Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-07-27
Warszawa: Usługa druku w podziale na 3 zadania dla Instytutu Adama Mickiewicza
Numer ogłoszenia: 166255 - 2016; data zamieszczenia: 27.07.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Instytut Adama Mickiewicza , ul. Mokotowska 25, 00-560 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 4476100, faks 022 4476152.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.iam.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowa Instytucja Kultury.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa druku w podziale na 3 zadania dla Instytutu Adama Mickiewicza.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zadanie nr 1 druki dla CED zgodnie z warunkami zawartymi w Specyfikacji Technicznej - Załącznik nr 2 Zadanie nr 2 druk notes KULTURA zgodnie z warunkami zawartymi w Specyfikacji Technicznej - Załącznik nr 2a Zadanie nr 3 druk naklejek, pocztówek MP Brazylia zgodnie z warunkami zawartymi w Specyfikacji Technicznej - Załącznik nr 2b.
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.82.30.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 23.11.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (podmioty te występujące wspólnie zwane są dalej konsorcjami). W przypadku, o którym mowa w ust. 1 wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz zobowiązani są dołączyć do oferty pełnomocnictwo, dla pełnomocnika do reprezentowania wykonawców występujących wspólnie, w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być załączone w oryginale i podpisane przez uprawnionych, w świetle dokumentów rejestracyjnych, przedstawicieli wykonawców lub mieć postać aktu notarialnego, albo notarialnie potwierdzonej kopii. Spółka cywilna dołącza w/w pełnomocnictwo lub dokument, z którego wynika w/w pełnomocnictwo - poświadczone za zgodność z oryginałem kopię umowy spółki cywilnej lub uchwałę. Konsorcjum dołącza w/w pełnomocnictwo lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię umowy regulującej współpracę konsorcjum, z której wynika ustanowione pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo, które musi być udzielone na piśmie i podpisane zgodnie ze specyfikacją przez osoby wymienione w aktualnym rejestrze lub aktualnym zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument ten powinien być załączony do oferty w oryginale lub jego wierzytelny odpis. Załączenie pełnomocnictwa w formie kserokopii, na której widnieją podpisy samego umocowanego nie zostanie uznane za ważne.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 50
- 2 - jakość - 50
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w wypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności, tj.: 1) w wypadku zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa 2) w wypadku zmian nr rachunku bankowego wykonawcy, na który jest płacone wynagrodzenie 3) w wypadku wszystkich zmian obiektywnie ocenianych, jako korzystne dla Zamawiającego 4) w wypadku zmian stanu prawnego lub faktycznego, które mają wpływ na treść zawartej umowy, jeżeli tak zamiana leży w interesie publicznym 5) w pozostałym zakresie - w sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wystąpienia strony nie mogły przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności., w szczególności istotnych zmian na rynku usług objętych niniejszym postępowaniem lub wystąpienia istotnych trudności w pozyskiwaniu przez Wykonawcę lub Zamawiającego materiałów niezbędnych do wykonania zamówienia. Zmiany postanowień zawartej umowy będą dokonane, za zgodą stron, wyłącznie w formie pisemnego aneksu do umowy. Wszystkie załączniki do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część. Do spraw nieuregulowanych w niniejszej SIWZ. mają zastosowanie przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164)
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.iam.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Instytut Adama Mickiewicza, ul. Mokotowska 25, 00-650 Warszawa.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.08.2016 godzina 11:00, miejsce: Instytut Adama Mickiewicza, ul. Mokotowska 25, 00-650 Warszawa, w recepcji.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: druki dla CED.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: DRUKI CED 1) Broszura KULTURA Format: A5 Rodzaj papieru: okładka - kreda 300g, środek - satyna 120g Uszlachetnienie okładki: folia mat 1+1, lakier wybiórczy 1+0 Druk: offsetowy Zadruk: okładka 4+4, środek 4+4 Szycie: zeszytowe po długim boku Ilość stron: 4+16 Pakowanie: po 25 szt. Termin wykonania: do 1 września 2016 nakład: 300 szt. 2) Ulotka Praktyczne porady dla wnioskodawców KULTURA Format: A5 Rodzaj papieru: kreda 280g Uszlachetnienie: folia mat Druk: offsetowy Zadruk: 4+4 Szycie: zeszytowe po długim boku Ilość stron: 8 Pakowanie: po 25 szt. Termin wykonania: 1 września 2016 r. nakład: 300 szt. 3) Wizytówki 1 wzór - 400 szt. format 90x50mmm, druk 4+4 papier kreda matowa 350g/m2 wykończenie: folia matowa 1+1 pakowane w pudełka po 100 szt. Termin wykonania: do 26 września 2016 nakład: 400 szt. 4) Pocztówki komponentu MEDIA Wymiary: 11,5 x 16,5 cm w układzie horyzontalnym Papier: biały karton 350g/m2 Druk: offsetowy, 4+4 Uszlachetnienie: soft touch 1+0 Wymagany proof kolorów (wydruk próbny) przed rozpoczęciem produkcji. Termin wykonania: 23 listopada 2016 łączny nakład: 600 szt.- 3 różne wersje graficzne po 200 szt. 5) Zaproszenia na Welcome Reception EFA + koperty DL z logotypem ZAPROSZENIA: Format: 2xDL składany do DL po dłuższym boku (bigowanie po długim boku) Papier: Olin Regular high white (Producent Antalis), 300g/m2 Uszlachetnienie: hotstamping folią holograficzną 1+0, Druk offsetowy, zadruk: 4+4 Wymagany proof (wydruk próbny) i próbka folii holograficznej przed rozpoczęciem produkcji. KOPERTY Z LOGOTYPEM: Format: DL Papier: biały, kreda mat 120g/m2 Druk jednostronny, monochromatyczny (PANTONE Refelex Blue C) Samoklejące z paskiem do odrywania HK Nakład: po 800 szt. Termin wykonania: do 7 listopada 2016 6) Kartka świąteczna CED + koperty z logotypem KARTKI: Format: A5 składane do A6 po dłuższym boku (bigowanie po długim boku) Papier: Kreda mat 300g m2 Uszlachetnienie: folia mat 1+1 Druk offsetowy, zadruk : 4+4 KOPERTY Z LOGOTYPEM: Format: B6 Papier: biały, kreda mat 120g m2 Samoklejące z paskiem do odrywania HK Nakład: po 300 szt. Termin wykonania: do 23 listopada 2016 7) Broszury dla producentów filmowych Format A5, 4 strony (bigowane po dłuższym boku) Papier: kreda mat. 250 g/m2 Druk: 4+4 Wykończenie: folia matowa 1+1; lakier UV wybiórczy 1+0 Termin wykonania: do 19 września 2016 Nakład: 600 szt. (pakowane po 50 szt.) Realizacja oznacza wykonanie i dostarczenie nakładu (wraz z wniesieniem) bezpośrednio do siedziby Wydziału Programów Europejskich IAM: Creative Europe Desk Polska, Al. Ujazdowskie 41 III p. - możliwość skorzystania z windy, Warszawa Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości sztuk pozycji będących przedmiotem zamówienia. W takim przypadku wynagrodzenie wykonawcy będzie stanowić iloczyn ceny jednostkowej oraz ilości sztuk przedmiotu zamówienia. Zmniejszenie zamówienia nie może być większe niż 20% przedmiotu zamówienia. W takim przypadku wynagrodzenie będzie proporcjonalnie pomniejszone. ZADANIE NR 1 druki dla CED Cena 50% Jakość 50% Kryterium cena (C) 50 pkt. będzie obliczana wg. wzoru: Xc = Cn :Cof x 100pkt x 50% Gdzie: Xc - wartość punktowa ceny Cn - najniższa proponowana cena Cof - cena oferty ocenianej Kryterium oceniające, jakość (J) (50 pkt) będzie oceniana na podstawie jakości projektów referencyjnych: 1) projekt referencyjny zawierający zbliżone wymagania określone w specyfikacji technicznej poz. 1 2) projekt referencyjny zawierający zbliżone wymagania określone w specyfikacji technicznej poz. 5 3) projekt referencyjny zawierający zbliżone wymagania określone w specyfikacji technicznej poz. 6 Ocenie podlegać będzie: - jakość druku na podstawie palety barwnej- max. 17 pkt. - jakość opraw (szycie zeszytowe, bigowanie, klejenie) - max. 16 pkt. - jakość wykończenia (folia matowa, lakier wybiórczy) - max. 17 pkt. W przypadku, gdy Wykonawca nie załączy wymaganych projektów referencyjnych (przykładów realizacji), otrzyma proporcjonalnie mniejszą liczbę pkt., w kryterium, jakość. Co jednak nie uniemożliwia mu wzięcia udziału w postępowaniu i złożeniu oferty. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów w zadaniu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.82.30.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 23.11.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 50
- 2. jakość - 50
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: druk notes KULTURA.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Notes KULTURA Format: A5 Rodzaj: na spirali po długim boku z gumką (czarną lub fioletową - kolor i odcień po akceptacji) Druk: offsetowy Okładka: tektura 920g, oklejana brązowym papierem ekologicznym w ciepłym odcieniu np. SH Recycling Okładka góra i dół zadruk 4+0 Środek: papier (najchętniej recyklingowy) 100g, z własnym zadrukiem 1+1 Wkładka - pierwsza kartka notesu: kreda mat 150g, zadruk 4+4 Ilość kartek: 60 Pakowanie: pojedynczo Termin wykonania: 12 września 2016 r. nakład: 200 szt. Realizacja oznacza wykonanie i dostarczenie nakładu (wraz z wniesieniem) bezpośrednio do siedziby Wydziału Programów Europejskich IAM: Creative Europe Desk Polska, Al. Ujazdowskie 41 (III p. - możliwość skorzystania z windy), Warszawa Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości sztuk pozycji będących przedmiotem zamówienia. W takim przypadku wynagrodzenie wykonawcy będzie stanowić iloczyn ceny jednostkowej oraz ilości sztuk przedmiotu zamówienia. Zmniejszenie zamówienia nie może być większe niż 20% przedmiotu zamówienia. W takim przypadku wynagrodzenie będzie proporcjonalnie pomniejszone. ZADANIE NR 2 - druk notes KULTURA Cena 50% Jakość 50% 1.Kryterium cena (C) (50pkt) będzie obliczana wg. wzoru: Xc = Cn : Cof x 100pkt x 50% Gdzie: Xc - wartość punktowa ceny Cn - najniższa proponowana cena Cof - cena oferty ocenianej 2. Kryterium oceniające, jakość (J) (50pkt) będzie oceniana na podstawie jakości projektu referencyjnego zawierającego zbliżone wymagania określone w specyfikacji technicznej załącznik nr 2a Ocenie podlegać będzie: - jakość druku na podstawie palety barwnej- max. 15 pkt. - jakość opraw (spirala, mocowanie gumki, okładka) - max. 20 pkt. - jakość papieru (ekologiczny) - max. 15 pkt. W przypadku, gdy Wykonawca nie załączy wymaganego projektu referencyjnego (przykładu realizacji), otrzyma proporcjonalnie mniejszą liczbę pkt., w kryterium, jakość. Co jednak nie uniemożliwia mu wzięcia udziału w postępowaniu i złożenia oferty. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów w zadaniu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.82.30.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 12.09.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 50
- 2. jakość - 50
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: druk naklejek, pocztówek MP Brazylia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Naklejka MP Brazylia format: okrągły, średnica 8 cm kolorystyka 4+0 materiał folia samoprzylepna nakład 500 szt. każda naklejka w pojedynczym użytku Projekt graficzny w załączeniu do SIWZ - załącznik do zadania numer 3_projekt naklejka MP Brazylia 2. Pocztówka MP Brazylia format 148x105 mm ilość kolorów: zadruk kolorowy dwustronny papier Munken Lynx 300 g nakład 300 szt. Projekt graficzny w załączeniu do SIWZ - załącznik do zadania numer 3_projekt pocztówka MP Brazylia Termin wykonania do 09 września 2016 r. do Instytutu Adama Mickiewicza, ul. Mokotowska 25, 00-560 Warszawa ZADANIE NR 3 druk naklejek, pocztówek MP Brazylia Cena 40% Jakość 60% Kryterium cena (C) 40 pkt. będzie obliczana wg. wzoru: Xc = Cn : Cof x 100pkt x 40% Gdzie: Xc - wartość punktowa ceny Cn - najniższa proponowana cena Cof - cena oferty ocenianej Kryterium oceniające, jakość (J) (60 pkt) będzie oceniana na podstawie jakości projektów referencyjnych Naklejka MP Brazylia - pozycja nr 1 i Pocztówka MP Brazylia - pozycja nr 2 Ocenie podlegać będzie: 1. jakość druku na podstawie palety barwnej- max. 30 pkt. 2. jakość wykończenia (folia, wycięte do pojedynczego użytku (w przypadku naklejek), rodzaj papieru wg oferty) - max. 30 pkt. W przypadku, gdy Wykonawca nie załączy wymaganych projektów referencyjnych (przykładów realizacji), otrzyma proporcjonalnie mniejszą liczbę pkt., w kryterium, jakość. Co jednak nie uniemożliwia mu wzięcia udziału w postępowaniu i złożeniu oferty. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów w zadaniu..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.82.30.00-9.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 09.09.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 40
- 2. jakość - 60
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Wyposażenie do lokali mieszkalnych - siedziska
- Dostawa prenumeraty czasopism zagranicznych w 2025 roku
- Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla Zadania: "Zakupu, dostawy i montażu systemu parkingowego wraz z systemem wideo-monitoringu parkingu oraz robót budowlanych w NIO-PIB w Warszawie
- Dostawa licencji na oprogramowania informatyczne/komputerowe
- Sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 im. Powstańców 1863r w Warszawie - na 2025 rok.
- Sukcesywna dostawa artykułów biurowych do siedzib ZGN Wola.
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa druku i dostawa publikacji książkowych dla Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie,
- "Usługa w zakresie druku, oprawy introligatorskiej i dostawy publikacji naukowych (4 części)"
- Materiały promocyjne dot. Bazy Usług Rozwojowych
- "Usługa druku, konfekcjonowania, pakowania oraz wysyłki materiałów edukacyjnych ESA i OSE dla NASK-PIB"
- Wydanie publikacji pt. "Razem w świecie - współpraca z Partnerami Zagranicznymi"
- Zaprojektowanie, druk i dostawa kalendarzy na rok 2025
więcej: Usługi drukowania i dostawy »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.