eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi NarolPrzebudowa kanalizacji w Nadleśnictwie Narol

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-08-05

Narol: Przebudowa kanalizacji w Nadleśnictwie Narol
Numer ogłoszenia: 155317 - 2013; data zamieszczenia: 05.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Nadleśnictwo Narol , ul. Bohaterów Września 1939 roku 38, 37-610 Narol, woj. podkarpackie, tel. 016 6317020, faks 016 6317020.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa kanalizacji w Nadleśnictwie Narol.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, które będą polegać na Przebudowie kanalizacji w Nadleśnictwie Narol Inwestycja zlokalizowana jest w Nadleśnictwie Narol na terenie gminy Narol w powiecie lubaczowskim w woj. podkarpackim, na działkach o numerach ewidencyjnych: 1809-1,1809-3, 1809-4, 385, 384, 472-1, 2504 obręb Narol, jednostka ewidencyjna Narol - obszar miejski, Charakterystyka inwestycji. Opis prac - Przedmiotem inwestycji jest budowa odcinka sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami. Działki na których inwestycja jest zlokalizowana są zabudowane -zabudowa wielorodzinna, jednorodzinna, biurowiec, istniejąca kanalizacja sanitarna jest w złym stanie technicznym. Ścieki prowadzone będą kanalizacją grawitacyjną wykonaną z rur PVC o prz.200na4,9 oraz o prz.160na4,0. Na trasie odcinka grawitacyjnego zaprojektowano studnie rewizyjne systemowe PVC systemu Wavin o średnicy rury wznośnej o prz.400. Do miejsca włączenia ścieki prowadzone będą kanalizacją grawitacyjną wykonanąz rur PVC-U N o średnicach i łącznej długości: prz.160na4,0-55,50mb, prz.200na4,9-501,50mb.Na trasieodcinków grawitacyjnychzaprojektowano 26 studni rewizyjnych systemowych, kinety PE Wavin o średnicy rurywznośnej o prz.400 w ilości - prz.200zamknięcie stożkiem betonowym- 4szt,prz.200zamknięcie rurą teleskopową-22szt. Z istniejących budynków zaprojektowano odprowadzanie ścieków rurami PVC-U N o średnicy - o prz.160na4,0 - 66,00mb oraz o prz.200na4,9-43,50mb Przed przystąpieniem do wykonania wykopów należy wytyczyć trasę przyłącza przez uprawnionego geodetę zgodnie z projektem. Wykopy należy wykonać na głębokości zgodnie z rys. profil podłużny -załącznik nr 6, bez naruszenia struktury dna. Wykopy należy zabezpieczyć poprzez umocnienie ścian balami drewnianymi o następujących wymiarach-bale przyścienne o grub. min 50mm kl. III-IV, lub elementy profilowane z blach stalowych o wytrzymałości odpowiadającej balom drewnianym,bale podrozporowe o grub. co najmniej 63mm kl. III-IV,bale podzastrzałowe o grub. co najmniej 100mm kl. III-IV,okrąglaki o średnicy w cieńszym końcu co najmniej 12cm lub typowe rozpory stalowe,zastrzały do zabezpieczenia podpartych ścian wykopu, wykonane z okrąglaków o średnicy w cieńszym końcu co najmniej 20cm. Rozstaw podparcia lub rozparcia ścian wykopów wynosi w układzie pionowym do 1m, a w układzie poziomym do 1,5m. Przy wykonywaniu robót ziemnych metodą rozkopu koparka powinna być ustawiona w odległości co najmniej 0,60m poza klinem odłamu dla danej kategorii gruntu. Przewody kanalizacji tłocznej i grawitacyjnej należy układać w wykopie na odpowiednio przygotowanym podłożu. Polega to na wykonaniu podsypki piaskowej gr.15cm oraz wyprofilowaniu wgłębień pod kielichy oraz oczyszczenie z materiałów twardych mogących uszkodzić układane rury. Sieć kanalizacji grawitacyjnej będzie wykonana z rur PVC 200na4,9 oraz 160na4,0. Łączenie rur PVC wykonać na uszczelkę gumową -na wcisk. Wykonawca powinien zaopatrzyć się w specjalne urządzenie do wykonywania połączeń wciskowych lub wykonać je metodą warsztatową wg rysunku konstrukcyjnego, który można otrzymać od producenta rur. Roboty montażowe zaleca się prowadzić przy temp. od +5C do +15C, z uwagi na znaczną rozszerzalność i kruchość tworzywa. Ułożony przewód podbić obustronnie oraz przysypać warstwą gruntu rodzimego z jego zagęszczeniem. Materiał użyty do zasypki nie powinien zawierać gruzu, kamieni i innych materiałów twardych mogących uszkodzić rurę. Projektuje się studzienki z tworzywa sztucznego WAVIN z trzonową rurą karbowaną o średnicy 400 mm, nieprzełazową. W skład studzienki wchodzi kineta, rura karbowana, zamkniecie stożkiem betonowym lub rurą teleskopową. Kinetę należy spoziomować na około 10cm warstwie wyrównawczej -podsypce. Kineta posiada spadek wewnętrzny 15promili. Po wykonaniu odcinka między studzienkami należy poddać próbie szczelności. W tym celu badany odcinek zamyka się w studzienkach i z dolnego końca napełnia wodą, dbając o dobre odpowietrzenie. Przewód pozostaje napełniony wodą przez 6 godzin w celu nasycenia nią ścianek studni. W tym czasie ubytki wody uzupełnia się bez pomiaru ich wielkości. Po 6 godzinach napełniania dolewa się wody tak, aby jej poziom w górnej studzience ustalił się na wysokości 0,5m ponad wierzch rury. Teraz w miarę ubytku wody dodaje się jej z naczynia o znanej pojemności i utrzymuje ustalony poziom. Czas trwania tej próby wynosi 2 godziny. Wyniki badań uważa się za dodatnie jeżeli ilość dolanej wody nie przekroczy ilości dopuszczalnej wg normy PN-73-B-10735 dla odcinka przewodu o danej średnicy i długości. Na trasie projektowanej sieci nie przewiduje się wycinki drzew. Prowadzone roboty ziemne nie powodują naruszenia systemu korzeniowego drzew. Trasę zaprojektowano z zachowaniem ochrony drzewostanu i krzewów na całym odcinku projektowanej sieci i przyłączy. Przyjęte rozwiązania zapewniają uniknięcia sytuacji awaryjnych w trakcie budowy i eksploatacji. Przy przejściach kanalizacji w odległości większej niż 2m od istniejącego drzewostanu, w celu ochrony jego systemu korzeniowego należy wykonać ekran czyli zabezpieczenie izolujące od niekorzystnego wpływu robót ziemnych. Korzenie znajdujące się w rowie należy odciąć od strony drzewa, powierzchnię cięcia wygładzić ostrym nożem i zabezpieczyć środkiem impregnacji Balsam Loc. Od strony przewidywanego wykopu wbić paliki, rozwiesić na nich drut i tkaninę jutową. Na zakończenie cały rów wypełnić dwiema warstwami:poniżej poziomu korzeni pospółką żwirowo-piaskową powyżej ziemią składającą się w 20proc. z piasku, 2oproc. torfu i pozostałej części z ziemi kompostowej.Substrat ten należy obficie polać wodą. Grube korzenie, które znajdują się w wykopie po przecięciu należy zaimpregnować i zabandażować tkaninami, które należy zwilżać. Bandaże tkaninowe mogą pozostać na korzeniach po zasypaniu wykopów. Jeśli zachodzi konieczność wykonania wykopu w obrębie rzutu korony, w odległości mniejszej niż 2m od pnia drzewa, należy zastosować metodę tzw. przeciskania. Metoda ta polega na doprowadzeniu wykopu z jednej i z drugiej strony drzewa, a następnie przekopaniu się tunelem pod bryłą korzeniową lub przełożenie danego elementu liniowego między korzeniami. Należy zawsze zwracać uwagę na zabezpieczenie systemu korzeniowego przed wysuszeniem. Utrzymywać zawsze warstwę torfu w stanie wilgoci. Zaleca się przed rozpoczęciem robót opracować dokumentację fotograficzną przyległego drzewostanu.Przy przekraczaniu dróg zarówno powiatowych jak i gminnych zaprojektowano zastosowanie rur ochronnych stalowych o odpowiednich długościach i średnicach, jak w części rysunkowej. Końcówki rury ochronnej uszczelnić zaślepkami termo-kurczliwymi i pianką poliuretanową zgodnie z rysunkiem szczegółowym.Przy przekraczaniu istniejącej sieci wodociągowej należy zastosować rury ochronne PVC o odpowiednich średnicach jeśli odległość w pionie pomiędzy u zbrojeniem jest mniejsza niż 0,5m. Końcówki rury ochronnej uszczelnić zaślepkami termo-kurczliwymi i pianką poliuretanową.W miejscu przekroczeń z istniejąca siecią energetyczną lub telekomunikacyjną zaprojektowano rury prz.80 bądź 100 mm typu AROT, dwudzielne, o długościach 3,0 m każda, zakładane na kablach.W przypadku wystąpienia wody gruntowej, wykop drenarski w dnie umocnionego wykopu należy rozpocząć od wylotów rurek drenarskich do studzienek zbiorczych i prowadzić ku górze, w celu zapewnienia stałego odpływu wody. Wykop właściwy pogłębić na całej szerokości o 40 cm w stosunku do docelowego położenia dna rurociągu. Na dnie umieścić geowłókninę. Następnie ułożyć warstwę gr. 10cm żwiru sortowanego 8-16mm, a na niej dwa rzędy rurek drenarskich PCV 75 centralnie względem wykopu, w odległości od siebie ok. 60cm. Wypełnić geowłókninę -zasypać rurki drenarskie uzyskując docelową grubości warstwy żwiru 3cm. Zamknąć geowłókninę na warstwie drenującej. Rurki drenarskie sprowadzić do studzienek zbiorczych 500 umieszczonych w odległościach ok. 30m. Głębokość studzienek ok. 1,5m z osadnikiem wysokości 65cm. Pompowanie wody ze studzienek zbiorczych wykonywać w czasie układania podsypki, prac instalacyjnych, obsypki, nadsypki oraz zasypki właściwej. Układanie drenażu zaleca się wykonać niezwłocznie po wykopaniu wykopów. Zasada działania drenu wymaga umożliwienia dopływu do niego wody gruntowej poprzez szczeliny stykowe lub otwory -dziurki, szparki podłużne w rurkach. Na budowie należy użyć tylko jednego rodzaju materiału. Perforowane rurki z tworzyw sztucznych, z gładkimi powierzchniami ich styków, należy łączyć za pomocą specjalnie produkowanych złączek. Odwodnienie za pomocą igłofiltrów-Igłofiltry należy wpłukiwać w grunt stosując obsypkę filtracyjną ze żwiru sortowanego frakcji 8-16mm. Igłofiltry należy wpłukiwać obok siebie do głębokości pożądanego obniżenia wód gruntowych. Igłofiltry po wpłukaniu należy połączyć w zestaw ssąco-tłoczący zasilany pompą. Przepompowane wody gruntowe skierować do najbliższego cieku wodnego, rowu melioracyjnego. Zespół ssąco-tłoczący zestawu igłofiltrowego należy ustawić na odpowiednim podeście, w miejscu uniemożliwiającym zalanie zespołu. Dla zasilania zespołu należy zapewnić złącze energetyczne tymczasowe z właściwym Rejonem energetycznym. Uwagi końcowe:a)Przy prowadzeniu robót ziemnych zwrócić uwagę na występujące uzbrojenie podziemne.b)W miejscu występowania uzbrojenia podziemnego prace ziemne wykonać ręcznie.c)Trasę sieci, przyłączy i umiejscowienie studzienek rewizyjnych winien wytyczyć uprawniony geodeta. d)Przed zasypaniem powiadomić przyszłego użytkownika uzbrojenia i uprawnionego geodetę celem dokonania inwentaryzacji powykonawczej. e)Przy wykonywaniu robót należy przestrzegać przepisów BHP zawartych w zbiorze podstawowych przepisów BHP. W szczególności tymczasowych wytycznych BHP dla pracowników zatrudnionych przy robotach wodno- kanalizacyjnych oraz robotach ziemnych. Ponadto należy stosować się do następujących wytycznych: -materiały odpadowe i śmieci nie mogą być gromadzone na terenie budowy, zaplecza technicznego, placów składowych i magazynów; należy je systematycznie usuwać, przewozić w miejsca do tego przeznaczone, -wszelkie zmiany materiałów, technologii wykonania należy uzgodnić z Inspektorem Nadzoru. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Dokumentacji projektowej, Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót -zał. nr 6 oraz Przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. Parametry techniczne używanych materiałów podano w SST. Wymienione powyżej opracowania stanowią integralną część SIWZ, a wszystkie wskazane w nich, poprzez zamieszczenie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, materiały (wyroby) i urządzenia należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, w odniesieniu do materiałów (wyrobów) i urządzeń wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów), tj. o jakości nie gorszej niż opisana w Dokumentacji projektowej oraz Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB). Miejsce realizacji: teren województwa podkarpackiego, powiatu lubaczowskiego, gminy: Narol, obr. ewid. Narol obszar miejski - na dz. ew. nr.: 1809-3 Wykonawca udzieli gwarancji i rękojmi na wykonane roboty (materiały i robociznę) - na okres co najmniej 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania końcowego protokołu odbioru robót, na warunkach określonych w karcie gwarancyjnej stanowiącej Załącznik nr 8 do SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 ustawy do wysokości 50% zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.24.10 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.11.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w następującej wysokości: 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych), które wnosi się przed upływem terminu składania ofert (art. 45 ust. 2,3 i 4 ustawy). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust.6 ustawy.: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.), Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w: PKO BP Lubaczów 47102042870000280200614925 , z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy (nazwa zamówienia, znak sprawy itp.). (art. 45 ust.7 Ustawy). Wadium wnoszone w formach, o których mowa w pkt. 12.2 ppkt. 2-5 SIWZ, należy w oryginale załączyć do oferty, w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą ( np. w odrębnej kopercie dołączonej do oferty). Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, tj. do dnia 20.08.2013r. do godz. 11.00. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wymaganym terminie składania ofert lub złoży wadium w innej formie niż wskazane w pkt. 12.2., zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą (art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy). Na podstawie art. 46 ustawy, Zamawiający zwróci wadium: 1)wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy, 2)wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)niezwłocznie, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami (art. 46 ust. 4a i 5 ustawy), jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, 4)Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 12.8.1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania przedmiotu zamówienia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną inwestycję obejmującą robotę budowlaną w zakresie budowy lub przebudowy lub remontu kanalizacji sanitarnej o wartości nie niższej niż: 100 000. 00 zł. (słownie: sto tysięcy złotych 00/100),

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania przedmiotu zamówienia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek osób zdolnych do wykonania zamówienia Zamawiający uzna za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej: jednym kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, określone przepisami ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz.1623 z późn. zm) lub inne inaczej nazywane i odpowiadające im uprawnienia budowlane nadające co najmniej takie uprawnienia jak w/w uprawnienia budowlane np. wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa. W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394). Dopuszcza się wykazanie spełniania powyższych wymagań poprzez przedstawienie większej lub mniejszej ilości osób, pod warunkiem, że wszystkie wskazane osoby łącznie posiadają wszystkie wymagane przez Zamawiającego uprawnienia budowlane

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna za spełniony jeżeli wykonawca wykaże,że 1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż: 100 000.00 zł. (słownie: sto tysięcy złotych 00/100), 2) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia - na kwotę co najmniej: 100 000.00 zł. (słownie: sto tysięcy złotych 00/100),

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Istotne postanowienia umowy określające szczegółowe warunki, na których Zamawiający zawrze umowę w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, stanowią Załącznik nr 4 do niniejszej Specyfikacji. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiany takie wymagają aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności i mogą zostać wprowadzone, jedynie w przypadku, jeżeli obydwie strony umowy (Zamawiający i Wykonawca) zgodnie uznają, że zaszły wskazane okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest konieczne dla prawidłowej realizacji zamówienia. Zmiana terminu wykonania umowy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany(m.in. zmiana harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonywania przedmiotu umowy), jeżeli wystąpią następujące czynniki uniemożliwiające realizację przedmiotu zamówienia w terminie: wystąpienia siły wyższej, której wystąpienie ma wpływ na realizację umowy lub wystąpienie okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy utrudniających lub uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy. Termin siła wyższa oznacza osunięcia gruntów, długotrwałe intensywne opady, powódź i inne podobne nieprzewidywalne zdarzenia poza kontrolą którejkolwiek ze Stron i którym żadna ze Stron nie mogła zapobiec. czasowego wstrzymania realizacji robót przez Zamawiającego, wynikającego z obiektywnych i uzasadnionych przyczyn. w przypadku zmian w przepisach prawa, norm, standardów i wiedzy technicznej, działań organów administracji publicznej, bądź działań osób trzecich wymagających wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych, które wymuszą przerwanie robót . W przypadku zaistnienia jednej z powyższych okoliczności dopuszcza się możliwość przedłużenia terminu zakończenia robót określonego w SIWZ. Przedłużenie terminu zakończenia robót nastąpi w formie aneksu do umowy i wymaga pisemnego wniosku Wykonawcy wraz z uzasadnieniem, zaakceptowanego przez Zamawiającego. Przedłużenie terminu zakończenia prac nastąpi o okres wystąpienia niekorzystnych czynników uniemożliwiających realizację przedmiotu zamówienia. Zmiana terminu zakończenia prac wymaga pisemnego wniosku Wykonawcy lub Zamawiającego wraz z udokumentowaniem okresu czynników uniemożliwiających kontynuowanie / prowadzenie prac. W przypadku, gdy Wykonawca złoży zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie niepieniężnej, przedłużenie terminu realizacji umowy wymaga przedłużenia terminu obowiązywania zabezpieczenia. Przedłużenie terminu realizacji prac nastąpi o okres wystąpienia czynników, które wpłynęły na niemożliwość wykonania zamówienia w terminie. Zmiana osób realizujących zamówienie. Zamawiający dopuszcza możliwości zmiany osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia wymienionych w ofercie, wynikających z polityki kadrowej Wykonawcy, pod warunkiem przedłożenia przez Wykonawcę wraz z wnioskiem o w/w zmianę, dokumentów potwierdzających, iż osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają kwalifikacje co najmniej takie, których Zamawiający wymagał na mocy pkt 8.4. SIWZ. Zmiana wynagrodzenia umownego w zakresie wynikającym z: zmiany obowiązującej stawki VAT Zamawiający ustala zmianę wynagrodzenia umownego w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. W przypadku zmiany stawki podatku VAT, cena netto za wykonanie przedmiotu umowy (części zamówienia) nie ulega zmianie, a wartość wynagrodzenia zostanie obliczona w oparciu o stawkę podatku VAT obowiązującą na dzień powstania obowiązku podatkowego. Nie dotyczy to przypadku objęcia obowiązkiem podatkowym Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT. Takie zmiany nie wymagają aneksu do umowy Pozostałe zmiany: a) zmiana harmonogramu rzeczowo-finansowego wykonywania przedmiotu umowy bez zmiany ostatecznego terminu wykonania umowy, określonego w Istotnych postanowieniach umowy po uprzedniej akceptacji Zamawiającego, b) zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy, po uprzedniej akceptacji Zamawiającego. Zmiana ta jest możliwa tylko w sytuacji, w której wykonawca składając ofertę wskazał, iż część zamówienia powierzy podwykonawcy. c) zmniejszenie zakresu zadań do wykonania- zmniejszenie wynagrodzenia będzie obliczone w oparciu o stawki jednostkowe wymienione w ofercie (kosztorysie ofertowym) z uwzględnieniem ilości rzeczywiście wykonanych prac. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy, w szczególności: zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę lub nie bez podawania uzasadnienia odmowy. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez Zamawiającego jak i przez Wykonawcę.4. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, z wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_narol/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Narol ul.Bohaterów Września 1939 r. nr 38 37-610 Narol..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.08.2013 godzina 11:00, miejsce: Nadleśnictwo Narol ul.Bohaterów Września 1939 r. nr 38 37-610 Narol pokój nr 8 Sekretariat..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.