Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-07-31
Glinojeck: Zaprojektowanie i wykonanie instalacji solarnych w ramach projektu Zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii w gminie Glinojeck - zastosowanie kolektorów słonecznych na budynkach mieszkalnych oraz na budynkach użyteczności publicznej
Numer ogłoszenia: 165943 - 2014; data zamieszczenia: 31.07.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Glinojeck , ul. Płocka 12, 06-450 Glinojeck, woj. mazowieckie, tel. 23 6740017, faks 23 6742818.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.glinojeck.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie instalacji solarnych w ramach projektu Zwiększenie wykorzystania odnawialnych źródeł energii w gminie Glinojeck - zastosowanie kolektorów słonecznych na budynkach mieszkalnych oraz na budynkach użyteczności publicznej.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj: dokumentacji projektowej i robót budowlanych, zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym, zwanym dalej PFU, stanowiącym załącznik do niniejszej SIWZ. Zamawiający informuje, że PFU jest opisem wstępnych wymagań i oczekiwań Zamawiającego. Program nie stanowi ograniczeń dla proponowanych przez Wykonawcę koncepcji. Zaakceptowana przez Zamawiającego koncepcja będzie podstawą opracowania projektu budowlanego. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) opracowanie kompletnych dokumentacji projektowych w poszczególnych branżach z wykonaniem niezbędnych inwentaryzacji i ekspertyz dla instalacji 72 zestawów solarnych w tym dla 66 budynków indywidualnych oraz 6 budynków użyteczności publicznej; 2) uzyskanie wymaganych przepisami uzgodnień, pozwoleń i zgłoszeń; 3) wykonanie robót budowlanych i instalacyjnych w oparciu o opracowaną dokumentację, (łącznie z dostawą i montażem urządzeń i elementów wchodzących w skład zestawów solarnych)..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 71.32.00.00 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 09.33.11.00 - Kolektory słoneczne do produkcji ciepła .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.11.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie doprecyzowuje tego warunku - Zamawiający oceni spełnienie tego warunku w oparciu o treść oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 p.z.p. stanowiącego załącznik do SIWZ. Ocena spełniania w/w warunków dokonana będzie metodą spełnia - nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
wykonawca zobowiązany jest załączyć wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączy dowody że usługi te zostały wykonane należycie Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wskaże w wykazie usług, iż wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - co najmniej 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom, stanowiącym przedmiot zamówienia (wykonanie projektu budowlanego oraz dokumentacji projektowo-kosztorysowej instalacji co najmniej 50 zestawów solarnych), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, z czego jedna musi być o wartości brutto minimum 50 000,00 zł oraz załączy dowody że usługi te zostały wykonane należycie 2) wykonawca zobowiązany jest załączyć wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty i zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wskaże w wykazie robót budowlanych iż wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - co najmniej dwie roboty polegające na montażu kolektorów słonecznych o wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł każda oraz załączy dowody dotyczące tych robót określające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty i zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Ocena spełniania w/w warunków dokonana będzie metodą spełnia - nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie doprecyzowuje tego warunku - Zamawiający oceni spełnienie tego warunku w oparciu o treść oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 p.z.p. stanowiącego załącznik do SIWZ Ocena spełniania w/w warunków dokonana będzie metodą spełnia - nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował: 1) minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia zgodnie z wymogami zawartymi w art. 12 ustawy z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. nr 243, poz. 1623 ze zm.) zgodnie z którymi może pełnić samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie, obejmujące projektowanie w specjalności architektonicznej bez ograniczeń lub konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń; 2) minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia zgodnie z wymogami zawartymi w art. 12 ustawy z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. nr 243, poz. 1623 ze zm.) zgodnie z którymi może pełnić samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie, obejmujące projektowanie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń; 3) minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia zgodnie z wymogami zawartymi w art. 12 ustawy z 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. nr 243, poz. 1623 ze zm.) zgodnie z którymi może pełnić samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie, obejmujące projektowanie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń; 4) Kierownik budowy - niniejsza osoba ma posiadać następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: wykształcenie techniczne. doświadczenie zawodowe w budownictwie na stanowiskach kierowniczych - 5lat, uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub architektonicznej bez ograniczeń lub równoważne im ważne uprawnienia wydane według wcześniejszych przepisów, 5) Kierownik robót instalacyjno - sanitarnych - niniejsza osoba ma posiadać następujące wykształcenie techniczne, doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: doświadczenie zawodowe w budownictwie na stanowiskach kierowniczych - 3 lata, uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi, 6) Kierownik robót elektrycznych - niniejsza osoba ma posiadać następujące doświadczenie zawodowe i kwalifikacje: wykształcenie techniczne, doświadczenie zawodowe w budownictwie na stanowiskach kierowniczych - 3 lat, uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych. Ocena spełniania w/w warunków dokonana będzie metodą spełnia - nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
jako spełnienie warunku udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga: posiadanie środków finansowych na rachunku bankowym w wysokości 1 000 000,00 zł lub zdolność kredytową na kwotę 1 000 000,00 zł oraz posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia w kwocie minimum 1 000 000,00 zł na jedno i na wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia i udziałem własnym lub-i franszyzą nie wyższą niż 10% należnego odszkodowania lub 10 000zł Ocena spełniania w/w warunków dokonana będzie metodą spełnia - nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wskaże w wykazie robót budowlanych iż wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - co najmniej dwie roboty polegające na montażu kolektorów słonecznych o wartości brutto nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł każda oraz załączy dowody dotyczące tych robót określające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty i zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.; - wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wskaże w wykazie usług, iż wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - co najmniej 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom, stanowiącym przedmiot zamówienia (wykonanie projektu budowlanego oraz dokumentacji projektowo-kosztorysowej instalacji co najmniej 50 zestawów solarnych), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, z czego jedna musi być o wartości brutto minimum 50 000,00 zł oraz załączy dowody że usługi te zostały wykonane należycie; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: a) terminu realizacji przedmiotu umowy: zmiana jest dopuszczalna w wypadku wystąpienia okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, skutkujących niemożnością dotrzymania przez niego terminu realizacji, określonego w umowie; wówczas termin ten może ulec przedłużeniu, nie więcej jednak niż o czas trwania tych okoliczności. b) ustawowej wysokości stawki podatku VAT: zmiana jest dopuszczalna, jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla dostaw należących do przedmiotu zamówienia, wówczas strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego. c) modelu oferowanego urządzenia, czy wyposażenia: zmiana jest dopuszczalna, jeżeli przed terminem wykonania zostanie wprowadzony na rynek nowy model o co najmniej takich samych lub lepszych parametrach technicznych, a zmiana ta jest korzystna dla Zamawiającego z przyczyn funkcjonalno - użytkowych i ekonomicznych. d) zmniejszenie wynagrodzenia umownego w stosunku do treści oferty w przypadku, o którym mowa w ppkt.c) e) zmiany przedstawicieli Wykonawcy lub Zamawiającego z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. f) zmiany rachunku bankowego g) zmiany Podwykonawców h) zmiany dokumentacji projektowej i harmonogramu rzeczowo-finansowego z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. i) zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego (m.in. kierownik budowy, robót, Inspektor Nadzoru Inwestorskiego z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.glinojeck.bipgmina.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ul. Płocka 12
06-450 Glinojeck
pok. nr 8.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Gmina Glinojeck ul. Płocka 12, 06-450 Glinojeck, sekretariat pokój nr 1.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot niniejszego zamówienia współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007-2013, Priorytet IV Środowisko, zapobieganie zagrożeniom i energetyka, Działanie 4.3 Ochrona powietrza, energetyka..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa części budynku usługowo-mieszkalnego, w celu przystosowania lokalu usługowego, dotąd przedszkola, na żłobek na dz. nr ew. 523 w m. Dąbrowa gm. Kłaj
- Przebudowa drogi gminnej nr 041247C w km 0+000,00-0+335,97 w miejscowości Szembruczek
- Przebudowa sieci wodociągowej w Gminie Tarnowiec w miejscowościach Dobrucowa, Sądkowa, Tarnowiec oraz budowa nowego odcinka sieci wodociągowej w miejscowości Tarnowiec
- "Budowa mieszkań komunalnych na terenie Gminy Staroźreby"
- Budowa pełnowymiarowego boiska piłkarskiego o nawierzchni z trawy syntetycznej wraz z drenażem, oświetleniem i ogrodzeniem na działce 1240/2, obręb Sośnica.
- Dostosowanie wraz z aranżacją pomieszczeń magazynowych na potrzeby archiwum w Budynku A, Państwowego Instytutu Geologicznego, zlokalizowanego przy ul. Rakowieckiej 4 w Warszawie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.