eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Koluszki › Usługi leśne z zakresu mechanicznego przygotowania gleby i mechanicznego uprzatania powierzchni pozrebowych w Nadleśnictwie Brzeziny

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2008-07-18

Koluszki: Usługi leśne z zakresu mechanicznego przygotowania gleby i mechanicznego uprzatania powierzchni pozrebowych w Nadleśnictwie Brzeziny
Numer ogłoszenia: 165482 - 2008; data zamieszczenia: 18.07.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne, Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Brzeziny, Kaletnik, ul. Główna 3, 95-040 Koluszki, woj. łódzkie, tel. 044 7141551, fax 044 7141552.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.lodz.lasy.gov.pl/brzeziny

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne, Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Brzeziny.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi leśne z zakresu mechanicznego przygotowania gleby i mechanicznego uprzatania powierzchni pozrebowych w Nadleśnictwie Brzeziny.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług leśnych z zakresu: Mechanicznego przygotowania gleby pod uprawy leśne przy pomocy aktywnego pługu leśnego poprzez zdarcie pasów na powierzchniach przeznaczonych do odnowienia lasu lub zalesień. Odległość pomiędzy wyoranymi pasami powinna wynosić ok. 1,4 - 1,5 mb. Powierzchnia zdartych pasów nie powinna tworzyć zagłębień. W trakcie przygotowania gleby na gniazdach, zrębach zupełnych lub gruntach porolnych przewidzianych do odnowienia lub zalesienia w roku 2009 pług musi być zagregowany z pogłębiaczem zapewniającym spulchnienie gleby w pasie lub bruździe na głębokość minimum 0,25 m. Rozmiar mechanicznego przygotowania gleby pługiem aktywnym planowany do wykonania w ramach zamówienia wynosi 17,14 ha. Mechaniczne przygotowanie gleby pod uprawy leśne przy pomocy pługo-frezarki poprzez naoranie wałków na powierzchniach przewidzianych do odnowienia w roku 2009. Odległość pomiędzy naoranymi wałkami powinna wynosić ok. 1,5 mb. Wysokość wałka mierzona od powierzchni gruntu powinna wynosić 0,3 m, lecz nie może być mniejsza niż 0,2 m. Rozmiar powyżej wymienionych prac planowany do wykonania w ramach zamówienia wynosi 4,20 ha. Mechaniczne przygotowanie gleby pod uprawy leśne przy pomocy pługu dwuodkładnicowego na powierzchniach przewidzianych do odnowienia w roku 2008 i 2009. Rozstaw rzędów sadzenia (odległość środków dwóch sąsiadujących ze sobą bruzd) powinna wynosić ok. 1,4 - 1,5 mb. Na powierzchniach wymagających wykonania orki z pogłębieniem gleba powinna być spulchniona co najmniej na ok. 0,25 - 0,30 m. Rozmiar powyżej wymienionych prac planowany do wykonania w ramach zamówienia wynosi 50,31 ha. Mechaniczne przygotowanie gleby pod uprawy leśne przy pomocy pługu specjalnego do wywyższeń poprzez wykonanie rabatowałków na powierzchniach przewidzianych do odnowienia w roku 2008 i 2009. Rozstaw rzędów sadzenia (odległość środków dwóch sąsiadujących ze sobą rabatowałków) powinna wynosić ok. 1,4 - 1,5 mb. A ich wysokość minimum 0,25 m. Rozmiar powyżej wymienionych prac planowany do wykonania w ramach zamówienia wynosi 3,28 ha. Prace na poszczególnych powierzchniach będą rozpoczynane na podstawie Zlecenia wykonania robót przekazanego Wykonawcy przez Zamawiającego. W Zleceniu tym zostaną przekazane Wykonawcy szczegółowe wytyczne dotyczące terminu i technologii zlecanych prac. Z powodu możliwości wystąpienia zmiennych warunków wilgotnościowych na odnawianych powierzchniach Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian sposobu przygotowania gleby na danej powierzchni, korekty lokalizacji zabiegu lub ograniczenia jego rozmiaru. Do pracochłonności na poszczególnych pozycjach (załącznik nr 8 do SIWZ) zostanie zastosowany współczynnik zmniejszający 0,85 w przypadku wykonania orek bez spulchnienia gleby. Mechanicznego uprzątnięcia przeznaczonych do odnowienia powierzchni zrębów, halizn, płazowin lub gruntów porolnych z odpadów pozrębowych oraz pozostających na ww. powierzchniach drzewek i krzewów polegające na: a) rozdrobnieniu i wymieszaniu z wierzchnią warstwą gleby pozostałych po pracach zrębowych gałęzi i wierzchołków drzew, b) rozdrobnieniu i wymieszaniu z wierzchnią warstwą gleby drzewek i krzewów, które nie zostały usunięte w trakcie prac zrębowych, c) rozdrobnieniu koniecznych do prawidłowego przygotowania gleby pniaków o średnicy do 24 cm. Opisane powyżej prace zostaną wykonane na powierzchni 32,54 ha. Prace na poszczególnych powierzchniach będą rozpoczynane na podstawie Zlecenia wykonania robót przekazanego Wykonawcy przez Zamawiającego. W Zleceniu tym zostaną przekazane Wykonawcy szczegółowe wytyczne dotyczące terminu i technologii zlecanych prac. Z powodu możliwości wystąpienia zmiennych warunków wilgotnościowych na odnawianych powierzchniach oraz możliwości wystąpienia zwiększonego popytu na opałowe drewno małowymiarowe Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmian sposobu uprzątnięcia powierzchni, korekty lokalizacji zabiegu lub ograniczenia jego rozmiaru.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): Oryginalny kod CPV: 77.20.00.00 - Usługi leśnictwa Kod CPV wg słownika 2008: 77.20.00.00 - Usługi leśnictwa .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 31.12.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 1 500 zł Wadium może być wnoszone wedle wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank PKO BP S.A. O.Koluszki 15 1020 3378 0000 1002 0148 9772. Wadia wnoszone w innych formach niż pieniądz należy deponować w kasie, w siedzibie Zamawiającego, zaś do oferty załączyć kopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 25 lipca 2008 r., do godz. 1500. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu za moment wniesienia uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. Do oferty należy załączyć dokument potwierdzający złożenie wadium. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania oferta, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium Wykonawcy, jeżeli: 1) upłynął termin związania ofertą; 2) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; 3) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. Zamawiający zwraca wadium na wniosek Wykonawcy: 1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 2) który został wykluczony z postępowania; 3) którego oferta została odrzucona. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 7.1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym koniecznym do wykonania zamówienia; a) w przypadku Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada maszyny i urządzenia niezbędne do wykonania zamówienia w tych zadaniach, wymagania minimalne: - dysponują minimum 1 aktywnym pługiem leśnym z możliwym do odłączenia pogłębiaczem, - 1 pługo-frezarką, - 1 pługiem dwuodkładnicowym, - oraz ciągnikami umożliwiającymi wykonanie orki po zagregowaniu ich z uprzednio wspomnianymi urządzeniami, - dysponują minimum 1 rozdrabniaczem odpadów pozrębowych zaopatrzonym w urządzenie rozdrabniające o stałych zębach lub rozdrabniaczem bijakowym oraz ciągnikiem umożliwiającym wykonanie mechanicznego oczyszczenia powierzchni przeznaczonych do odnowienia z odpadów pozrębowych po zagregowaniu go z uprzednio wspomnianym rozdrabniaczem. b) w przypadku Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował usługi o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia tj. mechaniczne przygotowanie gleby w uprawach leśnych przy pomocy pługa aktywnego, pługa dwuodkładnicowego i pługo-frezarki o łącznej wartości minimum 60 000 zł (sześćdziesiąt tysięcy złotych), mechaniczne oczyszczanie powierzchni przeznaczonych do odnowienia z odpadów pozrębowych) o łącznej wartości minimum 30 000 zł (trzydzieści tysięcy złotych). 3) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za¬pewniającej wykonanie zamówienia. 7.2. Na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 7.1.1, 7.1.3 i 7.1.4 Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć następujące dokumenty: 1) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru - załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia) 2) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych podatków, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 4) aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskała zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7.3. Na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 7.1.2a Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć: Wykaz sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia, jakim dysponuje Wykonawca na załączniku nr 4 do SIWZ 7.4. Na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt 7.1.2b Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć: Wykaz usług wykonywanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat (na załączniku nr 6) polegających na wykonaniu usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia zgodnie 7.1.2b) niniejszej SIWZ. Ocena spełnienia ww. warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach określonych w pkt 12 niniejszej specyfikacji. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki Wykonawca spełnił.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 12.1. Oferta składana samodzielnie przez Wykonawcę powinna zawierać: 1) formularz oferty (wg wzoru - załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia); UWAGA: Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie prace zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom! 2) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o raz o nie wykluczeniu z postępowania (wg wzoru - załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia); 3) kosztorys ofertowy (wg wzoru - załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia); 4) aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 5) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 6) aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 7) wykaz osób, które będą wykonywać zamówienie na załączniku nr 5 do niniejszej specyfikacji wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi ich kwalifikacje zawodowe (kopie dokumentów uprawniających do pracy) 8) wykaz sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia, jakim dysponuje Wykonawca na załączniku nr 4 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia; 9) wykaz usług wykonanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat (na załączniku nr 6) polegających na wykonywaniu prac określonych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia 10) dokumenty potwierdzające, iż usługi określone w załączniku nr 6 zostały wykonane z należytą starannością (referencje, opinie, listy polecające). 12.3. Wykonawca, który zamierza powierzyć podwykonawcom wykonanie prac objętych zamówieniem, zobowiązany jest wskazać na formularzu oferty (załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia) zakresy prac powierzane podwykonawcom oraz osoby podwykonawców. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie na formularzu oferty będzie uznawany jako stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia. Powierzenie podwykonawcom wykonanie części zamówienia po podpisaniu umowy na jego realizację wymaga pisemnej zgody Zamawiającego.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.lodz.lasy.gov.pl/brzeziny

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Nadleśnictwo Brzeziny Kaletnik, ul. Główna 3 95-040 Koluszki.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.07.2008 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Brzeziny Kaletnik, ul. Główna 3 95-040 Koluszki Sekretariat I piętro, pok. nr 8.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.