Ogłoszenie z dnia 2014-08-03
Szczecin: budowa skrzydła budynku obsługi żubrów oraz wież widokowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ramach projektu Zabezpieczenie populacji żubrów w północno-zachodniej Polsce przed presją turystyczną.
Numer ogłoszenia: 167827 - 2014; data zamieszczenia: 03.08.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorskie Towarzystwo Przyrodnicze , ul. Wąska 13, 71-415 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3972935.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://zubry.org, http://zubry.home.pl, http://dzika-zagroda.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Organizacja pozarządowa-stowarzyszenie.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: budowa skrzydła budynku obsługi żubrów oraz wież widokowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ramach projektu Zabezpieczenie populacji żubrów w północno-zachodniej Polsce przed presją turystyczną..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Niniejsze postępowanie dotyczy wykonania robót budowlanych, przedmiotem których będą obiekty: Skrzydło kompleksu obsługi żubrów w Jabłonowie o powierzchni około 320 m2. Zadanie obejmuje dobudowanie parterowego, niepodpiwniczonego budynku z symetrycznym stropodachem do istniejącego kompleksu obsługi żubrów na terenie zagrody pokazowej żubrów w Jabłonowie w gminie Mirosławiec (działka nr 256/3 obrębu Jabłonowo) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: projekt budowlany z opisem technicznym (załącznik nr 8A do SIWZ), specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót STWiOR (załączniki nr 8B-D), przedmiary robót (załączniki nr 8E-G). UWAGA! Wymienione wyżej dokumentacje dotyczą inwestycji częściowo zrealizowanej. Niniejsze zamówienie dotyczy kontynuacji inwestycji (w projekcie nazywanej ETAPEM II) dobudowania skrzydła o powierzchni około 320 m2 do istniejącego budynku obsługi żubrów. Część zrealizowana nazywana jest w projekcie ETAPEM I. Na rysunkach 2.1 PZT oraz 2.3 Rzut przyziemia część do realizacji jako zadanie A przedstawiona została w kolorze czerwonym. Dokumentacja projektowa przedstawiona w załącznikach 8A-G zawiera opis całego obiektu, czyli części już zrealizowanej (etap I) jak i tej, która jest przedmiotem niniejszego zamówienia (etap II). W opisach technicznych i STWiOR znajdują się opisy kotłowni, przyłączy cieplnych, kanalizacyjnych, wodociągowych, które są już wybudowane, a zostały włączone do SIWZ w celu przekazania oferentom pełnego obrazu obiektu. Zamawiający wymaga aby rozwiązania zastosowane przez oferentów były w pełni kompatybilne ze wszystkimi istniejącymi elementami, w tym z istniejącymi instalacjami przeciwpożarowymi, przeciwwłamaniowymi i instalacją alarmową. Prosimy o zwrócenie uwagi, że nazwy własne i przywołane normy branżowe użyte w opisach dotyczą wyłącznie elementów już zrealizowanych (ETAP I), natomiast dla niniejszego zamówienia należy brać pod uwagę przedmiary robót, gdzie podane są jedynie parametry użytkowe poszczególnych elementów i rozwiązań. Wieża widokowa TOPORZYK wraz z miejscem postoju pojazdów na terenie Leśnictwa Toporzyk w Nadleśnictwie Mirosławiec. Zamówienie obejmuje budowę drewnianej wieży widokowej o wysokości około 9 m z dwoma poziomami widokowymi w lesie Nadleśnictwa Mirosławiec na działce nr 8184 obrębu Piecnik w gminie Mirosławiec oraz miejsca postoju pojazdów w granicach tej samej działki przy drodze powiatowej stanowiącej działkę nr 8211 obrębu Piecnik. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: Projekt budowlany i budowlany konstrukcyjny (załączniki nr 9A i 9B do SIWZ), Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót STWiOR (załączniki nr 9C), Przedmiar robót (załączniki nr 9D). Wieża widokowa JABŁONOWO wraz z kładką nadziemną w zagrodzie pokazowej żubrów w Jabłonowie w gminie Mirosławiec (działka nr 256/3 obrębu Jabłonowo). Zamówienie obejmuje budowę dwupoziomowej drewnianej wieży widokowej o wysokości około 9 m z dwoma poziomami widokowymi oraz kładki nadziemnej o długości około 100 m posadowionej na filarach betonowych, prowadzącej z budynku obsługi żubrów do wieży widokowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: Projekt budowlany i budowlany konstrukcyjny (załączniki nr 10A i 10B do SIWZ), Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót STWiOR (załączniki nr 10C), Przedmiar robót (załączniki nr 10D). Zamówienie obejmuje sporządzenie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie pozwoleń na użytkowanie obiektów. Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania produktów materiałów i technologii wskazanych w dokumentacji projektowej lub produktów, materiałów i technologii równoważnych, co najmniej takiej samej jakości i o takich samych parametrach bądź lepszych. Jeżeli w dokumentacji projektowej przywołane są nazwy własne produktów należy je traktować jedynie przykładowo, a dopuszczone jest zastosowanie wszelkich innych rozwiązań o właściwościach równoważnych. Koszty energii elektrycznej i wody na potrzeby budowy obciążają Wykonawcę. Ponadto podczas budowy wieży widokowej i kładki nadziemnej w zagrodzie pokazowej żubrów Wykonawca zobowiązany będzie do czasowego ogrodzenia terenu budowy kładki i wieży (opisanych w pkt. 1c) w sposób bezpieczny dla zwierząt, w celu zabezpieczenia przed dostępem żubrów..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 150.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 20000,00 zł. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym. Pwarancjach bankowych, Gwarancjach ubezpieczeniowych, Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 z późn. zm.) Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2014 r. (włącznie) do godz. 10:00. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej Budowa wież widokowych Bank: PKO BP S.A I O/Szczecin Nr rachunku : 70 1020 4795 0000 9402 0083 3145 W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku bankowego Zamawiającego. Stąd przy wnoszeniu wadium należy uwzględnić specyfikę działania banków. Wadium wnoszone w postaci poręczeń i gwarancji bankowych, poręczeń kasy oszczędnościowo - kredytowej lub gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej oryginał wadium, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty). Konieczne jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, a termin ważności wystawionego dokumentu powinien być zgodny z terminem związania ofertą.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - nie dotyczy.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, należycie wykonał co najmniej trzy prace budowlane, wymagające pozwolenia na budowę, z których wartość co najmniej jednej była równa lub przekraczała 500 000 zł brutto. W stosunku do kwot wskazanych w walutach obcych Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Jeżeli w tym dniu kurs danej waluty nie był ogłaszany przez NBP, obowiązuje kurs ogłoszony bezpośrednio przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu. Tabela kursów walut dostępne są pod następującym adresem internetowym http://www.nbp.pl/kursy/kursya.html.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - Wykonawca złoży oświadczenie o posiadaniu odpowiedniego potencjału technicznego oraz dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w formie podpisanego załącznika nr 3 do SIWZ,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku - Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 500000 zł oraz posiada aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę polisy nie mniejszą niż 500000 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku polegania na zasobach zdolnych do wykonania zamówienia innego podmiotu pisemne zobowiązania tego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie musi złożyć ODDZIELNIE dokumenty w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania wymienione w III.4.2 Dokumenty określone w III.4.1 wymagane w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postepowaniu, Wykonawcy mogą złożyć WSPÓLNIE, przy czym oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy mogą złożyć łącznie (na jednym druku) - w przypadku łącznego spełniania warunków udziału w postępowaniu albo każdy z Wykonawców odrębnie, w przypadku jeżeli taki Wykonawca spełnia samodzielnie wszystkie warunki udziału w postępowaniu.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Przewiduje się możliwość wydłużenia terminów realizacji umowy o czas na jaki Zamawiający uniemożliwi lub znacznie ograniczy Wykonawcy wstęp na teren budowy w związku z działaniami ochronnymi i leczniczymi prowadzonymi w stosunku do żubrów, przebywających na terenie zagrody, jednak nie więcej niż o 60 dni. W takich sytuacjach nie nalicza się kar za zwłokę.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://zubry.org, http://zubry.home.pl, http://dzika-zagroda.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zachodniopomorskie Towarzystwo Przyrodnicze, Dzika Zagroda, Jabłonowo 42, 78-650 Mirosławiec.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.08.2014 godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy złożyć osobiście lub za pośrednictwem usług pocztowych/kurierskich na adres: Zachodniopomorskiego Towarzystwa Przyrodniczego, Dzika Zagroda, Jabłonowo 42, 78-650 Mirosławiec.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie udzielane jest w związku z projektem POIS. 05.01.00-00-399/12 Zabezpieczenie populacji żubrów w północno-zachodniej Polsce przed presją turystyczną realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (PO IiŚ) ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, (umowa o dofinansowanie projektu z dnia 21.03.2013 r. nr POIS. 05.01.00-00- 399/12), zwanego dalej Projektem.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Przebudowa i dostosowanie do obowiązujących przepisów Domu Studenta nr 4 przy ul. Podgórnej 26 w Szczecinie - etap I.
- "Świadczenie usług pogrzebowych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie"
- "Świadczenie usług w zakresie żywienia Mieszkańców Domu Pomocy Społecznej przy ul. Wł. Broniewskiego 4/6 w Szczecinie, w roku 2025."
- "Bezpośrednia ochrona obiektu, osób i mienia w godz. 19:00- 07:00 w budynku Domu Pomocy Społecznej przy ul. Wł. Broniewskiego 4/6 w Szczecinie w 2025 roku, część 1 "
- "Bezgotówkowa dostawa paliw płynnych do pojazdów służbowych użytkowanych przez Okręgowy Urząd Miar w Szczecinie"
- Usługa dostępu do Systemu Informacji Prawnej
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.