Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-06-16
Biszcza: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości
1.550.000 złotych
Numer ogłoszenia: 160162 - 2011; data zamieszczenia: 16.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Biszczy , Biszcza 79, 23-425 Biszcza, woj. lubelskie, tel. 084 6856022, faks 084 6856301.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 1.550.000 złotych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: . Opis przedmiotu zamówienia 1) Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie i obsługę długoterminowego kredytu inwestycyjnego w wysokości 1.550.000 zł na sfinansowanie planowanego deficytu z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne współfinansowane ze środków unijnych, realizowane energetycznego latach 2011 - 2012 pt. Podniesienie atrakcyjności turystycznej Gminy Biszcza poprzez budowę infrastruktury przy zbiorniku wodnym Biszcza -Żary w oparciu o Uchwałę Rady Gminy w Biszczy Nr VII.41.2011 z dnia 24.05.2011r. 2) Spłata kredytu nastąpi do dnia 20.11.2018r., z zastosowaniem karencji w spłacie kredytu liczonej od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 19.08.2013r. 3) Forma zabezpieczenia spłaty kredytu - weksel własny in blanco z kontrasygnatą Skarbnika Gminy oraz deklaracja wekslowa. Zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji. 4) Uruchomienie kredytu - w kilku transzach w okresie od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 30.07.2012r. Przewiduje się , że w roku 2011 będzie to ok. 1.175.000 zł, zaś w roku 2012 - 375.000 zł. Jednakże wysokość tychże środków w poszczególnych latach może ulec zmianie. Transza kredytu zostanie uruchomiona w ciągu 2 dni od daty złożenia wniosku przez zamawiającego, na rachunek zamawiającego prowadzony w BS w Biszczy. 5. Wysokość prowizji za gotowość od kwoty niewykorzystanego kredytu - 0%. 6. Spłata rat kapitałowych kredytu: 1) rozpoczęcie spłaty kapitału nastąpi od 20.08.2013r. po upływie okresu karencji, 2) raty kapitałowe płatne w ratach co trzy miesiące, począwszy od dnia 20.08.2013r. do dnia 20.11.2018r. - 2 pierwsze raty w wysokości 25.000 zł, zaś 20 rat po 75.000 zł. 3) raty kapitałowe płatne 20-go dnia roboczego miesiąca. 7. Spłata odsetek od kredytu: 1) rozpoczęcie spłaty odsetek nastąpi od dnia uruchomieniu pierwszej transzy kredytu, 2) odsetki naliczane są miesięcznie za okres od dnia uruchomienia transzy kredytu lub ostatniej płatności odsetek do dnia poprzedzającego płatność odsetek, 3) odsetki płatne w okresach miesięcznych do 20-go dnia po zakończeniu każdego miesiąca kalendarzowego. 8. Oprocentowanie, według którego naliczane będą odsetki w okresie spłaty, obliczane będzie wyłącznie od faktycznego zadłużenia w oparciu o zmienną stawkę referencyjną WIBOR 1M z notowania z ostatniego dnia roboczego poprzedniego miesiąca obrachunkowego, powiększoną o stałą, roczną i niezmienną marżę banku podaną w ofercie. 9. Zamawiający zastrzega sobie prawo: 1) wcześniejszej spłaty kwoty kredytu, 2) zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej, 3) zmiany terminów spłat rat kredytu, 4) odsetki będą naliczane wyłącznie od kapitału niespłaconego. W przypadku skorzystania przez zamawiającego z powyżej wymienionych możliwości wykonawca (bank) nie naliczy z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych kosztów, opłat lub prowizji. 10) Wybrany wykonawca (bank) nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia bankowej obsługi budżetu zamawiającego ani od ubezpieczenia kredytu przez zamawiającego. 11) Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 12) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.10.00.00 - (3) Usługi bankowe i inwestycyjne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.11.2018.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wyznacza wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie określa się minimalnych standardów. Spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie określa się minimalnych standardów. Spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie określa się minimalnych standardów. Spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie określa się minimalnych standardów. Spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie określa się minimalnych standardów. Spełnienie warunku zostanie ocenione na podstawie złożonego oświadczenia, na zasadzie spełnia - nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) wypełniony załącznik nr 1,2) W celu stwierdzenia, czy osoba podpisująca oświadczenia woli lub udzielająca pełnomocnictwa posiada do tego uprawnienia, do oferty należy załączyć odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. 3) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
11. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następujących przypadkach: 1) zmniejszenia marży kredytu przez bank - na wniosek (propozycję) wybranego banku, który udzielił Zamawiającemu kredytu, 2) skrócenia okresu spłaty kredytu oraz zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej - w przypadku uzyskania przez Zamawiającego ponadplanowych dochodów własnych, 3) zmiany terminów spłat rat kredytu - jeżeli Zamawiający będzie przewidywał trudności finansowe w dotrzymaniu określonych w siwz terminów spłat, 4) zmiany harmonogramu spłat kredytu - w przypadku zmniejszenia marży kredytu przez bank, przedterminowej spłaty kredytu, zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej lub zmiany terminów spłat rat kredytu. Zmiany postanowień umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.biszcza.netbip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Biszcza, Biszcza 79, 23-425 Biszcza pok. nr 21.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.06.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Biszcza, Biszcza 79, 23-425 Biszcza pok. nr 6 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.