizerunku Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 851 212 70 -6 usługi psychiatryczne lub psychologiczne. Zakres tematyczny poradnictwa specjalistycznego obejmuje m. in. zagadnienia dotyczące: - analizy własnego stylu prezentacji pod kątem celu i audytorium, - technik wywierania pozytywnego wrażenia, - efektywnej komunikacji jako narzędzia autoprezentacji, - mowy ciała, pracy głosem, - budowania relacji z odbiorcami - atmosfera, przestrzeń, dynamika, - profesjonalnej prezentacji - przygotowanie merytoryczne i mentalne, - sposobów eliminacji stresu, - swobody głosowej - dynamizm, dykcja, akcentowanie, modulowanie głosem, - wyglądu zewnętrznego w autoprezentacji, - wpływu kolorów na wygląd osobisty, ubiór i makijaż. Czas trwania: 20 godzin dla 37 osób. Zajęcia odbywać się będą w dwóch grupach. Łącznie 40 godzin. Zajęcia będą prowadzone m. in. z wykorzystaniem kamery video. b) Zorganizowanie i przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego pn. Szkoła rodziców Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79 100 00 - 5 - usługi prawnicze, 851 212 70 -6 usługi psychiatryczne lub psychologiczne, Zakres poradnictwa specjalistycznego obejmuje cztery moduły: pierwszy moduł zawiera zagadnienia związane z budowaniem relacji rodzic - dziecko, w tym: - świadomość własnych celów wychowawczych, - umiejętność poznania własnych uczuć i dziecka, - sposoby wyrażania i akceptowania uczuć, - aktywne słuchanie, - umiejętność stawiania dziecku granic oraz uczenia dziecka samodyscypliny, - budowanie poczucia własnej wartości oraz samodzielności dziecka, - wspólne rozwiązywanie konfliktów, drugi moduł zawiera zagadnienia związane z relacjami między rodzeństwem oraz rówieśnikami, w tym: - sytuacja konfliktowa, kłótnie, radzenie sobie z agresją, - rywalizacja, - wpływ ról na relacje między dziećmi, - znaczenie i funkcje grupy rówieśniczej, trzeci moduł zawiera zagadnienia związane z trudnościami występującymi w wieku dorastania, w tym: - możliwości emocjonalne dziecka a wymogi współczesnej kultury, - potrzeba akceptacji w grupie rówieśniczej, - młodzieńczy bunt, - zagrożenia: narkotyki, alkohol, zaburzenia łaknienia itp., czwarty moduł zawiera zagadnienia z zakresu prawa rodzinnego, w tym: - małżeństwo i rodzina w świetle prawa, - prawa i obowiązki małżonków, - władza rodzicielska, - obowiązek alimentacyjny, - ustanie małżeństwa. Moduł pierwszy, drugi i trzeci obejmują po 15 godzin (łącznie 45 godzin), moduł czwarty 10 godzin. Moduły mogą odbywać się naprzemiennie lub następując po sobie. Czas trwania: 55 godzin dla 50 osób. Zajęcia odbywać się będą w trzech grupach. Łącznie 165 godzin..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.12.12.70-6, 79.10.00.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 14.12.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z TARNOWA
- Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa pojemników żywnościowych jednorazowych dla Szpitala Wojewódzkiego im. Św. Łukasza SPZOZ w Tarnowie
- Bieżące utrzymanie zieleni miejskiej w Tarnowie
- Modernizacja toru żużlowego w ramach zadania pn. Przebudowa stadionu - KOLEJNE POSTĘPOWANIE
- Przebudowa przyłącza wody, wymiana instalacji odprowadzania wód opadowych, (...)dla budynku nr 17 przy ul. Rozwojowej 39 w Tarnowie
- Dostawa środków czystości dla Zakładu Karnego w Tarnowie oraz Oddziału Zewnętrznego Tarnów-Mościce
- Usługa druku i dostawy plakatów oraz magazynu dla Wydziału Sztuki Akademii Tarnowskiej
więcej: przetargi w Tarnowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dzieci w ramach programu kompleksowego wsparcia dla rodzin "Za życiem" w roku 2025
- Szkolenie grupowe: Kucharz z elementami kuchni wegetariańskiej i wegańskiej z egzaminem czeladniczym
- "Przebudowa oczyszczalni ścieków w ZGiUK Lubań" w formule zaprojektuj i wybuduj.
- Obsługa prawna jednostek organizacyjnych Policji województwa opolskiego
- Świadczenie usług diagnostycznych w ramach projektu pn. "Przyszłość pieczy zastępczej naszą motywacją na lepsze jutro rodziny i dziecka"
- "Świadczenie usług psychologicznych i prawnych w rozwoju Rodzinnych Form Pieczy Zastępczej na terenie powiatu Opatowskiego"
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.