Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-07-29
Kraków: Remont gzymsów w pasie podrynnowym budynku Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie
Numer ogłoszenia: 164517 - 2014; data zamieszczenia: 29.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie , ul. Rajska 1, 31-124 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 6332210.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.rajska.info
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont gzymsów w pasie podrynnowym budynku Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane przy remoncie gzymsów w pasie podrynnowym budynku Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie położonym przy ul. Rajskiej 1.; 2. Zakres robót budowlanych w kolejności realizacji a) usunięcie luźnych fragmentów odspojonego tynku gzymsu podrynnowego; b) odczyszczenie ceglanej konstrukcji gzymsu; c) zdjęcie rynny, blachy i deski okapowej poniżej ostatniej dachówki; d) odkrycie i wymiana deski okapowej na całej długości gzymsu; e) sprawdzenie stanu technicznego końców każdej krokwi w bezpośrednim sąsiedztwie gzymsu; f) w przypadku większego zniszczenia krokwi, dla należytego podparcia deski okapowej, należy uzupełnić krokiew przykładkami o szerokości minimum 8 cm każda; do przytwierdzania przykładek stosować wkręty M6; g) przygotowanie podłoża do naprawy gzymsów wieńczących; h) wykonanie szablonów gzymsów na odczyszczonych powierzchniach niezniszczonych gzymsów istniejących; i) montaż prowadnic; j) nakładanie gotowych zapraw systemowych do tynków ciągnionych w odpowiedniej kolejności według instrukcji producenta - warstwa sczepna (obrzutka), warstwy podkładowe (wstępne nadanie kształtu), wykonanie koniecznych wzmocnień i zbrojeń siatką; k) obróbka końcowa - szpachlowanie i malowanie; l) po wykonaniu gzymsów ciągnionych przystąpić do montowania blachy okapowej, rynny leżącej na połaci, pozostałych ofasowań oraz połączenia rynien z koszami i rurami spustowymi; ł) nową deskę okapową zabezpieczyć przed przegrzaniem za pomocą maty strukturalnej; m) do bocznej krawędzi deski okapowej przybić stalową siatkę dla zabezpieczenia dostępu do wełny mineralnej; n) uzupełnić ubytki w ociepleniu połaci z wełny mineralnej; o) czoło deski okapowej osłonić pasem wyprofilowanej blachy; p) ponowne założyć pas blachy okapowej i rynny. 3. Budynek Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie jest wpisany do rejestru zabytków prowadzonego przez Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pod nr A-960. Przebieg prac remontowo - konserwatorskich musi być zrealizowany w całości przy zastosowaniu technologii i materiałów zaakceptowanych przez nadzór autorski, inwestorski, konserwatorski oraz budowlany. Do ustaleń szczegółowych, w tym kolorystycznego scalenia gzymsu wieńczącego, będzie powołana komisja konserwatorska. 4. Obiekt WBP w Krakowie jest w ciągłej intensywnej eksploatacji. Wykonywane prace nie mogą powodować wyłączenia budynku ani jego części z istniejącego sposobu użytkowania. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych opracuje w porozumieniu z Zamawiającym organizację przemieszczania się osób przybywających na teren wokół i do Biblioteki a także sposób parkowania samochodów służbowych i pracowniczych. Sposób prowadzenia prac musi zapewniać bezpieczeństwo oraz odpowiednią ochronę pracowników i użytkowników WBP. Budynek Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie znajduje się w zwartej zabudowie miejskiej przy ul. Rajskiej od drugiej strony otoczony jest utwardzonym parkingiem dla samochodów osobowych i autobusów. Teren wokół budynku jest ogrodzony i oświetlony. Dla potrzeb budowy Zamawiający udostępni Wykonawcy fragment terenu wzdłuż podłużnej osi budynku z przeznaczeniem na urządzenie placu budowy i zaplecza. Wjazd i wyjazd na teren placu budowy jest możliwy od ul. Rajskiej. Oprócz wskazanego wyżej terenu i obszaru wykonywania robót budowlanych Zamawiający nie przewiduje przekazania innych terenów i pomieszczeń dla Wykonawcy zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynku. 5. Ilościowy zakres robót do wykonania jest zawarty w przedmiarze robót. 6. Ponadto przedmiotem zamówienia są objęte poniższe obowiązki Wykonawcy: a) Urządzenie zaplecza budowy. b) Urządzenie placu budowy. c) Zasilanie placu budowy w energię elektryczną i w wodę. Zamawiający wskaże punkty poboru mediów dla potrzeb placu budowy, zaplecza i prowadzenia robót. Koszt pobranej energii elektrycznej i wody obciąży Wykonawcę. d) Sporządzenie projektu organizacji placu budowy i organizacji robót, uzgodnienie ich z Zamawiającym i przedłożenie Zamawiającemu - przed rozpoczęciem robót budowlanych. e) Sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. f) Prowadzenie dziennika budowy. g) Przywrócenie do stanu pierwotnego zajętych dla realizacji przedmiotu zamówienia terenów. h) Zabezpieczenie robót pod względem bhp i ppoż. i) Zabezpieczenie terenu budowy. j) Opracowanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego. k) Oznakowanie pomieszczeń budynku, tablicami - informacyjną, bhp i ppoż. l) Zapewnienie sprzętu bhp i ppoż. na placu budowy. m) Zgłoszenie do odbioru technicznego urządzeń podlegających takiemu odbiorowi. n) Sporządzenie dokumentacji technicznej powykonawczej przedmiotu zamówienia w trzech egzemplarzach, z czego dwa dla Zamawiającego a jeden egzemplarz należy dostarczyć do Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków do celów archiwalnych, o)Opracowanie sposobu postępowania z zabytkiem po zakończeniu wskazanych w pozwoleniu robót budowlanych i przekazanie tego opracowania Małopolskiemu Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków oraz drugiego egzemplarza dla Zamawiającego. Czynności wykonawcy wymienione w pkt. 6 lit. od a) do o) niniejszego rozdziału SIWZ winny być wykonane staraniem Wykonawcy i uwzględnione tylko w kosztach pośrednich Wykonawcy. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest zawarty w: a) Projekcie budowlano - wykonawczym: Projekt budowlany remontu gzymsów w pasie podrynnowym mgr inż. arch. Dorota Rozbicka, PKZ ARKONA Sp. z o.o., Kraków, lipiec 2010 r. b) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych dla Projektu budowlanego remontu gzymsów w pasie podrynnowym budynku WBP w Krakowie, mgr inż. arch. Dorota Rozbicka, PKZ ARKONA Sp. z o.o., Kraków, maj 2014 r. c) Przedmiarze robót dla Projektu budowlanego remontu gzymsów w pasie podrynnowym budynku WBP w Krakowie, opracowanego przez inż. Andrzeja Kozińskiego, PKZ ARKONA Sp. z o.o., Kraków, maj 2014 r.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.26.00.00 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.26.13.00 - Kładzenie zaprawy i rynien 45.26.21.00 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45.26.21.10 - Demontaż rusztowań .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 3.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 9.500,00 PLN (słownie: dziewięć tysięcy pięćset złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść do upływu terminu składania ofert oznaczonego datą i godziną. Niewniesienie wadium do upływu terminu składania ofert oznaczonego datą i godziną skutkuje wykluczeniem wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 Ustawy. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Pekao SA 04 1240 4722 1111 0000 4859 7867. Tytuł przelewu winien umożliwić identyfikację przetargu, którego dotyczy wadium, oraz określać podmiot w którego imieniu jest wpłacane - w przypadku jeśli przelewu nie dokonuje Wykonawca składający ofertę. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu rozumie się gdy w oznaczonym terminie, tj. do upływu terminu składania ofert (oznaczonego datą i godziną) nastąpi uznanie kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu (pozycje 2,3,4,5), wymagane jest złożenie oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia. Oryginał gwarancji/poręczenia powinien być dostarczony w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z Ustawą (np. w osobnej kopercie) w Kasie Zamawiającego przy ul. Rajskiej 1, pokój 208, nie później niż do upływu terminu składania ofert. Prosimy nie załączać do oferty oryginału gwarancji/poręczenia. Oprócz oryginału dokumentu Wykonawca winien przedłożyć kopię gwarancji/poręczenia potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez osobę (osoby) upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Kopię należy dołączyć do oferty. 5. Oryginały przedmiotowych dokumentów zostaną zwrócone Wykonawcom w terminach wynikających z Ustawy. 6. Wadium w formie poręczenia lub gwarancji musi obejmować cały okres związania ofertą, a beneficjentem takich dokumentów musi być Zamawiający. 7. Gwarancja/poręczenie musi być podpisana przez upełnomocnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być złożony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji /poręczenia winno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu, na jego pierwsze żądanie, pełnej kwoty wadium we wszystkich okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku gdy: odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Ponadto Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy lub pełnomocnictwa, chyba, ze udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub po unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, kiedy wykonawca złoży oświadczenie o którym mowa w art. 22 ust.1 Ustawy Pzp
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał się wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwoma robotami budowlanymi w zakresie branży budowlanej odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia. Wartość każdej z robót musi wynosić przynajmniej 200 000 zł każda; Przez zamówienia wykonane należy rozumieć: zamówienia rozpoczęte i zakończone w w/w okresie, zamówienia zakończone w w/w okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w w/w okresie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna warunek za spełniony, kiedy wykonawca złoży oświadczenie o którym mowa w art. 22 ust.1 Ustawy Pzp
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca musi dysponować osobą, która podejmie się pełnienia funkcji kierownika budowy - osoba ta musi posiadać uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane zgodnie ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (j.t Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) i Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.4.2006 r., w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) w specjalności ogólnobudowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Wskazana osoba musi należeć do właściwego samorządu zawodowego. Wskazana osoba musi posiadać udokumentowane doświadczenie w kierowaniu lub prowadzeniu prac budowlanych przy zabytkach nieruchomych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Za znajdującego się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zmówienia uzna się Wykonawcę, który na dzień składania ofert jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 500 000,00 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ); 2. Opcjonalnie, jeśli występuje pełnomocnik - pełnomocnictwo (w oryginale lub notarialnie potwierdzonej kopii) dla osoby reprezentującej w niniejszym postępowaniu Wykonawcę lub pełnomocnictwo dla osoby lub podmiotu reprezentującego kilku Wykonawców składających ofertę wspólną; 3. Pisemne zobowiązanie podmiotu(ów) do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia- w przypadku gdy wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów. (załącznik nr 5 do SIWZ)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - Okres gwarancji - 20
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Strony mogą dokonywać zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy co najmniej o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu robót w przypadku: 1) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prawidłowe wykonanie robót zgodnie z technologią, normami, innymi przepisami jeżeli konieczność wykonania tych prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 2) wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy, 3) wystąpienia opóźnienia w dokonaniu określonych czynności, decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. do których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w których decyzje te powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, 4) odmowy wydania przez właściwe organy decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 5) niemożności wykonywania robót, gdy uprawniony organ nie dopuszcza do wykonania robót lub wstrzymuje wykonanie robót z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 2. Strony dopuszczają zmianę postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy poprzez zmianę wykonania przedmiotu umowy, zmianę wynagrodzenia lub przedłużenie terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy w przypadku: 1) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, 2) zmian technologicznych - o ile są korzystne dla Zamawiającego i o ile nie powodują zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy, pod warunkiem, że są spowodowane w szczególności: a) pojawieniem się materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy, skrócenia terminu realizacji, obniżenia kosztów eksploatacji lub uzyskanie lepszej jakości wykonanych robót, b) pojawienie się nowszych technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalających na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonania i eksploatacji przedmiotu umowy. 3) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych czy technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej a wynikających z wad tej dokumentacji lub statusu prawnego , w oparciu o które ją przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych w dokumentacji rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu umowy. 4) odbiegających w istotny sposób od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, geotechnicznych, hydrologicznych, rozpoznania terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowania niewypałów, napotkania nieinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, które mogą skutkować niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, 5) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 6) wystąpienia kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty pracami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, 7) zaistnienia innych okoliczności prawnych lub technicznych skutkujących niemożnością wykonania lub należytego wykonania przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, 3. Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień umowy dot. wykonania części robót przez podwykonawców, dalszych podwykonawców w sytuacji, gdy wykonawca zobowiązał się do osobistego wykonania robót lub części robót. 4. Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w przypadku ograniczenia zakresu robót przy jednoczesnym zmniejszeniu wynagrodzenia Wykonawcy jeżeli okaże się, że niektóre elementy robót będą zbędne z punktu widzenia procesu inwestycyjnego lub technologicznego. Zamawiający pisemnie poinformuje Wykonawcę o zbędności wykonania któregoś z elementu robót. 5. Wszystkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej (aneks do umowy) pod rygorem nieważności, za wyjątkiem zmian wymienionych w § 5 ust. 4 umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rajska.info
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie, ul. Rajska 1, 31-124 Kraków.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.08.2014 godzina 11:30, miejsce: Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie, ul. Rajska 1, 31-124 Kraków, pokój nr: 202 Sekretariat, piętro II.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Obsługa Archiwum Zakładowego oraz archiwizacja dokumentacji dla Zarządu Dróg Miasta Krakowa
- Zakup i dostawa płynów infuzyjnych oraz leków do programu lekowego - leczenie pacjentów chorych na raka dróg żółciowych
- Zakup i dostawa troakarów jednorazowego użytku
- dostawa specjalistycznego urządzenia do pomiaru gęstości cieczy i gazów z możliwością regulacji temperatury wraz z akcesoriami - DE-dzp.272-690/24
- Re-branding, rozwijanie i pozycjonowanie strony internetowej Welcome Point w AGH w ramach projektu NAWA Welcome to Poland dla CSM - DE-dzp.272-545/24
- Dostawa automatycznych defibrylatorów zewnętrznych (AED) na wyposażenie radiowozów Straży Miejskiej Miasta Krakowa
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Remont łazienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
- "Budowa ujęcia wody wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowości Markocin, gmina Cedynia "
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.