Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-05-14
Świdnica: Remont i przebudowa części piwnicy, parteru i piętra w obrębie klatki schodowej i korytarzy budynku Przedszkola Miejskiego nr 3 w Świdnicy w zakresie dostosowania do warunków ochrony p.poż.
Numer ogłoszenia: 154248 - 2012; data zamieszczenia: 14.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Przedszkole Miejskie nr 3 w Świdnicy , ul. Okrężna 30, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 74 852 27 78, faks 74 852 27 78.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pm3.netstrefa.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorz. jedn. org..
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i przebudowa części piwnicy, parteru i piętra w obrębie klatki schodowej i korytarzy budynku Przedszkola Miejskiego nr 3 w Świdnicy w zakresie dostosowania do warunków ochrony p.poż..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedsięwzięcie obejmuje: w szczególności realizację robót budowlanych wynikających z PROJEKTU WYKONAWCZEGO REMONTU I PRZEBUDOWY BUDYNKU W ZAKRESIE DOSTOSOWANIA DO WARUNKÓW OCHRONY PPOŻ. ZGODNIE Z DECYZJĄ NR 402/ na podstawie z przedmiarów dla: robót w zakresie konstrukcyjno budowlanym, robót w zakresie instalacji elektrycznych, robót w zakresie instalacji hydraulicznych. Uwaga: Z robót w zakresie instalacji elektrycznych należy pominąć zakres wykonany przed dniem ogłoszenia przetargu tj. w szczególności systemu oświetlenia awaryjnego. Realizacja obejmuje dodatkowo: sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacja przedmiotowego projektu, przedłożenie ZAMAWIAJACEMU projektu powykonawczego, przeprowadzenie wszystkich odbiorów, dopuszczeń, szkoleń i przygotowanie stosownych instrukcji użytkowania, koniecznych w konsekwencji realizacji przedmiotowego projektu, a niezbędnych do funkcjonowania obiektu zgodnie z przepisami p.poż oraz uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie . W tym celu WYKONAWCA uzyska stosowne pełnomocnictwo do występowania w imieniu ZAMAWIAJACEGO. Roboty należy realizować zgodne z wymaganiami pozwolenia na budowę - Decyzja nr 102/2012.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.34.30.00 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe 45.31.21.00 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 45.26.26.90 - Remont starych budynków 45.26.27.00 - Przebudowa budynków .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 09.08.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Informacja na temat wadium (jeżeli dotyczy): 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona przez cały okres związania ofertą wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Przedszkole Miejskie nr 3 58-100 Świdnica Ul. Okrężna 30 Nazwa Banku : Pekao S.A. Oddział: I w Świdnicy Nr konta: 20 1240 1978 1111 0010 1489 8571 z dopiskiem wadium w o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: Remont i przebudowa części piwnicy, parteru i piętra w obrębie klatki schodowej i korytarzy budynku Przedszkola Miejskiego nr 3 w Świdnicy w zakresie dostosowania do warunków ochrony p.poż. w przypadku pozostałych ww. form wniesienia wadium należy złożyć je w siedzibie ZAMAWIAJĄCEGO:58-100 Świdnica; Ul. Okrężna 30, Sekretariat w godzinach 8:15 - 15:15 w dni robocze Oznacza to, że nie później niż przed terminem składania ofert, w posiadaniu ZAMAWIAJĄCEGO muszą znaleźć się ww. formy wadium. 4. Do oferty należy dołączyć kopię dowodu wpłaty lub innej formy wadium. 5. Wadium wniesione w pieniądzu ZAMAWIAJĄCY przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zwrot wadium nastąpi niezwłocznie, jeżeli zaistnieje jedna z poniższych okoliczności: 1) upłynął termin związania ofertą; 2) zawarto umowę i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy; 3) ZAMAWIAJĄCY unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 7. Z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy ZAMAWIAJĄCY zobowiązany jest zwrócić wadium niezwłocznie na wniosek WYKONAWCY: 1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 2) który został wykluczony z postępowania; 3) którego oferta została odrzucona. 8. ZAMAWIAJĄCY żąda ponownego wniesienia wadium przez WYKONAWCÓW, którym zwrócono wadium, na podstawie pkt 6 ppkt 2 i 3, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. WYKONAWCY wnoszą wadium w terminie określonym przez ZAMAWIAJĄCEGO. 9. Wadium wniesione w pieniądzu, ZAMAWIAJĄCY zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Złożenie stosownego oświadczenia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Ocena spełniania warunku odbędzie się zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wraz z ofertą Załącznika nr 2 do SIWZ - OŚWIADCZENIE
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
WYKONAWCA wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 zamówienia odpowiadające swoim rodzajem i wartością niniejszemu przedmiotowi zamówienia tj. wykonali dostosowanie obiektu z udziałem konserwatora zabytków do wymagań obowiązujących przepisów przeciwpożarowych o wartości nie mniejszej niż 90 000 ,00 PLN brutto każdy. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Ocena spełniania warunku odbędzie się zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wraz z ofertą Załącznika nr 3 do SIWZ -WYKAZ WYKONANYCH ROBÓT BUDOWLANYCH
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Oświadczenie potwierdzające odpowiednio, że WYKONAWCA posiada lub dysponuje w pełni sprawnym sprzętem i wyposażeniem technicznym w asortymencie i ilościach niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Ocena spełniania warunku odbędzie się zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wraz z ofertą Załącznika nr 4 do SIWZ - OŚWIADCZENIE DOTYCZACE SPRZĘTU
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
WYKONAWCA dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia przy czym: 1) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz należącą do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, bądź co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz należącą do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa i co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej oraz należącą do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa; 2 ) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz należącą do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, bądź co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacji w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz należącą do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa i co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz należącą do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa; 3) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz należącą do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, bądź co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz należącą do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa i co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz należącą do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa, bądź co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia w zakresie dozoru i eksploatacji urządzeń elektrycznych do 1 kV z praktyką na zabytkach nieruchomych należącą do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa. 4) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia Rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych lub dokonującą uzgodnień z osobą posiadające w/w uprawnienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Ocena spełniania warunku odbędzie się zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonego wraz z ofertą Załącznika nr 5 do SIWZ -WYKAZ OSÓB
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie spełniony jeżeli WYKONAWCA wykaże się że: jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 100 000,00 PLN Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Ocena spełniania warunku odbędzie się zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów oraz oświadczeń
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Kosztorys ofertowy w formie uproszczonej na podstawie przedmiarów stanowiących ZAŁĄCZNIK NR 1 do SIWZ. Uwaga: Każdy z przedmiarów uzupełniony o 1 pozycję - KALKULACJA WŁASNA - obejmującą wszelkie dodatkowe koszty związane z realizacją robot nie ujętych w przedmiarze, a niezbędnych zdaniem Wykonawcy do wykonania przedsięwzięcia. 2. Wypełniony formularz ofertowy - według wzoru ZAŁĄCZNIK NR 6 do SIWZ 3.Wypełniony formularz cenowy - według wzoru ZAŁĄCZNIK NR 7 do SIWZ 4. Zaakceptowane ogólne warunku umowy- ZAŁĄCZNIK NR 8 do SIWZ. 5. Zaakceptowane warunki realizacji robót w czasie funkcjonowania przedszkola (ZAŁĄCZNIK NR 9 do SIWZ)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pm3.netstrefa.com.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: 58-100 Świdnica, ul. Okrężna 30.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.05.2012 godzina 09:15, miejsce: 58-100 Świdnica, ul. Okrężna 30.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z ŚWIDNICY
- "Oczyszczanie mechaniczne i uzupełniająco ręczne wybranych jezdni dróg gminnych i wojewódzkich na terenie miasta Świdnica w 2025 roku"
- Zakup samochodu 9-cio osobowego dla Starostwa Powiatowego w Świdnicy
- Dostawa artykułów żywnościowych Z PODZIAŁEM NA ZADANIA na potrzeby m.in. Dziennego Domu Senior+ w Świdnicy
- Termomodernizacja budynku ZS w Żarowie w ramach projektu pn. "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Świdnickiego pełniących funkcje oświatowe"
- Zakup oleju napędowego oraz AdBlue na potrzeby SPZOZ Powiatowego Pogotowia Ratunkowego w Świdnicy
- Świadczenie usług polegających na przygotowywaniu, dostarczaniu, podawaniu posiłków Z PODZIAŁEM NA ZADANIA
więcej: przetargi w Świdnicy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie remontu w 4 lokalach gminnych administrowanych przez ZGM w Pabianicach
- Modernizacja basenów otwartych i budowa wodnego placu zabaw na basenach otwartych w Boguchwale
- "Rozbudowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Rudziniec - Uporządkowanie gospodarki ściekowej na terenie Gminy Rudziniec" z podziałem na zadania
- Poprawa stanu infrastruktury przedszkolnej poprzez modernizację Przedszkola Samorządowego w Radymnie
- Posterunek Policji Kliniska Wielkie - budowa nowej siedziby
- Rozbudowa, przebudowa i remont zabytkowej plebani z adaptacją na Centrum Integracji Międzypokoleniowej
więcej: Remont starych budynków »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.