Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-05-16
Łyse: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łyse w okresie 1.07.2014-30.06.2015
Numer ogłoszenia: 166172 - 2014; data zamieszczenia: 16.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łyse , ul. Ostrołęcka 2, 07-437 Łyse, woj. mazowieckie, tel. 29 7725027 wew.44, faks 29 7725003 w. 41.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminalyse.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łyse w okresie 1.07.2014-30.06.2015.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Łyse, w sposób zapewniający osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku na w gminach (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1399), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211-12 z dnia 22.10. 2012 r. w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 z załącznikami, oraz zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łyse. 1.Wymogi dotyczące przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych; Wykonawca jest zobowiązany do: przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów ulegających biodegradacji do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023. Odpady komunalne zmieszane, zielone i bioodpady oraz pozostałości z sortowania i pozostałości po procesie mechaniczno-biologicznego przetwarzania przeznaczone do składowania odebrane z terenu gminy Łyse muszą być kierowane w pierwszej kolejności do instalacji posiadających status RIPOK, położonych najbliżej miejsca wytworzenia odpadów. Dopiero w przypadku braku wolnych mocy przerobowych RIPOK odpady mogą być kierowane do instalacji przetwarzającej dany rodzaj odpadów, przewidzianej do zastępczej obsługi regionu wskazanej w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023. Zmieszane odpady komunalne mogą być kierowane do sit mobilnych wyłącznie w przypadku braku możliwości przetworzenia odpadów w instalacjach mechaniczno-biologicznego przetwarzania. W przypadku braku wolnych mocy przerobowych w instalacjach regionalnych i zastępczych funkcjonujących na obszarze regionu ostrołęcko-siedleckiego możliwe jest przekazywanie odpadów do instalacji do zastępczej obsługi, zlokalizowanych poza regionem macierzystym Gminy Łyse, wyznaczonych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023. Wszystkie zmieszane odpady komunalne (kod: 20 03 01) odebrane z terenu gminy Łyse powinny być kierowane do instalacji termicznego lub mechaniczno biologicznego przetwarzania, a w przypadku ich braku do instalacji do zastępczej obsługi regionu ostrołęcko-siedleckiego, zapewniającej przetworzenie odpadów. Przekazanie zmieszanych odpadów komunalnych do unieszkodliwienia na składowisku jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku braku możliwości zagospodarowania odpadów w instalacjach regionalnych i zastępczych wyznaczonych dla regionu ostrołęcko-siedleckiego, zapewniających odpowiednie przetworzenie odpadów. Odpady zebrane selektywnie odebrane z terenu gminy Łyse, powinny trafiać zgodnie z zasadą bliskości do instalacji regionalnych przewidzianych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023 do obsługi regionu ostrołęcko-siedleckiego, które mają możliwość ich właściwego zagospodarowania lub w przypadku braku takiej możliwości, mogą one być kierowane do innych instalacji przetwarzających poszczególne frakcje odpadów selektywnie zebranych. 2.Rodzaje odpadów komunalnych odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości; Odpady komunalne będą odbierane z częstotliwością zgodną z Uchwałą w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie następujących odpadów: a)niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (w tym popiół) - 2 razy w miesiącu w odstępach co najmniej 2 tygodniowych z każdego gospodarstwa domowego b)odpady komunalne zbierane w sposób selektywny, obejmujące co najmniej następujące frakcje odpadów: papieru, tektury, metalu, tworzywa sztucznego, szkła i opakowań wielomateriałowych - 1 raz w miesiącu z każdego gospodarstwa domowego, którego mieszkańcy zadeklarowali selektywną zbiórkę odpadów. c)odpady komunalne ulegające biodegradacji - 2 razy w miesiącu w odstępach co najmniej 2 tygodniowych, natomiast w okresie wrzesień - maj co najmniej 1 raz w miesiącu, z każdego gospodarstwa domowego, które zgłosi takie zapotrzebowanie - tj. nie będą kompostować odpadów biodegradowalnych na terenie własnej nieruchomości 3.Standard sanitarny wykonywania usług oraz ochrony środowiska; Wykonawca zobowiązany jest: a)zapewnić, aby pojazdy i urządzenia wykorzystywane przy odbiorze odpadów komunalnych były zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich gromadzenia, przeładunku a także transportu, b)myć i dezynfekować pojazdy oraz urządzenia z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, c)prowadzić dokumentację zawierającą informacje o stosowanych środkach dezynfekujących oraz o częstotliwości wykonywanej dezynfekcji pojazdów i urządzeń, którą ma obowiązek przedstawić na żądanie zamawiającego. 4.Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem; Wykonawca w okresie realizacji umowy zobowiązany jest do: a)prowadzenia dokumentacji w zakresie sprawozdawczości i przekazywania Zamawiającemu kwartalnych sprawozdań zawierających informacje o masie odebranych odpadów i sposobie ich zagospodarowania wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane, liczby właścicieli nieruchomości zbierających odpady zgodnie z art. 9n do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy na obowiązujących drukach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi ( Dz. U. z 2012 r., poz. 630) b)podstawą do sporządzenia sprawozdań jest prowadzona przez Wykonawcę ewidencja w zakresie odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych i przekazywania ich do instalacji, w tym karty przekazania odpadów i ewidencja instalacji w zakresie postępowania z odpadami, c)Wykonawca przekaże Zamawiającemu wraz z fakturą miesięczną karty ewidencji odpadów komunalnych z danego miesiąca zgodnie z załącznikiem Nr 1 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U z 2010 r. nr 249, poz. 1673). 5.Szczegółowe wymagania stawiane przedsiębiorcom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. a)Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziom recyklingu, w wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645). b)Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania do wysokości określonej w przepisach rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676) c)Wykonawca, w razie nie osiągnięcia przez Gminę wymaganych poziomów odzysku zobowiązany będzie pokryć wszelkie ewentualne kary nałożone na Gminę Łyse z tego tytułu, pod warunkiem, że nieosiągnięcie poziomów recyklingu przez Gminę spowodowane było nie osiągnięciem poziomu recyklingu przez wykonawcę d)Przedmiot zamówienia obejmuje usługi polegające na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Łyse, na których zamieszkują mieszkańcy oraz wyposażenie do dnia rozpoczęcia świadczenia usług tj. 1 lipca 2014 roku wszystkich przedmiotowych nieruchomości w pojemniki na odpady zgodne z normą PN-EN-840. Wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości w cenie świadczonej usługi za odbiór i gospodarowanie odpadami komunalnymi pojemniki na czas świadczenia usługi. Pojemniki muszą być sprawne technicznie. Ilość wymaganych pojemników określa załącznik nr 1 do SIWZ. W przypadku pojawienia się nowych nieruchomości zamieszkałych i na których powstawać będą odpady komunalne, zakładając że łączna ilość dostarczonych pojemników nie przekroczy ilości podanych w załączniku nr 1 do SIWZ wykonawca bez dodatkowej opłaty dostarczy pojemniki pod wskazany przez Zamawiającego adres w terminie do 14 dni od pisemnego przekazania takiej informacji Wykonawcy. e)Odpady będą odbierane z nieruchomości na terenie gminy, których wykaz stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. Wykaz zawiera szacunkową liczbę i rodzaj pojemników na odpady dla danej nieruchomości. Szczegółowy wykaz nieruchomości (opracowany na podstawie złożonych deklaracji), które wykonawca będzie musiał wyposażyć w pojemniki, zamawiający dostarczy przy podpisywaniu umowy. Wykonawca dostarczy zamawiającemu najpóźniej w ciągu 5 dni licząc od 1 lipca 2014 r. pisemne potwierdzenie wyposażenia w pojemniki przedmiotowych nieruchomości. f)Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia harmonogramu wywozu odpadów z terenu gminy obejmującego okres od 1 lipca 2014 do 30 czerwca 2015 r. i jego przekazania Zamawiającemu do zaakceptowania w terminie 10 dni od dnia podpisania umowy, jednak nie później niż 20 czerwca - Wykonawca w ramach umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych przygotuje na własny koszt i dostarczy wraz z pojemnikami na odpady komunalne dla wszystkich nieruchomości objętych zamówieniem uzgodnione z zamawiającym harmonogramy wywozu odpadów. Harmonogram wywozów będzie również zawierał informacje podane po podpisaniu umowy przez zamawiającego dotyczące wysokości opłaty, terminów wnoszenia opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, oraz inne istotne dla zamawiającego informacje. Harmonogram dostarczany mieszkańcom powinien być wydrukowany na papierze o wielkości co najmniej odpowiadającej formatowi A4 g)Odpady komunalne, będą odbierane z pojemników wyłącznie do tego celu przeznaczonych, o różnych kolorach dla poszczególnych grup odpadów (może być kolorowa naklejka) i napisach jak niżej : - odpady zmieszane - ZMIESZANE - odpady segregowane - SELEKTYWNE - odpady ulegające biodegradacji - BIO h)Powierzchnia gminy Łyse wynosi 246,45 km2. Liczba zameldowanych mieszkańców gminy wynosi 8587 (wg ewidencji ludności, stan na dzień 9.05.2014 r. Liczba gospodarstw domowych objętych zamówieniem, zgodnie ze złożonymi deklaracjami oraz danymi na dzień 9.05.2014 wynosi 1722 szt. Zestawienie zebranych deklaracji na dzień 9.05.2014 r. - Liczba gospodarstw które złożyły deklaracje o wysokości opłaty i sposobie zbiórki odpadów komunalnych - 1722 - Szacunkowa liczba brakujących deklaracji - 0 - należy szacować że są to gospodarstwa objęte zamówieniem, które będą zbierać odpady komunalne w sposób zmieszany (bez segregacji) - Liczba gospodarstw deklarujących zbiórkę odpadów w sposób selektywny - 1339 - Liczba gospodarstw deklarująca oddawanie odpadów bez segregacji - 383 - Liczba gospodarstw z których odbierane będą oddzielenie wyselekcjonowane odpady biodegradowalne - 181- należy przyjąć, że w trakcie realizacji umowy wzrosnąć może do 250 (bez możliwości zwiększenia wynagrodzenia ponad zaproponowane w formularzu ofertowym) Podana ilość gospodarstw domowych jest aktualną ilością jaką wykonawca zobowiązany będzie obsłużyć w ramach zaproponowanego wynagrodzenia ryczałtowego. Liczba gospodarstw w trakcie realizacji umowy może się zwiększyć do 1750 szt. Wykonawcy przystępując do postępowania o udzielenia zamówienia publicznego akceptują ryzyka związane z ryczałtowym rozliczeniem umowy za przedmiotowy zakres zamówienia i nie będą mogli rościć sobie wynagrodzenia dodatkowego w przypadku gdy liczba obsługiwanych gospodarstw nie przekroczy 1750 szt. i)Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych: - w sposób ciągły, nie zakłócający spoczynku nocnego - w godzinach - nie wcześniej niż 6.00, nie później niż 22.00 - w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru, - niezależnie od warunków atmosferycznych, - zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem w trakcie transportu; w przypadku wysypania Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (zabrudzeń, plam, itd.). 6.Informacje dodatkowe: a)Długość dróg przebiegających przez gminę: - drogi gminne gruntowe - 114,2 km - drogi gminne bitumiczne - 41,7 km - drogi powiatowe - 71 km - drogi wojewódzkie - 28,145 km Podane dane są jedynie danymi orientacyjnymi i nie stanowią wystarczającej podstawy do wyliczenia łącznej trasy jaką będzie musiał jednorazowo przebyć wykonawca na terenie gminy Łyse. Podanie bardziej szczegółowych danych nie jest możliwe i uzasadnione, ze względu na różne możliwości przebiegu tras podczas odbioru odpadów komunalnych z zamieszkałych nieruchomości na terenie gminy. Wykonawcy podając cenę ryczałtową za realizację przedmiotu zamówienia są zobowiązani należycie oszacować wszystkie koszty transportu. Zamawiający nie przewiduje możliwości zwiększenia wynagrodzenia z tytułu niewłaściwego oszacowania przez wykonawcę długości tras koniecznych do przejechania w celu realizacji przedmiotu zamówienia. Niniejsze stanowisko wynika z faktu, że długość tras będzie uzależniona również od właściwości wykonawców, co do których zamawiający nie posiada wystarczającej wiedzy (np. baza wykonawcy, właściwości posiadanych pojazdów itp.) b)Powierzchnia gminy Łyse wynosi 246,45 km2. Liczba zameldowanych mieszkańców gminy wynosi 8587 (wg ewidencji ludności, stan na dzień 09.05.2014r. Liczba gospodarstw domowych zgodnie ze złożonymi deklaracjami oraz danymi z ewidencji podatkowej według stanu na dzień 9.05.2014 wynosi 1722 szt. Podane ilości w trakcie realizacji umowy mogą ulec zmianie stosownie do rzeczywistych potrzeb zamawiającego przy uwzględnieniu powstawania nowych nieruchomości oraz migracji ludności. Wykonawcy przystępując do postępowania o udzielenia zamówienia publicznego akceptują ryzyka związane z ryczałtowym rozliczeniem umowy za przedmiotowy zakres zamówienia. Podana ilość gospodarstw domowych jest szacunkową ilością jaką wykonawca zobowiązany będzie obsłużyć w ramach zaproponowanego wynagrodzenia ryczałtowego. W trakcie trwania Zamówienia przewiduje się możliwość wzrostu obsługiwanej liczby gospodarstw domowych objętych usługą odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, jednak w takim wypadku wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe liczone za każde gospodarstwo ponad liczbę 1750 w następujący sposób miesięczne wynagrodzenie dodatkowe = cena oferty brutto dzielone na 12 miesięcy dzielone na 1750 x liczba obsługiwanych gospodarstw ponad liczbę 1750 c)W celach szacunkowych podaje się ilość odpadów odebranych z nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Łyse w III i IV kwartale 2013 roku oraz I kwartale 2014 r. Masa odpadów z nieruchomości zamieszkałych łącznie w III i IV kwartale 2013 r.: 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne- 357,1 Mg 20 02 01 Odpady komunalne ulegające biodegradacji - 10,2 Mg 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury - 16,7 Mg, 20 01 01 Papier i tektura 8,2 Mg, 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych- 29,1 Mg 15 01 04 Opakowania z metali- 4,4 Mg 15 01 07 Opakowania ze szkła- 2,3 Mg 20 01 02 Szkło- 0,8 Mg 20 01 39 Tworzywa sztuczne- 23,9 Mg I kw 2014 r. (nieruchomości zamieszkałe): 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne- 201,3 Mg 20 02 01 Odpady komunalne ulegające biodegradacji łącznie- 6,8 Mg 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury - 8,2 Mg, 20 01 01 Papier i tektura - 12,4 Mg, 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych- 15,00 Mg 15 01 04 Opakowania z metali- 6,00 Mg 15 01 07 Opakowania ze szkła- 0,9 Mg 20 01 02 Szkło- 0,9 Mg 20 01 39 Tworzywa sztuczne- 28,9 Mg 20 01 40 Metale - 0,7 Mg d)W przypadku gdy właściciel gospodarstwa domowego zadeklarował prowadzenie selektywnej zbiórki odpadów gospodarstwo domowe należy wyposażyć w 2 pojemniki o pojemności 120 dm3 - jeden do odpadów zmieszanych i jeden do odpadów zbieranych selektywnie, oraz - jedynie we wskazanych przypadkach - dodatkowy 3 pojemnik o pojemności 120 dm3 do odpadów biodegradowalnych. e)w przypadku gdy właściciel gospodarstwa domowego zadeklarował, że nie będzie prowadził selektywnej zbiórki odpadów gospodarstwo domowe należy wyposażyć w 1 pojemnik o pojemności 120 dm3 7.Obowiązki Wykonawcy a)Gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. b)Przekazywanie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania zmieszanych odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych właściwej dla Regionu ostrołęcko - siedleckiego lub, w szczególnych przypadkach, do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi Regionu ostrołęcko - siedleckiego zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Mazowieckiego. c)przekazywanie odebranych selektywnie zbieranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwienia odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 i 18 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21) lub samodzielnego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, d)Uzyskanie poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w poszczególnych latach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 25.05.2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r., poz. 676). e)Uzyskanie poziomu recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła w poszczególnych latach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dn. 29.05.2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2012 r., poz. 645). f)Informowanie zamawiającego o każdym stwierdzonym przez wykonawcę naruszeniu obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezwłoczne, pisemne informowanie zamawiającego o przypadkach niedopełnienia przez właścicieli nieruchomości ww. obowiązku. g)W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamknięcie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy zamawiającym a wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości oraz innych terminów ich odbioru. h)Odbiór odpadów z pojemników wystawionych przez właściciela nieruchomości na zewnątrz posesji lub ustawionych w pergolach śmietnikowych, do których zapewniony jest swobodny dojazd. Właściciel nieruchomości w dniu odbioru odpadów komunalnych jest zobowiązany ustawić pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych przed nieruchomość tak, aby umożliwić odbiór odpadów przez uprawniony podmiot. Właściciele nieruchomości do których prowadzą drogi wewnętrzne stanowiące dojazd do posesji zobowiązani są do ich utrzymywania w dobrym stanie technicznym zapewniającym ich przejezdność. W przypadku nie zapewnienia odpowiedniego dojazdu do posesji lub z uwagi na brak miejsca manewrowego właściciele nieruchomości wystawiają pojemniki na odpady komunalne przy zjeździe z drogi publicznej w dniu odbioru odpadów komunalnych. i)Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. j)Wykonawca udostępni zamawiającemu możliwość dostępu poprzez Internet do systemu GPS, w który obowiązkowo wyposażone mają być pojazdy wykorzystywane do odbioru odpadów komunalnych. System monitoringu GPS powinien zapisywać otrzymywane dane z częstotliwością nie większą niż 120 sekund, oraz musi umożliwiać przechowywanie i odczyt danych przez okres co najmniej roku. Jednocześnie system ten powinien posiadać możliwość generowania dziennych raportów o położeniu pojazdów, miejscach postoju i wyładunku odpadów w instalacji docelowej..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów 90.51.31.00 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90.51.40.00 - Usługi recyklingu odpadów 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) w formie, o której mowa w art. 45 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy - Gmina Łyse prowadzony przez Kurpiowski Bank Spółdzielczy w Myszyńcu numer rachunku 22 8920 0001 0013 6800 2000 0040. Na przelewie należy umieścić informację wadium - Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łyse. Za termin wniesienia wadium uznaje się datę i godzinę wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w formie poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych, poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275, z późn. zm.) należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Urzędzie Gminy w Łysych, ul. Ostrołęcka 2, pok. 22 na ręce pracownika Urzędu Gminy Łyse, który będzie przyjmował oferty. 5. Wadium wnoszone w formie poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych, poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości winno zawierać: a) wskazanie gwaranta lub poręczyciela (nazwa podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczenia), b) wskazanie beneficjenta (Gmina Łyse), c) określenie terminu obowiązywania gwarancji lub poręczeń (musi obejmować okres związania z ofertą), d) określenie kwoty poręczenia lub gwarancji (musi być równa kwocie wadium), e) gwarantować wpłatę należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na każde żądanie. f) przyczyny zatrzymania wadium przez Zamawiającego, określone w rozdziale XII pkt 10 SIWZ. 6. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty wymaganą formą wadium zostanie wykluczony z postępowania. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: a) upłynął termin związania ofertą, b) zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania umowy, c) Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp na pisemny wniosek Wnioskodawcy w przypadku zaistnienia okoliczności enumeratywnie wymienionych w art. 46 ust. 2 Pzp. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 2 pkt 2 i 3, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu unieważniono czynność wykluczenia wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 Pzp, lub pełnomocnictw.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca przedstawi potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje, tj.: wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zamawiający dokona oceny w/w warunku na zasadzie spełnia-nie spełnia na podstawie złożonego dokumentu
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca przedstawi oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. Zamawiający dokona oceny w/w warunku na zasadzie spełnia-nie spełnia na podstawie złożonego dokumentu
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy wg wzoru w załączniku nr 6 do SIWZ , że dysponuje lub będzie dysponować odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający dokona oceny w/w warunku na zasadzie spełnia-nie spełnia na podstawie złożonego dokumentu
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca przedstawi oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. Zamawiający dokona oceny w/w warunku na zasadzie spełnia-nie spełnia na podstawie złożonego dokumentu
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca przedstawi oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. Zamawiający dokona oceny w/w warunku na zasadzie spełnia-nie spełnia na podstawie złożonego dokumentu
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następującym zakresie: 1) Zmiana sposobu świadczenia usługi związana ze zmianą ilości oddzielnie segregowanych strumieni odpadów komunalnych. warunkiem zmiany będzie: - ewentualna zmiana Uchwały Rady Gminy Łyse regulującej przedmiotowe kwestie 2) Zmiana sposobu świadczenia usługi warunkiem zmiany będzie: - ewentualna zmiana Uchwały Rady Gminy Łyse regulującej przedmiotowe kwestie - zmiany krajowych przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy - niezależne od stron umowy zmiany organizacyjne dotyczących osób kluczowych - zmiany opłaty za opłat za korzystanie ze środowiska o więcej niż 5% w stosunku do wysokości opłaty za korzystanie ze środowiska w dniu złożenia oferty przez Wykonawcę. - wystąpienie nieprzewidzianej, niezawinionej przez żadną ze stron sytuacji losowej 3) Zmiana w zakresie ceny za świadczone usługi warunkiem zmiany będzie: - wystąpienie urzędowej zmiany stawki podatku VAT zaistniałej po dacie zawarcia umowy - zmiana ilości nieruchomości zamieszkałych z których wykonawca będzie świadczył usługę odbioru odpadów komunalnych dla większej ilości gospodarstw na terenie gminy Łyse w stosunku do ilości nieruchomości wykazanych załączniku nr 1 do SIWZ 4) Zmiana stron umowy oraz osób reprezentujących strony umowy warunkiem zmiany będzie: - zmiana kapitałowa, prawna lub organizacyjna stron umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gminalyse.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy ul. Ostrołęcka 2 07-437 Łyse.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.05.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy ul. Ostrołęcka 2 07-437 Łyse pok. nr 22 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Orońsko
- Odbiór,transp. i zagosp. lub unieszkod. odpadów z Gminnej Oczyszczalni Ścieków w Opatówku Cz.I-190805-ustabilizowane komunalne osady ściekowe,Cz.II-190801-skratki,Cz.III-190802-zawartość piaskowników
- usługa wywozu odpadów z budynków Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego
- Usługa odbioru, transportu i utylizacji odpadów weterynaryjnych i chemicznych na potrzeby Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Łodzi (II)
- Odbieranie odpadów komunalnych
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w przedmiocie odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z terenów niezamieszkałych należących do Gminy Gołdap
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.