Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2007-03-08
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi Żyrardów: wykonywanie usług Inżyniera Kontraktu w zadaniu pn. Rozbudowa kompleksu sportowo-rekreacyjnego w Żyrardowie - II etap Publikacja obowiązkowa.
I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: "Aqua Żyrardów" Spółka z o.o., do kontaktów: Taida Sochańska, tel. 046-8581567 fax 046-8553782, ul. 11 Listopada 48, 96-300 Żyrardów, woj. mazowieckie, tel. 046 8553000, fax 046 8542241, e-mail: aqua@zyrardow.pl. Adresy internetowe Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.aqua.zyrardow.pl Adres profilu nabywcy (URL): Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL): Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów. 2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Inny: Spółka z o.o.; Budownictwo i obiekty komunalne. Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.
II.1) Opis 1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: wykonywanie usług Inżyniera Kontraktu w zadaniu pn. Rozbudowa kompleksu sportowo-rekreacyjnego w Żyrardowie - II etap. 1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: usługi, kategoria usług: nr 12. Główne miejsce świadczenia usług: Żyrardów, ul. Jodłowskiego 25/27. 1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego. 1.4) Informacje na temat umowy ramowej: Czas trwania umowy ramowej: Wartość umowy ramowej: Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone: 1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie kompleksowej obsługi inwestycji tj. kierowania, nadzorowania i rozliczania inwestycji polegającej na wykonaniu na rzecz Zamawiającego robót budowlanych, instalacyjnych, zagospodarowania terenu i wyposażenia obiektu krytej pływalni, zaplecza hotelowo-usługowego i lodowiska wraz z budynkiem zaplecza w ramach II etapu realizacji inwestycji obejmujących w szczególności: a) Geodezyjne wytyczenie robót i prowadzenie pełnej obsługi geodezyjnej; b) Roboty ziemne, niwelacyjne, wykonanie studni dla pomp ciepła; c) Budowę części basenowej wraz z nieckami stalowymi z wyposażeniem; d) Budowę części hotelowej; e) Budowę części rekreacyjnej; f) Budowę lodowiska i budynku zaplecza lodowiska z wyposażeniem; g) Roboty drogowe; h) Budowę zjeżdżalni; i) Budowę małej architektury; j) Wykonanie instalacji techniki basenowej - technologia i urządzenia; k) Wykonanie instalacji chłodniczej lodowiska oraz instalacji pomp ciepła; l) Wykonanie instalacji wod.- kan., przyłączy kanalizacji sanitarnej, przyłączy i sieci kanalizacji deszczowej; ł) Wykonanie instalacji wentylacyjnej wraz z urządzeniami; m) Wykonanie instalacji co, technologii pomp ciepła dla obiektu; n) Wykonanie instalacji elektrycznych wewnętrznych i zewnętrznych; o) Wyposażenie obiektu w ramach Projektu architektury wnętrz. p) Sporządzenie dokumentacji powykonawczej, w tym inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w ilości 3 egzemplarzy dla Zamawiającego oraz przeprowadzenie prób, odbiorów, uzgodnień, pomiarów itp., które będą niezbędne do uzyskania przez Zamawiającego zgody na użytkowanie obiektów oraz zaświadczenia Polskiego Związku Pływackiego o homologacji obiektu krytej pływalni; r) Prace porządkowe, zabezpieczające; s) Inne prace wynikające z dokumentacji projektowej, uzgodnień i sztuki budowlanej. Dokumentacja projektowa dostępna jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym. Kosztorysowa wartość zamówienia p.n. Rozbudowa kompleksu sportowo-rekreacyjnego w Żyrardowie - II etap, wynosi 17.686.506,87 zł netto. 1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: zgodnie z siwz 1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 74.26.20.00 - Usługi nadzoru budowlanego Kod CPV wg słownika 2008: 71.52.00.00 - Usługi nadzoru budowlanego 1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie. 1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie. 2) Wielkość lub zakres zamówienia Całkowita wielkość lub zakres: powyżej 60000 euro 3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Pożądany; okres w miesiącach: 18
III.1) Warunki dotyczące zamówienia Informacja na temat wadium: 10.000 PLN 2) Warunki udziału Informacje dotyczące sytuacji wykonawcy oraz informacje i formalności niezbędne do oceny, czy spełnia on wymagania ekonomiczne, finansowe i techniczne Opis warunków udziału w postępowaniu: W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy: 1)Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności i czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2)Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wy¬konania zamówienia. 3)Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. 4)Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Ad. 1) 1.są uprawnieni do działalności zgodnie z wymaganiami ustawowymi, 2.posiadają uprawnienia do wykonywania czynności objętych zamówieniem zgodnie z wymaganiami ustawowymi, w tym względzie dysponują osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia budowlane i kwalifikacje, tworzącymi zespół konsultacyjno-weryfikujący składający się z: a)Kierownik Nadzoru Budowy - uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub architektonicznej, bez ograniczeń, odpowiadające wymaganiom określonym w art. 12 i art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane i min. 5 letnie doświadczenie w nadzorowaniu robót o przedmiocie odpowiadającym robotom objętym zamówieniem. b)Inspektorzy Nadzoru - uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie stosowne do nadzorowanych robót o specjalnościach: konstrukcyjno - budowlanej, drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. c)Specjalista ds. technologii basenowej - kwalifikacje i doświadczenie w zakresie realizacji robót związanych z budową co najmniej dwóch krytych pływalni z nieckami basenowymi o wymiarach 12,5mx25m oraz z nieckami rekreacyjnymi. d)Specjalista ds. wentylacji, ogrzewania i wod. - kan. - kwalifikacje i doświadczenie w zakresie realizacji robót związanych z budową co najmniej dwóch krytych pływalni z nieckami basenowymi o wymiarach 12,5mx25m, w tym jednej z zastosowaniem pomp ciepła. e)Specjalista ds. budowlanych - kwalifikacje i doświadczenie w zakresie realizacji robót związanych z budową co najmniej dwóch krytych pływalni z nieckami basenowymi o wymiarach 12,5m x 25m oraz w zakresie budowy lodowiska. f)Specjalista ds. górniczych w zakresie wiertnictwa, eksploatacji i geologii - posiadający kwalifikacje zgodne z ustawą Prawo Geologiczne i Górnicze oraz posiadający doświadczenie w zakresie projektowania lub realizacji systemu pozyskiwania energii z wód podziemnych. Kadra budowlanego Nadzoru Inspektorskiego musi posiadać: -stwierdzenie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie (uprawnienia), -wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego. Ad. 2) 1.W okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, pełnili funkcję Inżyniera Kontraktu w zakresie kierowania, nadzorowania i rozliczania co najmniej jednej inwestycji polegającej na wykonaniu robót budowlanych o wartości minimum 10.000.000 PLN. 2.Usługi będą wykonywać wyłącznie siłami własnymi. 3.Dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia (sprzęt komputerowy z licencjonowanym oprogramowaniem oraz środki transportu). Ad. 3) 1. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie usług w ustalonym terminie, w tym względzie: -akceptują warunki płatności zawarte we wzorze umowy, -posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 500.000 zł. Ad. 4) 1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się: 1) wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności; 2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; 3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego; 9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary; 10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3. 2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy: 1) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; 2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania; 3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy; 4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ocena spełniania warunków będzie dokonywana na zasadzie: spełnia / nie spełnia. Wykonawca, który nie udokumentuje spełniania wymienionych warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta odrzucona. Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)Formularz ofertowy, wypełniony i podpisany, z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji. 2)Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. 3)Oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji. 4)Kopia dowodu wniesienia wadium. 5)Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 6)Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7)Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. 8)Wykaz wykonanych usług wraz z dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie, z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji. 9)Wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie uprawnień, z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 5. 10)Polisa lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmiotów gospodarczych: Oferta składana wspólnie przez dwóch lub więcej wykonawców musi spełniać następujące wymagania: 1)Każdy z wykonawców musi odrębnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz że posiada uprawnienia do występowania w obrocie prawnym w zakresie prac powierzonych mu do wykonania. 2)Wykonawcy muszą wykazać i udokumentować, że łącznie spełniają warunki określające potencjał techniczny, ekonomiczno - finansowy oraz kadrowy. 3)Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich przedsiębiorców występujących wspólnie. 4)Przedsiębiorcy występujący wspólnie muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych (wyznaczyć pełnomocnika), a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie. Pełnomocnictwo winno określać szczegółowo zakres umocowania. 5)Dokument ustanawiający Pełnomocnika sporządzony zgodnie z wymogami ustawowymi winien zostać załączony do oferty. Zakres upoważnienia pełnomocnika winien dotyczyć reprezentowania wykonawców wspólnie uczestniczących w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6)W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa musi ona zostać potwierdzona za zgodność z oryginałem przez wszystkie osoby udzielające pełnomocnictwa. 7)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie są solidarnie odpowiedzialni za jego wykonanie do końca okresu udzielonej gwarancji i rękojmi. 8)Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z przedsiębiorcą występującym jako reprezentant pozostałych (pełnomocnikiem).
IV.1) Tryb udzielenia zamówienia 1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. 1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 2) Kryteria oceny ofert 2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. 2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie. 3) Informacje administracyjne 3.1) Określenie sposobu uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.aqua.zyrardow.pl. Opłata: Warunki i sposób płatności: 3.2) Opis potrzeb i wymagań umożliwiający przygotowanie się wykonawców do udziału w dialogu konkurencyjnym lub informacja o sposobie otrzymania tego opisu: 3.3) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.03.2007 godzina 11:30. 3.4) Języki, w których można sporządzać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty: polski. 3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). 3.6) Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 22.03.2007, godzina 12:00, Urząd Miasta w Żyrardowie, Plac Jana Pawła II nr 1, pokój nr 17 (sala konferencyjna).
VI.1) Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie. 2) Informacje dodatkowe: 3) Data wysłania niniejszego ogłoszenia: 06.03.2007.
INNE PRZETARGI Z ŻYRARDOWA
- Opracowanie dokumentacji projektowej na wykonanie robót budowlanych polegających na pracach remontowych wraz z pracami renowacyjnymi oraz montażem i uruchomieniem windy oraz wykonaniem tych robót
- Usługa w zakresie koszenia terenów zielonych na posesjach zarządzanych oraz stanowiących własność PGM Żyrardów Sp. z o.o.
- Usługi sprzątania i utrzymania czystości terenów zewnętrznych oraz pielęgnacji zieleni w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Pragnienie" w Żyrardowie
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko - Orlik 2012" przy Szkole Podstawowej nr 1 w Żyrardowie.
- "Przebudowa drogi gminnej ul. Legionów Polskich w Żyrardowie."
więcej: przetargi w Żyrardowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa Oddziału Geriatrycznego w formule zaprojektuj i wybuduj w ramach projektu: " Rozwój opieki geriatrycznej poprzez modernizację infrastruktury ZZOZ w Ostrowie Wielkopolskim"
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w ramach operacji "Scalenie gruntów wsi Kryłów Kolonia, Prehoryłe w gminie Mircze"
- Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji projektu: Zachowanie bioróżnorodności i ograniczenie presji turystów poprzez modernizację ścieżki "Kładka wśród bagien".
- Nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi w ramach zadania inwestycyjnego pn. "Przystosowanie budynku B Szpitala do świadczenia opieki długoterminowej nad pacjentami przewlekle chorymi"
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego dla zadania "Udrożnienie wybranych koryt cieków oraz przywrócenie funkcjonalności urządzeń wodnych w ramach usuwania (...) nyskiego i prudnickiego
- Wykonanie robót budowlanych w formule zaprojektuj i wybuduj dla zadania: Adaptacja strefy SPA na strefę Saun -1" w kompleksie sportowo - rekreacyjnym "Termy Maltańskie" przy ul. Termalnej 1 w Poznaniu
więcej: Usługi nadzoru budowlanego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.