To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2013-08-05
Szczecin: Wykonanie dodatkowego wzmocnienia klatki schodowej A w budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy ul. Jagiellońskiej 20 - 21 w Szczecinie.
Numer ogłoszenia: 155707 - 2013; data zamieszczenia: 05.08.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 222542 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie dodatkowego wzmocnienia klatki schodowej A w budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy ul. Jagiellońskiej 20 - 21 w Szczecinie..
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie wzmocnienia klatki schodowej A w budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy ul. Jagiellońskiej 20 - 21 w Szczecinie poprzez zmianę schematu statycznego bieg-spoczniki oraz wzmocnienie stref niespełniających wymagania stanu granicznego nośności przez wklejenie taśm z włókien węglowych..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 54.45.00.00 - 54.45.00.00 .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Wykonanie niniejszego zamówienia podlega współfinansowaniu przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007 - 2013. Tytuł projektu Dostosowanie budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii do świadczenia nowych usług proinnowacyjnych. Umowa o dofinansowanie nr: UDA-RPZP.01.02.01-32-002/11-01..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.06.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Skanska S.A., ul. Gen. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 111362,09 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 143028,71
Oferta z najniższą ceną: 143028,71 / Oferta z najwyższą ceną: 143028,71
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie (Zamawiający) w dniu 06.06.2012r. zawarł z firmą Skańska S.A. (Wykonawca) umowę na wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy ul. Jagiellońskiej 20 - 21 w Szczecinie (zwanym dalej Obiektem) w celu przystosowania go do świadczenia nowych usług proinnowacyjnych. Zakres umowy obejmował również uzyskanie przez Wykonawcę pozwolenia na użytkowanie przebudowanego w wyniku wykonania umowy obiektu. Przedmiotowa umowa o roboty budowlane została zawarta w następstwie przeprowadzonego na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego (zgodnie z art. 40 ustawy Prawo zamówień publicznych ogłoszenie o przedmiotowym zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 02.04.2012 r. pod numerem 75080-2012 wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie budynku Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii przy ul. Jagiellońskiej 20 - 21 w Szczecinie). W toku wykonywania robót na podstawie powyższej umowy (zwaną dalej Umową podstawową) Wykonawca zgłosił Zamawiającemu konieczność wykonania, nieobjętych zakresem Umowy podstawowej robót dodatkowych, tj. robót polegających na wykonaniu wzmocnienia konstrukcji klatki schodowej A w obiekcie. Cena kontraktowa z Umowy podstawowej (stanowiąca odzwierciedlenie oferty przetargowej) wynosiła 12 298 770 zł. Tym samym wartość netto (bez należnego podatku VAT) dla realizowanego w ramach Umowy podstawowej zamówienia wyniosła 9 999 000 zł. Wartość ww. robót dodatkowych (roboty stanowiące przedmiot niniejszego postępowania) wynosi 111 362 zł netto (bez należnego podatku VAT) i nie przekracza ) 50% wartości zamówienia z Umowy podstawowej (łącznie z innymi udzielonymi robotami budowlanymi nie wchodzącymi w zakres Umowy podstawowej, tj. umowy o roboty dodatkowe objęte ogłoszeniem o udzieleniu zamówienia zamieszczonym w BZP nr 27940 - 2013 - z cena kontraktową robót w wysokości 460492,98 zł). Objętą przedmiotem niniejszego postępowania robotę dodatkową Zamawiający zamierza udzielić Wykonawcy robót podstawowych (firma Skanska S.A.) w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 lit b) ustawy PZP, gdyż - co niżej zostało wykazane - wszystkie roboty dodatkowe łącznie nie przekraczają 50% wartości kontraktowej robót w Umowie podstawowej, zamówienie stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia jest robotą budowlaną, która nie jest objęta zakresem Umowy podstawowej oraz - co zostaje wykazane niżej - robota budowlana stanowiąca przedmiot niniejszego postępowania jest robotą, której wykonanie:I)stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, II)jest niezbędne do prawidłowego wykonania robót w ramach Umowy podstawowej, II)uzależnia wykonanie Umowy podstawowej adI) Konieczność wykonania robót dodatkowych na skutek sytuacji wcześniej niemożliwej do przewidzenia:Uwagi ogólne. Roboty objęte Umową podstawową podlegają wykonaniu w oparciu o wcześniej opracowaną dokumentację projektową (projekt budowlany, projekty wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz pomocniczo przedmiary robót). Wskazana dokumentacja projektowa - zwana dalej Dokumentacją projektową podstawową - stanowiła opis przedmiotu zamówienia w SIWZ, opis został wykonany z zachowaniem zasady należytej staranności, a zagadnienia objęte robotami dodatkowymi w ramach niniejszego postępowania nie były przedmiotem wyjaśnień i modyfikacji SIWZ w trybie art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wskazane okoliczności sprawiają, iż przesłankę niemożliwości wcześniejszego przewidzenia konieczności wykonania robót dodatkowych trzeba rozpatrywać jako niemożliwość istniejącą na etapie wykonywania prac projektowych w ramach tworzenia Dokumentacji projektowej podstawowej. Przy tworzeniu dokumentacji projektowej podstawowej korzystano z zachowanych archiwalnych projektów Obiektu. Zgodnie ze wzorcem postępowania przy dokonywaniu opisu przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, przeprowadzono stosowną inwentaryzację całości Obiektu, w tym również poprzez wykonanie odpowiednich, wykonywanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej odkrywek w wybranych miejscach, zgodnie z zachowaniem zasady należytej staranności wymaganej przy wykonywaniu dokumentacji projektowej. Jak wskazano dokumentację projektową podstawową wykonano w oparciu o dane zawarte w istniejących (zachowanych) projektach archiwalnych inwentaryzacji i niezbędnych ekspertyz obiektu. W roku 2007 w ramach wykonywania dokumentacji projektowej podstawowej zostało zlecone wykonanie ekspertyzy budowlanej uprawnionemu rzeczoznawcy budowlanemu z listy Wojewody Zachodniopomorskiego. Przedmiotowa ekspertyza obejmowała swoim zakresem również klatkę schodową, której dotyczą roboty dodatkowe w ramach niniejszego postępowania. W ekspertyzie biegły rzeczoznawca wskazał m.in. na bardzo korzystny jest stan elementów konstrukcji klatek schodowych, w tym klatki żelbetowej wykonanej po wojnie (czyli stanowiącej przedmiot niniejszego postępowania klatki schodowej A). Dopiero w trakcie realizacji robót budowlanych w ramach Umowy podstawowej polegających na wykonaniu demontaży zewnętrznych elementów osłonowych klatki A, stwierdzono małą grubość elementów konstrukcyjnych (na granicy technicznych możliwości) - podestów schodowych i po przeprowadzeniu dodatkowych odkrywek stwierdzono nieprawidłowe położenie zbrojenia w elementach konstrukcyjnych stanowiące poważne zagrożenie zarówno dla bezpieczeństwa konstrukcji jak i dla osób korzystających z klatki schodowej. W związku z powyższym istnieje konieczność dodatkowego wzmocnienia konstrukcji klatki schodowej A, które to prace stanowią przedmiot niniejszego postępowania. Jedynym sposobem na wykrycie wad konstrukcyjnych przedmiotowej klatki na etapie przygotowywania Dokumentacji projektowej podstawowej mógł być demontaż wszystkich elementów osłonowych przedmiotowej klatki (czyli zdemontowanie i wywiezienie wielu ton szkła, metalu i gruzu). Demontaż tego rodzaju wykracza zdecydowanie poza zakres składający się na rozumienie obowiązku zachowania należytej staranności przy dokonywaniu opisu przedmiotu zamówienia, szczególnie w sytuacji, kiedy ekspert oceniając stan techniczny klatki i jej konstrukcji jednoznacznie wypowiada się, iż klatka jest w dobrym stanie, co przytoczono wyżej. Należytą staranność Zamawiającego należy rozumieć jako dołożenie starań na etapie wykonywania projektu podstawowego w celu uniknięcia sytuacji, kiedy to w wyniku niedopatrzenia lub zaniedbania przez Zamawiającego, miałoby dojść do udzielenie zamówienia dodatkowego, np.: zaistnienie błędu projektowego, życzeniowe zmiany użytkownika budynku itd. W przedmiotowym przypadku nie może być o tym mowy, gdyż prace projektowe zostały zlecone profesjonalnemu podmiotowi, ekspertyzy stanu Obiektu zostały wykonane przez jednego z bardziej doświadczonych i cenionych w zachodniopomorskim rzeczoznawców budowlanych a całość prac została odebrana przez kompetentnych pracowników Zamawiającego bez zastrzeżeń. Nadto cechą istotną standardowych działań dla pozyskania danych do projektowania dla budynków przebudowywanych nie jest uprzednie wykonanie robót budowlanych demontażowych czy rozbiórkowych tego budynku. W ustawie PZP definicji nie ma pojęcia należytej staranności, a zatem (na podstawie art. 14 ustawy PZP) zastosowanie ma definicja tego pojęcia wskazana w art. 355 § 1 k.c. W doktrynie i orzecznictwie wskazuje się , iż należyta staranność oznacza obiektywny wzorzec postępowania i odnosi się bardziej do sposobu działania niż jego wyniku. W wyroku Sądu Najwyższego z dnia 23 października 2003 r. (sygn. akt V CK 311-02) wskazano: Przepis art. 355 § 1 kc stawia dłużnikowi wymaganie wykonywania zobowiązania z należytą starannością, to jest starannością ogólnie wymaganą w stosunkach danego rodzaju. Tym samym przy wykonywaniu usługi projektowej, a zatem przy tworzeniu opisu przedmiotu zamówienia wykonywanie robót budowlanych polegających na demontażu całych połaci elementów osłonowych dla pozyskania danych do projektowania znacznie wykracza poza ową staranność ogólnie wymaganą przy świadczeniu usług projektowych robót budowlanych. Zwłaszcza, że jak wskazano dla wskazanej części Obiektu wykonana była ekspertyza rzeczoznawcy budowlanego. Ponadto ustalone w toku robót w ramach Umowy podstawowej wady klatki schodowej mają charakter błędów wykonawczych lub projektowych. Na ich powstanie nie miał wpływu czas i użytkowanie Obiektu, tylko błędy w sztuce budowlanej. Wskazane wady przedmiotowej klatki A powstały na etapie wcześniejszej przebudowy budynku. Ich wykrycie nie było możliwe inaczej jak poprzez wykonania robót rozbiórkowych ponieważ są to de facto wady konstrukcyjne ukryte. Reasumując same prace projektowe w ramach dokumentacji projektowej podstawowej, a zatem przy wykonaniu opisu przedmiotu zamówienia, wykonano przy uwzględnieniu zasady zachowania należytej staranności, gdyż nie istniały żadne podstawy do zlecenia indywidualnej ekspertyzy klatki schodowej A zatem przewidzenie przedmiotowej roboty dodatkowej miało charakter obiektywnie niemożliwy do przewidzenia na etapie wykonywania projektu podstawowego. Należy zaznaczyć, że sam demontaż elementów osłonowych klatki nie ujawnił bezpośrednio wady konstrukcyjnej (źle umieszczone zbrojenie). Pozwolił on tylko na dodatkową ocenę wcześniejszych założeń dotyczących konstrukcji podestu. Tylko doświadczenie i daleko idąca ostrożność Wykonawcy, pozwoliła na dodatkowe zbadanie elementu, które wykryło niebezpieczną wadę. Zauważona mała grubość podestu nie musiała oznaczać jego złego wykonawstwa. adII)Niezbędność wykonania robót dodatkowych dla prawidłowego wykonania Robót podstawowych: Wykonanie wzmocnienia konstrukcji schodów klatki A jest niezbędne ze względów bezpieczeństwa (klatka grozi zawalaniem) i do przeprowadzenia robót wykończeniowych zakresu przewidzianego Umową podstawową. Ponadto klatka schodowa A jest częścią drogi ewakuacyjnej wymaganej przepisami p.poż. i musi być sprawna tak, aby możliwe było uzyskanie pozytywnej opinii Państwowej Straży Pożarnej i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie całego obiektu (obowiązek Wykonawcy w ramach Umowy podstawowej). adIII)Wykonanie Robót podstawowych jest uzależnione od uprzedniego wykonania robót dodatkowych: Uwagi ogólne: Rozumienie wskazanej przesłanki sprowadza się do przyjęcia, iż nie tylko ukończenie robót podstawowych, ale również ich prowadzenie od momentu ustalenia potrzeby wykonania robót dodatkowych, nie jest możliwe w kolejności innej niż: najpierw roboty dodatkowe, później roboty podstawowe. Taka sytuacja ma miejsce w odniesieniu do robót dodatkowych stanowiących przedmiot niniejszego postępowania, gdyż ich wykonanie przed wykonaniem (ukończeniem) robót objętych zakresem Umowy podstawowej jest wymogiem wynikającym z zasad sztuki budowlanej (właściwa kolejność technologiczna wykonania robót). Ewentualna decyzja o wykonaniu robót dodatkowych stanowiących przedmiot niniejszego postępowania nie przed, a po wykonaniu robót przewidzianych Umową podstawową, wymagać będzie uprzedniego demontażu części lub całości wykonanych Umową podstawową robót. Nie ma możliwości prawidłowego wykonania wszystkich robót objętych Umową podstawową bez wykonania robót dodatkowych. Dodatkowe wzmocnienie klatki A są robotami ulegającymi zakryciu przed wykonaniem innych objętych Umowa podstawowa robót wykończeniowych Mając na uwadze całość powyższych okoliczności i argumentów stwierdzić należy, iż zostały spełnione wszystkie przesłanki niezbędne do udzielenia robót objętych przedmiotem niniejszego postępowania w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5) ustawy PZP temu samemu wykonawcy co Wykonawca robót objętych Umową podstawową (zamówieniem podstawowym), tj. firmie Skanska S.A.
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- USŁUGA DOSTĘPU DO SYSTEMU INFORMACJI PRAWNEJ
- Realizacja kompleksowych działań komunikacyjnych oraz wsparcie eksperckie w zakresie opracowywania treści merytorycznych związanych z realizacją projektu Green4HEAT.
- Wykonanie w roku 2025 pięcioletnich przeglądów instalacji elektrycznych i ochrony odgromowej w budynkach zarządzanych przez ZBiLK w Szczecinie
- Obsługa konserwatorska obiektów Oddziału ZUS w Szczecinie oraz Inspektoratów ZUS w Choszcznie, Gryficach, Gryfinie, Myśliborzu, Pyrzycach oraz Stargardzie
- Dostawa artykułów spożywczych/nabiału/mięsa i wędlin/ryb mrożonych/owoców i warzyw mrożonych dla SP55 w Szczecinie w podziale na części.
- Świadczenie usług hotelowych i towarzyszących na potrzeby konferencji "29th International Conference on Methods and Models in Automation and Robotics MMAR 2025" w dniach 26-29 sierpnia 2025
więcej: przetargi w Szczecinie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.