eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PolańczykRozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków bytowych w miejscowości Solina do przepustowości Qśr.d=920 m3/d

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-07-27

Polańczyk: Rozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków bytowych w miejscowości Solina do przepustowości Qśr.d=920 m3/d
Numer ogłoszenia: 164125 - 2016; data zamieszczenia: 27.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Solina z/s w Polańczyku , ul. Wiejska 2, 38-610 Polańczyk, woj. podkarpackie, tel. 013 4692118.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.esolina.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków bytowych w miejscowości Solina do przepustowości Qśr.d=920 m3/d.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot i zakres inwestycji: Przedmiotem niniejszej inwestycji jest rozbudowa istniejącej mechaniczno - biologicznej oczyszczalni ścieków zlokalizowanej w Solinie, Gm. Solina, wykonanej w technologii żelbetowej. W ramach planowanej rozbudowy oczyszczalnia osiągnie przepustowość Qśr.d =920m3 ⁄d przy Qmax.d=1196m3 ⁄d. Inwestycja będąca przedmiotem niniejszego opracowania obejmuje budowę: - nowego zbiornika procesowego (reaktor biologiczny i komory tlenowej stabilizacji osadów) wraz z urządzeniami warunkującymi wysokoefektywną jego pracę, - wymianę niektórych urządzeń wyposażenia technologicznego, - zasilania elektroenergetycznego zbiornika, - przełożenia istniejących kabli elektrycznych oraz oświetlenia (w miejscu lokalizacji nowych obiektów), - przesunięcia ogrodzenia oczyszczalni ścieków, - przebudowy rowu odwadniającego teren oczyszczalni poza nowoprojektowane ogrodzenie. Stan projektowany: Inwestycja obejmuje rozbudowę istniejącej oczyszczalni ścieków Qśr.d=400m3 ⁄d do przepustowości Qmax.d=920m3 ⁄d. Do realizacji przyjęto wariant polegający na rozbudowie obiektów istniejących o nowy zbiornik procesowy (reaktor biologiczny, komora tlenowej stabilizacji osadu) i urządzenia warunkujące wysokoefektywną jego pracę oraz na wymianę niektórych urządzeń wyposażenia technologicznego. Nowoprojektowane obiekty zlokalizowane zostaną w bezpośrednim sąsiedztwie istniejącej oczyszczalni. Zrealizowanie zakresu prac będzie wymagało wprowadzenie następujących zmian poprzez budowę: a) zbiornika procesowego składającego się z reaktora biologicznego jako III - go ciągu o przepustowości Qśr.d=420 m3 ⁄d oraz ze wspólnej dla wszystkich ciągów komory tlenowej stabilizacji osadów. Zbiornik procesowy będzie wykonany z elementów prefabrykowanych żelbetowych o wymiarach: - komora tlenowej stabilizacji osadu (pierścień wewnętrzny): średnica wewnętrzna 5,0m, wysokość czynna 4,3m, - reaktor biologiczny (pierścień zewnętrzny): średnica wewnętrzna 12,0m, wysokość czynna 4,3m. Parametry komory tlenowej stabilizacji osadu: - Średnica Dw = 5,0m, - Głębokość czynna Hcz = 4,30m, - Objętość czynna Vcz = 84,4m3, b) układu połączeń technologicznych projektowanych urządzeń z istniejącymi. - Rurociąg ścieków oczyszczonych mechanicznie do projektowanego reaktora, - Rurociągi sprężonego powietrza do projektowanego reaktora, - Rurociągi permeatu (ścieków oczyszczonych) z nowego ciągu, - Rurociągi osadu nadmiernego do projektowanej komory KTSO, - Rurociąg osadu ustabilizowanego z komory KTSO do zagęszczacza osadu, - Rurociąg PIXu, c) fundamentu pod agregat prądotwórczy, d) przyłącza elektrycznego zasilającego projektowany zbiornik procesowy, e) przesunięcia ogrodzenia oczyszczalni ścieków oraz przebudowy rowu odwadniającego teren oczyszczalni poza nowoprojektowane ogrodzenie. W związku z lokalizacją zbiornika procesowego konieczne będzie przełożenie odcinka kabla energetycznego oraz istniejącego oświetlenia. Całość robót przeprowadzona będzie na dotychczasowych działkach przeznaczonych pod oczyszczalnię. Projektowana docelowa przepustowość obiektu po rozbudowie: - przepustowość średnia dobowa Qśr.d =920m3 ⁄d, - przepustowość maksymalna dobowa Qmax.d = 1196m3 ⁄d. Zbiornik procesowy: Konstrukcja zbiornika składa się z prefabrykowanych elementów ściennych zewnętrznych Ø12,0m i wewnętrznych Ø5,0m ustawionych i zespolonych na monolitycznej płycie dennej tworzących dwie szczelne komory oraz z opartych na nich płyt stropowych. Fundament pod zbiornik procesowy. Zaprojektowano monolityczna płytę denną gr. 30cm z betonu C30/37. Zbrojenie z prętów żebrowanych A-IIIN układanych w dwóch siatkach ortogonalnych. Pod płytę wykonać podkład betonowy i izolację. Fundament pod agregat prądotwórczy: Fundament zaprojektowano jako płytę żelbetową, posadowioną na warstwie chudego betonu, pod którym należy wykonać podsypkę żwirowo-piaskową. Fundament ma kształt prostokąta o wymiarach 3,31m x 1,41m. Zbrojenie fundamentu z prętów żebrowanych Ø12mm. Dookoła fundamentu zaprojektowano opaskę chodnikową. Zasilanie energetyczne zbiornika procesowego: Zasilanie energetyczne zbiornika procesowego zaprojektowano w oparciu o wydane przez PGE Dystrybucja S.A. Rejon Energetyczny Sanok dla podmiotu IV grupy przyłączeniowej do sieci dystrybucyjnej o napięciu znamionowym 0,4V. Chodnik wokół projektowanego zbiornika: Warstwę wierzchnią opaski chodnikowej stanowi kostka brukowa, ułożona na warstwie podsypki cementowo - pisakowej. Warstwę konstrukcyjną stanowi kruszywo mineralne łamane, ułożone na geotkaninie separacyjno-wzmacniającej. Geotkaninę należy zabezpieczyć przed przecięciem. Obramowanie opaski chodnikowej wykonać z obrzeży chodnikowych. Szerokości opaski 0,65m. Powierzchnia chodnika F= 18,5m2. Przebudowa rowu odwadniającego: W stanie istniejącym rów jest silnie zarośnięty, skarpy rowu są poobrywane. Miejscami głębokość rowu nie przekracza 30cm. Z uwagi na konieczność wykonania dodatkowego zbiornika procesowego (reaktor biologiczny III - go ciągu, komory tlenowej stabilizacji osadu) oraz mając na uwadze konieczność zapewnienie skutecznego spływu wód opadowo - roztopowych z terenów przyległych, m.in. z terenu oczyszczalni ścieków zachodzi konieczność przebudowy przedmiotowego rowu na odcinku 79,17m i przesunięciu go o około 5m poza projektowane ogrodzenie od strony zachodniej oczyszczalni. Uzbrojenie terenu - sieci sanitarne i rurociągi technologiczne: Rurociąg tłoczny ścieków surowych do zbiornika procesowego. Rurociągiem tym transportowane będą ścieki z komory zbiorczej przepompowni do projektowanego zbiornika procesowego stanowiącego niezależny ciąg technologiczny. Rurociąg tłoczny wykonać z rur PEHD SDR 17,6 DN110mm o długości L=66,0m. Rurociąg ścieków oczyszczonych: Odbiór ścieków oczyszczonych z projektowanego zbiornika procesowego następuje poprzez 4 moduły membranowe. Ścieki oczyszczone skierowane zostaną dwoma kolektorami z rur PE DN160mm, L=67,0m do wspólnego z istniejącym ciągiem punktu pomiarowego. Dodatkowo projektuje się rurociąg ścieków oczyszczonych z ist. reaktora biologicznego z rur PE DN160mm, L=45,0m. Rurociągi osadu nadmiernego: Przedmiotowymi rurociągami transportowany będzie osad ustabilizowany z ist. reaktorów biologicznych do projektowanej komory tlenowej stabilizacji osadu. Rurociągi osadu nadmiernego wykonać z PEHD DN110mm o długości L=63,0m dla reaktora w budynku oczyszczalni i L=12,0m dla zbiornika wolnostojącego. Rurociąg osadu ustabilizowanego: Przedmiotowym rurociągiem transportowany będzie osad ustabilizowany z projektowanej komory tlenowej stabilizacji do zbiornika osadu. Rurociąg spustu osadu wykonać z PEHD DN110mm, L=64,0m Rurociągi sprężonego powietrza do zbiornika procesowego: Powietrze do zbiornika procesowego doprowadzane będzie ze stacji dmuchaw zlokalizowanej w budynku oczyszczalni rurociągami ze stali szlachetnej DN129x2mm i 104x2mm., - Rurociąg doprowadzający sprężone powietrza do modułów membranowych MBR o średnicy DN129x2, długość L=66,0m, - Rurociąg doprowadzający sprężone powietrza do rusztów wyposażonych w dyfuzory rurowe drobnopęcherzykowe w komorze nitryfikacji o średnicy DN129x2, długość L=65,0m, - Rurociąg doprowadzający sprężone powietrza do rusztów wyposażonych w dyfuzory rurowe drobnopęcherzykowe w komorze tlenowej stabilizacji osadu o średnicy DN104x2, długość L=65,0m. Rurociąg doprowadzający koagulant do zbiornika procesowego: Rurociąg doprowadzające koagulant do komór oczyszczania należy wykonać z rur z PE Ø 10mm w rurze osłonowej PEHD, L=68,0m. Wyżej wymienione rurociągi należy ułożyć zgodnie z rysunkami w wspólnym wykopie na podsypce piaskowej o grubości 10-15cm. Obsypka rur musi być wykonana natychmiast po inspekcji i zatwierdzeniu zakończenia posadowienia. Musi być prowadzona aż do uzyskania grubości warstwy przykrycia przynajmniej 0,30m (po zagęszczeniu) powyżej wierzchu rury. W przypadku nastąpienia tzw. przekopu - nadmiernego wybrania gruntu rodzimego, przekop należy wypełnić ubitym piaskiem. Powierzchnia podłoża tak naturalnego jak i wzmocnionego powinna być zgodna z projektowanym spadkiem. Szczegółowe wymagania co do warunków i zasad układania, montażu rur zawierają instrukcje opracowane przez producentów rur. Próby szczelności dla kanalizacji ciśnieniowej wykonać wg PN-EN 1671 "Zewnętrzne systemy kanalizacji ciśnieniowej "
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera się w załącznikach nr 1 (dokumentacja projektowa) i nr 2 (specyfikacja techniczna) do SIWZ.
Wszystkie nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażenia zawarte w SIWZ, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty w oparciu o zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do zaprojektowanych, z zachowaniem standardów technicznych i jakościowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz kosztorysach nakładczych. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego (art. 30 ust. 5). Obowiązek wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. Zamawiający nie wyrażą zgody, by proponowane w ofercie rozwiązania (urządzenia) równoważne były prototypami.

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.25.22.00 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.31.11.00 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego 45.31.51.00 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne 45.31.53.00 - Instalacje zasilania elektrycznego 45.31.61.00 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego 45.31.73.00 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych 48.77.10.00 - Pakiety oprogramowania użytkowego ogólnego 51.90.00.00 - Usługi instalowania systemów sterowania i kontroli 45.22.31.00 - Montaż konstrukcji metalowych 45.22.35.00 - Konstrukcje z betonu zbrojonego 45.34.20.00 - Wznoszenie ogrodzeń .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 09.06.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Kwota wadium wymagana do wzięcia udziału w postępowaniu: 80 000,00 (słownie złotych: osiemdziesiąt tysięcy złotych).
Dopuszczalne formy wadium (art. 45 ust. 6):
- Pieniądz (przelew na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego) nr rachunku: PBS O/Lesko 64 8642 1012 2003 1206 0654 0002
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275)

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna że Wykonawcy spełniają niniejszy warunek na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawcy spełniają niniejszy warunek jeżeli wykażą, że wykonali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedno zamówienie na roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie oczyszczalni ścieków o wartości co najmniej 2 500 000,00 zł brutto w jednym zadaniu. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykazu

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna że Wykonawcy spełniają niniejszy warunek na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna że Wykonawcy spełniają niniejszy warunek na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna że Wykonawcy spełniają niniejszy warunek na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

- formularz oferty,
- kosztorys ofertowy,
- oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy,
- dokumenty, z których wynika prawo do reprezentowania wykonawcy (pełnomocnictwo), o ile prawo to nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 95
  • 2 - Okres gwarancji - 5

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie:
A) termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach:
1) niesprzyjających warunków atmosferycznych, warunki zmiany: a) wpis w dzienniku budowy inspektora nadzoru inwestorskiego o braku możliwości prowadzenia robót budowlanych z uwagi na złe warunki atmosferyczne, b) jednoczesny braku możliwości realizacji innych robót, niezależnych od warunków atmosferycznych, 2) w przypadku braków lub wad dokumentacji projektowej: warunki zmiany: a) wpis w dzienniku budowy inspektora nadzoru lub kierownika budowy o konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, b) dokonanie zmian w dokumentacji lub usunięcie błędów przez projektanta, 3) przesunięcia terminu związania ofertą w trakcie postępowania przetargowego: warunki zmiany: a) z inicjatywą przesunięcia terminu związania ofertą wystąpił Zamawiający, b) konieczność przesunięcia terminu związania ofertą jest wynikiem konieczności wypełnienia obowiązków ciążących na Zamawiającym z mocy ustawy właściwej w sprawie zamówień publicznych, 4) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu Umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu Umowy, wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, 5) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 6) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 7) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, 8) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
B) wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w przypadku:
1) zmniejszenia zakresu robót lub pominięcia robót, o wartość niewykonanych robót warunki zmiany: a) jeżeli Zamawiający uzna, że zmniejszenie zakresu robót lub pominięcie robót nie wpłynie na prawidłową realizację przedmiotu umowy, b) wpis w dzienniku budowy inspektora nadzoru inwestorskiego o możliwości (zasadności) rezygnacji z robót lub pominięcia robót, c) zgodność proponowanych zmian w zakresie robót do wykonania lub pominięcia z uzyskanymi pozwoleniami uzgodnieniami i opiniami jeżeli były wymagane przez odrębne przepisy, 2) w przypadkach określonych w pkt A) ppkt 4) do 8), 3) Zamawiający jest uprawniony do żądania zmiany sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy w związku ze zmianami zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub zmianami wytycznych dotyczących realizacji projektu,
C) materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu Umowy w następujących sytuacjach:
a) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętej przedmiotem Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż wskazane w Dokumentacji projektowej, a wynikających ze stwierdzonych Wad tej Dokumentacji lub zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy, b) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w Dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego, wynikających z art. 36a ust. 1 prawa budowlanego, c) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu Umowy, d) wystąpienia warunków Terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w Dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, e) konieczności zrealizowania przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, f) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, g) wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami.
warunki zmiany: warunki zmiany dla punktów A) ppkt 4) do 8) oraz B) i C): 1) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Inspektorowi nadzoru inwestorskiego wniosku dotyczącego zmiany Umowy wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany, za wyjątkiem przypadków gdy inicjatywa zmiany umowy wychodzi od Zamawiającego, 2) Wniosek powinien zostać przekazany niezwłocznie, jednakże nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia, w którym Wykonawca dowiedział się, lub powinien dowiedzieć się o danym zdarzeniu lub okolicznościach, 3) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wraz z wnioskiem wszelkich innych dokumentów wymaganych Umową, w tym propozycji rozliczenia przygotowanej w oparciu o zasady określone w § 7 ust. 4 Umowy i informacji uzasadniających żądanie zmiany Umowy, stosowanie do zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę żądania zmiany, 4) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia bieżącej dokumentacji niezbędnej dla uzasadnienia żądania zmiany i przechowywania jej na terenie budowy lub w innym miejscu wskazanym przez Inspektora nadzoru inwestorskiego, 5) Po otrzymaniu wniosku Inspektor nadzoru inwestorskiego jest uprawniony, bez dokonywania oceny jego zasadności, do kontroli dokumentacji, o której mowa w pkt 4) i wydania Wykonawcy polecenia prowadzenia dalszej dokumentacji bieżącej uzasadniającej żądanie zmiany, 6) Wykonawca jest zobowiązany do okazania do wglądu Inspektorowi nadzoru inwestorskiego dokumentacji, o której mowa w pkt 4) i przedłożenia na żądanie Inspektora nadzoru inwestorskiego jej kopii, 7) W terminie do 14 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku wraz z propozycją wyceny robót i informacji uzasadniających żądanie zmiany Umowy, Inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego żądania zmiany Umowy, i odpowiednio propozycji wyceny robót, i przekazania go Zamawiającemu wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy, jak i akceptacji żądania zmiany. 8) W terminie do 14 dni roboczych od dnia otrzymania żądania zmiany, zaopiniowanego przez Inspektora nadzoru inwestorskiego, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o akceptacji żądania zmiany Umowy i terminie podpisania aneksu do Umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany. 2. W razie wątpliwości, przyjmuje się, że nie stanowią zmiany Umowy następujące zmiany: a) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, b) danych teleadresowych, c) danych rejestrowych, d) będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron Umowy. 3. Wszelkie zmiany niniejszej umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: esolina.pl/231/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Solina z/s w Polańczyku, ul. Wiejska 2, Polańczyk 38-610 pok. Nr 19.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.08.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Solina z/s w Polańczyku, ul. Wiejska 2, Polańczyk 38-610 pok. Nr 11.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt zostanie zgłoszony do współfinansowania przez Unię Europejską z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 - 2020.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.