Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2013-08-21
Gdańsk: Zakup licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi, opłatami za korzystanie ze środowiska i opłatą produktową dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku
Numer ogłoszenia: 166593 - 2013; data zamieszczenia: 21.08.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Samorząd Województwa Pomorskiego, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi, opłatami za korzystanie ze środowiska i opłatą produktową dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zakup licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi, opłatami za korzystanie ze środowiska i opłatą produktową dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku 1. Licencjobiorca ma prawo zainstalować Programy w następującej ilości: 1) Wojewódzki Banku Zanieczyszczeń Środowiska dla Windows wraz z Systemem Administracyjnym: a. moduł POWIETRZE - 5 stanowisk komputerowych, b. moduł ODPADY - 2 stanowiska komputerowe, c. moduł WODA - 5 stanowisk komputerowych, d. moduł ŚCIEKI - 5 stanowisk komputerowych, e. moduł OPŁATA PRODUKTOWA - 2 stanowiska komputerowe, f. moduł DECYZJE ULGOWE - 3 stanowiska komputerowe, g. moduł WERSJA SQL - nieograniczona ilość stanowisk, h. moduł BATERIE I AKUMULATORY - 2 stanowiska komputerowe; 2) Raporty z Wojewódzkiego Banku Zanieczyszczeń Środowiska dla Windows wraz z Systemem Administracyjnym: a. moduł POWIETRZE - 5 stanowisk komputerowych, b. moduł ODPADY - 2 stanowiska komputerowe, c. moduł WODA - 5 stanowisk komputerowych, d. moduł ŚCIEKI - 5 stanowisk komputerowych, e. moduł OPŁATA PRODUKTOWA - 2 stanowiska komputerowe; 3) Poczta: a. moduł REJESTRACJA KORESPONDENCJI PRZYCHODZĄCEJ I WYCHODZĄCEJ- wszyscy (nieograniczona ilość stanowisk), b. moduł TRANSFERY DOKUMENTÓW DO/Z WBZŚ - wszyscy (nieograniczona ilość stanowisk); 4) Fundusz PRO: a. moduł PODSTAWOWY - 4 stanowiska komputerowe, b. moduł ZAKSIĘGOWANIE NALEŻNOŚCI Z WBZŚ - 4 stanowiska komputerowe, c. moduł RAPORT OS-4 - 2 stanowiska komputerowe, d. moduł EKSPORT PRZELEWÓW - 2 stanowiska komputerowe, e. moduł IMPORT PRZELEWÓW - 4 stanowiska komputerowe, f. moduł WSPOMAGANIE WINDYKACJI - 4 stanowiska komputerowe, g. moduł OŚ4pg - 1 stanowisko komputerowe, h. moduł BATERIE I AKUMULATORY - 2 stanowiska komputerowe; 5) F7 - Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach: a. moduł PODSTAWOWY wersja sieciowa - wszyscy (nieograniczona ilość stanowisk), b. moduł HTML - wszyscy (nieograniczona ilość stanowisk), c. moduł WERSJA SQL (w tym współpraca z systemem Poczta) - wszyscy (nieograniczona ilość stanowisk), d. moduł WWW - wszyscy (nieograniczona ilość stanowisk);.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR: 1
Nazwa: Zakup licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi, opłatami za korzystanie ze środowiska i opłatą produktową dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.07.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- ATMOTERM S.A., ul. Łangowskiego 4, Opole, kraj/woj. Polska.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 514978,86 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 615615,00
Oferta z najniższą ceną: 615615,00 / Oferta z najwyższą ceną: 615615,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Departament Środowiska i Rolnictwa realizuje, w imieniu Marszałka Województwa, ustawowe obowiązki związane z zarządzaniem informacjami środowiskowymi, opłatami za korzystanie ze środowiska oraz opłatą produktową (opłaty środowiskowe). Do zbierania, archiwizowania, przetwarzania informacji, weryfikacji wysokości wnoszonych opłat, ich redystrybucji na NFOŚ i GW, WFOŚ i GW, budżety powiatów i gmin, wspomagania wydawania decyzji administracyjnych oraz procesu windykacji wykorzystywane jest od 1999 r. oprogramowanie wykonawcy ATMOTERM S.A. (system SOZAT), na podstawie kolejnych umów licencyjnych. Aktualna umowa licencyjna została zawarta w 2011r. na okres 24 miesięcy. W związku z tym istnieje konieczność zakupu licencji na oprogramowanie, które zapewni kontynuację wykonywanych przez departament zadań, na okres kolejnych dwóch lat. W wyniku rozeznania rynku (wyniki rozeznania w postaci analizy stanowią załącznik do niniejszego uzasadnienia) stwierdzono, że niniejsze zamówienie może być świadczone tylko przez Wykonawcę - ATMOTERM S.A. z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, co spełnia przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Aktualnie na rynku informatycznym brak jest oferty konkurencyjnej, która zapewniałaby porównywalną jakość i zakres oferowanych usług. Potwierdziła to szczegółowa analiza rynku, dotycząca funkcjonalności oprogramowania obsługującego tego typu zadania, przeprowadzona przez pracowników departamentu. System SOZAT jest stabilnym systemem gwarantującym wywiązywanie się z ustawowych obowiązków nałożonych na Zamawiającego. Wykonawca zapewnia prawidłowe funkcjonowanie systemu oraz dostarcza aktualizacje zgodnie z częstymi zmianami przepisów, dokonując jednocześnie wszelkich funkcjonalnych modyfikacji, zgodnych z sugestiami osób z niego korzystających. Modyfikacje te usprawniały pracę, poprawiały jej komfort i stwarzały coraz większe możliwości generowania danych w postaci raportów. Dzięki eksploatowanemu przez wiele lat oprogramowaniu zbudowana została obszerna, elektroniczna baza danych, która aktualnie zawiera informacje o zakresie korzystania ze środowiska dotycząca podmiotów działających na terenie województwa pomorskiego. Każde inne oprogramowanie, w celu zapewnienia ciągłości zapisów księgowych oraz emisyjnych, które warunkują stabilność pracy i są podstawą sprawnego funkcjonowania systemu rejestracji i redystrybucji opłat środowiskowych, wymagać będzie przeprowadzenia konwersji plików oraz przeniesienia bazy danych, co ze względu na wielkość i strukturę baz może okazać się niemożliwe do wykonania z zachowaniem spójnej struktury danych. Podmioty, które wygrały w latach poprzednich przetargi w województwach np. w wielkopolskim, małopolskim, łódzkim odstąpiły lub nie zawarły umów z urzędami marszałkowskimi właśnie ze względu na fakt, iż nie były w stanie przekonwertować danych zawartych w bazach użytkowanego systemu SOZAT do swoich systemów. Ponadto zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit./b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów - w tym wypadku będą to przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r., nr 90 poz., 631 z późn. zm.) oraz przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz.U. z 2001 r. nr 128 poz. 1402 z późn. zm.). Oprogramowanie SOZAT oraz baza danych jest chroniona przez wyżej wymienione przepisy i niemożliwe jest uzyskanie przez innego Wykonawcę wiedzy na temat struktury bazy danych pozwalającej na jej pełną konwersję na inny format. Wykonawca ATMOTERM S.A. jako jedyny ma prawo pobierania danych i wtórnego ich wykorzystania w odniesieniu do tej bazy danych. Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, iż zachodzą tu okoliczność określone w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych uzasadniające nabycie oprogramowania w trybie zamówienia z wolnej ręki. Wydatek na /Zakup licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi, opłatami za korzystanie ze środowiska i opłatą produktową dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku/ zostanie ujęty w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- HOLOWANIE I PARKOWANIE POJAZDÓW I ICH CZĘŚCI ZABEZPIECZONYCH W CELACH PROCESOWYCH NA ZLECENIE KMP GDAŃSK ORAZ JEDNOSTEK POLICJI
- Dostawa wielomodułowego, wielodetekcyjnego czytnika mikropłytek do pomiaru absorbancji, fluorescencji, luminescencji dla Katedry Chemii, Technologii i Biotechnologii Żywności
- Dostawa akcesoriów komputerowych i urządzenia wielofunkcyjnego dla Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej.
- Świadczenie usługi transportu materiału biologicznego wymagającego kontrolowanych warunków przewozu z ośmiu ośrodków na terenie Polski do Gdańska.
- Dostawa flag drzewcowych i masztowych
- Dostawa energii elektrycznej dla Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku
więcej: przetargi w Gdańsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa licencji WatchGuard Total Security Suite Renewal/Upgrade 3-yr for Firebox M4800
- Zakup urządzeń i oprogramowania.
- Dostawa serwerów i deduplikatorów
- Wykonanie zadania pn. "Montaż automatycznego systemu parkingowego na terenie Specjalistycznego Szpitala im. Edwarda Szczeklika w Tarnowie".
- Dostawa wraz z wdrożeniem i uruchomieniem oprogramowania oraz infrastruktury sprzętowej dla Gminy Niemcza realizowanego w ramach "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Przedłużenie subskrypcji licencji VDA
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.