Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-05-19
Mysłowice: Zakup usług pozostałych - usługi gastronomiczne i usługi hotelarskie dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych podczas rozgrywek FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014.
Numer ogłoszenia: 168322 - 2014; data zamieszczenia: 19.05.2014
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, ul. ks. N. Bończyka 32z, 41-400 Mysłowice, woj. śląskie, tel. 032 3171802, faks 032 2221173 , strona internetowa www.mosir.myslowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: zakład budżetowy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup usług pozostałych - usługi gastronomiczne i usługi hotelarskie dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych podczas rozgrywek FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia został ustalony na podstawie zapisów pkt. 6.3.2 oraz 6.7.2 umowy o zawody Kobieti Mężczyzn w 2014 roku zawartej pomiędzy trzema podmiotami, tj. Międzynarodową Federacją Piłki Siatkowej i Polskim Związkiem Piłki Siatkowej jako jedną ze stron oraz Urzędem Miasta Mysłowice - MOSiR Mysłowice jako drugą ze stron, dotyczącej organizacji i warunków marketingowych zawodów FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi hotelarskie i gastronomiczne świadczone dla osób uczestniczących w turnieju FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships 2014 organizowanym w Mysłowicach w dniach od 10 czerwca 2014 do 15 czerwca 2014 roku, tj. dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych, którzy muszą być zakwaterowani w hotelu innym niż pozostali uczestnicy turnieju. Wszyscy uczestnicy muszą być zakwaterowani w hotelu o min. kategorii tzw. 4 gwiazdkowym, usytuowanym w odległości nie większej niż 15 minutowego spaceru bądź maksymalnie 30 minutowej jazdy samochodem od miejsca zakwaterowania do miejsca rozgrywanych zawodów..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.00.00.00 - Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego 55.10.00.00 - Usługi hotelarskie 55.30.00.00 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Przedmiotem zamówienia są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym Dz. U. Nr 12, poz. 68. Na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych zwanej dalej uPzp Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi hotelarskie i gastronomiczne świadczone dla osób uczestniczących w turnieju FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships 2014 organizowanym w Mysłowicach w dniach od 10 czerwca 2014 do 15 czerwca 2014 roku, tj. dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych, którzy muszą być zakwaterowani w hotelu innym niż pozostali uczestnicy turnieju. Wszyscy uczestnicy muszą być zakwaterowani w hotelu o min. kategorii tzw. 4 gwiazdkowym, usytuowanym w odległości nie większej niż 15 minutowego spaceru bądź maksymalnie 30 minutowej jazdy samochodem od miejsca zakwaterowania do miejsca rozgrywanych zawodów. Wobec powyższego do niniejszego postępowania znajduje zastosowanie art. 5 ust. 1a pkt 1 uPzp, ponieważ przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług hotelarskich, o kodzie CPV 55100000-1 oraz restauracyjnych o kodzie CPV 55300000-3. Przedmiotem umowy jest zabezpieczenie miejsc noclegowych wraz z wyżywieniem dla ok. 900 osób, tj. dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych turnieju FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014 organizowanego od dnia 10 czerwca 2014 do dnia 15 czerwca 2014 roku, w różnej ilości w poszczególnych dniach. Uzasadnienie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki: 1) w związku z udziałem w turnieju uczestników zarówno z Polski jak i z zagranicy Zamawiający - Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Mysłowicach przeprowadził rozeznanie rynku hotelowego w pobliżu rozgrywanych zawodów, celem wygenerowania niższych kosztów za transport ponoszony przez organizatora zawodów; 2) Zamawiający dokonał analizy rynku na kompleksową obsługę ww. zadania poprzez wysłanie zapytań ofertowych do trzech podmiotów, które spełniałyby wymagania związane z przedmiotem zamówienia, tj. do: - Qubus Hotel Prestige z siedzibą w Katowicach, 40-007 Katowice ul. Uniwersytecka 13, - Novotel Katowice Centrum z siedzibą w Katowicach, 40-202 Katowice, Al. Roździeńskiego 16, - Hotele Diament S.A., ul. Cisowa 4, 41-800 Zabrze, zarządzająca hotelami: Park Hotel Diament Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 37 oraz Hotel Diament Plaza Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-012 Katowice, ul. Dworcowa 9; 3) w wyniku rozeznania rynku w ocenie Zamawiającego, na podstawie wytycznych stawianych przez Międzynarodową Federacją Piłki Siatkowej i Polski Związek Piłki Siatkowej w zakresie kompleksowej obsługi uczestników zawodów tej rangi, w terminie i na określonych warunkach Hotele Diament S.A., ul. Cisowa 4, 41-800 Zabrze zarządzająca hotelami: Park Hotel Diament Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 37 oraz Hotel Diament Plaza Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-012 Katowice, ul. Dworcowa 9, spełnia wymagania związane z zakwaterowaniem oraz wyżywieniem osób uczestniczących w turnieju. Przedmiotowy wykonawca spełnia warunki postawione przez Zamawiającego, w szczególności w zakresie zakwaterowania, tj.: - sędziów neutralnych i lokalnych zawodów w ilości ok. 20 osób, w pokojach dwu osobowych, w hotelu innym niż zawodnicy i przedstawiciele FIVB, - przedstawicieli FIVB w liczbie około 4 osoby w apartamentach i pokojach jedno osobowych, - zawodników od ok. 36 do ok. 144 osób w pokojach dwu osobowych, położonych w odległości nie większej niż 15 minutowego spaceru bądź maksymalnie 30 minutowej jazdy samochodem od miejsca zakwaterowania do miejsca rozgrywanych zawodów. Hotele zapewniają wysoką jakość świadczonych usług zarówno pod względem hotelowym jak i gastronomicznym; 4) Hotele Diament S.A., ul. Cisowa 4, 41-800 Zabrze - zarządzająca hotelami: Park Hotel Diament Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 37; oraz Hotel Diament Plaza Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-012 Katowice, ul. Dworcowa 9, dysponuje bazą hotelową usytuowaną w korzystnych miejscach dla wszystkich uczestników turnieju, tj. zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB, oraz sędziów neutralnych i lokalnych w szczególności ze względu na to, że są to nowoczesne, klimatyzowane hotele położone w centrum miasta Katowice, przy autostradzie A4 oraz w sąsiedztwie autostrady A1 i drogi krajowej S86. oraz w pobliżu dworca PKP. Doskonała lokalizacja hoteli umożliwia łatwy dojazd z kierunków Kraków, Wrocław, Warszawa, a także lotnisk Pyrzowice oraz Balice. Jako przestronne i nowoczesne obiekty spełniają wymagania zarówno uczestników zawodów jak i Międzynarodowej Federacji Piłki Siatkowej oraz Polskiego Związkiem Piłki Siatkowej; 5) hotele dysponują strzeżonym parkingiem, z przeznaczeniem dla uczestników turnieju; 6) hotele dysponują łączem internetowym, w każdym pokoju, z którego bezpłatnie mogą korzystać uczestnicy turnieju. Ponadto na podstawie dokonanego rozeznania rynku przeprowadzonego z należytą starannością stwierdzono, mając na uwadze obiektywne i uzasadnione okoliczności, że w praktyce nie ma możliwości udzielenia danego zamówienia w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki gdyż udzielenie zamówienia w trybach przetargowych oraz negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej, a także zapytania o cenę, mogłoby wywołać określone, negatywne de facto skutki zarówno dla Zamawiającego jak i wykonawcy. W tym przypadku mamy do czynienia właśnie z taką wyjątkową sytuacją. Wybór przez Zamawiającego trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1 pkt 1a ustawy Prawo zamówień publicznych podyktowany jest w szczególności tym, iż: zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. ad 1) Przyjęcie innego trybu, jak wynika z działań związanych z szacowaniem wartości zamówienia, o których mowa wyżej, skutkowałoby dokonaniem wydatku nieoszczędnego ( nadmiernego w stosunku do otrzymywanego dobra), lecz celowego i efektywny, a jak wynika z doktryny zasada celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków wymaga, aby wszystkie trzy cechy wydatku były spełnione. W przedmiotowej sprawie właśnie ograniczenie konkurencji spowoduje obniżenie ceny świadczenia - w sytuacjach ograniczonej konkurencji, potencjalny wykonawca w przetargu nie odczuwa potrzeby konkurowania z innymi, oferuje co do zasady produkt tani, ale gorszy (jednak odpowiadający wymaganiom stawianym przez Zamawiającego)od innych podmiotów działających na rynku, oferujących produkty lepsze i jednocześnie znacznie droższe. W tej sytuacji negocjacje z takim podmiotem mogą spowodować uzyskanie ceny korzystniejszej niż uzyskana w procedurach bardziej konkurencyjnych. Ponadto przyjęcie innego trybu, , skutkowałoby dokonaniem wydatku nie przynoszącym pożądanego efektu. przeprowadzenie postępowania w innym trybie np. przetargowym mogłoby doprowadzić do złożenia ofert przez wykonawców, którzy dysponują obiektami w innej, mniej dogodnej organizacyjnie lokalizacji i w konsekwencji świadczenie usług wiązałaby się ze znacznymi utrudnieniami komunikacyjnymi, potrzebą zapewnienia większej ilości czasu potrzebnego na dotarcie uczestników na zawody oraz większymi kosztami poniesionymi przez Zamawiającego na organizację dowozów takiej dużej ilości osób. Ad2) Przyjęcie innego trybu skutkowałoby uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Zamawiający otrzymał informację o zabezpieczeniu środków na realizację zadania , o którym mowa na wstępie w dniu 30.04.2014 roku . Z uwagi na czas przygotowania i przeprowadzenia postępowania oraz ewentualnego postępowania odwoławczego mogłaby zaistnieć sytuacja zbyt późnego wyboru wykonawcy , który spełniał by wszystkie wymogi Zamawiającego, co tym samym uniemożliwiłoby terminową realizację zadania czyli w konsekwencji realizację zadania w ogóle, z uwagi na ścisły harmonogram narzucony Zamawiającemu przez Międzynarodową Federację Piłki Siatkowej oraz Polski Związek Piłki Siatkowej. Ponadto zastosowanie trybu z wolnej ręki umożliwi Zamawiającemu: - negocjowanie warunków umownych ze sprawdzonym i rzetelnym wykonawcom, który spowoduje, że przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w sposób rzetelny, a jednocześnie dokonanie wydatków nastąpi w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, - wynegocjowanie możliwie najkorzystniejszych warunków organizacyjnych. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w sytuacji, gdy Zamawiający nie ma ostatecznie potwierdzonej na dzień wszczęcia postępowania liczby uczestników turnieju, a także nie potrafi jednoznacznie podać zmieniającej się liczby uczestników imprezy w każdym dniu rozgrywek, co nie jest bez wpływu na sporządzenie kalkulacji i przedstawienie oferty, Zamawiający dopiero z chwilą rozpoczęcia turnieju będzie dysponował faktyczną ilością osób uczestniczących w organizowanej imprezie. W związku z powyższym wybór innego trybu może doprowadzić do uniemożliwienia terminowej realizacji zadania. Z powyższych względów na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 4 uPzp uzasadnione jest powierzenie wykonania usługi wykonawcy wskazanym w niniejszym ogłoszeniu.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR: 1 Nazwa: ..........................................................
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Hotele Diament S.A., ul.Cisowa 4,, 41-800 Zabrze, kraj/woj. śląskie.
INNE PRZETARGI Z MYSŁOWIC
- ZAKUP SPRZĘTU SPECJALISTYCZNEGO: URZĄDZENIE BIOFEEDBACK + ZESTAW KOMPUTEROWY + MEBLE.
- "Przeprowadzenie zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i zajęć specjalistycznych w ramach programu kompleksowego wsparcia rodzin pn. Za życiem"
- Budowa zewnętrznej wiaty wraz z utwardzeniem gruntu pod zabytkowe samochody muzealne
- Remont budynku stacji pośredniej PT609 dla PGG S.A. Oddział KWK Mysłowice-Wesoła
więcej: przetargi w Mysłowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zapewnienie posiłków i noclegów w zawiązku z organizacją Konferencji Rektorów Publicznych Uczelni Zawodowych oraz Balu Jubileuszowego z okazji 25-lecia Akademii Bialskiej im. Jana Pawła II
- "KOMPLEKSOWA ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE 4 DNIOWEJ ZAGRANICZNEJ WIZYTY STUDYJNEJ, DOTYCZĄCEJ WYPRACOWANYCH MODELI USŁUG WSPARCIA, DOBRYCH PRAKTYK W OBSZARZE FAS/FASD"
- Świadczenie usług w zakresie organizacji i obsługi dwudniowego szkolenia dla pracowników GDOŚ oraz rdoś pn."Oddziaływanie górnictwa podziemnego na stan wód podziemnych i powierzchniowych".
- Zamówienie dot. kompleksowej usługi przeprowadzenia dwóch 2-dniowych szkoleń pod nazwą "Nowa ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia - rola i zadania publicznych służb zatrudnienia....."
- Usługi w zakresie organizacji, konferencji, konwentów, targów, szkoleń i innych wydarzeń dla Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu
- Świadczenie usługi hotelowej i restauracyjnej wraz z zapewnieniem bazy rekreacyjno-sportowej dla uczniów klas sportowych I a - 24 uczniów w terminie 04.06.2025 r - 06.06.2025 r PSP 12 w Stalowej Woli
więcej: Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.