Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-07-25
Rybno: Organizacja placu zabaw i dostosowanie toalet do potrzeb dzieci i personelu w Zespole Szkół w Rybnie.
Numer ogłoszenia: 162343 - 2014; data zamieszczenia: 25.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół w Rybnie , ul. Długa 11, 96-514 Rybno, woj. mazowieckie, tel. 046 8611603, faks 046 8611603.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsrybno.edupage.org
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: edukacja.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja placu zabaw i dostosowanie toalet do potrzeb dzieci i personelu w Zespole Szkół w Rybnie..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Organizacja placu zabaw dla dzieci młodszych oraz dostosowanie toalet do potrzeb dzieci i personelu w Zespole Szkół w Rybnie. Huśtawka ważka Huśtawka wagowa dwuosobowa. Materiał: drewno sosnowe klejone, impregnowane ciśnieniowo. Mocowanie w podłożu - ocynkowane ogniowo kotwy, osadzone na betonowych fundamentach. Powierzchnia urządzenia: 300 x 45 cm; Strefa bezpieczeństwa: 600 x 350 cm; Maksymalna wysokość swobodnego upadku: 100 cm; Produkt zgodny z PN EN 1176-1:2009 - 1 szt. Zjeżdżalnia konstrukcja zjeżdżalni w pełni wykonana ze stali nierdzewnej i płyt HDPE jest odporna na zniszczenia oraz działanie czynników zewnętrznych, taki jak wilgoć, rdza, deszcz, śnieg, wiatr, promieniowanie słoneczne, eksploatacja czy akty wandalizmu. Wymiary: 72 x 176 cm; Strefa bezpieczeństwa: 372 x 526 cm; Wysokość całkowita: 163 cm Wysokość swobodnego upadku: 90 cm Wysokość podestu: 90 cm; Produkt zgodny z PN EN 1176-1:2009 - 1 szt. Huśtawka Podwójna Stalowa konstrukcja huśtawki została ocynkowana oraz dwukrotnie pokryta farbą proszkową. Zawiesia wykonane ze stali nierdzewnej są ułożyskowane, co gwarantuje bezgłośną pracę. Siedziska wykonane z materiałów najwyższej jakości, posiadają certyfikaty bezpieczeństwa TUV. Połączenie siedzisk z ramą za pomocą łańcucha czyni ją niezwykle wytrzymałą i odporną na wandalizm. Wymiary: 149 x 312 cm; Strefa bezpieczeństwa: 750 x 317 cm Wysokość całkowita: 230 cm Wysokość swobodnego upadku: 132 cm Produkt zgodny z PN EN 1176-1:2009 - 1 szt. Karuzela z kierownicą Mocna konstrukcja karuzeli została ocynkowana, siedziska i część kierownicy wykonano z płyty PE całkowicie odpornej na warunki atmosferyczne. W karuzeli zastosowano podwójny system ułożyskowania gwarantujący płynną i cichą pracę przez wiele lat. Wymiary: 150 x 150 cm; Strefa bezpieczeństwa: 550 x 550 cm Wysokość całkowita: 70 cm; Produkt zgodny z PN EN 1176-1:2009 - 1 szt. Urządzenie zabawowe wielofunkcyjne np. Statek małego pirata Zjeżdżalnia, piaskownica oraz inne elementy zabawowe gwarantują moc atrakcji. Materiał: drewno klejone, płyta polietylenowa HDPE całkowicie odporna na działanie warunków atmosferycznych. Wymiary: 364 x 394 cm; Strefa bezpieczeństwa: 671 x 744 cm; Wysokość całkowita: 312 cm Wysokość swobodnego upadku: 90 cm Produkt zgodny z PN EN 1176-1:2009 - 1 szt. Huśtawka typu gniazdo. Stalowa konstrukcja huśtawki została ocynkowana, dodatkowo łączniki górne zostały pokryte podwójną warstwą farby proszkowej. Zawiesia wykonane ze stali nierdzewnej są ułożyskowane, co gwarantuje bezgłośną pracę. Siedzisko wykonane z materiałów najwyższej jakości, posiada certyfikat bezpieczeństwa TUV. Połączenie siedziska z ramą za pomocą łańcucha czyni ją niezwykle wytrzymałą i odporną na wandalizm. Wymiary: 233 x 276 cm; Strefa bezpieczeństwa: 750 x 235 cm; Wysokość całkowita: 228 cm Wysokość swobodnego upadku: 133 cm Produkt zgodny z PN EN 1176-1:2009 - 1 szt. Bujak koniki Bujak podwójny koniki. Materiał: Stal sprężynowa 20 mm dwukrotnie malowana proszkowo. Płyta polietylenowa HDPE całkowicie odporna na działanie warunków atmosferycznych. Wymiary: 31 x 171 cm Strefa bezpieczeństwa: 331 x 471 cm Wysokość całkowita: 90 cm Wysokość swobodnego upadku: 50 cm Wysokość siedziska: 50 cm Produkt zgodny z PN EN 1176-1:2009 - 1 szt. Bujak zebra Materiał: Płyta polietylenowa HDPE całkowicie odporna na działanie warunków atmosferycznych. Wymiary: 27 x 95 cm Strefa bezpieczeństwa: 327 x 395 cm Wysokość całkowita: 82 cm Wysokość swobodnego upadku: 50 cm Wysokość siedziska: 50 cm; Produkt zgodny z PN EN 1176-1:2009 - 1 szt. Wykonanie bezpiecznej nawierzchni placu zabaw około 200 m2 placu Bezpieczna nawierzchnia z płytek gumowych mieszanki granulatu SBR i wysokiej jakości kleju poliuretanowego. Nawierzchnia rekreacyjna, poliuretanowo -gumowa standardowo występująca w elementach o wymiarach 500x500mm i grubości 40mm.Waga jednej płytki minimum 7 kg(28kg/m2).Musi posiadać certyfikat na spełnienie PN-EN1177. Nawierzchnie układane przepuszczane dla wody, amortyzujące upadek dziecka z wysokości do 2,0 m na podbudowie z kruszyw mineralnych zgodnie z wytycznymi MEN. Zalecana kolorystyka - kolor pomarańczowy w odcieniu PANTONE 152 C, RAL 2011-DEEP Orange - 200m2 Ogrodzenie bezpieczne placu zabaw i zamontowanie tablicy-regulamin korzystania z obiektu Ogrodzenie placu zabaw metalowe, panelowe o wysokości 1,50 m na słupkach z profili zamkniętych obsadzonych w gruncie - 56,80 m, furtka o szer.1,00m - ilość 1szt. - 1 zestaw. Panele ogrodzeniowe z drutów stalowych zgrzewanych ze wzmacniającymi przetłoczeniami, o oczkach około 5x20 cm. Części stalowe ocynkowane ogniowo, malowane proszkowo w kolorze zielonym RAL 6005 - wszystkie elementy ocynkowane łączone ze sobą na skręcanie. Górna krawędź paneli nie może być zakończona ostrymi końcami elementów ogrodzenia. Tablica informacyjna - słupki do znaków drogowych z rur stalowych o średnicy 50 mm - ilość tablic 1 szt. Na słupkach przymocować przy wejściu na plac zabaw tablicę o powierzchni ponad 0,3 m2 z napisem: Plac Zabaw dla dzieci tablica informacyjna o zasadach użytkowania obiektu według wzoru. Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne Roboty obejmują czynności mające na celu zmodernizowanie istniejącej instalacji wodno - kanalizacyjnej po uprzednim zdemontowaniu starej bez odzysku elementów. Armatura i urządzenia sanitarne ceramiczne. Wymiana umywalki fajansowej, białej ze wspornikiem z syfonem z tworzywa - 2 kpl. Wymiana miski ustępowej siedzeniowej kompakt - 2 szt. Zamontowanie nakładki na sedes z tworzywa dla dzieci - 4 szt. Zamontowanie podestów dla dzieci przed miską ustępową z tworzywa - 6 szt. Przygotowanie i zamontowanie dozownika na mydło - 0,5l przez przykręcenie do kołków plastikowych podłoże cegła - 3 szt. Przygotowanie i zamocowanie lustra przez przykręcenie do kołków plastikowych podłoże cegła - 1 szt. Przygotowanie i zamocowanie wieszaków łazienkowych przez przykręcenie do kołków plastikowych; podłoże cegła - 9 szt. Wymiana umywalki fajansowej ze wspornikiem z tworzywa WC dla personelu - 1 szt. Wymiana baterii umywalkowej naściennej z ruchomą wylewką z uchwytami z tworzywa sztucznego - WC dla personelu - 1 szt. Przygotowanie i zamocowanie lustra przez przykręcenie do kołków plastikowych podłoże cegła - WC dla personelu - 1 szt. Przygotowanie i zamocowanie dozownika na mydło przez przykręcenie do kołków plastikowych; podłoże cegła - 2 szt. Wymiana miski ustępowej z deską sedesową kompakt - WC dla personelu - 1 szt. Urządzenia zabawowe muszą spełniać wymogi normy PN-EN 1176 oraz pozostałych norm dotyczących nawierzchni , wyposażenia placów zabaw oraz robót instalacyjnych wodnych i kanalizacyjnych. Wszystkie zastosowane materiały i wyroby muszą posiadać niezbędne atesty, aprobaty i deklaracje zgodności. Urządzenia zabawowe i nawierzchnia rekreacyjna powinny posiadać co najmniej trzyletni okres gwarancji. Elementy zabawowe powinny być rozmieszczone na szkolnym placu zabaw w sposób umożliwiający zachowanie stref bezpieczeństwa pomiędzy urządzeniami. Ich montaż powinien być zgodny z instrukcją producenta. Wszystkie urządzenia placu zabaw należy zaopatrzyć w tabliczki informacyjne wskazujące sposób jego wykorzystania zgodnie z wytycznymi programu MEN Radosna Szkoła i oznaczone logotypem Unii Europejskiej według wzoru. Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne Wykonawca realizuje zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną, poleceniami nadzoru autorskiego i inwestorskiego oraz zgodnie z artykułem 5,22,23 i 28 Ustawy Prawo Budowlane, Warunkami technicznymi wykonania i odbioru sieci wodociągowych COBRITI INSTAL, Warszawa 2001 i Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych. Tom II Instalacje sanitarne i przemysłowe. Odstępstwa od projektu mogą dotyczyć jedynie dostosowania instalacji do wprowadzonych zmian konstrukcyjno-budowlanych lub zastąpienia projektowanych materiałów - w przypadku nie możliwości ich uzyskania - przez inne materiały lub elementy o zbliżonych charakterystykach i trwałości. Wszelkie zmiany i odstępstwa od zatwierdzonej dokumentacji technicznej nie mogą powodować obniżenia wartości funkcjonalnych i użytkowych instalacji, a jeżeli dotyczą zamiany materiałów i elementów określonych w dokumentacji technicznej na inne nie mogą powodować zmniejszenia trwałości eksploatacyjnej. Zamawiający dopuszcza możliwość wbudowania innych urządzeń niż opisane, pod warunkiem zachowania parametrów, w tym także estetycznych, nie gorszych od parametrów materiałów i urządzeń wskazanych w opisie, przedmiarze robót. Zamawiający dopuszcza także inną kolorystykę bezpiecznej nawierzchni niż zalecana. Zmiany muszą uzyskać akceptację Zamawiającego wyrażoną w formie pisemnej, a Wykonawca obowiązany jest dokonać na koszt własny modyfikacji i uzgodnień projektu. Zmiany takie nie mogą stanowić podstawy do zwiększenia wysokości wynagrodzenia. Wykonawca prac zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wykonanego placu zabaw. Wszelkie atesty, certyfikaty, dopuszczenia, aprobaty na wbudowane urządzenia i materiały muszą być dostarczone Zamawiającemu do wglądu na 7 dni przed odbiorem końcowym. Materiały muszą być sporządzone w języku polskim, spięte w teczce w ilości dwóch egzemplarzy. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przeglądu 0 (przegląd zerowy) wykonanego placu zabaw przez osobę uprawnioną. Przegląd należy wykonać w ilości dwóch egzemplarzy...
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.11.27.23 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.22.38.00 - Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji 45.34.20.00 - Wznoszenie ogrodzeń 45.33.20.00 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony w przypadku Wykonawców, wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, inwestycji polegającej na budowie dwóch placów zabaw lub obiektów rekreacyjno-sportowych, na kwotę minimum 20 000,00 zł (dwadzieścia tysięcy złotych) brutto każdy
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony w przypadku Wykonawców, którzy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzanej działalności związanej z przedmiotem zamówienia do wysokości ubezpieczenia od jednego i wszystkich zdarzeń nie niższej niż 50 000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych),
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
parafowany wzór umowy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zsrybno.edupage.org
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół w Rybnie, ul. Długa 11, 96-514 Rybno, pokój nr 11..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Zespół Szkół w Rybnie, ul. Długa 11, 96-514 Rybno, pokój nr 6..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki pn. Modernizacja oddziałów przedszkolnych w Gminie Rybno Priorytet: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach; Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty; Poddziałanie: 9.1.1 Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI RYBNO
- USŁUGA NADZORU INWESTORSKIEGO dla zadania pn. "Przebudowa zbiornika wodnego o charakterze retencyjnym na działce nr ew. 308 w m. Koszelewy, Gmina Rybno.
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z zamieszkałych nieruchomości na terenie Gminy Rybno oraz z PSZOK w okresie od 01.01.2025 roku do 31.12.2025 roku
- Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Rybno w 2024 roku.
- Sporządzenie planu ogólnego Gminy Rybno.
więcej: przetargi RYBNO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa świetlicy wiejskiej - w ramach zadania pn.: Raj na ziemi / budowa świetlicy w sołectwie Skórzewa w miejscowości Raj"
- Budowa chodnika w ciągu drogi powiatowej nr 1573 K Nowy Sącz - Cieniawa w km 6+739 - 7+463 w miejscowości Mystków
- Przebudowa bramy głównej w Zakładzie Karnym w Wadowicach.
- Aktywny Maluch - Pierwszy dzienny opiekun w gminie 2024
- "Remont drogi gminnej nr 373060 T Jachimowice - Stara Wieś w msc. Jachimowice od km 0+000 do km 0+447"
- "Budowa zadaszenia o stałej konstrukcji istniejącego boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 2 w Siedlcach" w formule "zaprojektuj i wybuduj"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.