Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2015-06-26
Głogów: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5 349 198zł dla Głogowskiego Szpitala Powiatowego sp. z o.o.
Znak sprawy ZP/12/2015
Numer ogłoszenia: 157652 - 2015; data zamieszczenia: 26.06.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Głogowski Szpital Powiatowy Sp. z o.o. , ul. Kościuszki 15, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie, tel. 76 8373 216, faks 76 8373 377.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.glogow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Spółka prawa handlowego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 5 349 198zł dla Głogowskiego Szpitala Powiatowego sp. z o.o. Znak sprawy ZP/12/2015.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu złotówkowego długoterminowego na okres 12 lat Głogowskiemu Szpitalowi Powiatowemu sp. z o.o. w wysokości 5 349 198zł celem spłaty wcześniej zaciągniętej pożyczki nr 20/U/POZ/2005/WR z dnia 15.09.2005r udzielonej na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2005 o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej. 1. Uruchomienie kredytu nastąpi jednorazowo, w formie bezgotówkowej poprzez przekazanie całej kwoty kredytu na rachunek bankowy przeznaczony na spłatę pożyczki do dnia 24.08.2015r na podstawie złożonej przez Zamawiającego dyspozycji. 2. Warunkiem uruchomienia oprócz złożenia dyspozycji będzie ustanowienie zabezpieczeń spłaty kredytu. 3. Oprocentowanie kredytu liczone będzie według zmiennej stawki referencyjnej WIBOR 3M notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów 3-miesięcznych, obowiązującej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie każdego (miesięcznego) okresu obrachunkowego, za jaki należne odsetki od kredytu są naliczane i spłacane powiększoną o marżę wykonawcy. 4. Odsetki od kredytu płatne wraz z ratą kapitału każdego 20 dnia miesiąca począwszy od września 2015r do sierpnia 2027r. 5. Zamawiający będzie informowany o wysokości stawki referencyjnej WIBOR 3M oraz o kwocie odsetek do spłaty w terminie do 10-go każdego miesiąca. 6. Okres kredytowania od dnia podpisania umowy do dnia 20.08.2027r. 7. Kredyt spłacony będzie w 144 ratach miesięcznych w tym ostatniej raty wyrównawczej, płatnych do 20-go każdego miesiąca począwszy od września 2015 r. do sierpnia 2027r (wysokość rat kapitałowych: 143 raty w wysokości 37 147,21zł, ostatnia rata w wysokości 37 146,97zł) 8. Za dzień spłaty raty kredytu przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek kredytowy bądź rachunek techniczny (jeżeli spłata kredytu dokonana zostanie przed terminem określonym w harmonogramie, to dzień ten jest dniem spłaty kredytu). 9. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, albo niebędący dniem roboczym w banku kredytującym/wykonawcy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. 10. W przypadku konieczności aneksowania umowy kredytowej Wykonawca nie będzie pobierał prowizji i innych dodatkowych opłat. 11. Za wydanie opinii/zaświadczenia o terminowości spłaty kredytu, Wykonawca nie będzie pobierał prowizji i innych dodatkowych opłat. 12. W przypadku konieczności otwarcia w banku udzielającym kredyt, dodatkowych kont służących do obsługi kredytu, bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji z tego tytułu. 13. Podpisanie umowy nastąpi w siedzibie Zamawiającego. 14. W ramach zamówienia zostanie podpisana jedna umowa kredytowa w dwóch egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron. 15. W toku realizacji umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego: a) Zastrzega się możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu, bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów - na wniosek Zamawiającego zmianie może ulec harmonogram spłat rat kredytu (zmiana wysokość rat kredytu i terminy ich spłat) Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej pod postacią aneksu do umowy kredytowej. b) W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, strony dopuszczają możliwość zmiany terminu i wysokości rat kredytu, po uzyskaniu pozytywnej decyzji Wykonawcy. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej pod postacią aneksu do umowy kredytowej. c) W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, strony dopuszczają możliwość przedłużenia spłaty kredytu (okresu kredytowania o czas oznaczony), po uzyskaniu pozytywnej decyzji Wykonawcy. Powyższa zmiana wymaga formy pisemnej pod postacią aneksu do umowy kredytowej i może być dokonana jedynie przed upływem okresu kredytowania - związane jest to ze zmianą terminu płatności oraz wysokości rat kapitałowych czy odsetkowych. 16. Zamawiający wyraża zgodę na możliwość udzielenia części przedmiotowego kredytu ze środków pochodzących z innych instytucji finansowych. 17. W przypadku wcześniejszej spłaty Kredytu, Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu. W sytuacji, kiedy Kredyt będzie spłacony wcześniej, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy (zastrzeżenie możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów). O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej, przynajmniej na 14 dni kalendarzowych przed terminem dokonania spłaty kredytu. 18. Wykonawca nie może domagać się od Zamawiającego przejęcia rachunku bieżącego (umowa kredytowa nie może być łączona z umową o prowadzeniu rachunku bieżącego). 19. Zabezpieczenie kredytu 22.1. Zabezpieczeniem Kredytu będzie na dzień uruchomienia kredytu: a) weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, b) hipoteka ustanowienia na budynku szpitala wraz z cesją praw z polisy ubezpieczenia nieruchomości, c) umowa wsparcia zawarta z Powiatem Głogowskim 20. Kredyt nie będzie obciążony żadnymi innymi opłatami poza oprocentowaniem zaoferowanym w ofercie przez Wykonawcę. Kredyt oprocentowany jest w oparciu o zmienną stawkę bazową WIBOR 3M i stałą marżę Wykonawcy w całym okresie kredytowania. Wysokość stawki bazowej, o której mowa powyżej określana jest na podstawie zmiennej stawki bazowej ustalanej na okres 3 miesięcy i stanowiącej stopę WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału kalendarzowego i ma zastosowanie do odsetek naliczanych począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wypłaty kredytu. 21. Koszty obsługi kredytu. 24.1. Koszty obsługi Kredytu stanowią: a) stawka WIBOR dla depozytów 3M z notowania na dzień publikacji ogłoszenia o zamówienia w Biuletynie tj. 26.06.2015r b) marża stała przyjęta dla całego kredytu. 22. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia zawartego w treści formularza oferty stanowiącego załącznik Nr 1 do SIWZ, że zobowiązuje się do uruchomienia kredytu zgodnie z wymaganiami SIWZ oraz wyraża zgodę na: a) zabezpieczenie Kredytu w formie wskazanej przez Zamawiającego w pkt 17 SIWZ przez cały okres kredytowania . b) możliwość wcześniejszej spłaty części Kredytu przez Zamawiającego bez ponoszenia kosztów, c) możliwość uruchomienia i spłat kredytu w innej dacie. 23. Dla potrzeb składanej oferty i porównania ofert w kryterium cenowym Kredyt nie będzie obciążony żadnymi innymi opłatami poza oprocentowaniem zaoferowanym w ofercie przez Wykonawcę. Kredyt oprocentowany jest w oparciu o zmienną stawkę bazową WIBOR 3M i stałą marżę Wykonawcy w całym okresie kredytowania. Wysokość stawki bazowej, o której mowa powyżej określana jest na podstawie zmiennej stawki bazowej ustalanej na okres 3 miesięcy i stanowiącej stopę WIBOR dla depozytów trzymiesięcznych z ostatniego dnia miesiąca każdego kwartału kalendarzowego i ma zastosowanie do odsetek naliczanych począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wypłaty kredytu. 24. Cena ofertowa musi być wyrażona w złotych polskich 25. Cena ofertowa powinna być określona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku 26. Liczba dni w m-cu/roku - rzeczywista..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 144.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (tekst jednolity - Dz. U. z 2002r. Nr 72, poz. 665 ze zm.). Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie przedłożonych dokumentów potwierdzających uprawnienia do prowadzenia działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej tj. zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Prawo bankowe, a w przypadku banków państwowych, pisemne oświadczenie, że bank prowadzi działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony druk ofert wra z załącznikami - Załącznik nr 1 i 2 do SIWZ 2. pełnomocnictwo wystawione dla osoby podpisującej ofertę - tylko w przypadku jeżeli uprawnienie do podpisania oferty i reprezentowania podmiotu nie wynika z dokumentów dołączonych do oferty. 3. dokument ustanawiający pełnomocnika i upoważniający go do podpisywania oferty oraz reprezentowania podmiotów występujących wspólnie w niniejszym postępowaniu - tylko w przypadku złożenia oferty wspólnej.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 99
- 2 - Czas oczekiwania na wpływ środków - 1
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpital.glogow.pl/bip
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Głogowski Szpital Powiatowy sp. z o.o., ul. Kościuszki 15, 67-200 Głogów budynek D - Sekcja zamówień publicznych w dni robocze w godzinach od 8:00 do 15:00.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.07.2015 godzina 14:00, miejsce: Głogowski Szpital Powiatowy sp. z o.o., ulica Kościuszki 15, 67-200 Głogów budynek Dyrekcji - kancelaria.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GŁOGOWA
- Wykonywanie usług w zakresie utrzymania czystości w zasobach administrowanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Głogowie
- "Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów i obiektów zarządzanych przez Głogowskie Obiekty Usługowe w Głogowie".
- Dostawa mleka i produktów mleczarskich w 2025 dla Domu Pomocy Społecznej "Magnolia" w Głogowie
- Zakup biletów miesięcznych na przewóz uczniów i dzieci przedszkolnych do placówek oświatowych z terenu Gminy Głogów w 2025 r.
- Usługi w ramach realizacji projektu pn. "Rozwój cyberbezpieczeństwa w Gminie Miejskiej Głogów"
- Przebudowa i remont pomieszczeń w obrębie piwnic w budynku głównym Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Głogowie
więcej: przetargi w Głogowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2024 oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań dla Gminy Gorzkowice"
- Udzielenie kredytu długoterminowego w 2024 roku w kwocie 1 220 000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Obsługa bankowa budżetu Powiatu Kluczborskiego wraz z jego jednostkami organizacyjnymi
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 1.000.000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek
- Zaciągnięcie długoterminowego kredytu bankowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu
- Udzielenie długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 1 170 000,00 zł w 2024 roku z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu budżetu
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.