eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁukówProwadzenie zajęć pozalekcyjnych dodatkowych w ramach projektu pn.Szkoły nowych możliwości - modernizacja kształcenia zawodowego

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-08-23

Łuków: Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dodatkowych w ramach projektu pn.: Szkoły nowych możliwości - modernizacja kształcenia zawodowego
Numer ogłoszenia: 167829 - 2013; data zamieszczenia: 23.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Nr 2 im. Aleksandra Świętochowskiego w Łukowie , ul. Warszawska 88, 21-400 Łuków, woj. lubelskie, tel. 25 798 66 34, faks 25 798 66 34.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zs2.lukow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka podległa administracji samorządowej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dodatkowych w ramach projektu pn.: Szkoły nowych możliwości - modernizacja kształcenia zawodowego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług edukacyjnych polegających na prowadzeniu pozalekcyjnych zajęć dodatkowych w Zespole Szkół Nr 2 im. A. Świętochowskiego w Łukowie przy ul. Warszawskiej 88 w ramach projektu pn.: Szkoły nowych możliwości - modernizacja kształcenia zawodowego. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Nr ewidencyjny projektu: POKL.09.02.00-06-046/12. Celem głównym projektu jest wyższa jakość i atrakcyjność oferty edukacyjnej Zespołu Szkół Nr 2 im. A. Świętochowskiego w Łukowie (Technikum i ZSZ) poprzez wdrożenie 2 programów rozwojowych poprawiających skuteczność edukacji zawodowej oraz podnoszących prestiż ZS Nr 2 w regionie. Liderem projektu jest Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny, Partnerem - Zespół Szkół Nr 2 im. A. Świętochowskiego w Łukowie. Projekt jest realizowany w Zespole Szkół Nr 2 im. A. Świętochowskiego w Łukowie, ul. Warszawska 88, 21-400 Łuków. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje 6 następujących części: Część 1: prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych spoza podstawy programowej na kierunku Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej z przedmiotu zawodowego Serwis i montaż urządzeń solarnych w łącznej ilości 45 godzin (1 grupa x 30 godz. i 1 grupa x 15 godz.). Czas trwania jednej godziny zajęć - 45 minut nieprzerwanej pracy. Część 2: prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych spoza podstawy programowej na kierunku Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej z przedmiotu zawodowego Wykorzystanie informatyki w rysunku technicznym i kalkulacji kosztów w łącznej ilości 30 godzin (2 grupy x 15 godz.) Czas trwania jednej godziny zajęć - 45 minut nieprzerwanej pracy. Część 3: prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych spoza podstawy programowej w ZSZ dla zawodów elektryk i monter sieci, urządzeń i instalacji sanitarnych z przedmiotu Wykorzystanie informatyki w rysunku technicznym i kalkulacji kosztów w łącznej ilości 60 godzin (2 grupy x 30 godz.) Czas trwania jednej godziny zajęć - 45 minut nieprzerwanej pracy. Część 4: prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych wyrównawczych w ZSZ dla zawodów elektryk i monter sieci, urządzeń i instalacji sanitarnych z przedmiotu Fizyka moją pasją w łącznej ilości 30 godzin (1 grupa x 30 godz.) Czas trwania jednej godziny zajęć - 45 minut nieprzerwanej pracy. Część 5: prowadzenie dodatkowych pozalekcyjnych zajęć spoza podstawy programowej: Koło fizyczne (technikum)- w łącznej ilości 60 godzin (2 grupy x 30 godz.). Czas trwania jednej godziny zajęć - 45 minut nieprzerwanej pracy. Część 6: prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych spoza podstawy programowej na kierunku technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej z przedmiotu język niemiecki branżowy - w łącznej ilości 180 godzin (3 grupy x 60 godz.). Czas trwania jednej godziny zajęć - 45 minut nieprzerwanej pracy 3. Szczegółowy harmonogram i rozkład zajęć na każdy semestr opracowuje Koordynator szkolny w porozumieniu z Dyrektorem Zespołu Szkół Nr 2 w Łukowie oraz Koordynatorem projektu. Harmonogram będzie obejmował sześć dni w tygodniu (od poniedziałku do soboty). Wykonawca będzie prowadził zajęcia w wyznaczonych terminach, dlatego do czasu zatwierdzenia harmonogramu na każdy semestr wymagana jest od Wykonawcy pełna dyspozycyjność od poniedziałku do soboty w godzinach od 8:00 do godz. 17:00. 4. Liczba osób w jednej grupie wynosi średnio: - Dla części 1 - 12 osób - Dla części 2 - 12 osób - Dla części 3 - 8 osób - Dla części 4 - 8 osób - Dla części 5 - 12 osób - Dla części 6 - 12 osób 5. Zakres obowiązków Wykonawcy: -dostarczenie w dniu zawarcia umowy o udzielenie zamówienia publicznego programu zajęć pozalekcyjnych dodatkowych dostosowanego do planowanej liczby zajęć oraz typu zajęć (spoza podstawy programowej /wyrównawcze) dla jednej grupy zaakceptowanego przez Koordynatora szkolnego, - opracowanie testów sprawdzających wiedzę i umiejętności Uczniów/ Uczennic na rozpoczęcie zajęć oraz po ich zakończeniu, -przeprowadzenie dla każdej grupy Uczestników/Uczestniczek projektu testów na wstępie oraz po zakończeniu zajęć, - sporządzenie analizy ilościowej i jakościowej wyników diagnozy, - prowadzenie zajęć zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem i programem, m. in. metodą aktywnej pracy z uczniem, - pisemne informowanie z min. 1-dniowym wyprzedzeniem Koordynatora szkolnego o każdym przypadku uniemożliwiającym realizację zajęć zgodnie z harmonogramem, - bieżące dokumentowanie prowadzonych zajęć w dzienniku zajęć oraz bieżąca kontrola frekwencji i monitorowania osiągnięć uczniów, - wspomaganie promocji i ewaluacji przedmiotu umowy, - sporządzanie sprawozdania z realizacji zajęć w terminie 5 dni po zakończeniu zajęć dla poszczególnych grup i złożenia go koordynatorowi szkolnemu, - współpraca z personelem projektu w celu prawidłowej realizacji zajęć, przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.), - przestrzeganie przepisów BHP oraz ppoż. w czasie trwania zajęć, - zapewnienie ładu i porządku w czasie zajęć, bezpieczeństwa uczniów uczestniczącym w zajęciach oraz zgodnego z przeznaczeniem użytkowania sali, sprzętu, materiałów i pomocy dydaktycznych, - wykorzystywanie wzorów dokumentów przekazanych przez Lidera , - prowadzenie miesięcznej ewidencji czasu pracy własnej, - dyspozycyjność w zakresie czynności kontrolno-wyjaśniających (również po terminie wygaśnięcia umowy ws. przedmiotowego zamówienia) wynikających z wytycznych odnośnie realizacji projektów finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. UWAGA do części 2 i części 3: Programy zajęć Wykorzystanie informatyki w rysunku technicznym i kalkulacji kosztów wymagane do części 2 i części 3 muszą być dostosowane do typu szkoły (ZSZ/Technikum) i różnić się zakresem merytorycznym..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.20.00.00-6, 80.20.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 6.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 i art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych, złożonego na lub w formie druku stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 i art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych, złożonego na lub w formie druku stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 i art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych, złożonego na lub w formie druku stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony w odniesieniu do Wykonawców, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym co najmniej jedną osobą posiadającą: a) Część 1: wykształcenie wyższe magisterskie lub inżynierskie związane z energetyką /wydz. energetyki lub elektrotechniki/, tytuł magistra lub inżyniera, przygotowanie pedagogiczne oraz ukończony kurs z zakresu energii odnawialnej; b) Część 2: wykształcenie wyższe magisterskie lub studia podyplomowe z zakresu informatyki, tytuł magistra, przygotowanie pedagogiczne, c) Część 3: wykształcenie wyższe magisterskie lub studia podyplomowe z zakresu informatyki, tytuł magistra, przygotowanie pedagogiczne, d) Część 4: wykształcenie wyższe magisterskie lub studia podyplomowe z zakresu fizyki, tytuł magistra, przygotowanie pedagogiczne, e) Część 5: wykształcenie wyższe magisterskie lub studia podyplomowe z zakresu fizyki, tytuł magistra, przygotowanie pedagogiczne, f) Część 6: wykształcenie wyższe magisterskie lub studia podyplomowe z jęz. niemieckiego, tytuł magistra, przygotowanie pedagogiczne,

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 i art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych, złożonego na lub w formie druku stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://splukow.bip4.e-zeto.eu/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Łukowie, Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych, 21-400 Łuków ul. Czerwonego Krzyża 4 pok.4.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.09.2013 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Łukowie, ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków, p. 209.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych spoza podstawy programowej na kierunku Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej z przedmiotu zawodowego Serwis i montaż urządzeń solarnych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych spoza podstawy programowej na kierunku Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej z przedmiotu zawodowego Serwis i montaż urządzeń solarnych w łącznej ilości 45 godzin (1 grupa x 30 godz. i 1 grupa x 15 godz.). Czas trwania jednej godziny zajęć - 45 minut nieprzerwanej pracy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.20.00.00-6, 80.20.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych spoza podstawy programowej na kierunku Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej z przedmiotu zawodowego Wykorzystanie informatyki w rysunku technicznym i kalkulacji kosztów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych spoza podstawy programowej na kierunku Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej z przedmiotu zawodowego Wykorzystanie informatyki w rysunku technicznym i kalkulacji kosztów w łącznej ilości 30 godzin (2 grupy x 15 godz.) Czas trwania jednej godziny zajęć - 45 minut nieprzerwanej pracy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.20.00.00-6, 80.20.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych spoza podstawy programowej w ZSZ dla zawodów elektryk i monter sieci, urządzeń i instalacji sanitarnych z przedmiotu Wykorzystanie informatyki w rysunku technicznym i kalkulacji kosztów.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych spoza podstawy programowej w ZSZ dla zawodów elektryk i monter sieci, urządzeń i instalacji sanitarnych z przedmiotu Wykorzystanie informatyki w rysunku technicznym i kalkulacji kosztów w łącznej ilości 60 godzin (2 grupy x 30 godz.) Czas trwania jednej godziny zajęć - 45 minut nieprzerwanej pracy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.20.00.00-6, 80.20.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych wyrównawczych w ZSZ dla zawodów elektryk i monter sieci, urządzeń i instalacji sanitarnych z przedmiotu Fizyka moją pasją.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych wyrównawczych w ZSZ dla zawodów elektryk i monter sieci, urządzeń i instalacji sanitarnych z przedmiotu Fizyka moją pasją.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.20.00.00-6, 80.20.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Prowadzenie dodatkowych pozalekcyjnych zajęć spoza podstawy programowej: Koło fizyczne (technikum).

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Prowadzenie dodatkowych pozalekcyjnych zajęć spoza podstawy programowej: Koło fizyczne (technikum)- w łącznej ilości 60 godzin (2 grupy x 30 godz.). Czas trwania jednej godziny zajęć - 45 minut nieprzerwanej pracy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.20.00.00-6, 80.20.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych spoza podstawy programowej na kierunku technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej z przedmiotu język niemiecki branżowy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Prowadzenie pozalekcyjnych zajęć dodatkowych spoza podstawy programowej na kierunku technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej z przedmiotu język niemiecki branżowy - w łącznej ilości 180 godzin (3 grupy x 60 godz.). Czas trwania jednej godziny zajęć - 45 minut nieprzerwanej pracy.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.20.00.00-6, 80.20.00.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.